Календарне планування навчального матеріалу
Біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ |
Дата |
Тема уроку |
Лабораторні роботи |
Домашнє завдання |
Примітка |
ВСТУП (4 год) |
|||||
|
|
Біологія – наука про життя. Вступний інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
Основні властивості живого. |
|
|
|
|
|
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси. |
|
|
|
|
|
Науки, що вивчають життя. Методи біологічних досліджень організмів. |
|
|
|
Тема 1. КЛІТИНА (9 год) |
|||||
|
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
|
|
|
|
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскоп). |
Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Загальний план будови клітини. |
|
|
|
|
|
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
Будова рослинної клітини. |
Лабораторне дослідження № 1: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо) Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Будова тваринної клітини. |
|
|
|
|
|
Надходження речовин у клітину. |
|
|
|
|
|
Утворення нових клітин. Ріст клітин. |
|
|
|
|
|
Основні положення клітинної теорії. Узагальнення вивченого з теми «Клітина» |
|
|
|
Тема 2. ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ. ПЕРЕХІД ДО БАГАТОКЛІТИННОСТІ. (8 год) |
|||||
|
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. |
|
Міні-проект Чому скисає молоко? Корисний йогурт |
|
|
|
Евглена зелена, амеба, інфузорія – одноклітинні тварини. |
Лабораторне дослідження № 3 Спостереження інфузорій. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Хвороби людини, викликані одноклітинними тваринами. |
|
|
|
|
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини |
|
|
|
|
|
Дріжджі – одноклітинні гриби
|
|
|
|
|
|
Роль бактерій у природі та їхнє значення в житті людини |
|
|
|
|
|
Вольвокс – колоніальний організм. Перехід до багатоклітинності (губки та ульва) |
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми». Контрольна робота №1. |
|
|
|
Тема 3. РОСЛИНИ (21 год) |
|||||
|
|
Рослина – живий організм. |
|
|
|
|
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
|
|
|
|
Живлення рослин. Дихання рослин. |
|
|
|
|
|
Будова рослини. Клітини рослин. |
|
|
|
|
|
Тканини рослин. Органи рослин. |
|
|
|
|
|
Корінь: будова та основні функції. |
Лабораторне дослідження № 4. Будова кореня. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Різноманітність та видозміни кореневих систем. |
|
|
|
|
|
Пагін: будова та основні функції. |
Лабораторні дослідження № 5 Будова пагона. Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
Стебло - осьова частина пагона. |
|
Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
|
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лист |
Лабораторне дослідження № 7 Будова бруньки. Інструктаж з БЖД. |
Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
|
|
Різноманітність і видозміни вегетативних органів. Пагін
|
Лабораторне дослідження № 6 Будова цибулини, кореневища, бульюи картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви) . Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Рухи рослин. |
|
Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині. |
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» |
|
|
|
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
|
Квітка – орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження № 8 Будова квітки. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Суцвіття. |
|
|
|
|
|
Запилення. Запліднення. |
|
|
|
|
|
Насінина. |
Лабораторне дослідження № 9 Будова насінини; Інструктаж з БЖД. |
Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
|
|
|
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження № 10 Будова плода; Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Поняття про класифікацію рослин. |
|
Міні-проект (за вибором): «Листопад» «Квіти і комахи» «Рослини мандрівники» «Рослини хижаки» |
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» |
|
|
|
Тема 4. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН (15 год) |
|||||
|
|
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). |
|
|
|
|
|
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).
|
Лабораторне дослідження № 11 Будова зелених нитчастих водоростей. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Мохи. |
Лабораторне дослідження № 12 Будова моху. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження№ 13 Будова папоротей. Інструктаж з БЖД. |
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
|
|
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження № 14 Будова пагонів і шишок хвойних рослин.. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|
|
|
|
Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
Сільськогосподарські рослини |
|
|
|
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури) |
|
|
|
|
|
Практична робота № 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
Життєві форми рослин. |
|
|
|
|
|
Рослинні угруповання. |
|
|
|
|
|
Значення рослин в природі та житті людини. |
|
Міні-проект: «Значення рослин для існування життя на планеті Земля.», «Значення рослин для людини.» |
|
|
|
Екскурсія Різноманітність рослин свого краю. |
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема 5. ГРИБИ (10 год) |
|||||
|
|
Особливості живлення грибів. |
|
|
|
|
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження № 15 Будова шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Розмноження та поширення грибів |
|
|
|
|
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. |
|
|
|
|
|
Лишайники |
|
|
|
|
|
Групи грибів: сапротрофні цвільові гриби |
Лабораторне дослідження № 16 Будова цвілевих грибів Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини) |
|
|
|
|
|
Значення грибів у природі та житті людини.
|
|
Міні-проект: «Гриби у біосфері та житті людини»
|
|
|
|
Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Гриби» |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ (3 год) |
|||||
|
|
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
|
|
Екскурсія Вивчення рослинних угруповань. |
|
|
|
|
|
Підсумок роботи за рік. |
|
|
|