Календарно-тематичне планування. Дизайн та технології. 4 клас. За програмою О. Савченко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено згідно Типової освітньої програми під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743-22 Підручник: Я досліджую світ: підр. для 4 кл, Ірина Андрусенко, Наталка Котелянець, Олена Агєєва.- Київ: Грамота,2021 В плануванні вказано тему, мету курсу та очікувані результати.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з курсу «Дизайн і технології»

 

Мета – цілісний розвиток особистості дитини засобами предметно перетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної  компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем, культурного й  національного самовираження.

Завдання:

- формування допитливості, цілісного уявлення про матеріальне і  нематеріальне виробництво;

- сприяння розвитку естетично-ціннісного ставлення до традицій  українського народу в праці, декоративно-ужитковому мистецтві;

 - набуття досвіду поетапного створення корисних і естетичних виробів у  партнерській взаємодії: від задуму до його втілення в різних матеріалах;

- вироблення навичок раціонального використання матеріалів, безпечного  застосування традиційних та сучасних технологій;

                      - формування культури праці, прагнення удосконалювати процес і  результати проектно-технологічної діяльності, свій життєвий простір.

 

Освітні технології: технології інтегративного навчання, здоров’язбережувальні технології, творчі завдання, дидактичні ігри; експериментування з матеріалами  і технологіями,  проєктно-технологічна  діяльність, ІКТ-технології.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дизайн і технології

 

1година на тиждень

 

Календарно-тематичне планування складено згідно Типової освітньої програми під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 12.08.2022 року № 743-22

Підручник: Я досліджую світ: підр.  для 4 кл, Ірина Андрусенко, Наталка Котелянець, Олена Агєєва.- Київ: Грамота,2021

4 клас

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

Зміст освіти

Інформаційно-комунікаційне середовище

розрізняє об’єкти техніки (виробничої, транспортної, побутової тощо) [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2];

досліджує історію розвитку техніки [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

;

розрізняє ручні знаряддя праці, механізми і машини, автоматичні пристрої [4 ТЕО 2.1];

добирає матеріали та інструменти для виготовлення макету об’єкта техніки [4 ТЕО 1.3];

Види техніки. Історія розвитку техніки. Макетні матеріали (папір,картон, пінопласт, дріт, пластилін,фольга тощо).

Макетування об’єкта техніки

досліджує традиційні і сучасні технології декоративно- ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.4; 2.1; 2.2];

аналізує, синтезує та використовує інформацію з різних джерел [4 ТЕО 1.4; 2.2];

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до привабливих видів декоративно-ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.5]; вибирає і виготовляє виріб декоративно-ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2];

Традиційні і сучасні технології декоративно-ужиткового

мистецтва. Виготовлення виробу в традиціях декоративно- ужиткового мистецтва

досліджує властивості зразків деревинних матеріалів і металів [4 ТЕО 1.3];

класифікує конструкційні матеріали за їх ознаками і властивостями [4 ТЕО 1.3];

виготовляє виріб з картону, шпону, фольги, дроту тощо [4 ТЕО 1.4];

використовує матеріали вторинної переробки для виготовлення нових виробів [4 ТЕО 3.2];

Виготовлення виробу з деревинних матеріалів і металів.

визначає розміри  освітнього об’єкта   макета транспортного   засобу   (автомобіль, автобус,                            літак, корабель тощо), будинку тощо [4 ТЕО 1.2; 1.4]; використовує              цифрові              пристрої,              креслярські інструменти, лінії              у              побудові                            розгортки              макета транспортного засобу, будинку тощо [4 ТЕО 1.2; 1.4];

виготовляє макет вибраного транспортного засобу або будинку [4 ТЕО 1.4]

Елементи графічної

грамоти. Макетування. Конструктори, навчальні набори (із дерева, металу, магнітні). Конструювання з використанням ігрових комп’ютерних програм

Середовище проєктування

обґрунтовує актуальність виявленої проблеми [4 ТЕО 1.1];

продукує ідеї для вирішення виявленої проблеми[4 ТЕО 1.1];

формулює мету своєї діяльності [4 ТЕО 1.1];

вибирає обґрунтовано об’єкт проєктування [4 ТЕО 1.1]; узгоджує власні потреби та потреби інших у виборі об’єкта проєктування [4 ТЕО 1.1];

планує дії для реалізації задуму в матеріалі [4 ТЕО 1.1]; розробляє критерії оцінювання майбутнього виробу[4 ТЕО 1.1];

Виявлення проблеми, потреб у виготовленні виробів.

Обмін інформацією.

Вибір об’єкта проєктування. Оцінка можливостей, ресурсів і ризиків.

аналізує моделі, подібні обраному об’єкту проєктування(моделі-аналоги) [4 ТЕО 1.4];

продукує і формулює ідеї під час моделювання обраного об’єкта проєктування [4 ТЕО 1.4];

визначає і використовує формат, пропорції і масштаб,

Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання. Композиція виробу.

Удосконалення моделі і конструкції виробу з


 

види композицій оздоблення виробу (предметні, сюжетні,декоративні) [4 ТЕО 1.2; 1.4];

класифікує і використовує кольори за властивостями: тон,насиченість, світлість [4 ТЕО 1.4];

експериментує з поєднанням кольорів, матеріалів; комбінує, переставляє, замінює, оформляє, удосконалює дизайн і конструкцію виробу [4 ТЕО 1.4]; відображає образ майбутнього виробу на папері, в макетіабо в цифровому вигляді [4 ТЕО 1.2; 1.4];

описує модель свого виробу, аргументовано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5];

добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні [4 ТЕО 1.3; 3.2];

розраховує орієнтовні витрати [4 ТЕО 3.1];

використанням творчих методів: комбінування, переставляння, замінювання та ін.

Властивості кольорів. Поєднання кольорів.

Добір матеріалів. Розрахунок витрат наматеріали.

планує технологічну послідовність виготовлення

індивідуально або спільно спроєктованого виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2]

Визначення технологічної

послідовності виготовлення спроєктованого виробу

Середовище техніки і технологій

організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує              інструменти              й              пристосування, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії[4 ТЕО 2.1; 4.3];

розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх [4 ТЕО 2.1];

застосовує рухомі і нерухомі, роз’ємні і нероз’ємні зєднання [4 ТЕО 2.1];

виготовляє виріб із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (витинанка, лозоплетіння, вишивка, шиття, плетіння, мозаїка,

комбінована аплікація, оригамі, ниткографіка, скрапбукінг тощо) [4 ТЕО 2.1; 2.2];

контролює та удосконалює технологію виготовлення виробу [4 ТЕО 2.2];

Виготовлення виробу за визначеною послідовністю.

Безпечне використання

інструментів і матеріалів під час виконання технологічних операційобробки різних матеріалів (деревинні, пластик, пластмаса, текстильні, вторинні тощо).

раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [4 ТЕО 3.1; 3.2]

Раціональне використання часу таматеріалів

Середовище соціалізації

дотримується правил спільної роботи в групах [4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5]; оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів [4 ТЕО 1.5]; описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5] аналізує

ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5] презентує результати власної або спільної проєктно-технологічної діяльності, обговорює їх з іншими та прогнозує подальші плани щодо проєктно-технологічної діяльності; [4 ТЕО 1.5]

Соціальна, функціональна, технологічна, естетична та економічна цінність

індивідуально або спільно створених проєктів. Презентація досягнень та реклама. Авторство і співавторство.

проявляє ініціативність у природоохоронній та доброчинній діяльності з власноруч створеними виробами [4 ТЕО 1.1; 2.2; 4.1];

виявляє готовність і здатність співпрацювати з іншими [4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5];

Доброчинна діяльність в групах, середовищі для задоволення потреб оточуючих та

збереження природного середовища.


 

охоче виготовляє подарунки, допомагає іншим [4 ТЕО 1.1; 4.1];

критично оцінює споживацькі звички, зокрема використання синтетичних виробів, що забруднюють навколишнє середовище [4 ТЕО 1.1; 3.2];

 

розрізняє предмети праці, основні види діяльності за професіями різних сфер життєдіяльності; [4 ТЕО 1.1;

1.4; 2.2]

Світ професій.

читає, інтерпретує та оцінює інструкції продуктів домашнього господарювання; [4 ТЕО 4.1] розрізняє

корисні і шкідливі звички, пов’язані з вживанням їжі; [4 ТЕО 4.1] виготовляє запрошення для гостей; [4 ТЕО 4.1;

4.2; 4.3] розробляє прикраси для святкового столу; [4

ТЕО 4.1; 4.2; 4.3] сервірує святковий стіл спільно з

старшими; [4 ТЕО 4.1; 4.3] пришиває ґудзики різними

способами; [4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3] вирощує спільно з однокласниками рослини, зелень за потреби; [4 ТЕО 4.1] лагодить пошкодження предметів побуту за потреби[4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]

Рекомендації здорового харчування. Сервірування столу самостійно або спільно з

іншими. Побутове самообслуговування. Догляд за одягом та взуттям, домашніми тваринами, рослинами. Ремонт незначних пошкоджень

предметів побуту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І СЕМЕСТР

Тема уроку

Дата

Примітки

Космічна подорож Усесвітом.

Наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність»

1.

Папˊє-маше з ниток.

07.09.

 

2.

Планети Сонячної системи.

14.09

 

3.

Конструювання. Макети космічних апаратів із готових форм.

21.09.

 

4.

Макети космічних апаратів із готових форм. Оздоблення готового виробу, його презентація

28.09.

 

                                                План і карта

Наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність»

5.

Масштаб. Збільшення креслення фігури за клітинками в масштабі. 

05.10.

 

6.

Архітектура. Креслення. Умовні позначення на кресленнях. Будинок із дахом на основі розгортки.

08.10.

 

7.

Будинок із дахом на основі розгортки. Оздоблення виробу, його презентування

12.10.

 

8.

 Казковий будинок на основі циліндра або конуса

19.10.

 

Цікаві мандрівки материками й океанами

Наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність»

9.

Колаж. Портрет представника (представниці) певної раси.

26.10.

 

10.

Створюємо модель вулкана

09.11

 

11.

Види переплетення ниток у тканині. Риба.

16.11.

 

12.

Виготовлення мешканців океану. Краби й медузи         (з одноразових паперових тарілок)

23.11.

 

13.

 Квіти – символи України. Паперові квіти. Український віночок

26.11.

 

14.

Силуетні витинанки. Тваринний світ Євразії.

30.12

 

15.

Український рушник. Шов «назад голку». Рушничок

07.12.

 

16.

Гофрування з елементами витинання. Янголятко.

14.12.

 

17.

Художнє оздоблення та дизайн. Штучна ялинка.

21.12.

 

18.

Художнє оздоблення та дизайн. Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28.12

 

     

ІІ семестр

Тема уроку

Дата

 

Цікаві мандрівки материками й океанами

Наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність»

19.

Ляльки для пальчикового театру. Тварини Африки. (Ст. 13-14)

 

 

20.

Об’ємна аплікація з тканини та гудзиків. Сич.

(Ст. 24-25)

 

 

21.

Квілінг. Колібрі. (Ст. 34-35)

 

 

22.

Пошиття м’якої іграшки. Папуга. (Ст.44-46)

 

 

23.

Робота із сучасними штучними матеріалами. Пінгвін. (Ст.53-54)

 

 

Наша Батьківщина – Україна

Наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність»

24.

Мозаїка в техніці торцювання. Кордони України. (Ст.68-69)

 

 

25.

Гончарство. Народна іграшка. (Ст.77-79)

 

 

26.

Виготовлення фільтра для очищення води. Домашній фільтр. (Ст.84-85)

 

 

27.

Українські страви. Приготування канапок.

(Ст.91-92)

 

 

28.

Орігамі. Черепаха. (Ст.98-99)

 

 

29.

Модульне орігамі. Колоски. (Ст.103-104)

 

 

30.

Сюжетні витинанки. Чарівний ліс. (Ст.106-107)

 

 

31.

Бісероплетіння. Бабка. (Ст.111-113)

 

 

32.

Ароматичні саше. Мішечок для трав. (Ст.119-121)

 

 

33.

ПРОЄКТ «ЧЕРВОНА КНИГА УКРАЇНИ» (Ст.122-123)

 

 

34.

ПРОЄКТ «ЧЕРВОНА КНИГА УКРАЇНИ»

 

 

35.

Сторінка моїх досягнень. Підсумковий урок

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
16 січня 2023
Переглядів
1936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку