Календарне планування
8-й клас
(Усього 70 години, 2 год на тиждень, із них 10 год — резервних)
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Домашнє завдання (§) |
||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (3 год)
|
|||||||
|
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення
|
1-с.7, впр.4 с.13 |
||||
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині
|
2-с.14, впр.9 с.20 |
||||
|
|
Масова частка розчиненої речовини |
3-с.21,впр.10 с.25 |
||||
Тема 1.Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (14 год) |
|||||||
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. елементи, галогени |
4-с.27,впр.17 с..31
|
||||
|
|
Поняття про лужні, елементи Демонстрації 1.Взаємодія натрію, кальцію, магнію з водою
|
5-с.31,впр.22 с.36 |
||||
|
|
Поняття про інертні елементи, галогени |
6-с.36,впр. |
||||
|
|
Періодичний закон Д.І. Менделєєва
|
7-с.43, пит.1-9усно с.47 |
||||
|
|
Структура періодичної системи хімічних елементів Демонстрація 2. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми) Тематична 1 |
8-с.48,впр.26 с.54 |
||||
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Ізотопи. Нуклід. Сучасне формулювання періодичного закону.
|
9-с.55, впр.29 с.61 |
||||
|
|
Сучасне формулювання періодичного закону. |
10-с.62, впр.33 с.67 |
||||
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні
|
11-с.68, впр.36 с.72 |
||||
|
|
Електронні підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1–20 Поняття про радіус атома
|
12-с.73, пит1-9 усно с.76 |
||||
|
|
Електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20. |
13-с.77, впр.40 с.81 |
||||
|
|
Графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20. |
14-с.82, впр.42,с.85 |
||||
|
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома |
15-с.86, впр.45 с.92 |
||||
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома |
16-с.93, чит. |
||||
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома |
16-с.93, повт. |
||||
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома |
16-с.93, впр.48 с.95 |
||||
|
|
Значення періодичного закону. Тематична 2 |
17-с.96, повт. 9-16 |
||||
Тема 2. Хімічнийзв’язок і будова речовини (9год) |
|||||||
|
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів. |
18-с.101, пит.3 с.106
|
||||
|
|
Ковалентний зв’язок, йогоутворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
19-с.107, впр.58,с.111 |
||||
|
|
Йони. Йоннийзв’язок, його утворення |
20-с.112, впр.61 с. 115 |
||||
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів
|
21-с.115, впр66, с.119 |
||||
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йоннікристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Демонстрації: 3.Кристалічні ґратки різних типів. 4.Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
Домашній експеримент 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної солі, піску 22-c.120, повт.18-21 |
||||
|
|
Узагальнення знань з теми Виконання завдань різної складності |
23-с.125, доробити до кінця. |
||||
|
|
Контрольна робота №1. |
|
||||
|
|
Аналіз результатів контрольної роботи 1. Тематична 3
|
22-с.120 повт. |
||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год)
|
|||||||
|
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро
|
24-с.128 |
||||
|
|
Розрахункова задача 1. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі
|
24-с.128, впр. Пит1-4 усно, с.132 |
||||
|
|
Молярна маса
|
25-с.133 |
||||
|
|
Розрахункова задача 2. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою Розв’язування розрахункових задач |
25-с.133,впр.77 с.137 24-с.128, 25-с.133 повт. |
||||
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів
|
26-с.138 |
||||
|
|
Розрахункова задача 3. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов |
26-с.138, впр82, с.142 |
||||
|
|
Відносна густина газів Розрахункова задача 4. Обчислення з використанням відносної густини газів
|
27-с.142,впр.86, с.147 |
||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач Взаємозв’язок між фізичними величинами |
1, 28-сю148,26-с.128, 27-с.142 повт.
|
||||
|
|
Узагальнення знань з теми. Розв’язування розрахункових задач. Виконання завдань різної складності. Тематична 4 |
2, 29-с.151-152, 24-27 повт., формули, розв’язання задач.
|
||||
Тема 4.Основні класи неорганічних сполук (25 год) |
|||||||
|
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля. Склад і номенклатура Демонстрація 5. Зразки оксидів
|
3, 30-с.154 ,пит5 с.157
|
||||
|
|
Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання лугів і вплив на довкілля. Демонстрація 6. Зразки основ.
|
4, 31-с.159, пит. 6, с. 162. |
||||
|
|
Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Склад і номенклатура. Демонстрація 7. Зразки кислот
|
5, 32-с.163, впр.101, с.167 |
||||
|
|
Ряд активності металів. Реакції заміщення та обміну
|
6, 33-с.168, впр.107, с. 172 |
||||
|
|
Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Склад і номенклатура. Демонстрація 8. Зразки солей
|
7, 34-с.173, впр.116, с.178 |
||||
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних оксидів: взаємодія з водою Демонстрація 9 Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
8, 35-с.179, впр.121, с.185 |
||||
|
|
Хімічні властивості оксидів: взаємодія з кислотами, лугами, іншими оксидами |
9, 36-с.186, впр125, с.192 |
||||
|
|
Розрахункові задачі
|
10, 37-с.193 |
||||
|
|
Розрахункові задачі
Тематична 5 |
10, 37-с.193, впр132, с.198 |
||||
|
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації Демонстрація 10. Хімічні властивості основ Лабораторні досліди: 1.Взаємодія розчинів лугу з кислотами 2. Дія водних розчинів лугів на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД.
|
11,38-с.199-200, пит.1-3, с.203 |
||||
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Лабораторний дослід 3. Взаємодія нерозчинних основ з кислотами в розчині 4. Розчинення нерозчинних основ під час нагрівання. Проведено інструктаж з БЖД.
|
12,38-с.201-202, пит.4-7, с.203 |
||||
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (у розчині, за стоплення). Поширеність амфотерних гідроксидів у природі та використання їх. Вплив на довкілля Демонстрація 11. Доведення амфотерності цинк гідроксиду
|
13,39-с.204, впр.143, с.208 |
||||
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Демонстрація 12. Хімічні властивості кислот
|
14, 40-с.209-211, пит1-3, с.213 |
||||
|
|
Хімічні властивості кислот: основними оксидами, основами, солями. Лабораторні досліди: 5. Дія водних розчинів кислот на індикатори. 6. Взаємодія хлоридної кислоти з металами Проведено інструктаж з БЖД.
|
Домашній експеримент: 2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину 15, 40-с.211-212, пит1-3, с.213 |
||||
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Демонстрація 13. Хімічні властивості солей
|
16, 41-с.214, с.218,впр.155 |
||||
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні досліди: 7. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. 8. Реакція обміну між солями в розчині. 9. Взаємодія металів із солями у водном урозчині.
|
17, 41-с.214, повт. |
||||
|
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей Лабораторні досліди: 10.Дослідження характеристики гідратів(оксиду натрію, алюмінію, сульфуру(ІV) Проведено інструктаж з БЖД. |
18, 42-с.219-20 |
||||
|
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей Тематична 6 |
19,42-с.220-221 |
||||
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації: 14. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин. 15. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(\/) оксиду в теплій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом
|
20, 43-с.223, повторити властивості речовин |
||||
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Розв’язування експериментальних задач Лабораторний дослід 11. Розв’язування експериментальних задач Проведено інструктаж з БЖД. |
21, 43-с.223, повторити властивості речовин |
||||
|
|
Практична робота № 1 Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук Проведено інструктаж з БЖД. |
22, 44-с. 228, прочитати |
||||
|
|
Практична робота № 2 Розв’язування експериментальних задач. Проведено інструктаж з БЖД.
|
23,45-с.231, прочитати |
||||
|
|
Залежність властивостей елементів і їхніх сполук від електронної будови атомів
|
24,46-с.235, впр.177 с.239 |
||||
|
|
Адміністративна контрольна робота №2 |
Повт. 28 |
||||
|
|
Аналіз результатів контрольної роботи 2 |
Повт. 29 |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання оксдів, кислот, основ |
25, 47-с.240, впр.179 с.245 |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання основ. |
25, 47-с.240 використання основ |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання кислот. |
25, 47-с.240 використання кислот |
||||
|
|
Поширеність у природі і використання середніх солей |
26,48-с.240, пит.6 с.250 (по 2 приклади) |
||||
|
|
Узагальнення знань з теми Виконання комбінованих задач |
27, 49-с.251 |
||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач Тематична 7 |
Повт. 30 |
||||
Резервний час |
|||||||
|
|
Повторення Структура періодичної системи хімічних елементів
|
Повт.8 |
||||
|
|
Повторення Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро
|
Повт. 24 |
||||
|
|
Повторення Розв’язування розрахункових задач Взаємозв’язок між фізичними величинами
|
Повт. 28 |
||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.
1