Календарно-тематичне планування 6 КЛАС ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 6 клас ІІ семестр (70 год., 2 год. на тиждень) Модельна навчальна програма «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт.. Запотоцький С. П., Карпюк Г. І., Гладковський Р. В., Довгань А. І., Совенко В. В., Даценко Л. М., Назаренко Т. Г., Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Нікитчук А. В., Яценко В. С., Довгань Г. Д.. Грома В. Д., Горовий О. В.). Підручник: «Географія». Автори Гільберг Т. Г., Довгань А. І., Совенко В. В. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023.
Перегляд файлу

 

№ п/п

Дата

Приміт

ка

Зміст уроку

Очікувані результати

Види навчальної діяльності

Компетентності

Д/з

Тема 3. Гідросфера (15 годин)

33

15.01

 

Гідросфера.

Учень/учениця: розуміє зміст понять «гідросфера», «море», «затока», «протока», «солоність океану», «річкова долина», «річкова система», «басейн річки», «вододіл», «режим річки», «озеро», «водосховище», «канал», «болото», «льодовик», «багаторічна мерзлота», «підземні води», «мінеральні води», «термальні води»; розрізняє частини Океану, види руху води в океанах, елементи річкової долини, види живлення річок, види озерних улоговин, льодовиків, підземних вод; знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті Чорне, Азовське, Середземне моря; Керченську, Гібралтарську, Магелланову, Берингову протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Джарилгач; півострови Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан; Маріанську западину; річки Дніпро, Дунай, Ганг, Ніл, Амазонка; озера Шацькі, Каспійське, Байкал відповідно до навчального завдання; встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в гідросфері, унаслідок взаємодії гідросфери з літосферою,; розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну проблему щодо використання водних ресурсів, охорони водних об’єктів у запропонованій ситуації; обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання життєвої проблеми щодо безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу й льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю; використовує самостійно або з допомогою вчителя здобуті знання і набутий досвід для розв’язання життєвої проблеми, наводить приклади подолання наслідків стихійних явищ і процесів у гідросфері; з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя значення знань про гідросферу в житті людини, підприємницькій діяльності; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження.

Робота з інформацією Частини гідросфери

2, 3, 4, 7

§ 36

34

19.01

 

Світовий океан. Острови в      океані.

Робота з інформацією: Віртуальна мандрівка «Глибинами океанів» (перегляд панорамних фото і відео). Жак-Ів Кусто – видатний дослідник Світового океану.

1, 2, 4, 10, 11

§ 36

35

22.01

 

Карта океанів. Властивості вод Світового  океану.

 

Робота у групі для розв’язання проблем: Чому океанічна вода замерзає при температурі нижче 0° С?

1, 4, 7

§ 37

36

26.01

 

Рухи води в Світовому океані.

Робота з інформацією: рух води в океаніі, складання пам’ятки: «Поведінка під час цунамі»

1, 2, 4,

§ 38

37

29.01

 

Життя в океанах і морях.

 

Дослідження: Небезпечні тварини на морських пляжах світу

1, 2, 4,

§ 39

38

02.02

 

Ресурси Світового океану Господарська діяльність людини в Світовому океані.

Робота з інформаційними матеріалами: види організмів в океані.

1, 2, 4,

§ 40

39

05.02

 

Води суходолу.

Річка: річкова долина, річкова система, басейн річки, вододіл.

Робота з інформацією: Фотокросинг «Річки України і світу».  Робота у групі для розв’язання проблем: «Річка надихає» (сторінками художніх творів, учнівської творчості).

1, 2, 3, 4, 6, 11

§ 41

40

09.02

 

Живлення, водний режим річки.

Моделювання: Виготовлення макета річкової системи (пластилін, папір, нитки…).

1, 2, 3, 4,

§ 41

41

12.02

 

Робота річок.

 

Практична робота №12

Визначення довжини річки користуючись масштабом і ниткою або курвіметром.

Практичні роботи: Опис водного об’єкта за картою. Визначення довжини річки користуючись масштабом і ниткою або курвіметром.

1, 2, 3, 4, 6, 11

§ 42

42

16.02

 

Озера, походження озерних   улоговин, солоність.

 

Практична робота №10

Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер

Практичні роботи: Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер.

Опис водного об’єкта за картою. Визначення довжини річки користуючись масштабом і ниткою або курвіметром.

1, 2, 4, 11

§ 43

43

19.02

 

Болота, особливості їх утворення та поширення.

Робота з інформацією: Як розпізнати непрохідне болото? Яку воно несе небезпеку?

1, 2, 4

§ 43

44

23.02

 

Льодовики. Багаторічна мерзлота.

 

Робота у групі для розв’язання проблем: Які зміни відбудуться на нашій планеті у випадку танення льодовиків Гренландії і Антарктиди?

1, 2, 4, 11

§ 45

45

26.02

 

Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води.

 

Робота з презентаційними матеріалами: «Види підземних вод»

1, 2, 4

 § 44

46

01.03

 

Штучні водойми і водотоки.

Водні ресурси. Людина і  гідросфера.

 

Робота з інформацією: «Вплив людини на гідросферу».

1, 2, 4

 

§ 46

47

04.03

 

Узагальнення знань з теми

 «Гідросфера».

Робота з тестами

2

§ 36-46

Тема 4. Біосфера та ґрунти (10 годин)

48

08.03

 

Складові біосфери, взаємозв’язки між оболонками                    Землі.

 

Учень/учениця: розуміє зміст понять «біосфера», «тип ґрунту», «ареал»; використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки об’єктів і явищ в біосфері для розв’язання запропонованої життєвої / навчальної проблеми; бере активну участь у комунікації, використовуючи прийоми комунікативної взаємодії; представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про ґрунти своєї місцевості; характеризує з допомогою вчителя чи інших осіб властивості ґрунтів, використовуючи відповідну наукову термінологію; презентує приклади власного досвіду зі збереження тваринного, рослинного світу та ґрунтів своєї місцевості; використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки об’єктів і явищ у біосфері для розв’язання запропонованої життєвої проблеми.

Дослідження: Які біологічні ресурси використовують у господарській діяльності твого краю.

1, 2, 3, 4, 7

§ 47

49

11.03

 

Практична робота № 13

Складання ланцюга живлення для лісі/в степу/на лузі/у водоймі своєї місцевості.

 

Практична робота:

Складання ланцюга живлення для лісі/в степу/на лузі/у водоймі своєї місцевості.

1, 2, 3, 4, 7

 

50

15.03

 

Біологічні ресурси та закономірності їх поширення

Дослідження:Які біологічні ресурси використовують у господарській діяльності твого краю?

1, 2, 3, 4, 7

§ 48

51

18.03

 

Властивості ґрунтів.

 

Робота з інформацією: Як працювати з картою ґрунтів? «Верміферма – що це?»

1, 2, 4, 7, 11

§ 49

52

22.03

 

Типи ґрунтів, закономірності їх поширення.

Робота у групі для розв’язання проблем: Яка роль організмів у перетворенні гірських порід у ґрунті?

1, 2, 4, 7, 11

§ 49

53

01.04

 

Карта ґрунтів світу.

Робота у групі для розв’язання проблем: Як визначити тип ґрунту на дачній ділянці, та покращити його родючість?

1, 2, 4, 7, 11

§ 49

54

05.04

 

Земельні ресурси.

Робота у групі для розв’язання проблем: Як визначити тип ґрунту на дачній ділянці, та покращити його родючість?

1, 2, 4, 7

§ 50

55

08.04

 

Людина і  біосфера.

 

 

Робота у групі для розв’язання проблем: Чому в екосистемі важливе місце займають рослини?

1, 2, 4, 7

§ 50

56

12.04

 

Проєктна діяльність:

Презентація участі в акції «Посади дерево». Презентація досвіду компостування органічних відходів у домогосподарствах, шкільних їдальнях.

Проєктна діяльність: Презентація участі в акції «Посади дерево». Презентація досвіду компостування органічних відходів у домогосподарствах, шкільних їдальнях.

1, 2, 3, 4, 7

 

57

15.04

 

Узагальнення знань з теми «Біосфера та ґрунти»

 

2

 

Тема 5. Природні комплекси (8 годин)

58

19.04

 

Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи

Учень/учениця: розпізнає самостійно або з допомогою вчителя ті із запропонованих проблем щодо природних комплексів, які можна розв’язати дослідницьким способом; розуміє значення співробітництва у  розв’язанні навчальної проблеми; взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми; встановлює самостійно або з допомогою вчителя певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами.

Складання схем взаємозв’язків у оболонках Землі: «Літосфера-атмосфера»; «Літосфера-гідросфера»;  «Літосфера-біосфера»; «Атмосфера-гідросфера»; «Атмосфера-біосфера»; «Гідросфера-біосфера.

1, 2, 3, 4, 7, 11

§ 51

59

22.04

 

Географічна оболонка.

Робота у групі для розв’язання проблем.

1, 2, 4, 7

§ 51

60

26.04

 

Властивості географічної оболонки

 

 

Практичні роботи: Аналіз схем кругообігу води, кисню, карбону в природі («ілюстрування прикладами схем кругообігу води, кисню, карбону в природі»).

1, 2, 4, 7

§ 51

61

29.04

 

Практична робота № 14

Аналіз схем кругообіг у води, кисню, карбону в природі («ілюстрування прикладами схем кругообігу води, кисню, карбону в природі»).

Практичні роботи: Аналіз схем кругообігу води, кисню, карбону в природі («ілюстрування прикладами схем кругообігу води, кисню, карбону в природі»).

1, 2, 3, 4, 7

 

62

03.05

 

Види природних комплексів

Проєктна діяльність: Опис/характеристика/есе /міні-розповіді пам’ятки природи, унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, гора, печера тощо).

1, 2, 4, 7, 11

§ 52 - 53

63

06.05

 

Види природних комплексів планети

 

 

Проєктна діяльність: Опис/характеристика/есе /міні-розповіді пам’ятки природи, унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, гора, печера тощо).

1, 2, 4, 7, 11

§ 52 - 53

64

10.05

 

Практична робота № 15

Характеристика одного з природних комплексів своєї місцевості за алгоритмом.

 

Проєктна діяльність:

Характеристика одного з природних комплексів своєї місцевості за алгоритмом» (письмовий опис, відеоролик, фото презентація, малюнок, модель тощо).

1, 2, 3, 4, 7

 

65

13.05

 

Природне середовище та його   охорона

Проєктна діяльність: Опис/характеристика/есе /міні-розповіді пам’ятки природи, унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, гора, печера тощо).

1, 2, 4, 7

§ 52 - 53

Тема 6. Антропосфера (5 годин)

66

17.05

 

Антропосфера .

 

Робота з інформацією: Лепбук/ буклет «Світ, в якому я живу». Дослідження: Земля для людей, чи людина для Землі?»/ «Що чекає планету Земля в майбутньому?

1, 2, 4, 7

§ 54 - 55

67

20.05

 

Зв’язки антропосфери з іншими             оболонками Землі.

Робота у групі для розв’язання проблем: Експертна оцінка стану природного середовища своєї місцевості «Еколог, біолог, географ, хімік…». Енергозбереження для мене – це… «Аукціон ідей»: «Збережемо природу планети». Екологічна акція у своїй громаді.

1, 2, 4, 7

§ 56

68

24.05

 

Самостійна робота по темах: «Біосфера, Географічна оболонка, Антропосфера»

Виконання тестів

2

§ 47-56

69

27.05

 

Узагальнення вивченого матеріалу за 6 клас

Аналіз карт атласу

2

§ 1-56

70

31.05

 

Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
1 липня
Переглядів
1074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку