Орієнтовне інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з посиланнями на матеріали для проведення дистанційних уроків. Складено за програмою: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

6  клас

(70 годин / 2 години на тиждень)

 

     Складено за програмою:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).

 

 

Тема

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

К-сть годин

Дата

 

Примітка

 

1. Вступ

1.

Література як вид мистецтва.

Матеріали до уроку:

https://svitliteraturu.com/_ld/7/791_jpg2pdf.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=KGpIvKjJPwA

https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ

(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

знає та розуміє роль культурних традицій у державному поступі (НЛ-2);

усвідомлює роль духовних цінностей у формуванні гармонійно розвиненої особистості (НЛ-3).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

виявляє ознаки різних видів мистецтва, встановлює своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси;

дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний образ», «вічний образ»;

наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (із фольклору, прочитаних літературних творів, різних видів мистецтва);

виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших видах мистецтва;

розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їхні специфічні риси.

1

 

 

2.

Художній образ.

https://youtu.be/7w_g6oHBw-k

(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.

(ЛК) Вічні образи в літературі й мистецтві.

(УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору .

(ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.

(МЗ) Українська література, образотворче мистецтво.

1

 

 

 

2. Міфи народів світу

3.

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.

https://www.youtube.com/watch?v=B9IFvP4ZZdo&t=467s

https://youtu.be/Qo0WYL8E8WY

https://www.youtube.com/watch?v=-MqgRLJjsQc

(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює єдність людини й природи (НЛ-1);

оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу (НЛ-2);

визнає переваги фізичного здоров’я людини (НЛ-3);

усвідомлює роль особистої ініціативи у подоланні життєвих перешкод, заповзятості й наснаги в реалізації творчих планів (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття;

дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки;

називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів;

розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема» (як часткове й ціле; мотив – реалізація теми);

називає провідні міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) і мотиви (сонця, ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів;

переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їхній загальнолюдський зміст;

характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, виявляє актуальний зміст міфологічних образів;

зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу;

виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів;

розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва (живопис, музика, театр, кіно, мультиплікація тощо);

розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них.

1

 

 

4-5.

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі.

https://www.youtube.com/watch?v=Se1SmnVz57E&t=133s

https://www.youtube.com/watch?v=s8KanJMNR5A&t=336s

https://youtu.be/qxJuL21wdgQ

https://www.youtube.com/watch?v=s6WrlBVI72Y

https://youtu.be/Ztnu0gFGJqY

https://youtu.be/RiCPBzH4qgg

https://youtu.be/JAQ0LoSmT_c

(ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

2

 

 

6.

Міфи про Геракла (1-2 міфи). Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.

https://www.youtube.com/watch?v=IXfOr3agtl4

https://www.youtube.com/watch?v=vqoadaqymLM

https://youtu.be/0UlhkIBfIiY

https://www.youtube.com/watch?v=sgzWXL-USI0

1

 

 

7.

«Дедал і Ікар»: уславлення винахідливості людського розуму. Міфи про неймовірні перетворення: «Нарцис».

https://youtu.be/TmyPJgBFDO8

https://www.youtube.com/watch?v=q6hGsE2Z3gI&t=136s

https://www.youtube.com/watch?v=U80k3iK3qro

https://www.youtube.com/watch?v=Yp1RUe7hZh4&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=rLCJOr9DQcc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=4

1

 

 

8.

«Пігмаліон і Галатея». «Орфей і Еврідіка». «Деметра і Персефона».

https://www.youtube.com/watch?v=Ih5yv004Jcc

https://www.youtube.com/watch?v=L-Eff9lIzRc&t=181s

https://youtu.be/mIaXrToh5Dw

https://www.youtube.com/watch?v=cipicsBxewQ&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=5

https://svitliteraturu.com/_ld/6/676_jpg2pdf.pdf

1

 

 

9.

РМ №1 (У). Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).

Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

https://youtu.be/bsNJKpawKmw

https://youtu.be/FdVgdEDnOoc

(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.

(МЗ) Українська мова, образотворче мистецтво.

1

 

 

10.

Індійські міфи. «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи».

https://www.youtube.com/watch?v=o6Mdo6E7l1k

https://youtu.be/MS9r21Ba2Jo

https://www.youtube.com/watch?v=1FwAC_5mbp8

https://www.youtube.com/watch?v=ey89-rRBKhg&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=6

1

 

 

11.

Єгипетські міфи. «Ра та Апоп». Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

https://www.youtube.com/watch?v=YajorWrJw04

https://www.youtube.com/watch?v=Ef3Z-8Hwn5Y

https://www.youtube.com/watch?v=Baa8XWlLI98

1

 

 

12.

Контрольна робота №1 за темами «Вступ», «Міфи народів світу». Тести, відповіді на запитання.

1

 

 

 

3. Мудрість байки

13.

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

Езоп – засновник байки. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа.

https://www.youtube.com/watch?v=FJomNleYCtc

https://www.youtube.com/watch?v=NFvjd9j4lSA

https://youtu.be/nMOsqW2EMMI

https://www.youtube.com/watch?v=ykKX1sjXHOk&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=9

(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).

(ЕК) Розвиток жанру байки в різних країнах.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

критично оцінює суспільні вади, виявляє готовність обстоювати власну думку (НЛ-1);

цінує злагоджену роботу для досягнення спільної мети (НЛ-2); усвідомлює необхідність уникати небезпечних життєвих ситуацій (НЛ-3).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки, підтверджує прикладами з прочитаних творів;

розкриває специфіку художньої структури байки;

пояснює мораль байок, визначає її в прочитаних творах;

розуміє поняття «езопова мова», демонструє на конкретних прикладах особливості езопової мови;

зіставляє байки, виявляє в них подібності й відмінності;

характеризує алегоричні образи байок, виявляє в них прихований зміст;

називає українські байки, у яких знайшли відображення сюжети й образи байок Езопа;

розкриває специфіку сюжетів і образів у байках, їхнє втілення у світовому мистецтві (на прикладі окремих творів образотворчого мистецтва, мультиплікації та ін.).

1

 

 

14.

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада».

Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

https://www.youtube.com/watch?v=m13RXsQmOqc

https://youtu.be/nMOsqW2EMMI

https://svitliteraturu.com/_ld/13/1324_jpg2pdf-1-.pdf

(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа в мистецтві.

(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках.

1

 

 

15.

Жан де Лафонтен. «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору.

https://svitliteraturu.com/_ld/13/1325_jpg2pdf-1-.pdf

(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок  Ж. де Лафонтена в мистецтві.

1

 

 

 

4. Пригоди і фантастика

16.

Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан».

Сюжет твору.

https://youtu.be/-xc_3x3yJpA

https://www.youtube.com/watch?v=XhFAhyj04n0

https://www.youtube.com/watch?v=d8hj03ezXyA

https://svitliteraturu.com/_ld/1/157_jpg2pdf.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=TIoL-d7uubs&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=13

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція.

(УС) Українські переклади творів. Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює роль екологічних знань у досягненні життєвої мети (НЛ -1);

обстоює демократичні цінності (НЛ - 2);

оцінює ініціативність та підприємливість під час ухвалення життєво важливих рішень (НЛ -4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

переказує (стисло) основні події творів;

розкриває основні теми й проблеми творів;

визначає роль описів природи у творах;

характеризує образи персонажів, порівнює їх, визначає етапи духовного зростання, зміни у внутрішньому світі, сприйнятті людей і життя;

визначає ключові моменти сюжету;

простежує динаміку художніх образів, знаходить у тексті відповідні цитати;

висловлює власне ставлення до персонажів;

знаходить елементи фольклору в повістях Ч. Дікенса, М. Гоголя, виявляє роль фольклорних елементів у художніх текстах; висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів;

визначає особливості композиції творів;

знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів;

називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них;

визначає особливості українських перекладів творів.

 

 

 

1

 

 

17.

Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. Сюжет твору.

https://www.youtube.com/watch?v=_9VhZwt7794

https://www.youtube.com/watch?v=46d9hHcTW0M&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=14

(МЗ) Географія, іноземна мова, ботаніка.

1

 

 

18.

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

https://www.youtube.com/watch?v=5WdZ2JviMq8

https://www.youtube.com/watch?v=3J13-Xs9nQc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=15

1

 

 

19.

Дік Сенд і його друзі. Описи природи.

https://www.youtube.com/watch?v=kVCuEdkCmWM&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=16

1

 

 

20.

Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.

https://www.youtube.com/watch?v=XTJLtcewpR8

https://www.youtube.com/watch?v=1-GTvACsmnk&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=17

https://www.youtube.com/watch?v=9JTqK-qIAvo&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=18

(ЛК) Утілення сюжету твору у мистецтві.

1

 

 

21.

РМ №2 (П). Творча робота за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».

1

 

 

22.

ПЧ №1. Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».

https://www.youtube.com/watch?v=s_eY57EFago

1

 

 

23.

Контрольна робота №2 за темами «Мудрість байки», «Пригоди і фантастика» (Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»). Тести, відповіді на запитання.

1

 

 

24.

Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Композиція твору. Подорож у часі й просторі Скруджа.

https://youtu.be/edjijQYE6ac

https://svitliteraturu.com/_ld/1/148_jpg2pdf.pdf

https://youtu.be/W40YIg0Lh7s

https://www.youtube.com/watch?v=-JoG0Yku0m0

https://svitliteraturu.com/_ld/1/148_jpg2pdf.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=UE19XhL2_m0&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=21

(УС) Українські переклади твору. Висловлювання українських митців про творчість Ч. Діккенса.

1

 

 

25.

Сюжет повісті. Подорож у часі й просторі Скруджа.

https://youtu.be/zFLrYOgc1KM

https://www.youtube.com/watch?v=PDJP8P_5u-g

https://www.youtube.com/watch?v=PDJP8P_5u-g&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=22

1

 

 

26.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

https://youtu.be/d8TQtAOYpmA

https://www.youtube.com/watch?v=g54rgou25Yo&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=23

1

 

 

27.

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).

https://www.youtube.com/watch?v=EUvOH5jYjHc

https://www.youtube.com/watch?v=EUvOH5jYjHc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=25

(ЛК) Утілення сюжету і мотивів твору у мистецтві.

1

 

 

28.

Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Сюжет.

https://www.youtube.com/watch?v=RiWYN7y6_bc

https://youtu.be/nUCB_FpLjr0

(УС) М.В. Гоголь і Україна.

(УС) Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя.

1

 

 

29.

«Ніч перед Різдвом». Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі.

https://youtu.be/lvicoIKA7no

https://www.youtube.com/watch?v=RiWYN7y6_bc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=27

1

 

 

30.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

https://youtu.be/xDY16utqKmA

https://youtu.be/E15nHlwbtoQ?list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy

1

 

 

31.

Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

https://www.youtube.com/watch?v=vw9EWn_Etqo

https://www.youtube.com/watch?v=KljkRVWYBPk&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=29

https://www.youtube.com/watch?v=7HyxdNwn9Do&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=30

(ЛК) Утілення сюжету і мотивів твору у мистецтві.

1

 

 

32.

Контрольна робота №3 за темою «Пригоди і фантастика» (Ч. Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі», М. В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом»). Твір.

1

 

 

33.

ПЧ №2. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь».

https://www.youtube.com/watch?v=L9fdOy68SSA

https://www.youtube.com/watch?v=Q4LqkqtEj3w

 

1

 

 

 

5. Людські стосунки

34.

Джек Лондон. «Жага до життя». Особливості сюжету, назва твору (варіанти перекладу).

https://www.youtube.com/watch?v=Y_W8LTblqvU

https://www.youtube.com/watch?v=CDgzaDNZoto

https://www.youtube.com/watch?v=enKibuRud70

https://www.youtube.com/watch?v=GbRlJ5jRF3M

https://svitliteraturu.com/_ld/1/155_jpg2pdf.pdf

(ТЛ) Художня деталь, підтекст.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

розуміє залежність людини від навколишнього середовища (НЛ -1);

визнає рівність людей незалежно від расової приналежності, віку, поглядів тощо (НЛ -2);

усвідомлює цінності життя, розуміє небезпеку потрапляння в критичні ситуації (НЛ -3).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює власне ставлення до порушених письменниками питань, розкриває їхню актуальність;

виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти;

характеризує ставлення персонажів до світу, природи, людей;

пояснює вчинки героїв та героїнь, мотиви їхньої поведінки;

розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів;

пояснює символічний зміст назв творів; дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.);

дає визначення понять «гумор», «іронія», розуміє схожість і різницю між ними, виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції;

вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку; коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;

порівнює образи, знаходить їх спільні й відмінні риси;

зіставляє літературні твори з екранізаціями, ілюстраціями.

1

 

 

35.

Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору.

https://www.youtube.com/watch?v=KGSEZTpYxss&t=426s

https://www.youtube.com/watch?v=TAT0ptUw57s

https://youtu.be/KGSEZTpYxss

https://www.youtube.com/watch?v=Z0FxhMC6nco

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних творів з екранізаціями.

1

 

 

36.

Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання.

https://www.youtube.com/watch?v=-kB5npqxYHM

https://www.youtube.com/watch?v=_xdkZ5uvWFI

1

 

 

37-38.

О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору. Образи персонажів, засоби їх створення. Роль художніх деталей у творі.

https://www.youtube.com/watch?v=LX5u_U55Jro

https://www.youtube.com/watch?v=TCx_o1wmBeg

https://www.youtube.com/watch?v=TCx_o1wmBeg&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=37

 (ТЛ) Гумор, іронія.

2

 

 

39.

Володимир Галактіонович Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.

https://www.youtube.com/watch?v=jcV4yG64Rng&t=388s

https://www.youtube.com/watch?v=ZZNCtkket9A

https://www.youtube.com/watch?v=Aov-FwJ-5HM&t=8s

https://www.youtube.com/watch?v=pXZBc8rcaNw

https://www.youtube.com/watch?v=6RgMxiyRwcg&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=42

(УС) В.Г. Короленко і Україна.

1

 

 

40.

Петро Попельський та Евеліна. Тема мистецтва у творі.

https://www.youtube.com/watch?v=vmOD74SuGLU

https://www.youtube.com/watch?v=e7kfcKnZQzE

https://www.youtube.com/watch?v=DQOVJI4x8QY&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=43

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних творів з екранізаціями.

1

 

 

41.

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська природа, народні образи й традиції в повісті.

https://youtu.be/SHg7iwY50Fw

(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.

1

 

 

42-43.

ПЧ №3. Гаррієт Бічер-Стоу. «Хатина дядька Тома». Проблема рабства і ставлення до людей різних рас і національностей у творі. Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Евангеліни (Еви). Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності. Викриття жорстокості й расової неприязні в романі.

https://www.youtube.com/watch?v=V5Xk8Q_LoPo&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=38

https://www.youtube.com/watch?v=fFgJRMuAfDw&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=39

https://svitliteraturu.com/_ld/7/710_le9.pdf

https://svitliteraturu.com/_ld/7/709_-_____1.pdf

2

 

 

44.

Контрольна робота №3 за темою «Людські стосунки». Твір.

 

 

 

 

6. Поетичне бачення світу

45.

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

https://youtu.be/bH6LPcllm5M

https://www.youtube.com/watch?v=bH6LPcllm5M&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=fvRRjnZP1n8

https://www.youtube.com/watch?v=aCfpFOUL7TU

https://youtu.be/naTpYWNuy4k

https://www.youtube.com/watch?v=pDNm2MmMn4M

https://svitliteraturu.com/_ld/11/1150_jpg2pdf.pdf

(ТЛ) Хайку.

(ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

сприймає природу як цілісну систему, усвідомлює тісний взаємозв’язок між людиною і навколишнім середовищем, розуміє важливість біологічного розмаїття світу (НЛ - 1);

емоційно сприймає, оцінює вияв патріотичних почуттів (НЛ - 2); усвідомлює роль позитивного мислення для підтримки фізичного здоров’я,

важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ - 3).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

виразно читає твори поетів в українських перекладах та іноземною мовою (за умови володіння нею);

  висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;

визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок);

виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);

знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя;

визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;

усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;

називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови.

1

 

Напам’ять хайку М. Басьо (3-4 за вибором учня)

46.

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

https://youtu.be/jXNYhP3RzEA

https://svitliteraturu.com/_ld/11/1149_jpg2pdf.pdf

https://svitliteraturu.com/_ld/11/1151_jpg2pdf.pdf

РМ №3 (У). ВЧ. Виразне читання напам’ять та аналіз хайку.

1

 

 

47.

Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина).

https://youtu.be/PxdfP1TEr48

https://youtu.be/Z3Qx1pFS0zs

https://www.youtube.com/watch?v=e4zlyE5R2io

https://www.youtube.com/watch?v=ryC145KQE3A

https://www.youtube.com/watch?v=RNNJI3_UfNg&t=3s

https://svitliteraturu.com/_ld/8/838_jpg2pdf.pdf

(ТЛ) Ліричний герой.

1

 

Напам’ять вірш Р. Бернса «Моє серце в верховині…».

48.

Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

https://www.youtube.com/watch?v=e4zlyE5R2io

https://youtu.be/LiJoxDJIGrc

https://www.youtube.com/watch?v=Pk5EIK7FBTE

ВЧ. Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині…».

1

 

 

49.

Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» (розділ «Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).

https://www.youtube.com/watch?v=n3JfpXdh-Ug

їhttps://www.youtube.com/watch?v=jl-gX6plb9g

https://www.youtube.com/watch?v=15KI5ZtTSmI

https://youtu.be/OMmrm45ovLw

https://youtu.be/M_T0hNLq7AU

 (МЗ) Історія, географія, іноземна мова.

1

 

 

50.

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.

1

 

 

51.

Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.

https://www.youtube.com/watch?v=Vu2CzarGjLU

https://youtu.be/R6URXoJcuG8

https://svitliteraturu.com/_ld/4/409_jpg2pdf.pdf

https://youtu.be/a71_WrBv19g

https://youtu.be/habji7zPimk

https://youtu.be/QlC4gnDrs8U

1

 

 

52.

РМ №3(П). Проєктна творча робота. Створення листівки для однолітків з інших країн про улюблені місця України, світу (різними мовами).

(МЗ) Історія, географія, іноземна мова.

1

 

 

53.

Контрольна робота № 5  за темою  «Поетичне бачення світу». Тести, відповіді на запитання.

1

 

 

 

7. Образ майбутнього в літературі

54.

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

https://youtu.be/JwPAPwR4ZGo

https://youtu.be/ExAEUllUJ2o

https://youtu.be/WFeFucnO1bw

https://www.youtube.com/watch?v=FInnkt2nUNs&t=426s

https://www.youtube.com/watch?v=bhSolfBK1aU

https://svitliteraturu.com/_ld/7/752_jpg2pdf.pdf

(ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює небезпеку руйнування духовних цінностей, взаємозв’язки людини і природи (НЛ-1);

розуміє особисту відповідальність кожної людини за збереження здобутків цивілізації (НЛ - 2);

зазначає переваги людського інтелекту та креативного мислення під час життєвих випробувань (НЛ -3);

висловлює судження щодо значущості професіоналізму в кар’єрному зростанні та розв’язанні життєво важливих проблем (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;

називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах;

характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі;

установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація);

характеризує образи майбутнього у творах письменників;

зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);

висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому.

1

 

 

55.

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

https://www.youtube.com/watch?v=eJNnPzOtlrE&t=632s

https://www.youtube.com/watch?v=hCnOVs5lAP4

https://youtu.be/o3ibGRjN95k

1

 

 

56.

Роберт Шеклі. «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі.

https://youtu.be/SbFRcZ3dAKw

https://youtu.be/3CSd8lNLF1k

https://youtu.be/QGf_psTPusg

https://youtu.be/hRhzNcQOy8E

https://svitliteraturu.com/_ld/7/753_jpg2pdf-1-.pdf

1

 

 

57.

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.

https://youtu.be/Iv7EIzYCF5g

1

 

 

58.

РМ №4 (У). Том і Кліві: схожість і відмінності.

Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва.

(ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).

(УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.

1

 

 

 

Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом

59.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

https://www.youtube.com/watch?v=9kOZx0_l-DQ

https://www.youtube.com/watch?v=ruOWe-MCxX8

https://youtu.be/ezAg5L-GXW0

https://youtu.be/u8oyTrd5m1o

https://svitliteraturu.com/_ld/7/748_jpg2pdf.pdf

https://youtu.be/vXR5JgDzXLY

(ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман).

(УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює особисту відповідальність за доручену справу;

розуміє цінність родинних стосунків, значущість участі кожного у суспільно важливих справах (НЛ-2);

осмислює важливість перемоги над самим собою, власними страхами (НЛ-3). Предметні компетентності

Учень (учениця):

розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти;

визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих;

висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків; визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах;

виявляє риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;

осмислює поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує про вибір життєвої позиції, моральні цінності;

порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них;

розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст;

розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва.

1

 

 

60.

Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв.

https://www.youtube.com/watch?v=vJ-_r5MYJpw

https://youtu.be/ymCao5SZoSo

1

 

 

61.

Перемога добра над злом.

(ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін.

1

 

 

62.

Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Робота над змістом.

https://www.youtube.com/watch?v=kF3aTF0LFkg

https://svitliteraturu.com/_ld/7/712_jpg2pdf.pdf

https://svitliteraturu.com/_ld/7/711___.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=XOBQtLT3-DA&t=142s

1

 

 

63.

Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.

https://www.youtube.com/watch?v=QuMUkvceSL0

https://www.youtube.com/watch?v=QuMUkvceSL0&t=92s

-https://www.youtube.com/watch?v=pOPeSyQZioY

https://www.youtube.com/watch?v=iYztTbSJJwc&t=23s

1

 

 

64.

Конрад і його становлення у світі.

https://www.youtube.com/watch?v=iYztTbSJJwc&t=1s

https://youtu.be/s8-elnaH5UY

https://www.youtube.com/watch?v=mvH8YOPh0MU

1

 

 

65-66.

ПЧ №4. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).

https://youtu.be/abxtQBv3OQ8

https://www.youtube.com/watch?v=5w7OCzlifDc

https://youtu.be/eNqG8ixpKxo?list=PLHqW0vOsnsQN5ibu_ICq-jCYuFY1C8lG8

https://www.youtube.com/watch?v=n3L--Rwdfe4

https://www.youtube.com/watch?v=-4e39_HLBp8

2

 

 

67.

Контрольна робота № 5  за темами «Образ майбутнього в літературі», «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». Тести, відповіді на запитання.

1

 

 

 

9. Підсумки

68-69.

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року. Презентація творів з програми 7 класу.

Ключові компетентності

Учень (учениця):

розкриває взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1);

розуміє переваги ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-2);

усвідомлює важливість здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3);

розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року; розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.);

знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–6 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.);

демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва;

усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо).

2

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Бабенко Лариса Эдуардовна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богданiвна Наталiя
    Дякую за грунтовну роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Матвеева Ольга
    Чудовий план - зручно працювати і вівдображені всі актуальні питання і вимоги! Щира подяка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Aleksandrov Yehor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
18 вересня 2022
Переглядів
7638
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку