Алгебра 7 клас
(2 години на тиждень, усього – 70 годин)
Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів»,
затверджена Наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Підручник: Бевз Г.П. Алгебра : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Г.П.Бевз, В.Г. Бевз. – Київ : Генеза, 2015
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітка |
І семестр (32 години) |
|||
Повторення навчального матеріалу (4год) |
|||
1 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу в 5-6 класах |
|
2 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу в 5-6 класах |
|
3 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу в 5-6 класах |
|
4 |
|
Діагностична контрольна робота № 1 |
|
|
|||
І. Цілі вирази (30 годин) Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|||
5 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. |
|
6 |
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразу. |
|
7 |
|
Степінь з натуральним показником. Стандартний вигляд числа |
|
8 |
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
|
9 |
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. |
|
10 |
|
Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів. Самостійна робота. |
|
11 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми: «Степінь з натуральним показником. Одночлени». |
|
12 |
|
Контрольна робота № 2 з теми: «Степінь з натуральним показником. Одночлени». |
|
13 |
|
Аналіз контрольної роботи. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. |
|
14 |
|
Додавання і віднімання многочленів. |
|
15 |
|
Розв’язування вправ . Самостійна робота. |
|
16 |
|
Множення одночлена на многочлен. |
|
17 |
|
Множення многочлена на многочлен.. |
|
18 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
19 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми: «Многочлени. Додавання і віднімання многочленів. Множення многочленів». |
|
20 |
|
Контрольна робота № 3 з теми: «Многочлени. Додавання і віднімання многочленів. Множення многочленів». |
|
21 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розкладання многочленів на множники. Винесення спільного множника за дужки. |
|
22 |
|
Розкладання многочлена на множники. Метод групування. |
|
23 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
24 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів. |
|
25 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
26 |
|
Різниця квадратів двох виразів. |
|
27 |
|
Використання формул скороченого множення |
|
28 |
|
Сума й різниця кубів двох виразів. |
|
29 |
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. |
|
30 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми: «Сума й різниця кубів двох виразів. Застосування різних способів розкладання многочленів на множники» |
|
31 |
|
Контрольна робота № 4 з теми: «Сума й різниця кубів двох виразів. Застосування різних способів розкладання многочленів на множники». |
|
32 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
ІІ семестр (38 годин) |
|||
33 |
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники |
|
34 |
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. |
|
IІ. Функція (10 годин) Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
|||
35 |
|
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. |
|
36 |
|
Функція. Область визначення і область значень функції. |
|
37 |
|
Способи задання функції. |
|
38 |
|
Способи задання функції. Самостійна робота. |
|
39 |
|
Графік функції. |
|
40 |
|
Графік функції. |
|
41 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості. |
|
42 |
|
Лінійна функція, її графік і властивості. Самостійна робота. |
|
43 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми: «Функція». |
|
44 |
|
Контрольна робота № 5 з теми: «Функція». |
|
ІІІ. Лінійні рівняння та їх системи (18 годин) Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|||
45 |
|
Аналіз контрольної роботи. Лінійне рівняння з однією змінною. Основні властивості рівнянь. |
|
46 |
|
Розв’язування рівнянь із застосуванням основних властивостей рівнянь. |
|
47 |
|
Розв’язування рівнянь із застосуванням основних властивостей рівнянь. |
|
48 |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
49 |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
50 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми: «Лінійне рівняння з однією змінною». |
|
51 |
|
Контрольна робота № 6 з теми: «Лінійне рівняння з однією змінною». |
|
52 |
|
Аналіз контрольної роботи. Рівняння з двома змінними. |
|
53 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік. |
|
54 |
|
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними. Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом. |
|
55 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом. Самостійна робота. |
|
56 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
57 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. Самостійна робота. |
|
58 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними рівнянь способом додавання. |
|
59 |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними рівнянь способом додавання. Самостійна робота. |
|
60 |
|
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач. |
|
61 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь. |
|
62 |
|
Контрольна робота № 7 з теми: «Системи лінійних рівнянь з двома змінними». |
|
VІ. Повторення та систематизація навчального матеріалу. Резерв (9 годин) Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо |
|||
62 |
|
Степінь з натуральним показником. Одночлени. |
|
63 |
|
Многочлени. Формули скороченого множення. |
|
64 |
|
Розкладання многочленів на множники. |
|
65 |
|
Використання формул скороченого множення для розкладання на множники. |
|
66 |
|
Функція. |
|
67 |
|
Системи лінійних рівнянь з двома змінними. |
|
68 |
|
Підсумкова контрольна робота №8 |
|
69 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|