ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
6 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено за програмою:
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
№
|
Тема
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
К-сть годин |
Дата
|
Примітка |
|
1. Вступ |
||||
1. |
Література як вид мистецтва. Матеріали до уроку: https://svitliteraturu.com/_ld/7/791_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=KGpIvKjJPwA https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. |
Ключові компетентності Учень (учениця): знає та розуміє роль культурних традицій у державному поступі (НЛ-2); усвідомлює роль духовних цінностей у формуванні гармонійно розвиненої особистості (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця): виявляє ознаки різних видів мистецтва, встановлює своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси; дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний образ», «вічний образ»; наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (із фольклору, прочитаних літературних творів, різних видів мистецтва); виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших видах мистецтва; розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їхні специфічні риси. |
1 |
|
|
2. |
Художній образ. (ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. (ЛК) Вічні образи в літературі й мистецтві. (УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору . (ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва. (МЗ) Українська література, образотворче мистецтво. |
1 |
|
|
|
|
2. Міфи народів світу |
||||
3. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. https://www.youtube.com/watch?v=B9IFvP4ZZdo&t=467s https://www.youtube.com/watch?v=-MqgRLJjsQc (ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює єдність людини й природи (НЛ-1); оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу (НЛ-2); визнає переваги фізичного здоров’я людини (НЛ-3); усвідомлює роль особистої ініціативи у подоланні життєвих перешкод, заповзятості й наснаги в реалізації творчих планів (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття; дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки; називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів; розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема» (як часткове й ціле; мотив – реалізація теми); називає провідні міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) і мотиви (сонця, ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів; переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їхній загальнолюдський зміст; характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, виявляє актуальний зміст міфологічних образів; зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу; виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів; розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва (живопис, музика, театр, кіно, мультиплікація тощо); розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них. |
1 |
|
|
4-5. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі. https://www.youtube.com/watch?v=Se1SmnVz57E&t=133s https://www.youtube.com/watch?v=s8KanJMNR5A&t=336s https://www.youtube.com/watch?v=s6WrlBVI72Y (ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). |
2 |
|
|
|
6. |
Міфи про Геракла (1-2 міфи). Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. https://www.youtube.com/watch?v=IXfOr3agtl4 |
1 |
|
|
|
7. |
«Дедал і Ікар»: уславлення винахідливості людського розуму. Міфи про неймовірні перетворення: «Нарцис». https://www.youtube.com/watch?v=q6hGsE2Z3gI&t=136s https://www.youtube.com/watch?v=U80k3iK3qro https://www.youtube.com/watch?v=Yp1RUe7hZh4&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=3 https://www.youtube.com/watch?v=rLCJOr9DQcc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=4 |
1 |
|
|
|
8. |
«Пігмаліон і Галатея». «Орфей і Еврідіка». «Деметра і Персефона». https://www.youtube.com/watch?v=Ih5yv004Jcc https://www.youtube.com/watch?v=L-Eff9lIzRc&t=181s https://www.youtube.com/watch?v=cipicsBxewQ&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=5 |
1 |
|
|
|
9. |
РМ №1 (У). Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). (ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка. (МЗ) Українська мова, образотворче мистецтво. |
1 |
|
|
|
10. |
Індійські міфи. «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи». https://www.youtube.com/watch?v=o6Mdo6E7l1k https://www.youtube.com/watch?v=1FwAC_5mbp8 https://www.youtube.com/watch?v=ey89-rRBKhg&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=6 |
1 |
|
|
|
11. |
Єгипетські міфи. «Ра та Апоп». Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. https://www.youtube.com/watch?v=YajorWrJw04 |
1 |
|
|
|
12. |
Контрольна робота №1 за темами «Вступ», «Міфи народів світу». Тести, відповіді на запитання. |
1 |
|
|
|
|
3. Мудрість байки |
||||
13. |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп – засновник байки. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. https://www.youtube.com/watch?v=FJomNleYCtc https://www.youtube.com/watch?v=NFvjd9j4lSA https://www.youtube.com/watch?v=ykKX1sjXHOk&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=9 (ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ). (ЕК) Розвиток жанру байки в різних країнах. |
Ключові компетентності Учень (учениця): критично оцінює суспільні вади, виявляє готовність обстоювати власну думку (НЛ-1); цінує злагоджену роботу для досягнення спільної мети (НЛ-2); усвідомлює необхідність уникати небезпечних життєвих ситуацій (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця): дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки, підтверджує прикладами з прочитаних творів; розкриває специфіку художньої структури байки; пояснює мораль байок, визначає її в прочитаних творах; розуміє поняття «езопова мова», демонструє на конкретних прикладах особливості езопової мови; зіставляє байки, виявляє в них подібності й відмінності; характеризує алегоричні образи байок, виявляє в них прихований зміст; називає українські байки, у яких знайшли відображення сюжети й образи байок Езопа; розкриває специфіку сюжетів і образів у байках, їхнє втілення у світовому мистецтві (на прикладі окремих творів образотворчого мистецтва, мультиплікації та ін.). |
1 |
|
|
14. |
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада». Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. https://www.youtube.com/watch?v=m13RXsQmOqc https://svitliteraturu.com/_ld/13/1324_jpg2pdf-1-.pdf (ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа в мистецтві. (УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках. |
1 |
|
|
|
15. |
Жан де Лафонтен. «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору. https://svitliteraturu.com/_ld/13/1325_jpg2pdf-1-.pdf (ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Ж. де Лафонтена в мистецтві. |
1 |
|
|
|
|
4. Пригоди і фантастика |
||||
16. |
Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Сюжет твору. https://www.youtube.com/watch?v=XhFAhyj04n0 https://www.youtube.com/watch?v=d8hj03ezXyA https://svitliteraturu.com/_ld/1/157_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=TIoL-d7uubs&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=13 (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція. (УС) Українські переклади творів. Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює роль екологічних знань у досягненні життєвої мети (НЛ -1); обстоює демократичні цінності (НЛ - 2); оцінює ініціативність та підприємливість під час ухвалення життєво важливих рішень (НЛ -4). Предметні компетентності Учень (учениця): переказує (стисло) основні події творів; розкриває основні теми й проблеми творів; визначає роль описів природи у творах; характеризує образи персонажів, порівнює їх, визначає етапи духовного зростання, зміни у внутрішньому світі, сприйнятті людей і життя; визначає ключові моменти сюжету; простежує динаміку художніх образів, знаходить у тексті відповідні цитати; висловлює власне ставлення до персонажів; знаходить елементи фольклору в повістях Ч. Дікенса, М. Гоголя, виявляє роль фольклорних елементів у художніх текстах; висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів; визначає особливості композиції творів; знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів; називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них; визначає особливості українських перекладів творів.
|
1 |
|
|
17. |
Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. Сюжет твору. https://www.youtube.com/watch?v=_9VhZwt7794 https://www.youtube.com/watch?v=46d9hHcTW0M&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=14 (МЗ) Географія, іноземна мова, ботаніка. |
1 |
|
|
|
18. |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. https://www.youtube.com/watch?v=5WdZ2JviMq8 https://www.youtube.com/watch?v=3J13-Xs9nQc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=15 |
1 |
|
|
|
19. |
Дік Сенд і його друзі. Описи природи. https://www.youtube.com/watch?v=kVCuEdkCmWM&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=16 |
1 |
|
|
|
20. |
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. https://www.youtube.com/watch?v=XTJLtcewpR8 https://www.youtube.com/watch?v=1-GTvACsmnk&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=17 https://www.youtube.com/watch?v=9JTqK-qIAvo&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=18 (ЛК) Утілення сюжету твору у мистецтві. |
1 |
|
|
|
21. |
РМ №2 (П). Творча робота за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан». |
1 |
|
|
|
22. |
ПЧ №1. Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
1 |
|
|
|
23. |
Контрольна робота №2 за темами «Мудрість байки», «Пригоди і фантастика» (Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»). Тести, відповіді на запитання. |
1 |
|
|
|
24. |
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Композиція твору. Подорож у часі й просторі Скруджа. https://svitliteraturu.com/_ld/1/148_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=-JoG0Yku0m0 https://svitliteraturu.com/_ld/1/148_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=UE19XhL2_m0&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=21 (УС) Українські переклади твору. Висловлювання українських митців про творчість Ч. Діккенса. |
1 |
|
|
|
25. |
Сюжет повісті. Подорож у часі й просторі Скруджа. https://www.youtube.com/watch?v=PDJP8P_5u-g https://www.youtube.com/watch?v=PDJP8P_5u-g&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=22 |
1 |
|
|
|
26. |
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. https://www.youtube.com/watch?v=g54rgou25Yo&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=23 |
1 |
|
|
|
27. |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). https://www.youtube.com/watch?v=EUvOH5jYjHc https://www.youtube.com/watch?v=EUvOH5jYjHc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=25 (ЛК) Утілення сюжету і мотивів твору у мистецтві. |
1 |
|
|
|
28. |
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Сюжет. https://www.youtube.com/watch?v=RiWYN7y6_bc (УС) М.В. Гоголь і Україна. (УС) Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя. |
1 |
|
|
|
29. |
«Ніч перед Різдвом». Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі. https://www.youtube.com/watch?v=RiWYN7y6_bc&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=27 |
1 |
|
|
|
30. |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. https://youtu.be/E15nHlwbtoQ?list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy |
1 |
|
|
|
31. |
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). https://www.youtube.com/watch?v=vw9EWn_Etqo https://www.youtube.com/watch?v=KljkRVWYBPk&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=29 https://www.youtube.com/watch?v=7HyxdNwn9Do&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=30 (ЛК) Утілення сюжету і мотивів твору у мистецтві. |
1 |
|
|
|
32. |
Контрольна робота №3 за темою «Пригоди і фантастика» (Ч. Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі», М. В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом»). Твір. |
1 |
|
|
|
33. |
ПЧ №2. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь». |
|
1 |
|
|
|
5. Людські стосунки |
||||
34. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Особливості сюжету, назва твору (варіанти перекладу). https://www.youtube.com/watch?v=Y_W8LTblqvU https://www.youtube.com/watch?v=CDgzaDNZoto https://www.youtube.com/watch?v=enKibuRud70 https://www.youtube.com/watch?v=GbRlJ5jRF3M https://svitliteraturu.com/_ld/1/155_jpg2pdf.pdf (ТЛ) Художня деталь, підтекст. |
Ключові компетентності Учень (учениця): розуміє залежність людини від навколишнього середовища (НЛ -1); визнає рівність людей незалежно від расової приналежності, віку, поглядів тощо (НЛ -2); усвідомлює цінності життя, розуміє небезпеку потрапляння в критичні ситуації (НЛ -3). Предметні компетентності Учень (учениця): визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює власне ставлення до порушених письменниками питань, розкриває їхню актуальність; виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти; характеризує ставлення персонажів до світу, природи, людей; пояснює вчинки героїв та героїнь, мотиви їхньої поведінки; розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів; пояснює символічний зміст назв творів; дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.); дає визначення понять «гумор», «іронія», розуміє схожість і різницю між ними, виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції; вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку; коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців; порівнює образи, знаходить їх спільні й відмінні риси; зіставляє літературні твори з екранізаціями, ілюстраціями. |
1 |
|
|
35. |
Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору. https://www.youtube.com/watch?v=KGSEZTpYxss&t=426s https://www.youtube.com/watch?v=TAT0ptUw57s https://www.youtube.com/watch?v=Z0FxhMC6nco (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних творів з екранізаціями. |
1 |
|
|
|
36. |
Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання. |
1 |
|
|
|
37-38. |
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору. Образи персонажів, засоби їх створення. Роль художніх деталей у творі. https://www.youtube.com/watch?v=LX5u_U55Jro https://www.youtube.com/watch?v=TCx_o1wmBeg https://www.youtube.com/watch?v=TCx_o1wmBeg&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=37 (ТЛ) Гумор, іронія. |
2 |
|
|
|
39. |
Володимир Галактіонович Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. https://www.youtube.com/watch?v=jcV4yG64Rng&t=388s https://www.youtube.com/watch?v=ZZNCtkket9A https://www.youtube.com/watch?v=Aov-FwJ-5HM&t=8s https://www.youtube.com/watch?v=pXZBc8rcaNw https://www.youtube.com/watch?v=6RgMxiyRwcg&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=42 (УС) В.Г. Короленко і Україна. |
1 |
|
|
|
40. |
Петро Попельський та Евеліна. Тема мистецтва у творі. https://www.youtube.com/watch?v=vmOD74SuGLU https://www.youtube.com/watch?v=e7kfcKnZQzE https://www.youtube.com/watch?v=DQOVJI4x8QY&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=43 (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних творів з екранізаціями. |
1 |
|
|
|
41. |
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська природа, народні образи й традиції в повісті. (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. |
1 |
|
|
|
42-43. |
ПЧ №3. Гаррієт Бічер-Стоу. «Хатина дядька Тома». Проблема рабства і ставлення до людей різних рас і національностей у творі. Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Евангеліни (Еви). Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності. Викриття жорстокості й расової неприязні в романі. https://www.youtube.com/watch?v=V5Xk8Q_LoPo&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=38 https://www.youtube.com/watch?v=fFgJRMuAfDw&list=PL76fcA-Wwsj_aHUEZ4UHN0At3rnEiu2zy&index=39 |
2 |
|
|
|
44. |
Контрольна робота №3 за темою «Людські стосунки». Твір. |
|
|
|
|
|
6. Поетичне бачення світу |
||||
45. |
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. https://www.youtube.com/watch?v=bH6LPcllm5M&t=2s https://www.youtube.com/watch?v=fvRRjnZP1n8 https://www.youtube.com/watch?v=aCfpFOUL7TU https://www.youtube.com/watch?v=pDNm2MmMn4M https://svitliteraturu.com/_ld/11/1150_jpg2pdf.pdf (ТЛ) Хайку. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах. |
Ключові компетентності Учень (учениця): сприймає природу як цілісну систему, усвідомлює тісний взаємозв’язок між людиною і навколишнім середовищем, розуміє важливість біологічного розмаїття світу (НЛ - 1); емоційно сприймає, оцінює вияв патріотичних почуттів (НЛ - 2); усвідомлює роль позитивного мислення для підтримки фізичного здоров’я, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ - 3). Предметні компетентності Учень (учениця): виразно читає твори поетів в українських перекладах та іноземною мовою (за умови володіння нею); висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією; визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок); виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо); знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя; визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів; усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів; називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови. |
1 |
|
Напам’ять хайку М. Басьо (3-4 за вибором учня) |
46. |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. https://svitliteraturu.com/_ld/11/1149_jpg2pdf.pdf https://svitliteraturu.com/_ld/11/1151_jpg2pdf.pdf РМ №3 (У). ВЧ. Виразне читання напам’ять та аналіз хайку. |
1 |
|
|
|
47. |
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). https://www.youtube.com/watch?v=e4zlyE5R2io https://www.youtube.com/watch?v=ryC145KQE3A https://www.youtube.com/watch?v=RNNJI3_UfNg&t=3s https://svitliteraturu.com/_ld/8/838_jpg2pdf.pdf (ТЛ) Ліричний герой. |
1 |
|
Напам’ять вірш Р. Бернса «Моє серце в верховині…». |
|
48. |
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). https://www.youtube.com/watch?v=e4zlyE5R2io https://www.youtube.com/watch?v=Pk5EIK7FBTE ВЧ. Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині…». |
1 |
|
|
|
49. |
Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» (розділ «Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). https://www.youtube.com/watch?v=n3JfpXdh-Ug їhttps://www.youtube.com/watch?v=jl-gX6plb9g https://www.youtube.com/watch?v=15KI5ZtTSmI (МЗ) Історія, географія, іноземна мова. |
1 |
|
|
|
50. |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
1 |
|
|
|
51. |
Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. https://www.youtube.com/watch?v=Vu2CzarGjLU |
1 |
|
|
|
52. |
РМ №3(П). Проєктна творча робота. Створення листівки для однолітків з інших країн про улюблені місця України, світу (різними мовами). (МЗ) Історія, географія, іноземна мова. |
1 |
|
|
|
53. |
Контрольна робота № 5 за темою «Поетичне бачення світу». Тести, відповіді на запитання. |
1 |
|
|
|
|
7. Образ майбутнього в літературі |
||||
54. |
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». https://www.youtube.com/watch?v=FInnkt2nUNs&t=426s https://www.youtube.com/watch?v=bhSolfBK1aU https://svitliteraturu.com/_ld/7/752_jpg2pdf.pdf (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює небезпеку руйнування духовних цінностей, взаємозв’язки людини і природи (НЛ-1); розуміє особисту відповідальність кожної людини за збереження здобутків цивілізації (НЛ - 2); зазначає переваги людського інтелекту та креативного мислення під час життєвих випробувань (НЛ -3); висловлює судження щодо значущості професіоналізму в кар’єрному зростанні та розв’язанні життєво важливих проблем (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту; називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах; характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі; установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація); характеризує образи майбутнього у творах письменників; зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві); висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому. |
1 |
|
|
55. |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. https://www.youtube.com/watch?v=eJNnPzOtlrE&t=632s |
1 |
|
|
|
56. |
Роберт Шеклі. «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. |
1 |
|
|
|
57. |
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
1 |
|
|
|
58. |
РМ №4 (У). Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей. |
1 |
|
|
|
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом |
||||
59. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. https://www.youtube.com/watch?v=9kOZx0_l-DQ https://www.youtube.com/watch?v=ruOWe-MCxX8 https://svitliteraturu.com/_ld/7/748_jpg2pdf.pdf (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). (УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює особисту відповідальність за доручену справу; розуміє цінність родинних стосунків, значущість участі кожного у суспільно важливих справах (НЛ-2); осмислює важливість перемоги над самим собою, власними страхами (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця): розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти; визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих; висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків; визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах; виявляє риси характерів героїв у життєвих випробуваннях; осмислює поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує про вибір життєвої позиції, моральні цінності; порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них; розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст; розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва. |
1 |
|
|
60. |
Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. |
1 |
|
|
|
61. |
Перемога добра над злом. (ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін. |
1 |
|
|
|
62. |
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Робота над змістом. https://www.youtube.com/watch?v=kF3aTF0LFkg https://svitliteraturu.com/_ld/7/712_jpg2pdf.pdf |
1 |
|
|
|
63. |
Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. https://www.youtube.com/watch?v=QuMUkvceSL0 https://www.youtube.com/watch?v=QuMUkvceSL0&t=92s |
1 |
|
|
|
64. |
Конрад і його становлення у світі. |
1 |
|
|
|
65-66. |
ПЧ №4. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). https://www.youtube.com/watch?v=5w7OCzlifDc https://youtu.be/eNqG8ixpKxo?list=PLHqW0vOsnsQN5ibu_ICq-jCYuFY1C8lG8 |
2 |
|
|
|
67. |
Контрольна робота № 5 за темами «Образ майбутнього в літературі», «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». Тести, відповіді на запитання. |
1 |
|
|
|
|
9. Підсумки |
||||
68-69. |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року. Презентація творів з програми 7 класу. |
Ключові компетентності Учень (учениця): розкриває взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1); розуміє переваги ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-2); усвідомлює важливість здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3); розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року; розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.); знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–6 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.); демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва; усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо). |
2 |
|
|