Календарне планування
7-й клас
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання (§) |
Вступ (3 години) |
|||
1 |
|
Хімія — природнича наука. Хімія у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.
|
1-с.8. пит.1-6, с.12
|
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. |
Навчальний проект 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. 2-с.13, пит.1-3 с.19 |
3 |
|
Ознайомлення з лабораторним посудом Правила работи з пробірками та нагрівними приладами Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).
|
3-с.19-24, повторити правила |
4 |
|
Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Проведено інструктаж з БЖД. |
4-с.24, прочитати, с.25 – ознайомитись з ПР. |
Тема 1. Початкові хімічні поняття (21 година) |
|||
5 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.
|
Домашній експеримент: 1. Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. 5-с.30, впр.5,с.34 |
6 |
|
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід №3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
6-с.35, впр.6, с.40 |
7 |
|
Як вивчають речовини: спостереження й експеримент у хімії. |
7-с.40, впр.3, с.44 |
8 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). |
8-с.45-49, впр7, с.50 |
9 |
|
Способи розділення сумішей. |
8-с.49-51, 9-с.51-53 – прочитати ПР. |
10 |
|
Практична робота №2 Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД. Тематична 1 |
8-с. 49-51,повт |
11 |
|
Молекули. Атоми. Атом, його склад. |
10-с.54-55, с.57, таб 2(1,4,5 стовпчик,1-7 елементи напам’ять) |
12 |
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. |
10-с.55-58, с.57, таб 2(1,4,5 стовпчик,8-14 елементи напам’ять) |
13 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
11-с.58, впр.4(в) с.60 |
14 |
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
12-с.61,с.57, таб. 2(1,4,5 стовпчик,15-21елементи напам’ять) |
15 |
|
Хімічні формули речовин.
|
13-с.65,впр.6, стор.67 |
16 |
|
Прості речовини. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. |
14-с.68, впр8, с.72 |
17 |
|
Складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід №4 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин Проведено інструктаж з БЖД.
|
15-с.73,впр.5(а,б), с. 77 10-11 - повт |
18 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
16-с.78-79, впр.4, с.82 12-13- повт |
19 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
16-с. 79-82, 14-повт |
20 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.
|
16-с. 78-82, 15-повт |
21 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.
Тематична 2 |
Повт.10-16 |
22 |
|
Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
17-с.83, впр5, с.86 Повт.10-12 |
23 |
|
Валентність. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
18-с.87, впр.4,с.90 Повт13-14 |
24 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід №5-9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.
|
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості 19-с.90 20-с.96 прочитати ПР Повт.16-17 |
25 |
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ. Проведено інструктаж з БЖД.
|
Повт.17-18,5 |
26 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття» |
Повт. 19-20,6 |
27
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
впр. 2, с.98 повт.8 |
28 |
|
Презентація навчальних проектів. 1-6 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості Тематична 3
|
Впр.5,6 с.98 Повт.9 |
Тема 2.Кисень (13 годин) |
|||
29 |
|
Повітря, його склад і властивості.
|
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.10, 21-с.100, впр.8, стор.104 |
30 |
|
Оксиген. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. Поняття про оксиди.
|
11, 22-с.105, впр.5 с.109 |
31 |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
Демонстрації: |
12, 23-с.109,пит1-5, с.112 |
32 |
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. . |
13, 24-с.112 |
33 |
|
Хімічні рівняння. |
24-с.112, впр.6, с.116 |
34 |
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
8. Доведення наявності кисню
|
14, 25-с.117, 26-с.122 прочитати. |
35 |
|
Практична робота №4 Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД. |
Впр.1, стор125 Повт.15 |
36 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
|
27-с.125, впр7(г), с.127 повт. 21 |
37 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
28-с.129-132, пит.1-3, с.134 Повт. 22 |
38 |
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин.
|
28-с.132-134, пит. 4-6 с.134 Повт.23 |
39 |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Застосування та біологічна роль кисню. |
29-с.134, мал. 92, Повт. 24. |
40 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Кисень» Презентація навчальних проектів 7-8 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. Тематична 4 |
30-с.138 Повт. 25-26 |
Тема 3. Вода (10 годин) |
|||
41 |
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.
|
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».
17, 31-с.144, впр8, стор148. |
42 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Демонстрації: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою
|
Домашній експеримент: 2. Виготовлення водного розчину кухонної солі.
18, 32-с.148, впр.8, с.153 |
43 |
|
Кількіснй склад розчину. Масова частка. |
33-с.153, впр.6, стор156. |
44 |
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині
|
19, 34-с.157, впр.2(б), с.160 |
45 |
|
Виготовлення розчину. Практичні робота №5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД.
|
20, 35-с.160 пит.4 стор. 163. |
46 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. |
23,36-с.164-167, впр.6, с.168 |
47 |
|
Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №10 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД. Демонстрації: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. |
24,36-с.167 |
48 |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
|
Домашній експеримент: 3. Очищення води кип’ятінням і за допомогою власноруч виготовленого фільтру 25, 37-с.169 26, 38-с.173 |
49 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Вода» Презентація навчальних проектів 9-13 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». Тематична 5 |
Повторити поточний матеріал. |
50 |
|
Повторення Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.
|
Пар.5, с.30 |
51 |
|
Повторення Фізичні та хімічні явища. |
Пар.19, с.90 |
52 |
|
Повторення Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.
|
Повт. Пар.16 |
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція.