Календарно-тематичне планування для 6 класу на 2022-2023 навчальний рік

Про матеріал
Календарно-тематичне планування, складене відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

6  клас

Календарно-тематичне  планування  уроків 
зарубіжної  літератури

 (70 годин / 2 години на тиждень)

     Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Контрольні роботи – 6

Розвиток мовлення – 4

Позакласне читання – 4

Розділ,  тема  уроку

К-сть

год

Дата

Примітка

Вступ

1.

Повторення вивченого матеріалу за 5 клас

1

01.09.

 

2

Діагностична контрольна робота  "Зарубіжна література 5 клас"

1

06.09.

 

3

Література як вид мистецтва. Художній образ, початкові поняття про традиційний (вічний) образ. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору.

1

08.09

 

Міфи народів світу

4.

Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та інші). Віртуальний музей «Міфи Давньої Греції». Давньогрецький пантеон богів. (завантажити можна тут)

1

13.09.

 

5.

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфах.

1

15.09.

 

6.

Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

1

20.09.

 

7.

Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона».

Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар».

1

22.09.

 

8.

Зображення сили кохання у грецьких міфах «Орфей і Евридіка», «Пігмаліон і Галатея».                                      

1

27.09.

 

9.

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.

1

29.09.

 

 

10.

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

1

04.10

 

11.

Розвиток мовлення №1 (у). Кого в сучасному житті називають нарцисом? (за грецьким міфом «Нарцис»)

1

06.10.

 

12.

Контрольна робота №1 з теми:  «Вступ», «Міфи народів світу». Тести

1

11.10

 

Мудрість байки

13

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

1

13.10

 

14

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа.

1

18.10.

 

15

«Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

1

20.10.

 

16

Жан де Лафонтен (1621–1695). Засудження несправедливості в суспільстві у байці «Зачумлені звірі».

1

25.10

 

17

Урок-театралізація. Розігрування  байок в ролях.

1

27.10

 

18

Розвиток мовлення №2 (п). Твір  «Чого навчає мудрість байки?»

1

01.11

 

19

Контрольна робота №2  за розділами «Мудрість байки». Тести

1

03.11

 

 

Пригоди і фантастика

20

Роберт Льюїс Стівенсон (1850- 1894)класик пригодницької літератури. Романтика подорожей і пригод у романі Р.Л. Стівенсона «Острів скарбів»

1

08.11

 

21

Уславлення сміливості, винахідливості, порядності у романі «Острів скарбів». Образи  героїв  роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» (джим Гокінс і товариші)

1

10.11

 

22

Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності  (образи пірата Сільвера та його поплічників Моральні цінності в романі Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»

1

15.11.

 

23

Позакласне читання №1 Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою.

1

17.11

 

24

Позакласне читання №2. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості.

1

22.11.

 

25

Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

1

24.11

 

26

Сюжет і композиція повісті. Еволюція образу Скруджа, причини його духовного переродження.

1

29.11

 

27

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).

1

 

 

28

Микола Васильович Гоголь (1809-1852). Гоголь та Україна. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.

1

 

 

29

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

1

 

 

30

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).  Роль фантастики в повісті.

1

 

 

31

Урок творчості. Захист проєктів «Різдво в моїй родині», «Моє Різдво через 20 років».

1

 

 

32

Контрольна робота №3 за розділом «Пригоди і фантастика». Твір

1

 

 

Людські стосунки

33

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.

1

 

 

34

Характеристика героїв твору. Шлях випробувань золотошукачів.

1

 

 

35

Значення назви оповідання «Жага до життя».

1

 

 

36

Анна Ґавальда «35 кіло надії». Сюжет та система образів повісті. Проблема життєвого вибору та відповідальності.

1

 

 

37

Анна Ґавальда «35 кіло надії». Вплив батьків на формування особистості.

1

 

 

38

Анна Ґавальда «35 кіло надії». Роль школи (вчителів та однокласників) в житті дитини.

1

 

 

39

Анна Ґавальда «35 кіло надії». Шлях до успіху Грегуара Дюбоска.

1

 

 

40

Урок-роздум: Чому не всі люди досягають успіху в житті?

1

 

 

41

В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.

1

 

 

42

Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.

1

 

 

43

Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна.

1

 

 

44

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших, його методи виховання Петруся.

1

 

 

45

Українська природа, народні образи й традиції в повісті. Образ матері, її методи виховання Петруся.

1

 

 

46

Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом.

1

 

 

47

Контрольна робота №4 за розділом «Людські стосунки». Тести

1

 

 

 

Поетичне бачення світу

48

Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці    М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Д/з: вивчити хайку (3-4 за вибором учня)

1

 

 

49

 Хайку. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо. 

1

 

 

50

Розвиток мовлення №3 (п) Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій.

1

 

 

51

Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина).

Д/з: вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…».

1

 

 

52

Урок виразного читання Поезії Р.Бернса «Моє серце в верховині…»

Образ ліричного героя. Елементи фольклору у творі Р. Бернса.

1

 

 

53

Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату»       (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).

1

 

 

54

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.

1

 

 

55

 Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.

1

 

 

56

Контрольна робота №5 з теми «Поетичне бачення світу». Тести

1

 

 

 

Образ майбутнього в літературі

57

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

1

 

 

58

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

1

 

 

59

Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму.

1

 

 

60

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.

1

 

 

61

Розвиток мовлення №4 (у)  Яке майбутнє на нас чекає? Чому?

1

 

 

 

Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом

62

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

1

 

 

63

«Міо, мій Міо». Образи головних героїв. Перемога добра над злом.

1

 

 

64

Моральні цінності у творчості Ліндґрен.

1

 

 

65

Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.

1

 

 

66

Проблема булінгу в повісті. Характеристика образу дітей. Дивакуватість пані Бартолотті. Гумор твору.

1

 

 

67

Контрольна робота №6 за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Твір

1

 

 

68

Позакласне читання №3. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці.

1

 

 

69

Позакласне читання №4. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності  у творі. Екранізація твору.

1

 

 

70

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас.

1

 

 

 

Для вивчення напам’ять:

- М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

- Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»

doc
Додано
16 вересня 2022
Переглядів
1210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку