Календарно-тематичне планування 6 КЛАС І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 6 клас І семестр (70 год., 2 год. на тиждень) Модельна навчальна програма «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт.. Запотоцький С. П., Карпюк Г. І., Гладковський Р. В., Довгань А. І., Совенко В. В., Даценко Л. М., Назаренко Т. Г., Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Нікитчук А. В., Яценко В. С., Довгань Г. Д.. Грома В. Д., Горовий О. В.). Підручник: «Географія». Автори Гільберг Т. Г., Довгань А. І., Совенко В. В. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023.
Перегляд файлу

6 клас

«Географія»

Календарно-тематичне планування

(70 год., 2 год. на тиждень)

 

  Модельна навчальна програма «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт.. Запотоцький С. П., Карпюк Г. І., Гладковський Р. В., Довгань А. І., Совенко В. В., Даценко Л. М., Назаренко Т. Г., Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Нікитчук А. В., Яценко В. С., Довгань Г. Д.. Грома В. Д., Горовий О. В.).

 

  Підручник: «Географія». Автори Гільберг Т. Г., Довгань А. І., Совенко В. В. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023.

 

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

  1. Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
  2. Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
  3. Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
  4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 

Дата

Прим.

Тема уроку

Очікувані результати

Види навчальної діяльності

НЗЛ

Д/З

Вступ (5 год.)

1

01.09

 

Ознайомлення із критеріями оцінювання навчання.

Корегування навчання.

Учень/учениця:

розуміє причини розмаїття природи та певні її закономірності;

з’ясовує і пояснює значення географічних знань у житті людини;

здійснює пошук географічної інформації з різних джерел;

логічно структурує власне повідомлення;

презентує результати своєї роботи у запропонований спосіб;

розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну географічну проблему у запропонований спосіб;

взаємодіє в групі для розв’язанням навчальної проблеми відповідно до своєї ролі;

знаходить, збирає і зберігає географічні дані різних типів;

пояснює як рухи Землі впливають на її природу й життя людей;

використовує карту, картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень.

Робота з інформацією.

(Демонстрування навчальних матеріалів)

 

 

4, 2

 

2

04.09

 

Діагностична робота.

Самостійна робота.

4

 

3

08.09

 

Географія як наука про Землю.

Значення географічних знань, умінь для життєдіяльності людини.

Робота з сучасними джерелами інформації:

(Демонстрування навчальних матеріалів)

 «Географія в сім’ї наук про Землю».

1, 3

§ 1

стор. 5-9

 

4

11.09

 

Методи географічних досліджень.

Сучасні друковані та електронні джерела географічної інформації.

Робота з сучасними джерелами інформації:

«Як працюють географи-дослідники?» (методи географічних досліджень);

 

3, 4

§ 2

стор. 10-14

 

5

15.09

 

Особливості організації власних  географічних спостережень.

Бесіда/ твір-есе:

«Як знання про Землю вплинули на»

(обрання місця та форми відпочинку влітку/підготовку одягу й взуття напередодні навчання в школі/планування поїздки/ін.)».

 

4

§ 3

стор. 14-17

 

Розділ І. Земля на глобусі й карті  

Тема 1. Глобус – модель Землі   (3 год.)

6

18.09

 

Форма і розміри Землі.

Навколосвітня подорож Ф. Магеллана.

Учень/учениця:

розуміє зміст поняття «геоїд»;

досліджує об’єкти і явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема й цифрові;

використовує глобус як джерело інформації;

пояснює як рухи Землі впливають на її природу й життя людей;

здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя інформації географічного змісту на глобусі.

Практикум

Нанесення на карту маршруту навколосвітньої подорожі Фернана Магеллана.

 

1, 2

§ 4

стор. 19-23

 

7

22.09

 

Рухи Землі та  їх наслідки.

Користування моделями:

Моделювання рухів Землі з використанням телурію/ веб-ресурсів/ друкованих наочних посібників/ рисунків тощо

2

§ 5

стор. 24-29

 

8

25.09

 

Глобус як модель Землі: види, умовні знаки.

Визначення напрямів на глобусі.

Робота з картографічною  інформацією:

що і як позначено на глобусі? Визначення напрямків на глобусі

3, 4

§ 6

стор. 29-32

 

Тема 2. Зображення Землі на карті  (5 год.)

9

29.09

 

Зображення земної поверхні на космічних знімках, глобусі, картах, планах місцевості. Компас. Поняття про азимут.

Учень/учениця:

використовує карту як джерело інформації;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;

співвідносить інформацію на карті, плані, глобусі та космознімку;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;

використовує вміння перетворювати

й представляти різні види  масштабів;

логічно структурує власне повідомлення;

з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення сучасних картографічних зображень в житті людини;

пропонує правила взаємодії в групі і дотримується їх.

Робота з топографічною картою:

 «Читання інформації з тематичної карти».  

 

 

2

§ 7

стор. 33-40

 

10

02.10

 

Масштаб та його види.

Визначення відстаней між об’єктами на глобусі та карті.

Практична робота №1.

Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу

Практична робота.

Розв’язування задач на перетворення одного виду масштабу в інший.

2, 4

§ 8

стор. 40-44

Викон. Пр.р.№1

11

06.10

 

Шкільні географічні карти, географічні атласи, картографічні онлайн-ресурси. Загально-географічні та тематичі карти.

Робота з інформацією:

Географічний диктант

«Опис місцевості за електронними картами».

 

 

4

§ 9

стор. 44-47

§ 10

стор. 47-50

12

09.10

 

Визначення відстаней між об’єктами за планом місцевості та географічною картою.

Користування моделями, вимірювальними приладами:

Визначення відстаней між об’єктами на глобусі, карті й плані місцевості.

2, 4

повторити    § 1-11

стор. 5-53

13

13.10

 

Узагальнення знань з теми «Вступ», «Земля на глобусі і карті»

 

4

 

Розділ ІІ. Оболонки Землі 

Тема 1. Літосфера   (8 год.)

14

16.10

 

 Будова літосфери.

Літосферні плити, механізм та наслідки їх переміщення.

Учень/учениця:

розуміє зміст понять «літосфера», «літосферна плита», «землетрус», «епіцентр землетрусу», «вулкан», «кратер», «жерло», «гейзер», «сейсмічний пояс», «ерозія», «зсув», «вивітрювання», «абсолютна і відносна висота точок», «горизонталь», «мінерал», «гірська порода»;

розрізняє гори і рівнини за висотою,види вивітрювання та ерозії, гірські породи за походженням;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті вулкани (Етна, Мауна-Кеа, Карадаг), гори (Гімалаї, Карпати, Кримські), рівнини (Амазонська низовина, Східно-Європейська рівнина, Бразильське плоскогір’я, Придніпровська височина, Придніпровська низовина) відповідно до навчального завдання;

використовує фізичну карту як джерело інформації;

здійснює пошук географічної інформації з різних джерел;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для моделювання, організації власних географічних досліджень;

створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження процесів у літосфері;

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються у літосфері;

використовує здобуті знання і набутий досвід для збереження життя й здоров’я свого та інших людей під час  землетрусу, виверження вулкану, утворення зсуву;

Користування цифровими моделями

( «Планета Земля» і «Google Maps»).

Практична робота.

Позначення на контурній карті меж літосферних плит

1,3

§ 12,§ 13

стор. 54-64

 

15

20.10

 

Землетруси.

Вулканізм.

Сейсмічні пояси Землі.

Дискусія 

«Чому люди живуть на схилах вулканів попри небезпеку їх виверження?»

3

§ 14

стор. 64-71

 

16

23.10

 

Зовнішні процеси на земній поверхні.

Дослідження

Що робити в разі  загрози зсуву ґрунту?

3

§ 15

стор. 71-76

 

17

27.10

 

Абсолютна і відносна висота точок.  Горизонталі.

Шкала висот і глибин.

Практична робота №2

Визначення географічних координат за географічною картою.

«Найвища гора Землі Еверест чи Мауна-Кеа?». (презентування інформації з різних джерел).

3, 1

§ 16

стор. 76-81

Викон. Пр.р.№2

18

06.11

 

Рельєф суходолу і дна океану.

 

Скласти  таблицю

«Типи рівнин за абсолютною висотою».

2

§ 17

стор. 81-91

19

10.11

 

Визначення форм рельєфу

Практична робота №3

Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу.

Практична робота

Позначення на контурній карті меж літосферних плит, сейсмічних поясів, окремих вулканів, гір, рівнин.

4

§ 18

стор. 91-95

Викон. Пр.р.№3

20

13.11

 

Мінерали і гірські породи.

Корисні копалини.

Робота з інформацією:

 «Гірські породи краю» (скласти інформаційну листівку про гірські породи, які добувають у краї, за запропонованим планом опису).

2, 3

повторити    § 12-21

стор. 54-107

21

17.11

 

Узагальнення знань з теми «Літосфера»

 

4

 

Тема 2.  Атмосфера   (12 год.)

22

20.11

 

Склад і будова атмосфери.

Учень/учениця:

розуміє зміст понять «атмосфера», «озоновий шар», «амплітуда температур повітря», «середні температури», «атмосферний тиск», «сила вітру», «бриз», «погода», «теплові пояси», «клімат»;

розрізняє абсолютну і відносну вологість повітря, види хмар, види опадів;

планує географічне дослідження процесів в атмосфері з допомогою вчителя; 

моделює атмосферні явища самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;

будує графічні моделі: графік зміни температури повітря, розу вітрів, діаграми хмарності, опадів;

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження, фіксує одержані результати;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями;

представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про погоду і клімат в різних формах;

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;

обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання навчальної /життєвої проблеми щодо погодних явищ;

використовує фізичну, кліматичну карту як джерело інформації;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;

використовує термометри, барометри, гігрометр, флюгер для визначення характеристик погоди;

визначає та розпізнає самостійно або з допомогою вчителя види хмар;

дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до власних географічних досліджень;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.

 

Моделювання

Складання моделі атмосфери.

1

§ 22

стор.109-114

23

24.11

 

Нагрівання атмосферного повітря.

Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання.

Середні температури, амплітуди температур.

Користування вимірювальними приладами

Зняття показів термометра.

Практична робота.

Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць.

2

§ 23

стор.114-120

24

27.11

 

Атмосферний тиск, його зміни у тропосфері.

Практична робота №4

Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Користування вимірювальними приладами

Зняття показів барометрів (робота з барометром).

3

§ 24,§ 25

стор.121-127

Викон. Пр.р.№4

25

01.12

 

Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість.

Бризи. Роза вітрів.

Практична робота.

Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. Складання й аналіз рози вітрів.

Робота з інформацією:

«Чому біля берегів водойм в гарячу пору прохолодніше?»   (презентування інформації з різних джерел).

1, 2

§ 26

стор.127-133

26

04.12

 

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни.

 

Практична робота.

Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. Складання й аналіз діаграми хмарності.

Робота з інформацією:

«Визначення видів хмар за наочними посібниками» (презентування інформації з різних джерел).

1

§ 27

стор.134-141

27

08.12

 

Хмари, їхні форми.

Хмарність.  Туман.

Практикум:

Зняття показів гігрометра.

Розв’язування задач на визначення вологості повітря

(за алгоритмом).

4

§ 28

стор.141-144

28

11.12

 

Опади, їх види, вимірювання .

Погода.

Практична робота №5

Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів їх аналіз.

Моделювання процесів

Утворення хмар і опадів.

Робота у групі для розв’язання проблем:

Чому на вершинах гір холодніше, ніж біля їх підніжжя?

3, 4

§ 29 - 30 - 31

Викон. Пр.р.№5

 

29

15.12

 

Куляста форма Землі і розподіл тепла на її поверхні та в тропосфері Клімат.

Кліматична карта світу, України.

Практична робота.

Опис клімату своєї місцевості

3, 1

§32, §33

стор.157-165

30

18.12

 

Небезпечні і рідкісні атмосферні явища.

Людина й атмосфера.

Дослідження

Як можна використовувати  енергію Сонця і вітру?

3

Повторити

§ 22-35

стор.109-175

31

22.12

 

Узагальнення знань з теми «Атмосфера».

 

 

4

 

32

25.12

 

Підсумковий урок за І семестр.

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пахомова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
1 липня 2024
Переглядів
5138
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку