Календарно-тематичне планування 8 клас хімія

Про матеріал
Календарне планування розроблене за основними освітніми вимогами. Включає також навчальні проекти, практичні роботи, лабораторні досліди та демонстрації. розроблене на весь навчальний рік. Також є планування для 7-11 класів. Друкуйте і користуйтесь)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

ХІМІЯ

8 КЛАС (рівень стандарт)

68год (2 на тиждень, 5 - резервні)

2019-2020

ДАТА

ЗМІСТ УРОКУ

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

ПРИМІТКА

 

 

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу

1

 

 

Первинний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення.

 

 

2

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

 

 

3

 

 

Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини.

 

 

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

4

 

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні елементи.

 

 

5

 

 

Поняття про  інертні елементи, галогени

 

 

 

6

 

 

Періодичний закон Д.І.Менделєєва.

 

 

 

7

 

 

Періодична система хімічних елементів, її структура.

Демонстрації 1.

Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).

 

 

8

 

 

Захист навчальних проектів. Розвязування розрахункових задач.

 

 

 

9

 

 

Будова атома. Склад атомного ядра. Протонне і нуклонне число.

 

 

10

 

 

Ізотопи. Нукліди. Сучасне формулювання періодичного закону. ТО

 

 

11

 

 

Стан електронів в атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні.

Демонстрації

3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).

 

 

12

 

 

Радіус атома. Енергетичні рівні

 

 

13

 

 

Послідовність заповнення енергетичних рівнів. Електронні формули.

 

 

14

 

 

Графічні формули атомів хімічних елементів.

 

 

15

 

 

ПЗ з позиції теорії будови атома. Характеристика хімічних елементів за їх місцем у ПС і будовою атома.

 

 

16

 

 

 Значення періодичного закону.

 

 

 

17

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

Представлення навчальних проектів.

 

 

18

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

Навчальні проекти:

  1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
  2. Хімічні елементи в літературних творах.
  3. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів
  4. Форми Періодичної системи хімічних елементів.

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

 

19

 

 

Природа хімічного зв’язку.

Електронегативність атомів хімічних елементів.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.»

Демонстрації

4.Моделі кристалічних ґраток різних типів.

5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

20

 

 

Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.

 

 

21

 

 

Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.

 

 

22

 

 

Йони. Йонний зв’язок, його утворення

 

 

23

 

 

Йони. Йонний зв’язок, його утворення.

 

 

24

 

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.

Демонстрації

6.Моделі кристалічних ґраток різних типів.

7. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

25

 

 

Інструктаж з БЖД

Практична робота №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).»

 

 

26

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

Представлення навчальних проектів.

 

 

27

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

Навчальні проекти:

  1. Використання кристалів у техніці
  2. Кристали: краса і користь

 

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами

 

28

 

 

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.

Демонстрації

6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини).

 

 

29

 

 

Розвязування розрахункових задач №6 «Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.»

 

 

30

 

 

Молярна маса. Розвязування розрахункових задач №5 «Обчислення молярної маси речовини.»

 

 

31

 

 

Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Молярна маса. Розвязування розрахункових задач №7 «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.»

 

 

32

 

 

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розвязування розрахункових задач №8 «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.»

 

 

33

 

 

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розвязування розрахункових задач №8 «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.»

 

 

34

 

 

Відносна густина газів. Розвязування розрахункових задач №9 «Обчислення з використанням відносної густини газів.»

 

 

35

 

 

Відносна густина газів. Розвязування розрахункових задач №9 «Обчислення з використанням відносної густини газів.»

 

 

36

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

 

 

37

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполуки

 

38

 

 

Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.

 

 

39

 

 

Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

Демонстрації

7. Зразки оксидів.

 

 

40

 

 

Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.

Демонстрації

8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.

 

 

41

 

 

Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.

Виконання тренувальних вправ.

 

 

42

 

 

Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

Демонстрації

9. Зразки кислот. 

 

 

43

 

 

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

Інструктаж з

Лабораторний дослід №3 «Взаємодія хлоридної кислоти з металами.»

Демонстрації

10. Хімічні властивості кислот.

 

 

44

 

 

 

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Виконання тренувальних вправ.

Домашній експеримент

1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.

Демонстрації

15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

 

 

45

 

 

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

 

 

46

 

 

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

47

 

 

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»   ТО

 

 

48

 

 

Фізичні властивості основ.    Поширеність у природі та використання основ. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

Демонстрації

11.  Зразки основ.

 

 

49

 

 

Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1,72-1).

Лабораторний дослід №2 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині.»

Демонстрації

12. Хімічні властивості лугів.

 

 

50

 

 

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.

 Демонстрації

13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.

 

 

51

 

 

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

Демонстрації

14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.  

 

 

52

 

 

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

53

 

 

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

54

 

 

Фізичні властивості середніх солей.   

Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1,72-1).

Лабораторні досліди №4 «Взаємодія металів із солями у водному розчині»; №5 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині.»; №6 «Реакція обміну між солями в розчині.»

Демонстрації

 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

16. Зразки солей.

 

 

55

 

 

Поширеність у природі та використання середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

 

 

56

 

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

Демонстрації

17. Хімічні властивості солей.

 

 

57

 

 

Хімічні властивості середніх солей. Виконання тренувальних вправ.

 

 

58

 

 

Розв'язання розрахункових задач

 

 

60

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №7 «Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.»

Демонстрації

18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в   розчин, що утворився.

 

 

61

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. ТО

 

 

62

 

 

Інструктаж з БЖД.

Практична  робота №2: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.»

 

 

63

 

 

Розв'язання розрахункових задач

 

 

64

 

 

Інструктаж з БЖД.

Практична  робота №3: «Розв’язування експериментальних задач.»

 

 

65

 

 

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

66

 

 

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

67

 

 

Узагальнення та систематизація знань.

Виконання різнорівневих завдань.

Представлення результатів навчальних проектів.

 

 

68

 

 

Тематична робота. ТО

 

 

69

 

 

Систематизація, аналіз та коригування знань учнів за 8 клас

 

 

Навчальні проекти:

  1. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті
  2. Хімічний склад і використання мінералів
  3. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини

 

 

docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку