Вправа із медіаграмотності "На першу шпальту" (природнича галузь)

Про матеріал
За допомогою різних джерел інформації учні мають створити власні тематичні презентації у вигляді наукового сенсаційного повідомлення. Окрім формування у школярів поняття про багатства вод Світового океану, вправа розвиває уміння вибіркового «споживання» інформації з мас-медіа, навички критичного мислення, комунікативні здібності та взаєморозуміння. Учні покращують свою медіаграмотність та підвищують загальнокультурний рівень особистості
Перегляд файлу

Вправа з інтеграції медіаграмотності

 

 

Назва вправи  «На першу шпальту»

 

Сфера застосування Загальноосвітній навчальний заклад, 6класи, природнича освітня галузь(географія). Тема уроку «Багатства вод Світового океану. Океан та Людина.»*

 

Актуальність  Рушійною силою процесу навчання є інтерес учнів до предмета. Щоб цей інтерес не пропав, а, навпаки, постійно розвивався – педагогу необхідно уміти знаходити цікаву, актуальну та, головне, правдиву інформацію зі своєї дисципліни. Разом з тим, дуже важливо навчити учнів орієнтуватися в сьогоднішньому світі інформації, адже  медіаграмотність, наразі, починають вважати одним із базових умінь сучасної людини.

 

Основна ідея За допомогою різних  джерел інформації учні мають створити власні тематичні презентації у вигляді наукового сенсаційного повідомлення. Окрім формування у школярів поняття про багатства вод Світового океану, вправа  розвиває уміння вибіркового «споживання» інформації з мас-медіа, навички критичного мислення, комунікативні здібності та взаєморозуміння. Учні покращують свою медіаграмотність та підвищують загальнокультурний рівень особистості.             

Реалізація  

1.Учні  розділяються на три групи: «Біологічні ресурси», «Мінеральні ресурси», «Енергетичні ресурси».

2. Учитель демонструє учням короткий огляд «передовиць» найвідоміших газет та наукових журналів світу, звертає увагу на вимоги до матеріалу, що розміщується на першій сторінці  чи розвороті друкованих видань.

3.Учні самостійно опрацьовують роздатковий матеріал (вирізки з науково-популярних видань), підпункти в §45,46 підручника, що відповідають їх виду ресурсів (біологічні, мінеральні чи енергетичні), знаходять додаткову інформацію в пошукових системах інтернет-ресурсів на планшетах.

4. Кожна група робитьпрезентацію-повідомлення«На першу шпальту» зі своєї теми у вигляді тексту, малюнка, схеми, колажу тощо,використовуючи  підручні матеріали. Інформація має бути достовірна але подаватися у вигляді сенсації – так, щоб зацікавити потенційного читача.

5.Варто провести коротке обговорення презентацій. Дізнатися наскільки учнів зацікавило те чи інше повідомлення та чому.

6. Учитель пропонує учням своє повідомлення у вигляді відео-презентації «Океан та людина». У ній, окрім реальних фактів та подій, потрібно використати «фейки», що стосуються тем усіх груп. Важливо, щоб діти звернули на них увагу та вказали на недостовірність.

7. Підводячи підсумок вправи, звертається увага учнів на важливість уміння критично сприймати медіа-інформацію та  розділяти судження від фактів.

 

*Вправа може використовуватися  на уроках  і на тренінгових заняттях.

 

 

  

 

docx
Додав(-ла)
Таранюк Майя
Додано
13 липня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку