Підсумковий урок-гра "Знавці міфологі"

Про матеріал
Урок допоможе перевірити знання учнів з теми "Міфологія", розвивати навичи усного мовлення
Перегляд файлу

Підсумковий урок-гра "Найрозумніший" у 6 класі

 «Знавці міфології»

Мета: поглибити знання учнів про міфологію, скарбницю загальнолюдських цінностей, що посідає чільне місце в розвитку світової літератури; перевірити знання учнів з теми «Міфи Стародавньої Греції, Індії, Єгипу» ; виховувати любов до літератури, витворів мистецтва, допитливість, уміння логічно мислити, дбати про культуру спілкування

Хід гри

І. Організаційний момент

ІІ.  Слово вчителя : Добрий день! Зараз важко уявити освічену людину, для якої чужим і невідомим було б усе те, що набула світова література за тисячі років свого розвитку. З перших книжок, які читали вам батьки, ви пізнавали чарівний світ фантазії та життєву мудрість.

 Культура кожного народу – неповторна і прекрасна. А найбільшим культурним скарбом будь-якої нації чи народності є література: від перших несміливих спроб передати уявлення давніх людей про світ – міфів, легенд, переказів, казок – до високохудожніх творів видатних письменників, слава про яких вийшла далеко за межі тієї землі, де вони жили і творили.

Наших пращурів оточувала сувора природа. Виверження вулканів, землетруси, бурі та грози, посухи і повені, спека й морози погрожували їм. Зміна дня і ночі, рослинний світ, схід і захід сонця - усе це здавалося справжнім чудом. Мало знаючи навколишній світ, люди намагалися пояснити грізні явища природи впливом могутніх надприродних сил. Виникла уява про богів і духів, яким було підвладне усе на світі, і від яких, урешті залежало життя людей.

Учитель: А що ж змогли вигадати люди, щоб пояснити навколишній світ?

Відповіді учнів: міфи

 Так, дійсно, у міфах давня людина пояснювала життя природи. Всесвіт уявлявся як великий рід, що складався із моря,землі та підземного царства. Поступово міфологія залишила історичну сцену, але вона не зникла. Міфи та їх герої набули другого життя спочатку в творах античної літератури, а потім в шедеврах світової літератури та мистецтва.

Учитель: Давні елліни були людьми мудрими, з багатою уявою й сильним потягом до прекрасного. Намагаючись пізнати світ і своє місце в ньому, вони створили безліч чудових міфів. Давні греки… А чи лише греки? ( відповіді учнів). Так, дійсно, усі народи не тільки вірили в існування богів, які спостерігали за земним життям. Вони думали, що боги багато в чому схожі на них самих : вони одружувалися, мали дітей, зраджували, ревнували, закохувалися.

Учитель: Починаємо подорож.

Перша зупинка нашої подорожі «Загальні відомості про міфи».

1. Скільки значень має слово “міфологія”? Назвіть їх.

1)Міфологія – це сукупність, система міфів якогось народу;

2) Міфологія – наука, що вивчає міфи.

2. До яких історичних джерел належать міфи?    до усних джерел.

3. Який найбільш поширений вид міфу?    виникнення та еволюція світу

 (створення Сонця, Місяця, Зірок ).

4. У чому полягає  відмінність міфу від казки? Казку створено з установкою на вигадку, тоді як події міфу вважалися такими, що відбувалися насправді.

 

Другий конкурс «Знавці міфів»:

1.Бог Сонця у єгиптян. (Ра)

2. Як, за єгипетським міфом, з’явилися люди? (Зі сліз бога Ра)

3. За міфами Стародавньої Індії, Брахма з’явився з..? (яйця)

4. Яким чином Брахма породив синів? (силою думки)

5. Який предмет в нашому житті нагадує нам батька Зевса? (годинник)

6. З чого утворився світ за давньогрецьким міфом?:з Хаосу.

7. Хто такий Прометей? Що означає його ім’я? Титан; ім’я в перекладі з грецької означає «провидець».

8. Де жили давньогрецькі боги?   на горі Олімп.

9.  Хто такий Геракл? Який перший подвиг він здійснив? Герой; битва з Немейським левом.

10.  Якого героя звільнив Геракл?   Прометея

 

ІІІ конкурс     «Групування»

Завдання: з поданого переліку міфічних персонажів визначити богів, титанів та героїв, розподіливши їх за групами.

Гера, Гефест, Прометей, Тезей, Геракл, Аполлон, Язон, Орфей, Океан, Арес, Посейдон, Атлант, Ахілл, Одіссей, Кронос.

Боги

Титани

Герої

Гера

Гефест

Аполлон

Арес

Посейдон

Прометей

Атлант

Кронос

Океан

 

Тезей

Геракл

Язон

Ахілл

Одіссей

 

 ІV конкурс      «Асоціації»

Завдання: відгадати міфологічного персонажа  за предметом, пов'язаним з ним.

Предмет

Персонаж

Вогонь

Прометей

Терези

Феміда

Лук і стріла

Ерос, Артеміда

 

 

Тризуб

Посейдон

Грім, блискавка

Зевс

Золоте яйце

Брахма

 

V конкурс     «Афоризми» (поясніть їх походження і значення)

1.Людина нарцис?- хто це.. (самозакохана людина)

2.Гераклова праця? (дуже важка праця)

3. Всесвітній потоп? (кара людям за скоєне зло)

4. Вавілонська вежа? (величезна споруда)

5. Авгієві стайні? (дуже брудне місце)

6. Подвиг Прометея ( щось для людства)

VI конкурс  «Скажи, хто це» (за портретом пізнати міфологічного героя).

 

VII конкурс «Упізнай героя за цитатою»

  • « Він перший запріг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня…» Прометей
  • «Він був кульгавий з дитинства, бо колись розгнівався на нього Зевс і швиргонув малого з Олімпу». Гефест
  • «Згодом владу над усім світом здобув,  скинув батька в Тартар — у найглибше дно землі й моря, що лежить далеко під царством мертвих, похмурим Аїдом». Зевс
  • «… ревнива богиня, дружина Зевса» Гера
  • «…нікчемна, паскудна людина, і всі люди сміялися з його дивовижного боягузтва». Еврісфей
  • «Гострі страшні дзьоби, їхні гачкуваті пазурі й пір'я були з чистої міді». Стімфалійські птахи.
  • «Змії шипіли, як вода на вугіллі, і молотили хвостами об кам'яну підлогу, але хлопчик тримав їх міцно і все сильніше стискав кулаки». Геракл
  • «Вродливий, ставний юнак, що звик викликати дівочий захват, нікого не любив і нехтував великим даром золотої Афродіти – коханням». Нарцис
  • «… вигадниця назавжди втратила власну мову і тільки повторювала слова, що чула від інших». Ехо
  • «… взявся він різьбити з найкращого мармуру, яким славився острів Парос, жіночу постать, таку гарну, вродливу, що подібної і на світі немає». Пігмаліон
  • «Пітьма і зло породили велетенського змія, щоб, урешті-решт. запанувати над світом. То було небачене страховисько, могутнє та спритне. Понад усе змій не любив сонце». Апоп
  • «…вирушає на вирішальну битву зі змієм! Він — сонце, а сонцю підвладний увесь світ». Ра
  • «У сонячного бога Ра була улюблена дочка» – богиня Тефнут.
  • «Коли помер, його сестра й кохана, невтішно проливала багато сліз і не було кінця її горю». Яма і Ямі

 

Підведення підсумків.

doc
Додано
19 січня 2022
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку