Біологія
7 клас
І семестр
Мета вивчення курсу цього рівня полягає у забезпеченні загальноосвітньої підготовки школярів з біології, формування наукової картини живої природи, екологічної культури, зміцнення духовного і фізичного здоров'я, формування ключових компетентностей, яких потребує сучасне життя.
Основними завданнями курсу є:
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
кількість робіт |
дата проведення |
кількість робіт |
дата проведення |
|
Лабораторні дослідження і роботи |
2 |
|
2 |
|
Практичні роботи |
3 |
|
4 |
|
Контрольні роботи |
1 |
|
1 |
|
Міні - проекти |
2 |
|
2 |
|
Тематичне оцінювання |
2 |
|
4 |
|
Дослідницький практикум |
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування з біології в 7 класі розроблено відповідно Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 року №804, відповідно до положень «Концепції Нової української школи»
Підручник: Біологія: підручник для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Валерій Соболь.– Камянець-Подільський: Абетка, 2015. – 288 с.: іл.
Усього 70 год. 2 год. на тиждень.
Резерв годин для використання на розсуд вчителя – 6 год.
І семестр |
||||||||
№ П/п |
К-сть год |
Тема уроку |
7-А |
7-Б |
7-Г |
Домашнє завдання |
Основні вміння та навички учня |
Примітка |
|
4 |
Вступ. (4 год.) |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
Вступний інструктаж БЖ. Тварина – живий організм. |
|
|
|
§1 кросворд ст.9 |
оперує термінами:тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм; називає: середовища існування тварин; прояви життєдіяльності тварин;ознаки тваринної клітини; тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; пояснює: відмінності тварин від рослин та грибів; розпізнає: клітини, тканини, органи, системи органів тварин; описує: будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати, колекції; характеризує:типи живлення: автотрофний та гетеротрофний; порівнює:клітини тварин, рослин, грибів; висловлює: щодо значення знань про тварин у природі та житті людини. |
|
2 |
2 |
Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів. |
|
|
|
§ 2 (відповідати на питання усно); |
|
|
3 |
1 |
Особливості живлення тварин. |
|
|
|
§3 замалювати тваринну клітину. |
|
|
4 |
2 |
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
|
§4 заповнити таблицю. |
|
|
|
26+2 |
Тема 1. Різноманітність тварин.(26+2 год.) Здоров’я і безпека(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин ) Підприємливість і фінансова грамотність(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)
|
|
|||||
5 |
1 |
Поняття про класифікацію тварин. |
|
|
|
§5 (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
оперує термінами: вид, безхребетні, хордові; називає:середовища існування та способи життя тварин;особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;рідкісні види тварин України та свого краю; наводить приклади:тварин зазначених груп; видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості; видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб; розпізнає: тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин); характеризує: пристосування тварин до життя у воді;пристосування тварин до життя на суходолі; пристосування тварин до життя у ґрунті; пристосування тварин до польоту; пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих); установлює зв’язок між будовою тварин і способом життя; вдосконалює уміння роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; дотримується правил особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами; висловлює судження: щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини; щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними; виявляє: ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я; робить висновок: особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя. |
|
6 |
2 |
Різноманітність тварин. |
|
|
|
§ 6 (відповідати на питання усно); підготуватися до міні-проекту «Як утворюються коралові острови?» |
|
|
7 |
3 |
Кишковопорожнинні. Міні-проект «Як утворюються коралові острови?» (STEM-освіта) |
|
|
|
§ 7, 8 (відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
8 |
4 |
Кільчасті черви, їх біологічні особливості та поширення. ІБЖ. Лабораторне дослідження : зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); |
|
|
|
§9,10 (відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
9 |
5 |
Кільчасті черви, їх різноманітність та значення. |
|
|
|
§ 11(відповідати на питання усно); знайти цікаву інформацію. |
|
|
10 |
6 |
Членистоногі, їх загальна характеристика та різноманітність. |
|
|
|
§ 12(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
11 |
7 |
Членистоногі: Ракоподібні. |
|
|
|
§ 13,14(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
12 |
8 |
Членистоногі: Павукоподібні. |
|
|
|
§15,16(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
13 |
9 |
Членистоногі: Комахи, їх будова та біологічні особливості. |
|
|
|
§ 17(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
14 |
10 |
ІБЖ. Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. Комахи, їх різноманітність та значення. (STEM-освіта) |
|
|
|
§ 18,19 оформити звіт. |
|
|
15 |
11 |
Комахи, їх різноманітність та значення. (STEM-освіта)Т. о. |
|
|
|
Повторити § 1-19. |
|
|
16 |
12 |
Молюски, їх особливості, різноманітність та значення. Лабораторне дослідження : будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
|
§ 20(відповідати на питання усно); опанувати конспект, підготуватися до міні-проекту «Як утворюються перлини?». |
|
|
17 |
13 |
Клас Черевоногі та Двостулкові молюски. Міні-проект «Як утворюються перлини?» |
|
|
|
§ 21(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
18 |
14 |
Клас Головоногі молюски. |
|
Повторити § 20, 21, знайти цікаву інформацію. |
|
|||
19/18 |
15 |
Паразитичні безхребетні тварини. |
|
|
|
§ 22(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
20/19 |
16 |
Загальна характеристика хордових. |
|
|
|
§ 23(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
21/19 |
17 |
Риби, їх будова та біологічні особливості. |
|
§ 24(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|||
22/20 |
18 |
Риби, їх різноманітність та значення. |
|
|
|
§ 25(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
23/21 |
19 |
Амфібії, їх будова та біологічні особливості. |
|
|
|
§ 26(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
24/22 |
20 |
Рептилії, їх будова та біологічні особливості. |
|
|
|
§ 27(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
25/23 |
21 |
Рептилії, їх різноманітність та значення. |
|
|
|
§ 28,29(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
26/24 |
22 |
Птахи, їх будова та біологічні особливості. |
|
|
|
§ 30(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
27/25 |
23 |
Птахи, їх розмноження, різноманітність та значення. |
|
|
|
§ 31(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
28/26 |
24 |
ІБЖ. Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів. |
|
|
|
§31 оформити звіт. |
|
|
29/27 |
25 |
Ссавці, їх будова й біологічні особливості. |
|
|
|
§ 32(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
30/28 |
26 |
Ссавці, їх різноманітність та значення. |
|
|
|
§ 33(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
|
31/29 |
27 |
ІБЖ. Практична робота: № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
|
§33 оформити звіт. |
|
|
32/30 |
28 |
Узагальнення знань. Т. о. |
|
|
|
Повторити §20-33. |
|