Календарно-тематичне планування
Хімія 7 клас (52год)
Відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою (протокол №1 від 29.08.2024р), складеним на основі модельної програми «Хімія 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти автор Григорович О.В.
Рекомендована кількість годин за навчальною програмою (7 клас) – 1,5 год. на тиждень
Кількість годин за навчальним планом (7 клас) - 1,5 год на тиждень
Навчально-методичне забезпечення :
Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів
/ Мідак Лілія . – Тернопіль: «Астон», 2024.
№ |
К-ть год. |
Дата |
Зміст уроку |
Д/З |
Примітка |
Тема 1. Хімія. Перші кроки. (11 год.)
|
|||||
1 |
1 |
|
Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. |
Опрацювати §1, навчальний проєкт на вибір |
|
2 |
1 |
|
Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Первинний інструктаж з БЖД.
|
Опрацювати §,2 скласти вірш чи оповідання с.22 |
|
3 |
1 |
|
Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами |
Опрацювати §3, с.33 №1-2 |
|
4 |
1 |
|
Вимірювання у хімії. |
Опрацювати §4, пит 1-2 с.40 |
|
5 |
1 |
|
Спостереження й експеримент в хімії. |
Опрацювати §5,пит.1-2, с 46 |
|
6 |
1 |
|
Навчальне дослідження 1. Інструктаж з БЖД. Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: наливання рідини в пробірку та перемішування. Нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах. |
Повторити пар.4-5. Пит.6-7, с.40 |
|
7 |
1 |
|
Навчальне дослідження 2. Інструктаж з БЖД. Моделювання: створення газометра власноруч. Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч). |
Стор. 38. Виготовлення газометра |
|
8 |
1 |
|
Актуалізація умінь, набутих в адаптаційному циклі на прикладі визначення густини тіла (цвяха, ключа тощо). |
Стор.41, пит.10 |
|
9 |
1 |
|
Довготривалий проєкт «Значення хімічних відкриттів для розвитку людства», «Еволюція хімічних знань». Створення лепбука «Мої перші кроки в пізнанні хімії», «Мої досягнення в хімічному експериментуванні». Створення коміксу «Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії та наслідки їх порушення». |
Виготовлення продукту за вибором. |
|
10 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з теми 1 «Хімія. Перші кроки».
|
Стор.41, пит.10 Повт. §1-5 |
|
11 |
1 |
|
Тестовий контроль.. Тематична № 1 |
Скласти 6 запитань( з відповідями) для товариша. |
|
Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук. (14 год.)
|
|||||
12 |
1 |
|
Первинні відомості про будову атома: ядро та електрони. |
Опрацювати §6, пит 1-2 с.57 |
|
13 |
1 |
|
Навчальне дослідження 3. Інструктаж з БЖД. Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D- і 3D-моделей). |
Опрацювати §6, пит 3-4 с.58 |
|
14 |
1 |
|
Хімічні елементи, назви та символи хімічних елементів. |
Опрацювати §7, пит «А чи знаєте ви?» с.66 |
|
15 |
1 |
|
Періодична система хімічних елементів. |
Опрацювати §8, пит 2-4 с.74 |
|
16 |
1 |
|
Створення лепбука «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів: історія успіху», «Походження назв хімічних елементів». |
Опрацювати §,8 ,підготовка до захисту лепбуку |
|
17 |
1 |
|
Захист лепбуків «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів: історія успіху», «Походження назв хімічних елементів». |
Опрацювати §8,. гра «Морський бій» с.75 |
|
18 |
1 |
|
Прості речовини: метали і неметали. |
Опрацювати §9, пит3-5 с.81 |
|
19 |
1 |
|
Металічні та неметалічні хімічні елементи |
Опрацювати §10, пит 8-9 с.89 |
|
20 |
1 |
|
Навчальне дослідження 4. Інструктаж з БЖД. Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів (на прикладі заліза, алюмінію, міді, цинку тощо, а також сірки, графіту, брому (фото, відеофрагменти тощо). |
Опрацювати §10, пит 3-4 с.89 |
|
21 |
1 |
|
Хімічні речовини |
Опорний конспект. |
|
22 |
1 |
|
Складні речовини. |
Опрацювати §11, пит3-4 с.96 |
|
23 |
1 |
|
|
Опрацювати §12, с.105 «Досліджуємо» |
|
24 |
1 |
|
Запис хімічних формул за моделями молекул і моделювання молекул за хімічними формулами |
Опрацювати §12, пит 4-6 с.106 |
|
25 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з теми. Діагностична робота. Тематична № 2 |
Повторити §12,, скласти кросворд з теми |
|
Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші. (13 год.)
