(68 годин, 2 год на тиждень)
Складено згідно навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. №804
№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Навчальні проекти, лабораторна досліди |
Примітка |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
|||||
1 |
|
|
Найважливіші хімічні поняття. |
|
|
2 |
|
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. |
|
|
3 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
4 |
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
5 |
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Демонстрації 1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).
|
Навчальні проекти 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
|
6 |
|
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
7 |
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрація 2. Моделі атомів (віртуальні 3D). |
|
|
8 |
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
9 |
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Демонстрація 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
|
|
10 |
|
|
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
|
|
11 |
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
|
12 |
|
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура. |
|
|
13 |
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
14 |
|
|
Значення періодичного закону |
|
|
15 |
|
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
|
|
16 |
|
|
Контрольна робота №1 Тематична |
|
|
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини |
|||||
17 |
|
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. |
|
|
18 |
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. |
|
|
19 |
|
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
20 |
|
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
21 |
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрації
|
Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
|
22 |
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Демонстрація 5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Лабораторні досліди 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
23 |
|
|
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
|
|
24 |
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Хімічний зв'язок і будова речовини» |
|
|
25 |
|
|
Контрольна робота №2 Тематична |
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|||||
26 |
|
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
|
|
27 |
|
|
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
|
28 |
|
|
Молярна маса. |
|
|
29 |
|
|
Розрахункові задачі 5. Обчислення молярної маси речовини. |
|
|
30 |
|
|
Розрахункові задачі 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
|
|
31 |
|
|
Молярний об’єм газів. Закон Авогадро. |
|
|
32 |
|
|
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
33 |
|
|
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
34 |
|
|
Відносна густина газів. |
|
|
35 |
|
|
Розрахункові задачі 9. Обчислення з використанням відносної густини газів. |
|
|
36 |
|
|
Розрахункові задачі 9. Обчислення з використанням відносної густини газів. |
|
|
37 |
|
|
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
38 |
|
|
Контрольна робота № 3 Тематична |
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
|||||
39 |
|
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
40 |
|
|
Фізичні властивості оксидів. |
|
|
41 |
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрації 7. Зразки оксидів. 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
|
|
42 |
|
|
Розрахункові задачі 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
43 |
|
|
Фізичні властивості кислот. |
|
|
44 |
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Демонстрації 9. Зразки кислот. 10. Хімічні властивості кислот. |
Лабораторні досліди
|
|
45 |
|
|
Розрахункові задачі 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
46 |
|
|
Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. |
|
|
47 |
|
|
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
Лабораторні досліди
|
|
48 |
|
|
Узагальнення знань з тем «Оксиди. Кислоти» Тематична |
|
|
49 |
|
|
Фізичні властивості основ. |
|
|
50 |
|
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Демонстрації 11. Зразки основ. 12. Хімічні властивості лугів. |
Лабораторні досліди
|
|
51 |
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Демонстрації 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. |
|
|
52 |
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). Демонстрації 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. |
|
|
53 |
|
|
Розрахункові задачі 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
54 |
|
|
Фізичні властивості середніх солей. |
|
|
55 |
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Демонстрації 16. Зразки солей. 17. Хімічні властивості солей. |
Лабораторні досліди
|
|
56 |
|
|
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Інструктаж за інструкцією № Тематична |
|
|
57 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. |
Домашній експеримент 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди мильного розчину. |
|
58 |
|
|
Розрахункові задачі 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
59 |
|
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
60 |
|
|
Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж за інструкцією № |
|
|
61 |
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. |
Навчальні проекти 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. |
|
62 |
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів.
|
Навчальні проекти 8. Хімічний склад і використання мінералів. |
|
63 |
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. |
Навчальні проекти 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
64 |
|
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
65 |
|
|
Екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї. |
|
|