№
з/п
|
Дата
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності
|
Ключові компетентності
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська мова. Розділ: Складне речення,йогоознаки.
Тема: Складносурядне речення,його будова й засоби зв’язку(Учень пише есе «Які новітні засоби вияву творчості: на папері, полотні, у блогосфері – мені найбільше імпонують?»). 9 клас. Українська література. Розділ: Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Тема: «Історія русів» (учень/учениця розуміє значення «Історії русів» для української культури цього часу);. Розділ: Нова українська література. Тема: Нова українська література. Іван Котляревський. «Енеїда» (скорочено), «Наталка Полтавка» (Учень/учениця розуміє роль спадщини нової української літератури для національного самоусвідомлення); Розділ: Література українського романтизму (Учень розуміє зв'язок між ідеями Просвітництва, романтизмом та діяльність осередків національного відродження в Наддніпрянській Україні).
|
Повторення. Вступ
|
1.
|
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі.
Українські землі у складі Російської імперії: адміністративно-територіальний устрій і національне та соціальне становище
|
Знаю:
-
-хронологічні межі та періодизацію історії Нового часу, час входження українських територій до складу Російської та Австрійської імперій;
-
-адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій;
-
-чисельність, соціальний і національний склад населення України в ХІХ ст.;
-
-хронологічні межі «довгого» ХІХ ст., етапів українського національного відродження.
Розумію:
-
-вплив подій і тенденцій європейської історії на розвиток України; «довге» ХІХ ст. як час суспільної модернізації та національного відродження в Європі;
-
-головні цілі та сутність національної політики Російської та Австрійської імперій;
-
-особливості розвитку України та етапів українського національного руху від кінця ХVІІІ до початку ХХ ст.;
-
С-пільні й відмінні риси українського та загальноєвропейського історичного розвитку;
-
-поняття «довге ХІХ століття», «модернізація», «національне відродження», «смуга осілості», «губернія».
Умію:
-
-обґрунтувати хронологічні межі «довгого» ХІХ ст.;
-
показати на карті українські території у складі Австрійської та Російської імперій;
-
-охарактеризувати політичне і соціальне становище України
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: уміння доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності,читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні й соціально-політичні теми; творити українською мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту
Математична компетентність: перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема тощо).
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: розкривати зміст і значення господарських, промислових, наукових і науково-технічних революцій, вплив на суспільне життя технологій, технічних винаходів і наукових теорій.
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі в соціальній сфері й галузі знань про минуле; аналізувати процес власного навчання
|
2.
|
|
Українські землі у складі Австрійської імперії: адміністративно-територіальний устрій і національне та соціальне становище
|
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.
|
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська література. Розділ: Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Тема: «Історія русів» (учень/учениця розуміє значення «Історії русів» для української культури цього часу); 9 клас. Українська література. Розділ: Нова українська література. Тема: Нова українська література. Іван Котляревський. «Енеїда» (скорочено), «Наталка Полтавка» (Учень/учениця розуміє роль спадщини нової української літератури для національного самоусвідомлення); 9 клас. Українська література. Розділ: Література українського романтизму (Учень розуміє зв'язок між ідеями Просвітництва, романтизмом та діяльність осередків національного відродження в Наддніпрянській Україні).
|
3.
|
|
Українські землі в системі міжнародних відносин
|
Знаю:
-
дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства;
-
хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею»)
Розумію:
-
вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;
-
роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження;
-
програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;
-
роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України; розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України;
-
поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)».
Умію:
-
показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами;
-
охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
-
пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху;
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності, творити українською мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту, повага до української як державної / рідної (у разі відмінності) мови, зацікавлення її розвитком, розуміння цінності кожної мови; критичне сприймання інформації історичного та суспільно-політичного характеру
|
4.
|
|
Соціально-економічний розвиток
|
5.
|
|
Що таке промисловий переворот. Як він відбувався в Україні
|
6.
|
|
Громадська опозиція російському царизму в Україні. Соціальні протести
|
7.
|
|
Початок українського національного відродження
|
8.
|
|
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів»
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: розкривати зміст і значення господарських, промислових, наукових і науково-технічних революцій, вплив на суспільне життя технологій, технічних винаходів і наукових теорій, сталий інтерес до науково-технічного прогресу та здобутків природничих наук.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти,; виявляти маніпуляції з інформацією соціального та історичного змісту під час аналізу повідомлень електронних медіа.
Уміння вчитися впродовж життя: знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.
Соціальна та громадянська компетентності: працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, ідентифікування себе як особистості й громадянина України; ; толерантне сприйняття і ставлення до життєвої позиції іншого
|
9.
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
Тематичне оцінювання
|
Розділ 2. Українські землі в складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська література. Розділ: Література українського романтизму. Тема: Осередки романтичного руху в Західній Україні («Руська трійця») (Учень/учениця усвідомлює, що романтик – духовно багата, творча людина. Виховання шанобливого ставлення до засад народної моралі й етики: працелюбності, щирості, любові й поваги до батьків. Краса вірності в коханні).
|
10.
|
|
Соціально-економічне становище земель підавстрійської України
|
Знаю:
-
- дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії;
-
- період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лук’яна Кобилиці на Буковині).
Розумію:
-
- причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини;
-
- ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;
-
- історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;
-
поняття «будителі», «Весна народів».
Умію:
-
- показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій;
-
- охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство;
-
- визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;
-
- обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності, критичне сприймання інформації історичного та суспільно-політичного характеру.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: ; визнання цінності природних ресурсів для сьогодення та майбутніх поколінь.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, створювати вербальні й візуальні тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти джерела й авторів інформації, робити коректні посилання.
Ініціативність і підприємливість: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати.
Соціальна та громадянська компетентності: знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів; працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, використовуючи власний і чужий, зокрема взятий з історії, пошанування досвіду й цінностей власного й інших народів, держав, релігій і культур; толерантне сприйняття і ставлення до життєвої позиції іншого
|
11.
|
|
Початок національного відродження
|
12.
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів.
|
13.
|
|
Національний рух у західноукраїнських землях під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії
|
14.
|
|
Урок узагальнення з розділу «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
(Підготувати план доповіді «Наш край в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст.»)
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.
|
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська література. Розділ: Тема жіночої долі у творчості Тараса Шевченка. Тема: «Катерина», «Наймичка», «У нашім раї на землі…» (Учень/учениця шанобливо ставиться до жінки в усіх її іпостасях (жінка-мати, жінка-кохана), усвідомлює, що жінка – уособлення краси на Землі); 9 клас. Українська література. Розділ: Нова українська література. Тема: Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка» (Учень/учениця пояснює алюзію на події історії України, розуміє необхідність відстоювати людську гідність, власні принципи); 9 клас. Українська література. Розділ: Пантелеймон Куліш. Тема: Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» (Учень/учениця усвідомлює значення ініціативності, наполегливості й працьовитості для досягнення поставленої мети. Прагнення до справедливості
|
|
15.
|
|
Освіта, наука, музика і театр
|
Знаю:
-
дати заснування університетів у Харкові та Києві, відновлення діяльності Львівського університету, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка.
Розумію:
-
суперечності розвитку української культури під впливом модернізаційних процесів і політики Російської та Австрійської імперій;
-
причинно-наслідковий зв’язок між модернізаційними процесами та змінами в житті й побуті людини;
-
значення історичних пам’яток, фольклору й етнографії в дослідженні національних ознак українців і формуванні національної свідомості;
-
пошук науково-історичних підвалин української самобутності як частину національного руху;
-
поняття «класицизм», «романтизм», «національна ідея».
Умію:
-
охарактеризувати розвиток освіти, науки й культури в Україні, формування нової української літератури та сучасної літературної мови;
-
визначити особливості розвитку освіти, науки і культури, причини і наслідки культурних зрушень, особливості повсякденного життя;
-
пояснити зумовленість культурних процесів потребами національного розвитку, суперечливі наслідки модернізаційних процесів для розвитку національної освіти і культури;
-
узагальнити діяльність Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Миколи Гоголя, Василя Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Михайла Максимовича, Михайла Остроградського;
-
розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності, критичне сприймання інформації історичного та суспільно-політичного характеру, повага до української як державної / рідної (у разі відмінності) мови, зацікавлення її розвитком, розуміння цінності кожної мови
Математична компетентність: будувати логічні ланцюжки подій, вчинків; використовувати статистичні матеріали у вивченні історії.
Інформаційно-цифрова компетентність: створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх; виявляти маніпуляції інформацією соціального та історичного змісту під час аналізу повідомлень електронних медіа; виявляти джерела й авторів інформації, робити коректні посилання.
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі в соціальній сфері й галузі знань про минуле; аналізувати процес власного навчання, відстежувати зміни у сприйнятті інформації.
Обізнаність та самовираження у сфері культури: образно мислити та уявляти; інтерпретувати твори мистецтва; розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі; свідоме збереження і розвиток власної національної культури, повага до культур інших народів; відповідальна поведінка та піклування про пам’ятки української і світової культури; відкритість до міжкультурного діалогу.
|
16.
|
|
Розвиток української мови і літератури. Тарас Шевченко
|
17.
|
|
Архітектура та образотворче мистецтво
|
18.
|
|
Практичне заняття. Віртуальна мандрівка «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»;
|
19.
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про повсякденне життя українських селян.
(підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХст.)
|
20.
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділів «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» і «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»
Тематичне оцінювання
|
|
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
|
|
|
|
21.
|
|
Кримська війна 1853–1856 рр. та реформи 60–70-х рр. ХІХ ст.
|
Знаю:
-
хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.
Розумію:
-
особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні;
-
причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів;
-
роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства;
-
вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху;
-
поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство».
Умію:
-
охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років;
-
визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху;
-
пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії;
-
охарактеризувати кримськотатарське національне відродження;
-
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, ІсмаїлаГаспринського.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності; вести аргументовану дискусію на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні й соціально-політичні теми; творити українською мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту.
Математична компетентність: перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема тощо); будувати логічні ланцюжки подій, вчинків; використовувати статистичні матеріали у вивченні історії.
Інформаційно-цифрова компетентність: створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти, мультимедійні презентації та поширювати їх.
Уміння вчитися впродовж життя: знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід
Ініціативність і підприємливість: планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати.
Соціальна та громадянська компетентності: знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів; працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, ідентифікування себе як особистості й громадянина України
|
22.
|
|
Модернізація промисловості на українських землях у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
|
23.
|
|
Модернізація сільського господарства на українських землях у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
|
24.
|
|
Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х рр. ХІХ ст. на українських землях у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
|
25.
|
|
Національний рух і суспільно-політичне життя у 70–80-х рр. ХІХ ст. на українських землях у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
|
26.
|
|
Практичне заняття. Проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів
|
27.
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.»
Тематичне оцінювання
|
Розділ 5. Українські землі в складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.
|
|
28.
|
|
Соціально-економічний розвиток українських земель в складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.
|
Знаю:
-
дати селянської реформи, утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, перших українських політичних партій.
Розумію:
-
особливості політичного, соціально-економічного й культурного розвитку українських регіонів у складі Австро-Угорської монархії;
-
поняття «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли», «радикали», «нова ера», «український П’ємонт».
Умію:
-
показати на карті Галичину, Буковину, Закарпаття, основні місця діяльності науково-культурних і суспільно-політичних осередків регіону;
-
охарактеризувати мету й діяльність товариства «Просвіта», Наукового товариства імені Шевченка;
-
пояснити роль і місце українських регіонів у господарському житті Австро-Угорщини, причини виникнення радикального руху, причини і наслідки трудової еміграції;
-
визначити напрями діяльності перших українських політичних партій у Галичині, мету і наслідки кооперативного руху;
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого; вести аргументовану дискусію на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані укр.. літ. мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні теми; творити укр.. мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту.
Математична компетентність: перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу; будувати логічні ланцюжки подій, вчинків; використовувати статистичні матеріали у вивченні історії.
Інформаційно-цифрова компетентність: створювати вербальні й візуальні тексти, мультимедійні презентації
Уміння вчитися впродовж життя: знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід
Ініціативність і підприємливість: планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати.
Соціальна та громадянська компетентності: знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів; працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, ідентифікування себе як особистості й громадянина України
|
29.
|
|
Суспільно-політичне життя у 60–80-х рр. ХІХ ст.
|
30.
|
|
Практичне заняття. Культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст.
|
31.
|
|
Політизація українського національного руху в 90-ті рр. ХІХ ст.
Практичне заняття. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.
|
33.
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.»
Тематичне оцінювання
|
Розділ 6. Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації
|
|
35.
|
|
Соціально-економічний розвиток в складі Російської імперії
|
Знаю:
-
- дати створення основних українських політичних партій, подій російської революції 1905–1907 рр. (значущих для України), впровадження загального виборчого права в Австро-Угорській імперії, створення українських національно-культурних і військово-спортивних організацій, період проведення аграрної реформи Петра Столипіна.
Розумію:
-
- тенденції й протиріччя соціально-економічного розвитку України початку ХХ ст., індустріальної модернізації, аграрної реформи Петра Столипіна, модернізації суспільно-політичного життя в Наддніпрянщині; вплив російської революції 1905–1907 рр. на активізацію українського руху в Російській імперії;
-
- значення австрійського конституційно-парламентського устрою для розвитку українського руху;
-
- поняття «страйк», «народне віче», «монополізація економіки», «кооперативний рух», «політизація національного руху», «ксенофобія».
Умію:
-
- показати на карті українські території на початку ХХ ст., місця діяльності суспільно-політичних, національно-культурних організацій;
-
- охарактеризувати й проаналізувати особливості соціально-економічного розвитку українських земель, діяльність українських політичних партій та інших національних організацій, український національний рух у період російської революції 1905–1907 рр., боротьбу українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорщині;
-
- пояснити причини і наслідки посилення тиску російської влади на український національний рух у 1907–1914 рр., результати діяльності українських парламентських громад у Державних думах; визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства;
-
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого; вести аргументовану дискусію на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані укр.. літ. мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні теми; творити укр.. мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: розкривати зміст і значення господарських, промислових, наукових і науково-технічних революцій, вплив на суспільне життя технологій
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти
Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі в соціальній сфері й галузі знань про минуле; аналізувати процес власного навчання
Соціальна та громадянська компетентності: ідентифікування себе як особистості й громадянина України; усвідомлення цінності людини, пошанування досвіду й цінностей власного й інших народів, держав
Екологічна грамотність і здорове життя: ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини; усвідомлення значення здоров’я для самовираження та соціальної взаємодії.
|
36.
|
|
Політизація українського національного руху на території Російської імперії
|
37.
|
|
Російська революція 1905–1907 рр. на території України
|
38.
|
|
Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр.
|
39.
|
|
Практичне заняття. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини.
|
40.
|
|
Економічне та суспільно-політичне життя у складі Австро - Угорщини
|
41.
|
|
Піднесення українського національного руху
|
42.
|
|
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/Галичини»
|
43.
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації»
Тематичне оцінювання
|
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
|
|
Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Українська література. Розділ: Українська поезія другої половини ХІХ ст. Тема: Українська поезія другої половини ХІХ ст. Іван Франко, Леся Українка (Розуміння поезії як сповіді душі, вияву найсокровенніших думок і почуттів людини. Протиставлення поезії та бездуховності); 9 клас. Мистецтво. Розділ: Мистецтво у культурі сучасності. Тема: Стилі і напрями мистецтва (Учень/учениця розуміє особливості стилів і напрямів мистецтва (імпресіонізм, модернізм), усвідомлює та оцінює роль людини у створенні історичної та культурної спадщини України та світу, оцінює твори видатних діячів мистецтва України та світу, усвідомлює значення загальнолюдських, естетичних та художніх цінностей, транслятором яких є мистецтво). — 9 клас. Географія. Розділ: Наукова діяльність. Освіта. Тема: Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової й освітньої діяльності. Найвідоміші наукові центри у світі та Україні (Учень/учениця оцінює роль освіти у формуванні громадянського суспільства в Україні).
|
|
44.
|
|
Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя
|
Знаю:
-
дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви.
Розумію:
-
суперечливість умов розвитку української культури (залежність від національної політики імперій);
-
розуміння прав людини і формування способів захисту людських свобод як важливі критерії історичного розвитку;
-
роль науки й освіти в обґрунтуванні української національної ідеї, театру в розвитку українського руху;
-
позитивне значення меценатства для розвитку української культури;
-
роль церкви в суспільному житті українців;
-
причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. в освіті, науці, культурі, повсякденному житті;
-
особливості розвитку культурного життя в різних регіонах України;
-
поняття «емансипація», «реалізм», «український модерн», «меценат».
Умію:
-
показати на карті центри університетської освіти, місця розташування основних культурно-освітніх закладів і визначних пам’яток архітектури й образотворчого мистецтва;
-
охарактеризувати вплив модернізації на суспільно-культурне життя українців, зміни в світогляді людини і повсякденному житті;
-
розпізнати й описати пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва, створені під впливом художніх принципів реалізму і модернізму;
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка.
|
Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого; вести аргументовану дискусію на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані укр.. літ. мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні теми; творити укр.. мовою (усно і письмово) тексти історичного та соціального змісту.
Математична компетентність: оперувати цифровими даними, будувати логічні ланцюжки подій, вчинків; використовувати статистичні матеріали у вивченні історії, прагнення обирати раціональні способи пояснення подій минулого, причин і можливих шляхів розв’язання сучасних соціальних, політичних, економічних проблем.
Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти
Уміння вчитися впродовж життя: знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.
Обізнаність та самовираження у сфері культури: образно мислити та уявляти; інтерпретувати твори мистецтва; розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі; свідоме збереження і розвиток власної національної культури, повага до культур інших народів; відповідальна поведінка та піклування про пам’ятки української і світової культури
|
45.
|
|
Література, театр і музичне мистецтво України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
|
46.
|
|
Архітектура та образотворче мистецтво України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
|
47.
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя
|
48.
|
|
Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.
|
49
|
|
Практичне заняття. «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»
|
50
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.»
Тематичне оцінювання
|
51-52
|
|
Повторення
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|