6 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Контрольні роботи – 6
Розвиток мовлення – 4
Позакласне читання – 4
№ |
Розділ, тема уроку |
К-сть год |
Дата |
Примітка |
Вступ |
||||
1. |
Повторення вивченого матеріалу за 5 клас |
1 |
01.09. |
|
2 |
Діагностична контрольна робота "Зарубіжна література 5 клас" |
1 |
06.09. |
|
3 |
Література як вид мистецтва. Художній образ, початкові поняття про традиційний (вічний) образ. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. |
1 |
08.09 |
|
Міфи народів світу |
||||
4. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та інші). Віртуальний музей «Міфи Давньої Греції». Давньогрецький пантеон богів. (завантажити можна тут) |
1 |
13.09. |
|
5. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфах. |
1 |
15.09. |
|
6. |
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). |
1 |
20.09. |
|
7. |
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар». |
1 |
22.09. |
|
8. |
Зображення сили кохання у грецьких міфах «Орфей і Евридіка», «Пігмаліон і Галатея». |
1 |
27.09. |
|
9. |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. |
1 |
29.09.
|
|
10. |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. |
1 |
04.10 |
|
11. |
Розвиток мовлення №1 (у). Кого в сучасному житті називають нарцисом? (за грецьким міфом «Нарцис») |
1 |
06.10. |
|
12. |
Контрольна робота №1 з теми: «Вступ», «Міфи народів світу». Тести |
1 |
11.10 |
|
Мудрість байки |
||||
13 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. |
1 |
13.10 |
|
14 |
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. |
1 |
18.10. |
|
15 |
«Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
1 |
20.10. |
|
16 |
Жан де Лафонтен (1621–1695). Засудження несправедливості в суспільстві у байці «Зачумлені звірі». |
1 |
25.10 |
|
17 |
Урок-театралізація. Розігрування байок в ролях. |
1 |
27.10 |
|
18 |
Розвиток мовлення №2 (п). Твір «Чого навчає мудрість байки?» |
1 |
01.11 |
|
19 |
Контрольна робота №2 за розділами «Мудрість байки». Тести |
1 |
03.11 |
|
Пригоди і фантастика |
||||
20 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850- 1894) – класик пригодницької літератури. Романтика подорожей і пригод у романі Р.Л. Стівенсона «Острів скарбів» |
1 |
08.11 |
|
21 |
Уславлення сміливості, винахідливості, порядності у романі «Острів скарбів». Образи героїв роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» (джим Гокінс і товариші) |
1 |
10.11 |
|
22 |
Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності (образи пірата Сільвера та його поплічників Моральні цінності в романі Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» |
1 |
15.11. |
|
23 |
Позакласне читання №1 Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. |
1 |
17.11 |
|
24 |
Позакласне читання №2. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості. |
1 |
22.11. |
|
25 |
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. |
1 |
24.11 |
|
26 |
Сюжет і композиція повісті. Еволюція образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
1 |
29.11 |
|
27 |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
1 |
|
|
28 |
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). Гоголь та Україна. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. |
1 |
|
|
29 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
1 |
|
|
30 |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Роль фантастики в повісті. |
1 |
|
|
31 |
Урок творчості. Захист проєктів «Різдво в моїй родині», «Моє Різдво через 20 років». |
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота №3 за розділом «Пригоди і фантастика». Твір |
1 |
|
|
Людські стосунки |
||||
33 |
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
1 |
|
|
34 |
Характеристика героїв твору. Шлях випробувань золотошукачів. |
1 |
|
|
35 |
Значення назви оповідання «Жага до життя». |
1 |
|
|
36 |
Анна Ґавальда «35 кіло надії». Сюжет та система образів повісті. Проблема життєвого вибору та відповідальності. |
1 |
|
|
37 |
Анна Ґавальда «35 кіло надії». Вплив батьків на формування особистості. |
1 |
|
|
38 |
Анна Ґавальда «35 кіло надії». Роль школи (вчителів та однокласників) в житті дитини. |
1 |
|
|
39 |
Анна Ґавальда «35 кіло надії». Шлях до успіху Грегуара Дюбоска. |
1 |
|
|
40 |
Урок-роздум: Чому не всі люди досягають успіху в житті? |
1 |
|
|
41 |
В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні. |
1 |
|
|
42 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. |
1 |
|
|
43 |
Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна. |
1 |
|
|
44 |
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших, його методи виховання Петруся. |
1 |
|
|
45 |
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. Образ матері, її методи виховання Петруся. |
1 |
|
|
46 |
Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом. |
1 |
|
|
47 |
Контрольна робота №4 за розділом «Людські стосунки». Тести |
1 |
|
|
Поетичне бачення світу |
||||
48 |
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Д/з: вивчити хайку (3-4 за вибором учня) |
1 |
|
|
49 |
Хайку. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо. |
1 |
|
|
50 |
Розвиток мовлення №3 (п) Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій. |
1 |
|
|
51 |
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Д/з: вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…». |
1 |
|
|
52 |
Урок виразного читання Поезії Р.Бернса «Моє серце в верховині…» Образ ліричного героя. Елементи фольклору у творі Р. Бернса. |
1 |
|
|
53 |
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). |
1 |
|
|
54 |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
1 |
|
|
55 |
Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. |
1 |
|
|
56 |
Контрольна робота №5 з теми «Поетичне бачення світу». Тести |
1 |
|
|
Образ майбутнього в літературі |
||||
57 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
1 |
|
|
58 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
1 |
|
|
59 |
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму. |
1 |
|
|
60 |
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. |
1 |
|
|
61 |
Розвиток мовлення №4 (у) Яке майбутнє на нас чекає? Чому? |
1 |
|
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом |
||||
62 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
1 |
|
|
63 |
«Міо, мій Міо». Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
1 |
|
|
64 |
Моральні цінності у творчості Ліндґрен. |
1 |
|
|
65 |
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі. |
1 |
|
|
66 |
Проблема булінгу в повісті. Характеристика образу дітей. Дивакуватість пані Бартолотті. Гумор твору. |
1 |
|
|
67 |
Контрольна робота №6 за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Твір |
1 |
|
|
68 |
Позакласне читання №3. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці. |
1 |
|
|
69 |
Позакласне читання №4. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності у творі. Екранізація твору. |
1 |
|
|
70 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас. |
1 |
|
|
Для вивчення напам’ять:
- М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)
- Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»