Урок № 3
Мета: сформувати початкові навички практичної роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час виконання практичної роботи в кабінеті хімії; сформувати вміння використовувати лабораторний посуд, лабораторний штатив, нагрівальний прилад; формувати навички й уміння проведення хімічного експерименту й аналізу явищ, що спостерігаються, робити висновки в ході практичної роботи.
Тип уроку: практичне застосування знань, умінь і навичок.
Форма роботи: виконання експерименту, складання звіту, висновки.
Обладнання: прилад для одержання газів, нагрівальний прилад, лабораторний штатив, набір лабораторного посуду.
ХІД УРОКУ
II. Повторення правил техніки безпеки в кабінеті хімії, під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи
Щоб бути допущеним до практичної роботи, необхідно виконати тестові завдання за варіантами й розшифрувати «ключ» до роботи.
ІІІ. Виконання практичної роботи за інструкцією
Інструкція до проведення практичної роботи
Дослід 1. Вивчення лабораторного штатива
Розгляньте лабораторний штатив, познайомтеся з його складовими. Закінчіть речення:
1 — Основа штатива має велику площу і виготовлена з чавуна для того, щоб...
2 — Стрижень необхідний для...
3 — Муфта необхідна для...
4 — Лапка тримача необхідна для.
5 — Кільце штатива призначене для...
6 — Гвинт тримача необхідно закрутити так, щоб пробірки не.
Дослід 2. Ознайомлення з лабораторним посудом
Ознайомтеся з лабораторним посудом на вашому столі. Запишіть у зошиті назви лабораторного посуду та його призначення.
Дослід 3. Ознайомлення з нагрівальними приладами, правилами користування ними, будовою полум’я
Будова полум’я
1) Нижня зона: відбувається змішування газів з повітрям (t = 350 °С).
2) Середня зона, найяскравіша: тут розкладаються карбоновмісні речовини і часточки вуглецю сильно розігріваються і випромінюють світло (t = 1 540 °С).
3) Зовнішня частина полум’я, найгарячіша: відбувається цілковите згоряння газів з утворенням вуглекислого газу і води (t = 1 550 °С). Зробіть узагальнюючий висновок про правила поведінки в кабінеті хімії, правила користування лабораторним обладнанням, нагрівальним приладом.
IV. Оформлення звіту про здійснену роботу в зошиті
V. Домашнє завдання
Повторити правила поведінки в кабінеті хімії, правила техніки безпеки під час роботи з хімічним устаткуванням, нагрівальними приладами.