(70 годин, 2 год на тиждень)
І семестр
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
К-на дата |
Примітка |
||
1.Вступ (2 год.) |
|||||||
|
Література як вид мистецтва. |
1
|
02/09 |
|
|
||
|
Художній образ.
|
1
|
06/09 |
|
|
||
2. Міфи народів світу (7 год.) |
|||||||
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). |
1 |
09/09 |
|
|
||
|
Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів |
1
|
13/09 |
|
|
||
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі. |
1
|
16/09 |
|
|
||
|
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
1
|
20/09 |
|
|
||
|
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар». |
1
|
23/09 |
|
|
||
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. |
1
|
27/09 |
|
|
||
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. |
1
|
30/09 |
|
|
||
|
Розвиток мовлення №1 (усно). Улюблені міфи та міфологічні герої. |
1
|
04/10 |
|
|
||
|
Розвиток мовлення №2 (письмово). Навчальний твір «Мій улюблений міфологічний герой». |
1 |
07/10 |
|
|
||
|
Контрольна робота №1 Вступ. Міфи народів світу (різнорівневі завдання) |
1 |
11/10 |
|
|
||
3. Мудрість байки (3 год. + 1 год. резерв) |
|||||||
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст |
1 |
18/10 |
|
|
||
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
1
|
21/10 |
|
|
||
|
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
1
|
01/11 |
|
|
||
4. Пригоди і фантастика (16 год.) |
|||||||
|
Позакласне читання №1 Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості. |
1
|
04/11 |
|
|
||
|
Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. |
1
|
08/11 |
|
|
||
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі. |
1
|
11/11 |
|
|
||
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Описи природи. Проблема рабства в романі. Описи природи. |
1 |
15/11 |
|
|
||
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. |
1
|
18/11 |
|
|
||
|
Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.). Моральні цінності. |
1
|
22/11 |
|
|
||
|
Контрольна робота №2. Твір “Як стати справжньою людиною?” (за романом Ж.Верна "Які скарби шукають і знаходять герої роману Р.Л.Стівенсона?" («П’ятнадцятилітній капітан») |
1 |
25/11 |
|
|
||
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Сюжет і композиція повісті. ТЛ. Композиція. |
1
|
29/11 |
|
|
||
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
1
|
02/12 |
|
|
||
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
1 |
06/12 |
|
|
||
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. |
1
|
09/12 |
|
|
||
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті. |
1
|
13/12 |
|
|
||
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
1
|
16/12 |
|
|
||
|
Контрольна робота №3 за творчістю Чарльза Діккенса та М. Гоголя (тести, відповіді на запитання) |
1
|
20/12 |
|
|
||
|
Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. |
1 |
23/12 |
|
|
||
Зарубіжна література 6 клас ІІ семестр |
||||||||||
5. Людські стосунки (12 год. + 1 год. резерв) |
||||||||||
|
Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
1 |
30/12 |
|
|
|||||
|
Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. |
1
|
17/01 |
|
|
|||||
|
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя».
|
1
|
20/01 |
|
|
|||||
|
Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
1
|
24/01 |
|
|
|||||
|
Характеристика героїв твору. |
1
|
27/01 |
|
|
|||||
|
Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання. |
1
|
31/01 |
|
|
|||||
|
Боротьба за життя. Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Джека Лондона «Жага до життя»). |
1
|
03/02 |
|
|
|||||
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. |
1
|
07/02 |
|
|
|||||
|
Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна.
|
1
|
10/02 |
|
|
|||||
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших. |
1
|
14/02 |
|
|
|||||
|
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
1
|
17/02 |
|
|
|||||
|
Гаррієт Бічер-Стоу (1811–1896). «Хатина дядька Тома». Проблема рабства і ставлення до людей різних рас і національностей у творі. |
1 |
21/02 |
|
|
|||||
|
Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Евангеліни (Еви). |
1 |
24/02 |
|
|
|||||
|
Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності. Викриття жорстокості й расової неприязні в романі. |
1 |
28/02 |
|
|
|||||
|
Розвиток мовлення № 3 (усно). Диспут «Справжні цінності в житті людини» (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)». |
1 |
03/03 |
|
|
|||||
|
Контрольна робота № 4 Твір (орієнтовні теми:
|
1
|
07/03 |
|
|
|||||
6. Поетичне бачення світу (6 год.) |
||||||||||
|
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. |
1
|
10/03 |
|
Вивчити напам’ять 3 — 4 хайку (за вибором учня) |
|||||
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
1
|
14/03 |
|
|
|||||
|
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
1
|
17/03 |
|
Вивчити вірш напам’ять
|
|||||
|
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
1
|
21/03 |
|
Вивчити уривок з «Пісні…» (за вибором учителя) |
|||||
|
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). |
1
|
24/03 |
|
|
|||||
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
1
|
04/04 |
|
|
|||||
|
Урок виразного читання напам’ять. Уривок «Пісня про Гайавату» |
1 |
07/04 |
|
|
|||||
|
Позакласне читання № 3 Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття |
1
|
11/04 |
|
|
|||||
|
Контрольна робота № 5 Поетичне бачення світу. (різнорівневі завдання) |
1 |
14/04 |
|
|
|||||
|
||||||||||
|
Рей Дуглас Бредбері (1920 — 2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
1
|
18/04 |
|
|
|||||
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
1 |
21/04 |
|
|
|||||
|
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. |
1 |
28/04 |
|
|
|||||
|
Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму. |
1 |
05/05 |
|
|
|||||
|
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. |
1 |
12/05 |
|
|
|||||
|
Розвиток мовлення №4 (письмово) «Том і Кліві: схожість і відмінності» |
1
|
16/05 |
|
|
|||||
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 год. + 4 год. резерв) |
||||||||||
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
1
|
19/05 |
|
|
|||||
|
«Міо, мій Міо» Моральні цінності у творах Ліндґрен. |
1 |
23/05 |
|
|
|||||
|
«Міо, мій Міо» Робота з текстом. Образи головних героїв. |
1 |
26/05 |
|
|
|||||
|
Перемога добра над злом. |
1 |
30/05 |
|
|
|||||
|
Позакласне читання №4 . Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі. |
1
|
01/06 |
|
|
|||||
|
Конрад і його становлення у світі (робота з текстом) |
1 |
02/06 |
|
|
|||||
|
Контрольна робота №6 Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література (різнорівневі завдання) |
1
|
06/06 |
|
|
|||||
Підсумки |
||||||||||
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
1
|
07/06 |
|
|
|||||
|
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас. |
1 |
08/06 |
|
|
|||||