КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з географії для 6 класу
на І/ІІ семестри 2023/2024 навчального року
Календарно-тематичне планування складено: за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В. Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
Підручник: Географія : підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / С. П. Запотоцький, М. В. Зінкевич, О. М. Романишин, Н. М. Титар, О. В. Горовий, І. М. Миколів; наук. ред. К. В. Мезенцев, І. С. Круглов. — Тернопіль : Астон, 2023. — 299 с.
Основні завдання навчального предмета «Географія» в 6 класі:
• засвоєння знань про основні географічні поняття, закономірності розвитку, взаємозв'язки між природними компонентами, природокористування та навколишнє середовище;
• формування уміння використовувати різні джерела географічної інформації – картографічні, статистичні, геоінформаційні ресурси – для пошуку, інтерпретації і демонстрації різноманітних географічних даних;
• застосування географічних знань для пояснення та оцінювання процесів і явищ у природі;
• розвиток пізнавального інтересу, інтелектуальних, пізнавальних, дослідницьких, творчих, комунікативних та підприємницьких здібностей учнів у процесі географічних спостережень,
вирішення проблемних завдань, самостійного здобуття нових знань із географії;
• формування здатності й готовності до використання географічних знань і вмінь у повсякденному житті для соціально відповідальної поведінки у навколишньому середовищі, його збереження, адаптації до умов проживання на певній території; самостійного оцінювання рівня впливу людини на природу, безпеки довкілля як сфери життєдіяльності людини; вирішення конкретних практичних завдань;
• виховання екологічної культури, національної свідомості та почуття патріотизму, толерантного ставлення до інших народів, поваги до природних і культурних цінностей різних регіонів і країн світу;
• формування навичок отримання і застосування інформації у процесі ухвалення життєво-важливих рішень;
• набуття досвіду різноманітних форм діяльності (індивідуальної і колективної), досвіду пізнання й самопізнання;
• формування системи цінностей, обачливої екологічної поведінки, культури, здорового способу життя.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
Домашнє завдання |
||||
І СЕМЕСТР
|
|||||||||
ВСТУП (3 год) |
|||||||||
1 |
|
Географія як наука про Землю. |
|
Робота з інформацією: «Географія в сім'ї наук про Землю». Віртуальна мандрівка з використанням вебресурсів («Google Earth») Бесіда «Чому це важливо?» https://www.worldwildlife.org/initiatives/climate https://education.nationalgeographic.org/resource/modern-explorer/ сучасний дослідник
|
П.1 |
||||
2 |
|
Методи географічних досліджень. |
|
Робота в групах для розв’язання проблеми: «ЗАХИСТ ДИКОЇ ПРИРОДИ ЗАРАДИ ЗДОРОВОЇ ПЛАНЕТИ» https://www.worldwildlife.org/species «Що ви можете зробити прямо зараз, щоб захистити планету» |
П.2 |
||||
3 |
|
Особливості організації власних географічних спостережень |
|
Робота з інформацією: Бесіда: «Навіть невеликі зміни можуть допомогти зменшити шкоду, завдану нашій планеті»
https://www.bbcearth.com/get-involved
|
П.3 |
||||
РОЗДІЛ І. ЗЕМЛЯ НА ГЛОБУСІ Й КАРТІ (13 год) Тема 1. Глобус – модель Землі (3 год) |
|||||||||
4 |
|
Форма і розміри Землі. Навколосвітня подорож Ф. Магеллана |
|
Робота в групах для розв’язання проблеми: Яке географічне значення кулеподібної форми Землі? Користування моделями: https://www.mozaweb.com/ |
П. 4 |
||||
5 |
|
Рухи Землі та їх наслідки. |
|
Користування моделями: https://www.mozaweb.com/ |
П.5 |
||||
6 |
|
Глобус та його види, умовні знаки. Визначення напрямів на глобусі. |
|
Робота з картографічною інформацією: що і як позначено на глобусі? Визначення напрямків на глобусі. Інтерактивний інструмент «Земна куля» - mozaik 3D |
П.6 |
||||
Тема 2. Зображення Землі на карті (10 год) |
|||||||||
7 |
|
Зображення земної поверхні на космічних знімках та глобусі, картах, планах місцевості. |
|
Практична робота «Порівняння зображень однієї ділянки місцевості на різних зображеннях земної поверхні» |
П.7 |
||||
8 |
|
Визначення напрямків на картах та на місцевості |
|
Розв’язування задач на визначення напрямків на картах та місцевості |
П.8 |
||||
9 |
|
Визначення напрямків на картах та на місцевості |
|
Користування приладами: «Визначення сторін горизонту за компасом» Практичні роботи на місцевості «Орієнтування на місцевості», «Визначення азимутів». https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/313dfa4e9d97416687ee77c129a04824 широта та довгота |
П.8 |
||||
10 |
|
Масштаб та його види. |
|
Розв’язування задач на перетворення одного виду масштабу в інший. Практична робота «Порівняння зображень однієї ділянки місцевості на картах різних масштабів». |
П.9 |
||||
11 |
|
Визначення відстаней між об’єктами на глобусі та карті й плані місцевості. |
|
Користування моделями, вимірювальними приладами: Визначення відстаней між об’єктами на глобусі, карті й плані місцевості з використанням циркуля - вимірювача, курвіметра, нитки https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/3548cce47b6a434ca5c712816817cd9e меридіани та паралелі |
П.10 |
||||
12 |
|
Шкільні географічні карти, географічні атласи, картографічні онлайн -ресурси. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Командна гра - квест «Навколосвітня подорож» за допомогою карт світу. http://k9.github.io/globe-viewer/
|
П.11 |
||||
13 |
|
Загальногеографічні та тематичні карти. Легенди загальногеографічних та тематичних карт. |
|
Робота з інформацією: Розпізнавання умовних знаків на картах. Читання інформації з тематичної карти |
П.12 |
||||
14 |
|
Географічна карта в житті людини. |
|
Проєктна діяльність: Карти у житті та господарській діяльності людини. |
П.13 |
||||
15 |
|
Підсуковий урок із теми «Вступ. Земля на глобусі й карті». |
|
Діагностувальна тематична робота 1
|
|
||||
16 |
|
Корекція досягнення очікуваних результатів навчання |
|
|
Ст.68 |
||||
Розділ ІІ. Оболонки Землі. Тема 1. Літосфера (12 год.) |
|||||||||
17 |
|
Будова літосфери. |
|
Моделювання: Будова літосфери. Mozaik 3D- будова Землі як планети Практична робота (початок): Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. (для теми “Атмосфера) |
П.14 |
||||
18 |
|
Літосферні плити, механізм та наслідки їх переміщення. |
|
Моделювання: Процеси у літосфері «Рух літосферних плит». Mozaik 3D- літосферні плити Практична робота: «Позначення на контурній карті меж літосферних плит». https://education.nationalgeographic.org/resource/continental-drift/ дрейф континентів https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/692b3ff1cd60449da2e882085f631c4e межі тектонічних плит |
П.15
|
||||
19 |
|
Землетруси |
|
Презентування інформації з різних джерел «Наслідки катастрофічних землетрусів». Mozaik 3D- землетрус Робота з інформацією: Розроблення «пам’ятки» жителю і туристу про ознаки наближення землетрусу (буклет, постер, флаєр). https://www.volcanodiscovery.com/earthquakes/major.html землетруси в світі https://education.nationalgeographic.org/resource/mapmaker-major-earthquakes/ великі землетруси |
П.16
|
||||
20 |
|
Вулканізм. Сейсмічні пояси світу |
|
Дискусія: Чому люди живуть на схилах вулканів попри небезпеку їхнього виверження? Моделювання: Процеси у літосфері «Вулкан». Mozaik 3D -вулканізм Робота з інформацією: Створення лепбуку/буклету активно діючих вулканів світу. Розроблення «пам’ятки» жителю і туристу про ознаки виверження вулкану (буклет, постер, флаєр). Практична робота: Позначення на контурній карті сейсмічних поясів, окремих вулканів https://www.volcanodiscovery.com/popocatepetl.html вулкан Попокатепетль |
П.17 |
||||
21 |
|
Зовнішні процеси на земній поверхні. |
|
Моделювання: Процеси у літосфері «Зсув», «Водна ерозія». Робота у групі для розв’язання проблем: Як попередити про загрозу зсуву місцеву громаду? Робота з інформацією: Розроблення «пам’ятки» жителю і туристу про ознаки утворення зсуву (буклет, постер, флаєр) |
П.18 |
||||
22 |
|
Абсолютна і відносна висота точок. Горизонталі. Шкала висот і глибин. |
|
Практична робота: Визначення за планом місцевості, фізичними картами абсолютної і відносної висоти окремих об’єктів. https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/6eb0ce4f15fe494d8c29012d2f308728 висота та глибина |
П.19 |
||||
23 |
|
Форми рельєфу поверхні Землі. Рельєф суходолу. Рівнини. Фізична карта світу, півкуль, України |
|
Практична робота: Позначення на контурній карті рівнин.
Групування форм поверхні на фізичній карт (України, материка, світу) за висотою Користування цифровими моделями «Планета Земля» і «Google Maps», Mozaik 3D |
П.20 |
||||
24 |
|
Рельєф суходолу. Гори |
|
Практична робота: Позначення на контурній карті гір. Дослідницька станція Скелястих гір https://www.fs.usda.gov/research/rmrs
https://education.nationalgeographic.org/resource/expedition-everest/ експедиція Еверест |
П.21 |
||||
25 |
|
Рельєф дна океану. |
|
Mozaik 3D- карта морського дна. Практична робота: Позначення на контурній карті западин |
П.22 |
||||
26 |
|
Мінерали і гірські породи. Корисні копалини. |
|
Дослідження: Як «народжується» граніт, базальт, пісок, вапняк, торф, кам’яна сіль? Чому глина буває кольоровою? Корисні копалини в облаштуванні житла (господарських будівель). |
П.23 |
||||
27 |
|
Підсумковий урок із теми «Літосфера» |
|
Діагностувальна тематична робота 2
|
|
||||
28 |
|
Корекція досягнення очікуваних результатів навчання |
|
|
Ст.119
|
||||
Розділ ІІ. Оболонки Землі. Тема 2. Атмосфера (14 год.) |
|||||||||
29 |
|
Склад і будова атмосфери |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Чому атмосферу ділять на окремі шари? https://ozonewatch.gsfc.nasa.gov/ Веб-сайт спостереження за озоновою дірою. |
П.24 |
||||
30 |
|
Нагрівання атмосферного повітря. Добовий хід температури повітря, причини його коливання. |
|
Перетворення температури https://earthobservatory.nasa.gov/biome/metric.php Практична робота: Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. (розпочинається у темі “Літосфера) Моделювання процесів: Нагрівання атмосферного повітря. Mozaik 3D –сцена рух сонячних променів на різних широтах Землі
Робота у групі для розв’язання проблем: Чому на вершинах гір холодніше, ніж біля їх підніжжя? Користування вимірювальними приладами: Зняття показів термометрів. Розв’язування задач: Визначення середніх температур повітря, амплітуди температур повітря за певний період часу, зміни температури повітря |
П.25 |
||||
31 |
|
Річний хід температури повітря, причини його коливання. Середні температури, амплітуди температури. |
|
https://neo.gsfc.nasa.gov/view.php?datasetId=MOD_LSTD_M Температура поверхні Землі Практична робота: Складання й аналіз графіка добового і річного ходу температури повітря. https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/8e395e492c79436b836347642d426ecc карта температури повітря Земля
|
П.26 |
||||
32 |
|
Атмосферний тиск, його зміни у тропосфері. |
|
Моделювання процесів: Дія атмосферного тиску в домашніх умовах. Розв’язування задач: Зміни атмосферного тиску з висотою. Користування вимірювальними приладами: Зняття показів барометра |
П.27 |
||||
33 |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість. Роза вітрів. Експрес -тест |
|
Дослідження: Як визначити швидкість вітру за місцевими ознаками? Моделювання процесів: Виникнення вітру. Mozaik 3D – циркуляція атмосфери Проектування місця розміщення підприємства, яке викидає шкідливі речовини в атмосферне повітря, у своїй місцевості з урахуванням рози вітрів. Практична робота «Складання й аналіз рози вітрів». Користування вимірювальними приладами: Зняття показів флюгера https://education.nationalgeographic.org/resource/putting-wind-work/ вітер в роботі https://education.nationalgeographic.org/resource/hurricane/ ураган |
П.28 |
||||
34 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни |
|
Розв’язування задач: Визначення відносної вологості повітря. Користування вимірювальними приладами: Зняття показів гігрометра https://earthobservatory.nasa.gov/global-maps/MYDAL2_M_SKY_WV Водяна пара |
П.29 |
||||
35 |
|
Хмари, їхні форми, хмарність. Туман. |
|
Робота з інформацією: Презентування інформації з різних джерел: Визначення видів хмар за наочними посібниками. Моделювання процесів: Утворення хмар і опадів Mozaik 3D – типи хмар, утворення опадів https://earthobservatory.nasa.gov/global-maps/MODAL2_M_CLD_FR Хмарна фракція |
П.30 |
||||
36 |
|
Опади, їхні види, вимірювання. |
|
Практична робота Складання й аналіз діаграми хмарності й опадів. Користування вимірювальними приладами: Зняття показів опадоміра. |
П.31 |
||||
37 |
|
Погода, її елементи. |
|
Дослідження: Мінливість погоди на інтерактивних картах погоди. Практична робота Характеристика погоди у даній місцевості з використанням метеоприладів / з допомогою онлайн-застосунків погоди. www.windy.com
|
П.32 |
||||
38 |
|
Клімат. Кліматична карта світу, України. |
|
Робота з інформацією: Презентування інформації з різних джерел: «Як працюють метеорологи?». https://climatekids.nasa.gov/weather-climate/ Різниця між погодою та кліматом |
П.33 |
||||
39 |
|
Небезпечні і рідкісні атмосферні явища. |
|
Проєктна діяльність: Розпізнавання та правила безпечної поведінки під час несприятливих атмосферних явищ, які характерні для вашої місцевості (буклет, постер, флаєр). Дослідження: Як запобігти зневоднення організму людини, теплового і сонячного удару в умовах спекотної погоди |
П.34 |
||||
40 |
|
Людина і атмосфера |
|
Дослідження: Як впливає парниковий ефект на розвиток овочівництва, квітникарства закритого ґрунту у своїй місцевості? Як можна використовувати енергію сонця й вітру? Глобальне потепління: погляди кліматологів. https://climatekids.nasa.gov/air-pollution/ - що спричинює забруднення повітря? |
П.35 |
||||
41 |
|
Підсумковий урок із теми «Атмосфера» |
|
Діагностувальна тематична робота 3. |
|
||||
42 |
|
Корекція досягнення очікуваних результатів навчання |
|
|
Ст.188 |
||||
Розділ ІІ. Оболонки Землі. Тема 3. Гідросфера (14 год.) |
|||||||||
43 |
|
Складові гідросфери. Світовий океан. Острови в океані. Карта океанів. |
|
Mozaik 3D – Світовий океан Практична робота: «Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів». https://climatekids.nasa.gov/menu/water/ Вода. Короткий огляд https://education.nationalgeographic.org/resource/island/ острів |
П.36 |
||||
44 |
|
Властивості вод Світового океану. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Чому океанічна вода замерзає при температурі нижче 0°С? Робота з інформацією: Віртуальна мандрівка «Глибинами океанів» (перегляд панорамних фото і відео). ЖакІв Кусто – видатний дослідник Світового океану. https://mynasadata.larc.nasa.gov/phenomenon/ocean-circulation-patterns
https://education.nationalgeographic.org/resource/ocean-impacts-climate-change/ вплив клімату на океани |
П.37 |
||||
45 |
|
Рухи води у Світовому океані. |
|
Mozaik 3D – сцена морських течій Практична робота: «Позначення на контурній карті назв течій». https://earthobservatory.nasa.gov/images/151414/ebb-and-flow-in-the-chausey-islands - припливи та відпливи на островах Чаузі
https://education.nationalgeographic.org/resource/cause-effect-tides/ причини припливів |
П.38 |
||||
46 |
|
Життя в океанах і морях. |
|
https://www.bbcearth.com/our-blue-planet - наша блакитна планета, онлайн-подорож |
П.39 |
||||
47 |
|
Ресурси Світового океану. Господарська діяльність людини у Світовому океані.
|
|
Робота з інформацією: «Океан в небезпеці». |
П.40 |
||||
48 |
|
Води суходолу. Річка: річкова долина, річкова система, басейн річки, вододіл. Живлення, водний режим річки |
|
Дослідження: Віртуальна подорож річкою. Практична робота: «Позначення на контурній карті назв річок» Моделювання: Виготовлення макета річкової системи (пластилін, папір, нитки…). Mozaik 3D – водні потоки річок Фотокросинг «Річки України і світу». Робота з інформацією: Розроблення «пам’ятки» про правила безпечної поведінки біля річки, під час повені, паводку, льодоставу й льодоходу. (буклет, постер, флаєр). https://education.nationalgeographic.org/resource/nile-river/ річка Ніл https://education.nationalgeographic.org/resource/understanding-rivers/ розуміння річок |
П.41 |
||||
49 |
|
Робота річок. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Як рельєф впливає на напрямок і швидкість течії річок? Практична робота: «Визначення довжини річки, користуючись масштабом, ниткою, курвіметром»; https://earthobservatory.nasa.gov/world-of-change/YellowRiver дельта річки Хуанхе https://education.nationalgeographic.org/resource/delta/ дельта https://education.nationalgeographic.org/resource/waterfall/ водоспад |
П.42 |
||||
50 |
|
Озера, походження озерних улоговин, солоність. Болота, особливості їх утворення та поширення. |
|
Практична робота: «Позначення на контурній карті назв озер». Mozaik 3D –сцена про етапи формування озер Робота з інформацією: Як розпізнати непрохідне болото? Яку воно несе небезпеку? Розроблення «пам’ятки» про правила безпечної поведінки біля водойми, при перебуванні в болотистій місцевості. (буклет, постер, флаєр). https://earthobservatory.nasa.gov/world-of-change/Iraq болота Месопотамії |
П.43 |
||||
51 |
|
Льодовики. Багаторічна мерзлота. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Які зміни відбудуться на нашій планеті у випадку танення льодовиків Гренландії і Антарктиди? Mozaik 3D - льодовик Проєктна діяльність. Створення пам’ятки про правила безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу, льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю (буклет, постер, флаєр, лепбук) https://earthobservatory.nasa.gov/world-of-change/sea-ice-antarctic Антарктичний лід |
П.45 |
||||
52 |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води. |
|
Mozaik 3D – види підземних вод Дослідження: Чому міліють криниці? |
П.44 |
||||
53 |
|
Штучні водойми і водотоки. Водні ресурси. |
|
Дослідження: Куди потрапляють стічні води? З яких водних джерел здійснюється водопостачання твого населеного пункту? Моделююча вправа з використанням фізичної карти «Будуємо греблю на річці: мета, місце, наслідки». Робота у групі для розв’язання проблем: Обмін досвідом економії води в родині. Розв’язування задач: Як заощадити на воді?/Скільки коштує вода? |
П.46 |
||||
54 |
|
Людина і гідросфера. |
|
Екскурсія до водного об’єкту: Опис водного об’єкта за картою та на місцевості. Екологічні проблеми водойм моєї місцевості. |
П.46 |
||||
55 |
|
Підсумковий урок із теми «Гідросфера». |
|
Діагностувальна тематична робота 4 |
|
||||
56 |
|
Корекція досягнення очікуваних результатів навчання |
|
|
Ст.243 |
||||
Розділ ІІ. Оболонки Землі. Тема 4. Біосфера. Тема 5. Природні комплекси. Тема 6. Антропосфера (14 год.) |
|||||||||
57
|
|
Складові біосфери, взаємозв’язки між оболонками Землі. |
|
Робота з інформацією: «Верміферма – що це?» Робота у групі для розв’язання проблем: Яка роль організмів у перетворенні гірських порід у ґрунті? Яка роль організмів у регулюванні газового стану атмосфери? Чому в екосистемі важливе місце займають рослини? Практична робота: Складання ланцюга живлення для лісі/в степу/на лузі/у водоймі своєї місцевості. https://earthobservatory.nasa.gov/world-of-change/Biosphere глобальна біосфера https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/8ac78d1158ca4b4eb149d8959f0c8c34 біосфера карта |
П.47 |
||||
58 |
|
Біологічні ресурси та закономірності їх поширення |
|
Дослідження «Які біологічні ресурси використовують у господарській діяльності твого краю?». |
П.48 |
||||
59 |
|
Ґрунти. Властивості ґрунтів. Типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта ґрунтів світу. |
|
Робота з інформацією: Як працювати з картою ґрунтів? Дослідження: Стихійні сміттєзвалища, забруднення ґрунтів своєї місцевості. |
П.49 |
||||
60 |
|
Земельні ресурси. Людина і біосфера. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Як визначити тип ґрунту на дачній ділянці, та покращити його родючість? Проєктна діяльність: Презентація участі в акції «Посади дерево». Презентація досвіду компостування органічних відходів у домогосподарствах, шкільних їдальнях. |
П.50 |
||||
61 |
|
Екскурсія: у краєзнавчий музей/у природу |
|
Робота у групі: підготовка до екскурсії, визначення очікувань. |
|
||||
62 |
|
Географічна оболонка –найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Інтелектуальні практикуми (квест, пазл, проєкт). Складання схем взаємозв’язків у оболонках Землі: «Літосфера -атмосфера»; «Літосфера -гідросфера»; «Літосфера -біосфера»; «Атмосфера -гідросфера»; «Атмосфера -біосфера»; «Гідросфера -біосфера. Практична робота: Аналіз схем кругообігу води, кисню, карбону в природі («ілюстрування прикладами схем кругообігу води, кисню, карбону в природі»). |
П.51 |
||||
63 |
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи та їх види. |
|
https://earthobservatory.nasa.gov/biome Місія біома Проєктна діяльність: Опис/характеристика/есе /міні -розповіді пам’ятки природи, унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, гора, печера тощо).
|
П.52 |
||||
64 |
|
Зональні природні комплекси. |
|
Групова робота. Складання характеристики зональних екосистем: тропічних пустель, саван і рідколісся, вологих екваторіальних лісів (джунглів) |
П.53 |
||||
65 |
|
Екскурсія в довкілля. |
|
Садити чи не садити? https://earthobservatory.nasa.gov/biome/plant_it_basic.php Практична робота: Характеристика одного з природних комплексів своєї місцевості за алгоритмом» (письмовий опис, відеоролик, фото презентація, малюнок, модель тощо). |
|
||||
66 |
|
Антропосфера –географічний та соціальний простір життя і діяльності людини. |
|
Робота з інформацією: Лепбук/ буклет «Світ, в якому я живу». Дослідження: Земля для людей, чи людина для Землі?»/ «Що чекає планету Земля в майбутньому? https://earthobservatory.nasa.gov/world-of-change/Dubai урбанізація Дубая |
П.54 |
||||
67 |
|
Господарська діяльність людини в антропосфері та її взаємозв’яки з іншими оболонками Землі.
|
|
Моделювання: Створення ментальних карт «Людина і навколишнє природне середовище». Mozaik 3D – людська діяльність
|
П.55 |
||||
68 |
|
Охорона природи та невиснажливе природокористування. |
|
Робота у групі для розв’язання проблем: Експертна оцінка стану природного середовища своєї місцевості «Еколог, біолог, географ, хімік…». Енергозбереження для мене – це… «Аукціон ідей»: «Збережемо природу планети». Екологічна акція у своїй громаді. |
П.56 |
||||
69 |
|
Підсумковий урок із тем «Біосфера», «Природні комплекси», «Антропосфера». |
|
Діагностувальна тематична робота 5 |
|
||||
70 |
|
Корекція досягнення очікуваних результатів навчання |
|
|
Ст.292 |
||||
|
|
|
|
Глосарій https://earthobservatory.nasa.gov/biome/vocabulary.php |
|
||||
|
|
|
|
Глобальні карти https://earthobservatory.nasa.gov/global-maps |
|
||||
|
|
|
|
https://earthobservatory.nasa.gov/images/151463/cyclone-biparjoy-churns-toward-india-and-pakistan |
|
||||
|
|||||||||
|
|||||||||