Дизайн і технології 4 клас
За підручником Я досліджую світ 4 клас , авт.Н.Бібік, Г.Бондарчук
(Всього-35 годин-І семестр - 1 година на тиждень-16 годин)
№ |
Кіл-сть годин |
Дата |
|
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Корекція
|
|
Тема1.Подорожуємо і відкриваємо світ ( 4 год.) |
|
|
|||||
1. |
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖ здобувачів освіти під час вивчення теми. Макетні матеріали (папір, картон, пінопласт,дріт, пластилін, фольга). Пр. робота. Ліплення прудкої білки-вивірки. |
розрізняє об’єкти техніки (виробничої, транспортної, побутової тощо) [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]; досліджує історію розвитку техніки [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2] розрізняє ручні знаряддя праці, механізми і машини, автоматичні пристрої [4 ТЕО 2.1]; добирає матеріали та інструменти для виготовлення макету об’єкта техніки [4 ТЕО 1.3]; досліджує традиційні і сучасні технології декоративно- ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.4; 2.1; 2.2]; аналізує, синтезує та використовує інформацію з різних джерел [4 ТЕО 1.4; 2.2]; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до привабливих видів декоративно-ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.5]; вибирає і виготовляє виріб декоративно-ужиткового мистецтва [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]; засобу або будинку [4 ТЕО 1.4] |
|
|
2 |
1 |
|
|
Макетні матеріали (папір, картон, пінопласт,дріт, пластилін,фольга). Пр. робота. Ліплення ласунки панди. |
|
||
3 |
1 |
|
|
Дизайн - проєктування – моделювання та конструювання. Композиція виробу. Пр.. робота. Аплікація «Морський пейзаж» |
|
||
4 |
1 |
|
|
Поєднання кольорів. Добір матеріалів. Властивості кольорів. Пр. робота. Виготовлення гірлянди « Осіннє розмаїття» |
|
||
Тема 2. Машина часу (4 год.) |
|
|
|||||
5 |
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖ здобувачів освіти під час вивчення теми. Традиційні та сучасні технології декоративно-ужиткового мистецтва. Пр. робота. Виготовлення декоративного часника-захисника. |
досліджує властивості зразків деревинних матеріалів і металів [4 ТЕО 1.3]; класифікує конструкційні матеріали за їх ознаками і властивостями [4 ТЕО 1.3]; виготовляє виріб з картону, шпону, фольги, дроту тощо [4 ТЕО 1.4];
|
|
|
6 |
1 |
|
|
Виготовлення виробу в традиціях декоративно- ужиткового мистецтва. Пр. робота. Виготовлення дерева свого роду. |
використовує матеріали вторинної переробки для виготовлення нових виробів [4 ТЕО 3.2]; визначає розміри освітнього об’єкта – макета транспортного засобу (автомобіль, автобус, літак, корабель тощо), будинку тощо [4 ТЕО 1.2; 1.4]; використовує цифрові пристрої, креслярські інструменти, лінії у побудові розгортки макета транспортного засобу, будинку тощо [4 ТЕО 1.2; 1.4]; виготовляє макет вибраного транспортного засобу обґрунтовує актуальність виявленої проблеми [4 ТЕО 1.1]; продукує ідеї для вирішення виявленої проблеми[4 ТЕО 1.1]; формулює мету своєї діяльності [4 ТЕО 1.1]; вибирає обґрунтовано об’єкт проєктування [4 ТЕО 1.1]; узгоджує власні потреби та потреби інших у виборі об’єкта проєктування [4 ТЕО 1.1];
|
|
|
7 |
1 |
|
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Пр. робота. Виготовлення пташки-мотанки із кольорових клаптиків тканини. |
|
||
8 |
1 |
|
|
Безпечне використання інструментів і матеріалів під час виконання технологічних операцій обробки різних матеріалів. Пр. робота. Виготовлення оберегу - віночку. |
|
||
Тема3. Чарівні перетворення ( 4год) |
|
|
|||||
9 |
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖ здобувачів освіти під час вивчення теми. Раціональне використання часу та матеріалів. Пр. робота. Аплікація « Квіткова феєрія. Ошибана» |
планує дії для реалізації задуму в матеріалі [4 ТЕО 1.1]; розробляє критерії оцінювання майбутнього виробу[4 ТЕО 1.1]; аналізує моделі, подібні обраному об’єкту проєктування(моделі-аналоги) [4 ТЕО 1.4]; продукує і формулює ідеї під час моделювання обраного об’єкта проєктування [4 ТЕО 1.4]; визначає і використовує формат, пропорції і масштаб, види композицій оздоблення виробу (предметні, сюжетні,декоративні) [4 ТЕО 1.2; 1.4]; класифікує і використовує кольори за властивостями: тон,насиченість, світлість [4 ТЕО 1.4]; експериментує з поєднанням кольорів, матеріалів; комбінує, переставляє, замінює, оформляє, удосконалює дизайн і конструкцію виробу [4 ТЕО 1.4]; відображає образ майбутнього виробу на папері, в макетіабо в цифровому вигляді [4 ТЕО 1.2; 1.4];
|
|
|
10 |
1 |
|
|
Визначення технологічної послідовності виготовлення спроектованого виробу. Пр. робота. Оригамі «Лисенятко» |
|
||
11 |
1 |
|
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Пр. робота. Виготовлення паперового подарункового пакуночка |
|
||
12 |
1 |
|
|
Виготовлення виробу в традиціях декоративно- ужиткового мистецтва. Пр.робота. Витинанка «Натюрморт із фруктами» |
|
||
Тема 4. Факти і таємниці ( 4 год) |
|
|
|||||
13 |
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖ здобувачів освіти під час вивчення теми. Поєднання кольорів. Добір матеріалів. Пр. робота. Виготовлення новорічних зірочок-сніжинок. |
описує модель свого виробу, аргументовано її відстоює [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]; добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні [4 ТЕО 1.3; 3.2]; розраховує орієнтовні витрати [4 ТЕО 3.1]; планує технологічну послідовність виготовлення індивідуально або спільно спроєктованого виробу [4 ТЕО 1.1; 2.2] організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі [4 ТЕО 1.1; 2.2]; використовує інструменти й пристосування, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії[4 ТЕО 2.1; 4.3]; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх [4 ТЕО 2.1]; застосовує рухомі і нерухомі, роз’ємні і нероз’ємні з’єднання [4 ТЕО 2.1]; виготовляє виріб із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (витинанка, лозоплетіння, вишивка, шиття, плетіння, мозаїка, комбінована аплікація, оригамі, ниткографіка, скрапбукінг тощо) [4 ТЕО 2.1; 2.2]; контролює та удосконалює технологію виготовлення виробу [4 ТЕО 2.2]; раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [4 ТЕО 3.1; 3.2] |
|
|
14 |
1 |
|
|
Соціальна, функціональна, технологічна, естетична та економічна цінність індивідуально створених проектів. Пр. робота. Виготовлення сніговичка. |
|
||
15 |
1 |
|
|
Удосконалення моделі і конструкції виробу з використанням творчих методів: комбінування, переставляння, замінювання . Пр. робота. Виготовлення ялинки з ґудзиків. |
|
||
16 |
1 |
|
|
Макетування. Пр. робота. Виготовлення фото рамки «Пряниковий будиночок» |
|
||