|
|||||
26 |
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Фізичні властивості речовини . |
Опрацювати §13, пит 1 с.119 |
|
27 |
1 |
|
Навчальне дослідження 5. Інструктаж з БЖД. Визначення фізичних властивостей речовин (пластичність, крихкість / твердість, електропровідність, колір, температура кипіння / плавлення). |
Опрацювати §13, пит7 с.117 |
|
28 |
1 |
|
Суміші однорідні й неоднорідні. |
Опрацювати §14, пит 5-7 с.125 |
|
29 |
1 |
|
Способи розділення сумішей.
|
Опрацювати §15, пит10 с.125 |
|
30 |
1 |
|
Навчальне дослідження 6. Інструктаж з БЖД. Отримання емульсії (на прикладі майонезу). Дослідження впливу різних речовин на стійкість емульсії. Визначення способів розділення запропонованих учителем сумішей (зокрема й таких, що трапляються в повсякденному житті) з огляду на фізичні властивості речовин – компонентів цих сумішей . Розділення сумішей фільтруванням і хроматографією (на папері), відстоюванням (із використанням ділильної лійки). Розділення неоднорідної суміші й визначення масової частки компонентів у суміші. Моделювання: опріснення морської води (виготовлення обладнання власноруч). Способи й особливості виділення солі й цукру з їх розчинів. |
Опрацювати §15, пит 5-7 с.133 |
|
31 |
1 |
|
Масова частка компонентів у суміші. |
Опрацювати §16, пит 1-2 с.140 |
|
32 |
1 |
|
Розрахунки масової частки компонентів у суміші |
Опрацювати §17, пит 3-4 с.147 |
|
33 |
1 |
|
Розрахунки масової частки компонентів розчину |
Опрацювати §18, пит4-6 с.163 |
|
34 |
1 |
|
Навчальне дослідження 7. Інструктаж з БЖД. Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах (групова робота). |
Опрацювати §18, пит 3-4 с154 |
|
35 |
1 |
|
Створення лепбука «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні». Створення інтелект-карти за темою «Досліджуємо речовини та суміші». |
Створити інтелект – карту за темою «Досліджуємо речовини та суміші». |
|
36 |
1 |
|
Презентація лепбука «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні».та інтелект-карти за темою «Досліджуємо речовини та суміші». |
Опрацювати §, пит с. |
|
37 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Досліджуємо речовини та суміші». |
Повторити §13-18, «Самоконтроль» с.156 |
|
38 |
1 |
|
Самостійна робота Тематична № 3 |
Виконати тестове завдання |
|
Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища (14 год.) |
|||||
39 |
1 |
|
Фізичні явища. |
Опрацювати ОК., інд. картки, с.160 |
|
40 |
1 |
|
Хімічні явища. |
Опрацювати ОК, інд. картки, с.160 |
|
41 |
1 |
|
Фізичні та хімічні явища. |
Опрацювати §19, пит словник с.165 |
|
42 |
1 |
|
Навчальне дослідження 8. Інструктаж з БЖД. Розпізнавання фізичних і хімічних явищ (на основі власних спостережень, за відеофрагментами, світлинами, ілюстраціями природних явищ і технологічних процесів). |
Опрацювати §19, аналіз відеофрагменту |
|
43 |
1 |
|
Хімічні реакції. Схема хімічної реакції . |
Опрацювати §,20 пит 1 с.172, робота з сайтом |
|
44 |
1 |
|
Хімічні рівняння. Закон збереження маси в хімічних реакціях. |
Опрацювати §21, пит 7 с.179 |
|
45 |
1 |
|
Навчальне дослідження 9. Інструктаж з БЖД. Спостереження за хімічними явищами в довкіллі, виявлення фізичних явищ, що супроводжують хімічні реакції. Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення фізичних явищ, що супроводжують ці процеси. Моделювання виверження вулкана з використанням соди, оцту та барвника. |
Опрацювати §19-21, пит 8 с.179, створити ребуси |
|
46 |
1 |
|
Закон збереження маси в хімічних реакціях. |
Опрацювати §21, пит 9 с.179, віртуальна лабораторія |
|
47 |
1 |
|
Створення лепбука «Фізичні та хімічні явища в довкіллі». |
Опрацювати §21, пит 1 с.180 |
|
48 |
1 |
|
Створення інтелект-карти за темою «Моделюємо фізичні та хімічні явища». |
Опрацювати §21, пит 2 с.180 |
|
49 |
1 |
|
Складання хімічних рівнянь за описом хімічних реакцій або відеозаписами (на прикладі реакцій простих речовин). |
Повторення термінів,с.184 |
|
50 |
1 |
|
Складання хімічних рівнянь за описом хімічних реакцій або відеозаписами (на прикладі реакцій простих речовин) Самоконтроль з теми. |
с.182, самоконтроль |
|
51 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Моделюємо фізичні та хімічні явища». Діагностична робота. |
Повторити §1-21, тестове завдання |
|
52 |
1 |
|
Узагальнення вивченого за навчальний рік. Тематична 4 |
. |
|