Календарно-тематичне планування. Біологія. 6 клас. 2020-2021 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування. Біологія. 6 клас. 2020-2021 н.р. Нова програма. За підручником Зодорожній
Перегляд файлу

Календарне планування навчального матеріалу 

Біологія 6  клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Дата

Тема уроку

Лабораторні  роботи

Домашнє завдання

Примітка

ВСТУП   (4 год)

  1.            

 

Біологія – наука про життя.

Вступний інструктаж з БЖД.

 

 

 

  1.            

 

Основні властивості живого.

 

 

 

  1.            

 

Різноманітність життя (на  прикладах представників основних  груп живої природи). Поняття про віруси.

 

 

 

  1.            

 

Науки, що вивчають життя. Методи біологічних досліджень організмів.

 

 

 

Тема 1. КЛІТИНА (9 год)

  1.            

 

Клітина - одиниця живого.   Історія вивчення клітини.

 

 

 

  1.            

 

Збільшувальні прилади (лупа,  мікроскоп).

Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа  та робота з ним.  Інструктаж  з БЖД.

 

 

  1.            

 

Загальний план будови клітини.

 

 

 

  1.            

 

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж  з БЖД.

 

 

 

  1.            

 

Будова рослинної клітини.

Лабораторне дослідження № 1:

Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо) Інструктаж  з БЖД.

 

 

  1.        

 

Будова тваринної клітини.

 

 

 

  1.        

 

Надходження речовин у клітину.

 

 

 

  1.  

 

Утворення нових клітин. Ріст клітин.

 

 

 

  1.  

 

Основні положення клітинної теорії. Узагальнення вивченого з теми «Клітина»

 

 

 

Тема 2. ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ. ПЕРЕХІД ДО БАГАТОКЛІТИННОСТІ. (8 год)

  1.  

 

Бактерії – найменші одноклітинні організми.

 

Міні-проект

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт

 

  1.  

 

Евглена зелена, амеба, інфузорія – одноклітинні тварини.

Лабораторне дослідження № 3

Спостереження інфузорій. Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Хвороби людини, викликані одноклітинними тваринами.

 

 

 

  1.  

 

Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини

 

 

 

  1.  

 

Дріжджі – одноклітинні гриби

 

 

 

 

  1.  

 

Роль бактерій у природі та їхнє значення в житті людини

 

 

 

  1.  

 

Вольвокс – колоніальний організм. Перехід до багатоклітинності (губки та ульва)

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми». Контрольна робота №1.

 

 

 

Тема 3. РОСЛИНИ (21 год)

  1.  

 

Рослина – живий організм.

 

 

 

  1.  

 

Фотосинтез як характерна особливість рослин.

 

 

 

  1.  

 

Живлення рослин. Дихання рослин.

 

 

 

  1.  

 

Будова рослини. Клітини рослин.

 

 

 

  1.  

 

Тканини рослин. Органи рослин.

 

 

 

  1.  

 

Корінь: будова та основні функції.

Лабораторне дослідження № 4.

Будова кореня.

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Різноманітність та видозміни кореневих систем. 

 

 

 

  1.  

 

Пагін: будова та основні функції.

Лабораторні дослідження № 5

Будова пагона.

Інструктаж з БЖД

 

 

  1.  

 

Стебло - осьова  частина  пагона.

 

Дослідницький практикум

Дослідження процесу росту

вегетативних органів.

 

  1.  

 

Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лист

Лабораторне дослідження № 7

Будова бруньки.

Інструктаж з БЖД.

Дослідницький практикум

Спостереження за розвитком пагона з бруньки.

 

  1.  

 

Різноманітність і видозміни вегетативних органів. Пагін

 

Лабораторне дослідження № 6

Будова цибулини, кореневища, бульюи картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви) .

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Рухи рослин.

 

Дослідницький практикум

Транспорт речовин по рослині.

 

  1.  

 

Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1»

 

 

 

  1.  

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

 

 

Дослідницький практикум

Вегетативне розмноження рослин.

 

  1.  

 

Квітка – орган статевого розмноження.

Лабораторне дослідження № 8

Будова квітки.

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Суцвіття.

 

 

 

  1.  

 

Запилення. Запліднення.

 

 

 

  1.  

 

Насінина.

Лабораторне дослідження № 9

Будова насінини;

Інструктаж з БЖД.

Дослідницький практикум

Дослідження умов проростання насіння.

 

  1.  

 

Плід, поширення плодів.

Лабораторне дослідження № 10

Будова плода;

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Поняття про класифікацію рослин.

 

Міні-проект (за вибором):

«Листопад»

«Квіти і комахи»

«Рослини мандрівники»

«Рослини хижаки»

 

  1.  

 

Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2»

 

 

 

Тема 4. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН (15 год)

  1.  

 

Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).

 

 

 

  1.  

 

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).

 

Лабораторне дослідження № 11

Будова зелених нитчастих водоростей.

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Мохи.

Лабораторне дослідження № 12

Будова моху.

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Папороті, хвощі, плауни.

Лабораторне дослідження№ 13

Будова папоротей.

Інструктаж з БЖД.

Міні-проект (за вибором)

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Викопні рослини.

 

  1.  

 

Голонасінні.

Лабораторне дослідження № 14

Будова пагонів і шишок хвойних рослин..

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Покритонасінні (Квіткові).

 

 

 

  1.  

 

Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. Інструктаж з БЖД.

 

 

 

  1.  

 

Сільськогосподарські рослини

 

 

 

  1.  

 

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури)

 

 

 

  1.  

 

Практична робота № 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.

Інструктаж з БЖД.

 

 

 

  1.  

 

Життєві форми рослин.

 

 

 

  1.  

 

Рослинні угруповання.

 

 

 

  1.  

 

Значення рослин в природі та житті людини.

 

Міні-проект:

«Значення рослин для існування життя на планеті Земля.»,

«Значення рослин для людини.»

 

  1.  

 

Екскурсія

Різноманітність рослин  свого краю.

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»

Контрольна робота №2

 

 

 

Тема 5. ГРИБИ (10 год)

  1.  

 

Особливості живлення грибів.

 

 

 

  1.  

 

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Лабораторне дослідження № 15 Будова шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Розмноження та поширення грибів

 

 

 

  1.  

 

Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби.

 

 

 

  1.  

 

Лишайники

 

 

 

  1.  

 

Групи грибів: сапротрофні цвільові гриби

Лабораторне дослідження № 16

Будова цвілевих грибів

Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини)

 

 

 

  1.  

 

Значення грибів у природі та житті людини.

 

 

Міні-проект:

«Гриби у біосфері та житті людини»

 

 

  1.  

 

Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів   своєї місцевості.

Інструктаж з БЖД.

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення вивченого по темі «Гриби»

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ  (3 год)

  1.  

 

Узагальнення

Будова та життєдіяльність організмів

 

 

 

  1.  

 

Екскурсія

Вивчення рослинних угруповань.

 

 

 

  1.  

 

Підсумок роботи за рік.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
32101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку