Біологія
7 клас
ІІ семестр
Мета вивчення курсу цього рівня полягає у забезпеченні загальноосвітньої підготовки школярів з біології, формування наукової картини живої природи, екологічної культури, зміцнення духовного і фізичного здоров'я, формування ключових компетентностей, яких потребує сучасне життя.
Основними завданнями курсу є:
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
кількість робіт |
дата проведення |
кількість робіт |
дата проведення |
|
Лабораторні дослідження і роботи |
2 |
|
2 |
|
Практичні роботи |
3 |
|
4 |
|
Міні - проекти |
2 |
|
2 |
|
Тематичне оцінювання |
2 |
|
4 |
|
Дослідницький практикум |
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування з біології в 7 класі розроблено відповідно Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 року №804, відповідно до положень «Концепції Нової української школи»
Підручник: Біологія: підручник для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Валерій Соболь.– Камянець-Подільський: Абетка, 2015. – 288 с.: іл.
Усього 70 год. 2 год. на тиждень.
Резерв годин для використання на розсуд вчителя – 6 год.
|
ІІ семестр |
|||||||
|
№ п/п |
К-сть год |
Тема уроку |
7 |
Домашнє завдання |
Основні вміння та навички учня |
Примітка |
|
Тема № 2. Процеси життєдіяльності тварин. (16 год.+2) Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин) |
||||||||
1 |
31 |
1 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
§ 34(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
оперує термінами: живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток називає: процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток; органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;основні функції крові та типи кровоносних систем; види скелета;типи симетрії тіла; органи чуття; форми розмноження; статеві клітини; типи розвитку; пояснює:значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму. розрізняє (на зображеннях): системи органів тварин; типи симетрії тіла тварин;типи кровоносної системи; типи розвитку тварин; характеризує:різноманітність травних систем тварин; транспорт речовин у тварин різних груп;радіальну та двобічну симетрії тіла;способи пересування тварин; різноманітність покривів тіла тварин;особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин; - форми розмноження, запліднення тварин; - прямий та непрямий розвиток; порівнює: - органи та системи органів в різних груп тварин; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); дотримується правил: роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; вдосконалює уміння: порівнювати, робити висновки. робить висновок: ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширенням функцій; обґрунтовує:взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями. |
|
|
2 |
32 |
2 |
Живлення тварин. |
|
§ 35(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
3 |
33 |
3 |
Травлення тварин. |
|
§ 35 |
|
||
4 |
34 |
4 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. |
|
§ 36(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
5 |
35 |
5 |
Транспорт речовин у тварин. |
|
§ 37(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
6 |
36 |
6 |
ІБЖ. Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. |
|
§37 оформити звіт. |
|
||
7 |
37 |
7 |
Виділення у тварин. |
|
§ 38(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
8 |
38 |
8 |
Опора тварин. |
|
§ 39 (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
9 |
39 |
9 |
Види скелета. Т. о. |
|
§ 40 (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
10 |
40 |
10 |
ІБЖ. Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
§ 39,40 оформити звіт. |
|
||
11 |
41 |
11 |
Покриви тіла тварин. Лабораторне дослідження : Особливості покривів тіла тварин. |
|
§ 41(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
12 |
42 |
12 |
Подразливість тварин. Органи чуття. |
|
§ 42(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
13 |
43 |
13 |
Нервова система тварин. |
|
§ 43(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
14 |
44 |
14 |
ІБЖ. Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
§ 44 оформити звіт. |
|
||
15 |
45 |
15 |
Розмноження тварин. |
|
§ 45(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
16 |
46 |
16 |
Розвиток тварин. |
|
§ 45 |
|
||
17 |
47 |
17 |
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
§ 46(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
18 |
48 |
18 |
Узагальнення знань. Т. о. |
|
Повторити § 34-46. |
|
||
Тема № 3. Поведінка тварин. (10 год+3 год резерву.) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин) |
||||||||
19 |
49 |
1 |
Поведінка тварин у природі, методи її вивчення. |
|
§ 47(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
оперує термінами:інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція. називає:методи вивчення поведінки тварин;форми поведінки тварин;угруповання тварин; наводить приклади:міграцій тварин; способів орієнтування тварин; використання тваринами знарядь праці; пояснює:зміни поведінки тварин з віком; циклічні зміни поведінки розпізнає (за описом та відеоматеріалами):форми поведінки тварин типи угруповань тварин; характеризує: біологічне значення вродженої та набутої поведінки; форми поведінки; спостерігає та описує поведінку тварин; планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх робить висновок про: пристосувальне значення поведінки в житті тварин; виявляє: ціннісне ставлення до тварин.
|
|
|
20 |
50 |
2 |
Вроджена і набута поведінка. |
|
§ 48(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
21 |
51 |
3 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг.
|
|
§ 49(відповідати на питання усно); опанувати конспект, підготуватися до міні-проекту. |
|
||
22 |
52 |
4 |
Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин. |
|
|
|
||
23 |
53 |
5 |
Міграції тварин. Міні-проект «Угруповання тварин», «Чому мігрують тварини». |
|
§ 50(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
24 |
54 |
6 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна. |
|
§ 51(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
25 |
55 |
7 |
Форми поведінки тварин: репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин. |
|
§ 52(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
26 |
56 |
8 |
Форми поведінки тварин: територіальна, соціальна. |
|
|
|
||
27 |
57 |
9 |
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. |
|
§ 53(відповідати на питання усно); підготуватися до міні-проекту |
|
||
28 |
58 |
10 |
Ієрархія у групі. Комунікація тварин. |
|
§ 54(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
29 |
59 |
11 |
Міні-проект «Як спілкуються тварини». |
|
|
|
||
30 |
60 |
12 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|
§ 55, 56(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
31 |
61 |
13 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. Т. о. |
|
§ 57(відповідати на питання усно); знайти цікаву інформацію. |
|
||
Тема № 4. Організми і середовище існування. (6 год+ 1.) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони) Громадянська відповідальність(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави) |
||||||||
32 |
62 |
1 |
Поняття про популяцію, екосистему, чинники середовища. |
|
§ 58(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
оперує термінами: екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України
називає: чинники середовища існування; заповідники й заповідні території України; описує:передачу енергії в екосистемі; характеризує:взаємодію організмів між собою та середовищем життя; визначає: роль організмів як компонентів екосистеми. висловлює судження: щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі; усвідомлює значення: етичного ставлення до природи та її охорони; виявляє: ціннісне ставлення до живої природи |
|
|
33 |
63 |
2 |
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
§ 59(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
34 |
64 |
3 |
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. |
|
§ 60(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
35 |
65 |
4 |
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. |
|
§ 61(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію. |
|
||
36 |
66 |
5 |
Екологічна етика. |
|
§ 61(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
37 |
67 |
6 |
Природоохоронні території.
|
|
§ 62(відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
||
38 |
68 |
7 |
Червона книга України. |
|
|
|
||
Узагальнення. Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи) |
||||||||
39 |
69 |
1 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи. |
|
§ 62 знайти цікаву інформацію. |
називає: ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій); представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом порівнює: будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій). робить висновок: про єдність живої природи |
|
|
40 |
70 |
2 |
Узагальнення знань. Т. о. |
|
Повторити § 57-62. |
|
||