Календарно-тематичне планування навчального матеріалу "Біологія і екологія" (рівень стандарту) на І семестр для учнів 10 класу складене відповідно до навчальних програм, затверджених наказо МОН України від 23.10.2017 № 1407 до підручника В.О.Андерсона, М.А.Вихренко, А.О.Чернінського
Календарне планування уроків біології і екології (рівень стандарту)
10 клас
70 годин (2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Біологія і екологія. Рівень стандарту. 10-11 класи. Затвердженими наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407.
Підручник: Біологія і екологія: підручник для 10 класу загальної середньої школи: рівень стандарту/ В.О.Андерсон, М.А.Вихренко, А.О.Чернінський. – К.: Школяр, 2018
№ з/п |
Дата |
Тема уроку Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
І семестр Вступ. (орієнтовно 3 години) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: - система, біосистема, екосистема, навколишнє середовище, сталий розвиток природи і суспільства; називає: - основні галузі застосування біологічних досліджень; наводить приклади:
характеризує:
Діяльнісний компонент розрізняє:
Ціннісний компонент оцінює:
|
§1, с. 8 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
§2, с. 11 (розв’язати задачу письмово), с. 12 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§3, с. 16 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
Тема 1. Біорізноманіття (орієнтовно 13 годин) |
||||
|
|
Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: систематика, номенклатура, класифікація, філогенетична систематика, популяція, віруси, прокаріоти, еукаріоти; називає: - сучасні принципи наукової систематики;
наводить приклади: - вірусів, бактерій, одноклітинних еукаріотів, грибів, рослин, тварин; характеризує: - критерії виду; - віруси, прокаріотичні організми, еукаріотичні організми. Діяльнісний компонент: складає: - характеристику виду за видовими критеріями; - порівняльну характеристику: вірусів, віроїдів, пріонів; архей та бактерій; одноклітинних і багатоклітинних еукаріотичних організмів; класифікує: - певні види грибів, рослин, тварин; - визначає таксономічне положення виду в системі органічного світу. Ціннісний компонент оцінює: - важливість систематики для сучасних біологічних досліджень. |
§4, с. 22 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію, с. 57 |
|
|
Навчальний проект
характеристики виду за видовими критеріями
|
§5, с. 26 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію, с. 58 |
|
|
|
|
§6, с. 30 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§6, с. 30 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
§7, с. 32 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§8, с. 36 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§9, с. 40 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§10, с. 42 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§11, с. 46 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
|
|
§12, с. 50 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§13, с. 54 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§14, с. 56 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
С. 59-62, повторити §§8-14 |
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (орієнтовно 15 годин) |
||||
|
|
|
Знаннєвий компонент оперує термінами та поняттями: обмін речовин/метаболізм, фермент, вітамін, дихання, автотрофи, гетеротрофи, хемотрофи, фототрофи, токсичні речовини; називає: - структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму; - критерії якості питної води; наводить приклади:
- хвороб, пов’язаних з нестачею чи надлишком характеризує:
- особливості енергетичного обміну клітин - особливості знешкодження токсичних сполук в організмі людини;
пояснює: - єдність процесів синтезу і розщеплення речовин в організмі; - роль АТФ у забезпеченні процесів метаболізму; - роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму; - роль окремих хімічних елементів, речовин в метаболізмі; - необхідність знешкодження токсичних сполук в організмі людини. Діяльнісний компонент складає схеми:
порівнює: - енергетичне і пластичне значення різних речовин. Ціннісний компонент висловлює судження:
оцінює: - важливість якості питної води та раціонального харчування для збереження здоров’я. |
§15, с. 64, 66 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
§16, с. 69 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§17, с. 74 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§17, с. 74 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§18, с. 78 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
С. 100, повторити §§17-18 |
|
|
|
|
§19, с. 82 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§20, с. 86 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
§21, с. 90 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§22, с. 94 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§23, с. 96 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§24, с. 99 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§25, с. 104 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§26, с. 106 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
§27, с. 108 (відповідати на питання усно), вміти наводити приклади; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; робота над просвітницьким проектом |
|
|
|
|
Повторити §§22-26, с. 109 -112 |
1