Всесвітня історія. Історія України (Інтегрований курс)
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6 кл.
загальноосвіт. навч. закладів /Н.М.Сорочинська, О.О.Мартинюк. — Тернопіль : Навчальна книга- Богдан, 2019.
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
І семестр Вступ. Коли і як розпочалася історія людства |
|||
|
Вступ: історія як наука та шкільний предмет. |
|
|
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
|
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури |
|||
|
Поява людини. Освоєння давньою людиною планети Земля. |
|
|
|
Форми господарювання первісних людей. |
|
|
|
Заняття та спосіб життя первісних людей. |
|
|
|
Суспільна організація та організація влади за первісних часів. |
|
|
|
Первісна культура та вірування людей. |
|
|
8. |
Відтворювальні форми господарювання в Україні.Трипільська культура на землях України. |
|
|
9. |
Зародження цивілізації. Епоха міді й бронзи. |
|
|
10. |
Практичне заняття. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.( Робота з контурною картою та атласом.) |
|
|
11. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Первісні спільноти. Археологічні культури». |
|
|
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки Тема 1. Давній Єгипет |
|||
12. |
Заняття населення Стародавнього Єгипту . |
|
|
13. |
Утворення Давньоєгипетської держави. Структура давньоєгипетського суспільства. |
|
|
14. |
Розквіт і занепад Давньоєгипетської держави . |
|
|
15. |
Культура Давнього Єгипту. |
|
|
16. |
Практичне заняття. Міфи та релігія Давнього Єгипту. |
|
|
17. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Давній Єгипет». |
|
|
Тема 2. Цивілізації Передньої та Центральної Азії |
|||
18. |
Природа і населення Південного Дворіччя. |
|
|
19. |
Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-Іудейське царство. |
|
|
20. |
Новоассирійське та Нововавилонське царства. Перська держава Ахеменідів. |
|
|
21. |
Племена і народи раннього залізного віку на території сучасної України. |
|
|
22. |
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ Геродот про скіфів. Історичні джерела про «скіфський похід» Дарія І. |
|
|
23. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії». |
|
|
Тема 3. Давні Індія та Китай |
|||
24. |
Стародавня Індія. |
|
|
25. |
Варни та релігія у Стародавній Індії . |
|
|
26. |
Утворення держави в Стародавньому Китаї. |
|
|
27. |
Китайські імперії Цинь і Хань. |
|
|
28. |
Писемність, освіта та наукові знання в Давньому Китаї. |
|
|
29. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Давні Індія та Китай». |
|
|
Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди Тема 1. Становлення Античної грецької цивілізації. Цивілізація класичної доби. |
|||
30. |
Природа та населення Давньої Греції. |
|
|
31. |
Мінойська (Критська) і Мікенська (Ахейська) палацові цивілізації. |
|
|
32. |
Практичне заняття. Давньогрецька міфологія та релігія. |
|
|
33. |
Становлення грецьких полісів. |
|
|
34. |
Велика грецька колонізація.. |
|
|
35. |
Об’єднання Аттики. Завершення формування Афінського полісу. |
|
|
36. |
Спартанська держава. |
|
|
37. |
Греко-перські війни |
|
|
38. |
Розквіт і занепад Афін. Практичне заняття. Сім’я та виховання афінян. |
|
|
39. |
Криза грецького полісу. Піднесення Македонії |
|
|
40. |
Виникнення науки. Театр. |
|
|
41. |
Практичне заняття.Архітектура і скульптура у Давній Греції. |
|
|
42. |
Практичне заняття.Виховання спартанців. |
|
|
43. |
Узагальнення з теми «Становлення Античної грецької цивілізації». |
|
|
44. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Становлення Античної грецької цивілізації». |
|
|
Тема 2. Доба еллінізму |
|||
45. |
«Східний похід» Александра Македонського (Великого) й утворення елліністичних держав . |
|
|
46. |
Утворення та розквіт елліністичних держав. Еллінізм. |
|
|
47. |
Повсякденне і духовне життя за елліністичної доби. |
|
|
48. |
Практичне заняття. Суспільне, господарське та повсякденне життя в античних полісах на території України. Узагальнення з теми «Доба еллінізму». |
|
|
49. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Доба еллінізму». |
|
|
Тема 3. Давній Рим за царської та республіканської доби |
|||
50. |
Природні умови Італії та виникнення міста Рим. |
|
|
51. |
Римська республіка V – середини III ст. до н. е. |
|
|
52. |
Боротьба Риму за панування у Середземномор’ї |
|
|
53. |
«Золота доба» Римської республіки. |
|
|
54. |
Римська релігія, сім’я та виховання. Побут та повсякденне життя Римської республіки . |
|
|
55. |
Практичне заняття. Римське рабовласницьке помістя. |
|
|
56. |
Криза Римської республіки. Реформи братів Ґракхів. |
|
|
57. |
Загибель Римської республіки. |
|
|
58. |
Практичне заняття. Історичні портрети Цезаря і Цицерона. |
|
|
59. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Давній Рим за царської та республіканської доби». |
|
|
Тема 4. Римська імперія |
|||
60. |
Римська імперія у І–II ст. н.е. |
|
|
61. |
Практичне заняття. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців. |
|
|
62. |
Кризові явища в Римській імперії і утвердження домінату. |
|
|
63. |
Виникнення християнства. |
|
|
64. |
Культура Давнього Риму. |
|
|
65. |
Варвари і Рим. Падіння Західної Римської імперії. |
|
|
66. |
Римський період античних держав на території України. Боспорське царство . |
|
|
67. |
Суспільне, господарське життя і духовний світ давніх слов’ян . |
|
|
68. |
Практичне заняття. Історичні джерела про суспільне, господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ. Антична цивілізація та її сусіди |
|
|
69 |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Римська імперія». |
|
|
70 |
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства. |
|
|