Календарний план
реалізації навчальної програми з предмету «Фізична культура»
9 клас
№.
|
Розділи програми, теми |
1 семестр
|
2 семестр
|
уроки |
||||||||
1
|
Теоретико-методичні знання. |
на всіх уроках
|
на всіх уроках |
на всіх уроках |
||||||||
2. |
Модуль «Легка атлетика» (5 рік навчання). |
14 г. |
18 г. |
1-14 |
|
|
|
|
|
|
87-106 |
|
3. |
Модуль «Гімнастика» (5 рік навчання). |
10 г.
|
|
|
15-24 |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Модуль «ППФК» (1 рік навчання). |
8 г. |
10 г. |
|
|
25-33 |
|
|
|
76-86 |
|
|
4. |
Модуль «Баскетбол» (5 рік навчання). |
14 г. |
8 г. |
|
|
|
34-48 |
49-54 |
|
|
|
|
5. |
Модуль «Волейбол» (5 рік навчання). |
|
21г. |
|
|
|
|
|
54-75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Разом: |
48 г |
58 г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Загальна фізична підготовка
Показники фізичних якостей |
Рівень компетентності |
||||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
||
Швидкість: |
Хл. |
Більше 6,0 |
6,0 |
5,6 |
5,0 |
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,0 |
5,5 |
|
Витривалість: |
Хл. 1500 м |
Більше 7.30 |
7.30 |
7.00 |
6.30 |
Дівч. 1000 м |
Більше 6.00 |
6.00 |
5.30 |
5.10 |
|
Гнучкість: |
Хл. |
До 2 |
2 |
5 |
9 |
Дівч. |
До 9 |
9 |
11 |
14 |
|
Сила: |
Хл.у висі |
До 3 |
3 |
7 |
10 |
Дівч. у висі лежачи |
До 5 |
5 |
15 |
18 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи |
Хл. від підлоги |
До 12 |
12 |
18 |
25 |
Дівч. від лави |
До 8 |
8 |
12 |
15 |
|
Спритність: |
Хл. |
11,7 |
11,2 |
10,6 |
10,1 |
Дівч. |
12,8 |
12,3 |
11,8 |
11,3 |
|
Швидкісно-силові: |
Хл. |
До 160 |
160 |
180 |
200 |
Дівч. |
До 135 |
135 |
150 |
170 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 26 |
26 |
32 |
40 |
Дівч. |
До 16 |
16 |
19 |
24 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) |
Хл. |
До14 |
14 |
20 |
26 |
Дівч. |
До 13 |
13 |
19 |
25 |
Баскетбол
Навчальні нормативи |
Рівень навчальних досягнень учнів |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|
6 кидків однією рукою зверху в стрибку на відстані 3 м: хлопці
6 кидків двома руками зверху на відстані 3 м від щита: дівчата |
Жодного влучного кидка
Жодного влучного кидка |
1
1 |
2
2 |
3
3 |
10 штрафних кидків: хлопці
дівчата |
Жодного влучного кидка |
1
1 |
2
2 |
5
4 |
Волейбол
Навчальні нормативи |
Рівень компетентності |
||||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
||
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Верхня пряма подача (6 спроб) |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
Гімнастика
Навчальні нормативи |
Рівень компетентності |
||||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
||
Підтягування (кількість разів) |
Хл. |
до 3 |
3 |
7 |
10 |
Дівч. |
до 5 |
5 |
15 |
18 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи |
Хл. від підлоги |
до 12 |
12 |
18 |
25 |
Дівч. |
до 8 |
8 |
12 |
15 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
Хл. |
до 2 |
2 |
5 |
9 |
Дівч. |
до 9 |
9 |
11 |
14 |
|
Піднімання ту-луба в сід за 30 с |
Хл. |
до 14 |
14 |
22 |
32 |
Дівч. |
до 13 |
13 |
21 |
31 |
Легка атлетика
Навчальні нормативи |
Рівень компетентності |
||||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
||
Біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,0 |
6,0 |
5,6 |
5,0 |
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,0 |
5,5 |
|
Біг 60 м (с) |
Хл. |
Більше 10,4 |
10,4 |
9,8 |
8,8 |
Дівч. |
Більше 11,4 |
11,4 |
10,6 |
10,2 |
|
Рівномірний біг (хв.с) |
Хл. |
Більше 7.30 |
7.30 |
7.00 |
6.30 |
Дівч. |
Більше 6.20 |
6.20 |
5.40 |
5.20 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 160 |
160 |
180 |
200 |
Дівч. |
До 135 |
135 |
150 |
170 |
|
Стрибок у довжину з розбігу способом «прогинаючись» (см) |
Хл. |
До 320 |
320 |
340 |
390 |
Дівч. |
До 250 |
250 |
270 |
300 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
Хл. |
До 90 |
90 |
100 |
115 |
Дівч. |
До 75 |
75 |
85 |
100 |
|
Метання мало-го м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 26 |
26 |
32 |
40 |
Дівч. |
До 16 |
16 |
19 |
24 |
№ уроку |
Завдання уроку
|
9А |
9Б |
||
дата |
примітка |
дата |
примітка |
||
Легка атлетика (14 г.) |
|||||
1 урок
|
1.Ознайомити учнів із змістом нової програми: вибір модулів навчання. 2.Правила безпеки на уроках л/атлетики. 3.Повторити стройові прийоми: шикування,перешикування в шерензі ,колоні, повороти на місці. 4. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості. 5. Прискорення з низького старту. 6. Повторний біг3х30м. 7. Повільний біг 500м(хл), 300м (дівч). 8. Домашнє завдання. Біг з високим підніманням колін |
|
|
|
|
2 урок
|
1.Теоретичні відомості: значення оздоровчого бігу для здоров’я людини. 2.Прискорення з низького старту.(4х15м) 3.Повторний біг 2х60м. 4. Стрибки у довжину з розбігу - ознайомлення з технікою стрибка сп. «прогнувшись»( політ , приземлення. 5. Повільний біг з рівномірною швидкістю 1000м (хл). 500м (дівч) 6.Домашнє завдання: стрибок у довжину з місця. |
|
|
|
|
3 урок
|
1.Теоретичні відомості: основи раціонального харчування . 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості. 3. Повторний біг 2х60м (дівч), 3х60м (хл). 4.Розучити техніку стрибка у довжину сп. «прогнувшись»- політ , приземлення. 5. Повільний біг з рівномірною швидкістю 1000м (хл). 500м (дівч) 6. Домашнє завдання:стрибки через скакалку (5х30сек). |
|
|
|
|
4 урок
|
1. Теоретичні відомості:вплив занять фізичними вправами на основні системи організму. 2 ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і стрибучості. 3. Біг 60м з наростаючою швидкістю швидкістю. 4.Стрибок у довжину сп. «прогнувшись» - закріплення техніки польоту і приземлення. 5. Повторний біг 3х200м (хл), 2х 200м (дівч). 6. Домашнє завдання: багатоскоки на відштовхуючій нозі з просуванням вперед.( 4х15м-хлл) 4х10м-дівч.) |
|
|
|
|
5 урок
|
1. Теоретичні відомості:правила самостійних занять. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і стрибучості. 3.Біг 60м з біля максимальною швидкістю . 4. Стрибок у довжину з розбігу сп. «прогнувшись» - розмітка довжини розбігу з точним попаданням на брусок. 5. Повільний біг з рівномірною швидкістю 1500м(хл) , 1000м (дівч). 6. Домашнє завдання: розмітка довжини розбігу з точним попаданням на брусок. |
|
|
|
|
6 урок
|
1.Теоретичні відомості:методика складання індивідуальних програм занять фізичними вправами. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості .і витривалості. 3.Повторний біг 4х30м (хл) , 3х30м (дівч). 4. Стрибок у довжину з розбігу сп. «прогнувшись» - стрибок в цілому на техніку виконання. 5. Повільний біг з рівномірною швидкістю 1500м(хл) , 1000м (дівч). 6. Домашнє завдання: повільний біг 5хв. |
|
|
|
|
7 урок
|
1. Теоретичні відомості:олімпійська Україна. 2 ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і витривалості. 3. Біг 30м – біг по дистанції. 4. Стрибок у довжину з розбігу сп. «прогнувшись» - стрибок на техніку виконання і дальність польоту. 5. Повільний біг з рівномірною швидкістю 1500м(хл) , 1000м (дівч). 6. Домашнє завдання: біг з закиданням гомілок наза |
|
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
8 (1) урок
|
1. Теоретичні відомості:перша допомога при травмах. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і витривалості 3.Біг 30м – фінішування .Гра «Виклик номерів» 4. Стрибок у довжину з розбігу сп. «прогнувшись» - стрибок на техніку виконання - оцінка. 5. Метання м’ячика з місця і з трьох кроків розбігу – повторення 6. Домашнє завдання: імітація метання з місця. |
|
|
|
|
9 (2) урок
|
1. Теоретичні відомості:руховий режим старшокласника. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей 3.Біг 30м – низький старт і стартовий збіг. 4. Естафета з стрибками. Гра « Хто далі стрибне». 5. Метання м’ячика – закріплення техніки метання з трьох кроків розбігу. 6. Домашнє завдання:імітація метання з трьох кроків розбігу. |
|
|
|
|
10 (3) урок |
1.Теоретичні відомості: профілактика травматизму. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей. 3. Повторний біг 3х30м – оцінка техніки бігу. 4. Стрибок у довжину з місця і розбігу. 5. Метання м’ячика у горизонтальну ціль. Гра «Снайпери». 6. Домашнє завдання: згинання і розгинання рук в упорі лежачи. |
|
|
|
|
11(4) урок |
1.Теоретичні відомості:правила самоконтролю під час виконання фізичних вправ. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку витривалості і швидкісно-силових якостей. 3. Естафетний біг. – ознайомлення з технікою передачі естафетної палички. 4. Метання м’ячика – розучування метання з п’яти кроків розбігу. 5. Повторний біг 2х200м із зміною швидкості за сигналом. 6. Домашнє завдання: передача естафетної палички. |
|
|
|
|
12 (5) урок |
1.Теоретичні відомості: профілактика травматизму. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей. 3. Повторний біг 3х30м – оцінка техніки бігу. 4. Стрибок у довжину з місця і розбігу. 5. Метання м’ячика у горизонтальну ціль. Гра «Снайпери». 6. Домашнє завдання: згинання і розгинання рук в упорі лежачи. |
|
|
|
|
13 (6) урок |
1.Теоретичні відомості:правила самоконтролю під час виконання фізичних вправ. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку витривалості і швидкісно-силових якостей. 3. Естафетний біг. – ознайомлення з технікою передачі естафетної палички. 4. Метання м’ячика – розучування метання з п’яти кроків розбігу. 5. Повторний біг 2х200м із зміною швидкості за сигналом. 6. Домашнє завдання: передача естафетної палички. |
|
|
|
|
14 (7) урок |
1. Теоретичні відомості: тактика бігу на середні і довгі дистанції. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і швидкісно-силових якостей. 3. Біг по повороту з середньою швидкістю (4х100м-хл, 2х100м дівч.) 4. Метання м’ячика з п’яти кроків розбігу – складання навчального нормативу. 5. Повільний біг із зміною швидкості 1000м. 6. Домашнє завдання: згинання і розгинання рук в упорі лежачи. |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання з модуля легка атлетика. |
|
|
|
|
Гімнастика (14 г) |
|||||
15 (1) урок
|
|
|
|
|
|
16 (2) урок
|
|
|
|
|
|
17 (3) урок |
|
|
|
|
|
18(4) урок |
|
|
|
|
|
19 (5) урок |
|
|
|
|
|
20 (6) урок |
|
|
|
|
|
21 (7) урок
|
|
|
|
|
|
22 (8) урок
|
|
|
|
|
|
23 (9) урок |
|
|
|
|
|
24 (10) урок |
|
|
|
|
|
Вправи з гирями (8г) |
|||||
|
|
|
|
|
|
25 (1) урок |
|
|
|
|
|
26 (2) урок
|
|
|
|
|
|
27 (3) урок |
|
|
|
|
|
28 (4) урок
|
|
|
|
|
|
29 (5) урок |
|
|
|
|
|
30 (6) урок
|
|
|
|
|
|
31 (7) урок |
|
|
|
|
|
32(8) урок |
|
|
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Баскетбол (18 г) |
|||||
33 (1) урок |
1.Теоретичні відомості баскетболу: правила безпеки на уроках. 2. ЗРВ і спеціальні вправи. 3. Повторити передачу м’яча на місці і в русі двома рукам и від грудей, однією рукою від плеча. 4. Ведення м’яча правою і лівою рукою в швидкому темпі з наступною передачею партнеру 5. Кидки м’яча в корзину однією рукою зверху в стрибку з близької і середньої відстані. Штрафні кидки. 6. ,Домашнє завдання: багаторазові стрибки на одній нозі з просуванням вперед. |
|
|
|
|
34 (2) урок
|
1. Теоретичні відомості баскетболу:місце для гри, устаткування, інвентар. 2. ЗРВ і спеціальні вправи.. 3. Передача м’яча двома руками збоку і знизу, з відскоком від підлоги. Виривання і вибивання м’яча. 4. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. 5. Кидки м’яча в корзину однією рукою зверху в стрибку з близької і середньої відстані. Штрафні кидки. 6. Домашнє завдання: присідання на одній нозі. |
|
|
|
|
35 (3) урок |
1. Теоретичні відомості:фізична культура в сучасному суспільстві. 2. ЗРВ і спеціальні вправи. 3. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. Штрафні кидки. 4. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. 5. Передача м’яча вивченими способами з застосуванням опору. 6. Домашнє завдання:згинання і розгинання рук лежачи в упорі. |
|
|
|
|
36 (4) урок
|
1. Теоретичні відомості:активна рухова діяльність. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості , спритності, координації рухів: - біг приставними кроками правим і лівим боком,спиною вперед; - ривки з різних вихідних положень з раптовою зупинкою і поворотом. - різновид стрибків/ «змійкою» через гімнастичну лавку з просуванням вперед, діставання в стрибку різних предметів, стрибки в присіді на обох ногах. 3. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю з застосуванням опору. 4. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 5. Передача м’яча вивченими способами з застосуванням опору. 6 . Домашнє завдання: серії стрибків без зупинки протягом 1хв. |
|
|
|
|
37 (5) урок |
1Теоретичні відомості: гігієна одягу , тіла, місць занять. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості, спритності і координації рухів. 3. Передача м’яча вивченими способами з застосуванням опору. 4. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 5. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю з застосуванням опору. 6 . Домашнє завдання: серія стрибків на підвищення.(лавка, стілець,колода). |
|
|
|
|
38 (6) урок
|
1. Теоретичні відомості:оптимальний руховий режим. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості , спритності, координації рухів: - біг приставними кроками правим і лівим боком,спиною вперед; - ривки з різних вихідних положень з раптовою зупинкою і поворотом. - різновид стрибків/ «змійкою» через гімнастичну лавку з просуванням вперед, діставання в стрибку різних предметів, стрибки в присіді на обох ногах. 3. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю з застосуванням опору. 4. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 5. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. 6. Домашнє завдання:пересування в упорі на руках по колу вправо і вліво, стопи на місці. |
|
|
|
|
39 (7) урок |
1. Теоретичні відомості:режим харчування. 2. ЗРВ і спеціальні вправи. 3. Передача м’яча в стрибку; «перекладання» м’яча при опорі захисника. 4. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 5. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. 6. Домашнє завдання: присідання і різке випрямлення рук вгору в стрибку. |
|
|
|
|
40(8) урок |
1. Теоретичні відомості: організація самостійних занять з баскетболу. 2. ЗРВ і спеціальні вправи. 3. Чергування різних прийомів ловіння і передач м’яча з опором суперника. 4. Чергування різних способів ведення м’яча без зорового контролю. 5. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 6. Домашнє завдання:стрибки на одній і обох ногах на місці і в русі з просуванням вперед. |
|
|
|
|
41 (9) урок |
1. Теоретичні відомості:методика розвитку витривалості. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості , спритності, координації рухів: - біг приставними кроками правим і лівим боком,спиною вперед; - ривки з різних вихідних положень з раптовою зупинкою і поворотом. - різновид стрибків/ «змійкою» через гімнастичну лавку з просуванням вперед, діставання в стрибку різних предметів, стрибки в присіді на обох ногах. 3. Чергування різних прийомів ловіння і передач м’яча з опором суперника. 4. Чергування різних способів ведення м’яча без зорового контролю. 5. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 6. Домашнє завдання:стрибки у довжину з місця. |
|
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
42 (1) урок
|
1. Теоретичні відомості:перша допомога при отриманні травми. 2. ЗРВ і спеціальні вправи. 3. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 4. Чергування різних прийомів ловіння і передач м’яча з опором суперника. 5. Навчальна гра: технічні прийоми нападу і захисту під час гри. 6. Домашнє завдання: безперервні стрибки вгору на підвищення(колода, лавка, ) |
|
|
|
|
43 (2) урок |
1. Теоретичні відомості: самоконтроль на заняттях баскетболом. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості, спритності і координації рухів. 3. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. Штрафні кидки. 4. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. 5. Навчальна гра: взаємодія гравців в захисті і нападі. Домашнє завдання:піднімання тулуба з положення лежачи. |
|
|
|
|
44 (3) урок
|
1. Теоретичні відомості:профілактика травматизму. 2. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості , спритності, координації рухів: - біг приставними кроками правим і лівим боком,спиною вперед; - ривки з різних вихідних положень з раптовою зупинкою і поворотом. - різновид стрибків/ «змійкою» через гімнастичну лавку з просуванням вперед, діставання в стрибку різних предметів, стрибки в присіді на обох ногах. 3. Передача м’яча вивченими способами з застосуванням опору. 4. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 5. Навчальна гра:зонний напад. 6. Домашнє завдання:стрибки через скакалку. |
|
|
|
|
45 (4) урок |
1. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості , спритності, координації рухів: прискорення з місця на 5, 10, 15м з різних вихідних положень;біг із зміною напрямку і швидкості за зоровим сигналом; «ходьба-біг-прискорення-зупинка-поворот на опорній нозі на 180, 360 градусів»,рухливі ігри, естафети. 2. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю з застосуванням опору. 3. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 4. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. 5. Навчальна гра: зонний захист. 6.Домашнє завдання: присідання на одній нозі.
|
|
|
|
|
46 (5) урок
|
1. ЗРВ і спеціальні вправи . 3. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. Штрафні кидки. 4. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. 5. Навчальна гра: швидкий відрив. Домашнє завдання:піднімання тулуба з положення лежачи. |
|
|
|
|
47 (6) урок |
1. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості , спритності, координації рухів: - біг приставними кроками правим і лівим боком,спиною вперед; - ривки з різних вихідних положень з раптовою зупинкою і поворотом. - різновид стрибків/ «змійкою» через гімнастичну лавку з просуванням вперед, діставання в стрибку різних предметів, стрибки в присіді на обох ногах. 2. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю з застосуванням опору. 3. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 4. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. 5. Навчальна гра: персональний захист «пресинг» 6. Домашнє завдання:підтягування у висі. |
|
|
|
|
48(7) урок |
1. ЗРВ і спеціальні вправи. 2 Передача м’яча в стрибку; «перекладання» м’яча при опорі захисника. 3. Кидки однією рукою зверху в стрибку з середньої і далекої відстані. Штрафні кидки. 4 Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч що відскочив від щита. 5. Навчальна гра: технічні прийоми захисту і нападу у взаємодії з партнерами. 6. Домашнє завдання: піднімання і опускання ніг за голову з положення лежачи на спині. |
|
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|