КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ХІМІЯ
8 КЛАС (рівень стандарт)
68год (2 на тиждень, 5 - резервні)
2019-2020
№ |
ДАТА |
ЗМІСТ УРОКУ |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
ПРИМІТКА |
|
|
|
||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
|||||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. |
|
|
2 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
3 |
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
4 |
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні елементи. |
|
|
5 |
|
|
Поняття про інертні елементи, галогени
|
|
|
6 |
|
|
Періодичний закон Д.І.Менделєєва.
|
|
|
7 |
|
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. Демонстрації 1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми). |
|
|
8 |
|
|
Захист навчальних проектів. Розвязування розрахункових задач.
|
|
|
9 |
|
|
Будова атома. Склад атомного ядра. Протонне і нуклонне число. |
|
|
10 |
|
|
Ізотопи. Нукліди. Сучасне формулювання періодичного закону. ТО |
|
|
11 |
|
|
Стан електронів в атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні. Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
|
|
12 |
|
|
Радіус атома. Енергетичні рівні |
|
|
13 |
|
|
Послідовність заповнення енергетичних рівнів. Електронні формули. |
|
|
14 |
|
|
Графічні формули атомів хімічних елементів. |
|
|
15 |
|
|
ПЗ з позиції теорії будови атома. Характеристика хімічних елементів за їх місцем у ПС і будовою атома. |
|
|
16 |
|
|
Значення періодичного закону.
|
|
|
17 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів. |
|
|
18 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти:
|
|
||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|
||||
19 |
|
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.» Демонстрації 4.Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
20 |
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
21 |
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
22 |
|
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення |
|
|
23 |
|
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
24 |
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Демонстрації 6.Моделі кристалічних ґраток різних типів. 7. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
25 |
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).» |
|
|
26 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів. |
|
|
27 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти:
|
|
||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|
||||
28 |
|
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
|
|
29 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач №6 «Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.» |
|
|
30 |
|
|
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач №5 «Обчислення молярної маси речовини.» |
|
|
31 |
|
|
Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач №7 «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.» |
|
|
32 |
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач №8 «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.» |
|
|
33 |
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач №8 «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.» |
|
|
34 |
|
|
Відносна густина газів. Розв’язування розрахункових задач №9 «Обчислення з використанням відносної густини газів.» |
|
|
35 |
|
|
Відносна густина газів. Розв’язування розрахункових задач №9 «Обчислення з використанням відносної густини газів.» |
|
|
36 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. |
|
|
37 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполуки |
|
||||
38 |
|
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
39 |
|
|
Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля і здоров’я людини. Демонстрації 7. Зразки оксидів. |
|
|
40 |
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрації 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
|
|
41 |
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Виконання тренувальних вправ. |
|
|
42 |
|
|
Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини. Демонстрації 9. Зразки кислот. |
|
|
43 |
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Інструктаж з Лабораторний дослід №3 «Взаємодія хлоридної кислоти з металами.» Демонстрації 10. Хімічні властивості кислот. |
|
|
44
|
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Виконання тренувальних вправ. Домашній експеримент 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. Демонстрації 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. |
|
|
45 |
|
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|
|
46 |
|
|
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
47 |
|
|
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» ТО |
|
|
48 |
|
|
Фізичні властивості основ. Поширеність у природі та використання основ. Вплив на довкілля і здоров’я людини. Демонстрації 11. Зразки основ. |
|
|
49 |
|
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1,72-1). Лабораторний дослід №2 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині.» Демонстрації 12. Хімічні властивості лугів. |
|
|
50 |
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Демонстрації 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. |
|
|
51 |
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). Демонстрації 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. |
|
|
52 |
|
|
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
53 |
|
|
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
54 |
|
|
Фізичні властивості середніх солей. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1,72-1). Лабораторні досліди №4 «Взаємодія металів із солями у водному розчині»; №5 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині.»; №6 «Реакція обміну між солями в розчині.» Демонстрації 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. 16. Зразки солей. |
|
|
55 |
|
|
Поширеність у природі та використання середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
56 |
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Демонстрації 17. Хімічні властивості солей. |
|
|
57 |
|
|
Хімічні властивості середніх солей. Виконання тренувальних вправ. |
|
|
58 |
|
|
Розв'язання розрахункових задач |
|
|
60 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №7 «Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.» Демонстрації 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. |
|
|
61 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. ТО |
|
|
62 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.» |
|
|
63 |
|
|
Розв'язання розрахункових задач |
|
|
64 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3: «Розв’язування експериментальних задач.» |
|
|
65 |
|
|
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
66 |
|
|
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
67 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення результатів навчальних проектів. |
|
|
68 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
69 |
|
|
Систематизація, аналіз та коригування знань учнів за 8 клас |
|
|
Навчальні проекти:
|
|