Календарно-тематичне планування
з геометрії для 7 класу
Семестр |
||
І |
|
|
II |
|
Складено за підручником: А.Г. Мерзляка, В.Б. Полонського,
М.С. Якіра. Геометрія .7 клас.
( Підручник для 7-го класу загальноосвітніх
навчальних закладів А.Г. Мерзляка, В.Б. Полонського, М.С. Якіра. –
Х.: Гімназія, 2015 р.)
Згідно з навчальною програмою з математики для учнів 5-9 класів,
затвердженою Міністерством освіти і науки України
(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017 № 804)
№ |
ГЕОМЕТРІЯ 7 клас 70 год |
Очікувані результати |
дата |
Примітки |
|||||
I. Елементарні геометричні фігури та їх властивості (8год) |
|||||||||
1 |
Геометричні фігури. Точки та прямі. Властивості точок і прямих |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|
|
|||||
2 |
Відрізок. Вимірювання відрізків. Самостійна робота |
|
|
||||||
3 |
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|
||||||
4 |
Самостійна робота |
|
|
||||||
5 |
Промінь |
|
|
||||||
6 |
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута. Самостійна робота |
|
|
||||||
7 |
Розв’язування завдань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
||||||
8 |
Контрольна робота№1 |
|
|
||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
. Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. |
||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Викликає в учнів якомога більше позитивних емоцій, виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Формує толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. |
||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. |
||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо |
||||||||
ІІ. Взаємне розміщення прямих на площині (12 год) |
|||||||||
9 |
Аналіз контрольної роботи. Суміжні кути та їх властивості |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; ·властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; ·ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|
|
|||||
10 |
Вертикальні кути та їх властивості |
|
|
||||||
11 |
Кут між двома прямими, що перетинаються. Практична робота «Суміжні та вертикальні кути» |
|
|
||||||
12 |
Перпендикулярні прямі та їх властивості |
|
|
||||||
13 |
Перпендикулярні прямі. Відстань від точки до прямої |
|
|
||||||
14 |
Розв’язування задач |
|
|
||||||
15 |
Розв’язування задач |
|
|
||||||
16 |
Паралельні прямі та їх властивості. Самостійна робота |
|
|
||||||
17 |
Розв’язування задач |
|
|
||||||
18 |
Розв’язування задач |
|
|
||||||
19 |
Розв’язування задач |
|
|
||||||
20 |
Контрольна робота №2 |
|
|
||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
. Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. |
||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Формує толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. |
||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. |
||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо |
||||||||
ІІІ. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (22 +5год) |
|||||||||
21 |
Аналіз контрольної роботи .Трикутник та його елементи. Рівні трикутники. Висота, медіана, бісектриса трикутника |
Учень/учениця: наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; формулює: -означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; ·властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; ·ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
|
|
|||||
22 |
Рівні трикутники. Висота, медіана, бісектриса трикутника |
|
|
||||||
23 |
Перша ознака рівності трикутників. Самостійна робота |
|
|
||||||
24 |
Друга ознака рівності трикутників |
|
|
||||||
25 |
Рівнобедрений трикутник та його властивості. |
|
|
||||||
26 |
Рівнобедрений трикутник та його властивості. Самостійна робота |
|
|
||||||
27 |
Ознаки рівнобедреного трикутника |
|
|
||||||
28 |
Ознаки рівнобедреного трикутника |
|
|
||||||
29 |
Третя ознака рівності трикутників. Самостійна робота |
|
|
||||||
30 |
Розв’язування завдань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
||||||
31 |
Контрольна робота №3 |
|
|
||||||
32 |
Аналіз контрольної роботи . Паралельні прямі. Ознаки паралельності двох прямих |
|
|
||||||
33 |
Кути утворені при перетині двох прямих січною |
|
|
||||||
34 |
Ознаки паралельності двох прямих. Самостійна робота |
|
|
||||||
35 |
Ознаки паралельності двох прямих |
|
|
||||||
36 |
Властивості паралельних прямих |
|
|
||||||
37 |
Властивості паралельних прямих. Самостійна робота |
|
|
||||||
38 |
Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника та його властивості. |
|
|
||||||
39 |
Сума кутів трикутника. Нерівність трикутника. Практична робота «Сума кутів трикутника. Нерівність трикутників» |
|
|
||||||
40 |
Співвідношення між сторонами та кутами трикутника |
|
|
||||||
41 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
||||||
42 |
Прямокутний трикутник. Ознаки рівності прямокутних трикутників |
|
|
||||||
43 |
Прямокутний трикутник. Ознаки рівності прямокутних трикутників. Самостійна робота |
|
|
||||||
44 |
Властивості прямокутного трикутника |
|
|
||||||
45 |
Властивості прямокутного трикутника. Самостійна робота |
|
|
||||||
46 |
Розв’язування завдань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
||||||
47 |
Контрольна робота №4 |
|
|
||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
. Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. |
||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Викликає в учнів якомога більше позитивних емоцій, виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. |
||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. |
||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо |
||||||||
ІV. Коло та круг (8+5 год) |
|||||||||
48 |
Аналіз контрольної роботи .Геометричне місце точок |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|
|
|||||
49 |
Геометричне місце точок. Самостійна робота |
|
|
||||||
50 |
Коло та круг. Практична робота «Коло, круг» |
|
|
||||||
51 |
Коло та круг |
|
|
||||||
52 |
Властивості кола. Дотична до кола. Самостійна робота |
|
|
||||||
53 |
Властивості кола. Дотична до кола |
|
|
||||||
54 |
Коло, описане навколо трикутника |
|
|
||||||
55 |
Коло, описане навколо трикутника. Самостійна робота |
|
|
||||||
56 |
Коло, вписане в трикутник |
|
|
||||||
56 |
Коло, вписане в трикутник. Самостійна робота |
|
|
||||||
57 |
Розв’язування задач практичного змісту |
|
|
||||||
58 |
Розв’язування завдань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
||||||
59 |
Контрольна робота №5 |
|
|
||||||
«Екологічна безпека й сталий розвиток» |
. Формує критичне мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. |
||||||||
«Громадянська відповідальність» |
Викликає в учнів якомога більше позитивних емоцій, виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Формує толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. |
||||||||
«Здоров'я і безпека» |
Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. |
||||||||
«Підприємливість і фінансова грамотність» |
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо |
||||||||
V. Повторення та систематизація навчального матеріалу (10 год) |
|||||||||
60 |
Аналіз контрольної роботи Повторення. Взаємне розміщення прямих на площині |
|
|
|
|||||
61 |
Повторення. Трикутники |
|
|
||||||
62 |
Повторення. Трикутники |
|
|
||||||
64 |
Повторення. Коло та круг |
|
|
||||||
65 |
Повторення. Нерівність трикутника |
|
|
||||||
66 |
Повторення. Розв’язування задач практичного змісту |
|
|
||||||
67 |
Повторення. Розв’язування задач практичного змісту |
|
|
||||||
|
|
|
|||||||
68 |
Контрольна робота за рік |
|
|
||||||
69 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
||||||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
||||||