Календарно-тематичне планування до уроків за модельною навчальною програмою «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої осві

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до уроків за модельною навчальною програмою «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.), 6 клас, 70 годин.
Перегляд файлу

Календарне планування викладання предмета

«Досліджуємо історію і суспільство» у 6 класі (2 год. на тиждень, 70 год. на рік)

Укладено відповідно до Модельної програми «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України № 698 від 03 серпня 2022 року)

Підручник  для 6-го кл. загальноосвітнього навчального  закладу  автори  Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В. 2023 р.

 

№ п/п

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Наскрізні змістовні лінії/ компетентності

дата

дата

дата

д.з.

 

 

 

 

6-

6-

6-

 

 

І семестр

 

Вступ. Людина. Суспільство. Історія.

1

Людина, суспільство, держава: історія та сьогодення

 Знати послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії Стародавнього світу;  джерела з історії Стародавнього світу.

Розуміти завдання інтегрованого курсу історії; періодизацію як спосіб упорядкування історії;

 Уміти співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям;  розв’язати історичну задачу на обчислення часу.

Громадянська відповідальність. Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії.

Підприємливість та фінансова грамотність. Формування вмінь планувати свою діяльність, виховання  толерантних лідерських ініціатив.

Здоров’я і безпека. Усвідомлення учнями залежності між здоров’ям громадян і розвитком суспільства, здатність дотримуватися здорового способу життя.

 

 

 

§1

2

Тяглість і тривалість історії. Час і простір в історії

 

 

 

§2

 

 

 

 

Розділ 1. Людина і суспільство у первісні часи

3

Як первісна людина господарювала

Знати  час появи первісної людини на теренах України;  назви та місце розташування трьох чотирьох стоянок первісних людей на території України;  винаходи і пам’ятки культури первісних людей . Розуміти:  сутність наукових і релігійних теорій про походження людини, «неолітичної революції», первісних форм релігій них вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;  поняття «археологічна культура», «бронзовий вік», «вождь», «homo sapiens (людина розумна)», «кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік», «плем’я», «рада старійшин» «ремесло», «родова община (рід)», «стоянка первісних людей », «територіальна (сусідська) община». Уміти показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;  описати спосіб життя первісних людей ; схарактеризувати організацію суспіль­ства за первісних часів;  розпізнавати пам’ятки трипільської культури

Громадянська відповідальність. Формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Розуміння правил поведінки й спілкування, що є загальноприйнятими в різних спільнотах і середовищах та базуються на загальноприйнятих моральних цінностях.

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї.

Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації.

 

 

 

§3

4

Чому і як розвивалось людське господарюваня

 

 

 

§3

5

Як було організовано життя суспільства за первісних часів

 

 

 

§4

6

Як було організовано життя суспільства за первісних часів

 

 

 

§4

7

Як жили первісні люди на теренах України

 

 

 

§5

8

Практична робота.

Духовний світ людини у первісні часи

 

 

 

§5

9

Яким був духовний світ людини за первісності

 

 

 

§6

10

Як змінювалися суспільні відносини в минулому.

Урок узагальнення

 

 

 

§7

 

Тематичне оцінювання.

 

Розділ 2. Людина і суспільство Давнього Сходу

11

 Як розвивалося господарство Стародавнього Єгипту

Знати  хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя, Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства, назви відомих пам’яток  цивілізації Давнього Сходу. Розуміти вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;  причини виникнення міст, суспільних верств і держави;  поняття «Біблія», «варна», «держава», «закон», «ієрогліф», «імперія», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «клинопис», «колонізація», «місто-держава», «міфологія», «релігія», «реформа», «суспільна верства», «фараон»; причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств;  значення Біблії як історичного джерела.

 Уміти показати на карті давні цивілізації й міста;  схарактеризувати давні суспільства і держави; описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; визначити особливості господарства, суспільного життя;  осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури  Давнього Сходу; порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і ­держав.

Громадянська відповідальність. Формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи.

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї.

Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння учнів працювати з джерелами історичної інформації, користуватись довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації.

Хронологічна компетентність. Розглядати суспільні явища у розвитку та в конкретно історичних умовах певного часу, співвідносити історичні події, явища з періодами.

Просторова компетентність. Уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури й природного довкілля.

 

 

 

§8

12

Як були організовані суспільство і влада в Стародавньому Єгипті

 

 

 

§9

13

Як Вавилон став столицею могутнього царства

 

 

 

§10

14

Особливості розвитку фінікійської цивілізації

 

 

 

§11

15

Як жили й працювали мешканці Стародавнього Китаю

 

 

 

§12

16

Що відомо про Стародавню Індію

 

 

 

§13

17

Право і закон у житті держави і суспільства в минулому і сьогоденні

 

 

 

§14

18

Духовний світ людини Давнього Сходу

 

 

 

§15

19

Практична робота. Розвиток архітектури і мистецтва в країнах Давнього Сходу.

 

 

 

§16

20

Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 2

 

 

 

 

Тематичне оцінювання.

 

Розділ 3. Людина і суспільство за античної Греції

21

Якими були природа й населення Стародавньої Греції

Знати часову послідовність цивілізацій античної Греції; хронологічні межі існування на території України античних полісів;

 Розуміти особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін, становища рабів;  причини піднесення й занепаду грецьких полісів, передумови Великої грецької колонізації, «аристократія», «вето», «демократія», «демос», «еллінізм», «пантеон», «патриції», «плебеї», «поліс».

 Уміти схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації .

Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації

 

 

 

 

§17

22

Практична робота. Греція у VІІІ-VІ ст. до н.е.

 

 

 

§17

23

Як розвивалася Греція у VIІІ–VI ст. до н. е

 

 

 

§18

24

Що називають великою грецькою колонізацією

 

 

 

§19

25

Як відбувалося становлення Афінського полісу

 

 

 

§20

26

Спартанський поліс. Життя спартанців

 

 

 

§21

27

Які народи сусідили з греками на території сучасної України в І тис. до н. е

 

 

 

§22

28

Практична робота. Віртуальна екскурсія. Спадщина античності в сьогоденні.

 

 

 

§23

29

Урок узагальнення та корекції знань

 

 

 

 

30

Урок узагальнення

 

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання.

 

ІІ семестр

 

Розділ 3. Людина і суспільство за античної Греції

31

Чому і як відбулись греко-перські війни

Знати часову послідовність цивілізацій античної Греції; хронологічні межі існування на території України античних полісів;

 Розуміти особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін, становища рабів;  причини піднесення йзанепаду грецьких полісів, передумови Великої грецької колонізації, «аристократія», «вето», «демократія», «демос», «еллінізм», «пантеон богів», «патриції», «плебеї», «поліс».

 Уміти схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації .

Громадянська відповідальність.

Уміти пояснювати, що таке історичні події і процеси.

Інформаційно-цифрова компетентність. Критично аналізувати, та оцінювати історичні джерела, виявляти тенденційну інформацію та пояснювати її необ’єктивність.

Здоров'я і безпека. Становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Хронологічна компетентність. Розглядати суспільні явища у розвитку та в конкретно історичних умовах певного часу, співвідносити історичні події, явища з періодами.

Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Просторова компетентність. Уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури й природного довкілля.

 

 

 

§24

32

Як в Афінах утверджувалася демократія

 

 

 

§25

33

Яким було духовне життя Стародавньої Греції

 

 

 

§26

34

Практична робота. Як у міфології відображені уявлення давніх греків про навколишній світ?

 

 

 

§26

35

Як розвивались освіта, наука і театр?

 

 

 

§27

36

Практична робота. Системи виховання в Спарті і Афінах.

 

 

 

§27

37

Держава Александра Македонського

 

 

 

§28

38

Держава Александра Македонського

 

 

 

§28

39

Як постали елліністичні держави

 

 

 

§29

40

Розвиток елліністичних державв

 

 

 

§30

41

Урок узагальнення та корекції знань з Розділу 3

 

 

 

 

Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 4. Людина і суспільство за Стародавнього Риму

42

Що відомо про заселення і розвиток Італії в І тис. до н. е

Знати хронологічні межі існування римської цивілізацій; існування Римської республіки та імперії; час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); пам’ятки культури Риму.

Розуміти близькість давньогрецької, й давньоримської культур; зміст прав і обов’язків громадян Риму, становища рабів; причини піднесення й занепаду Римської держави;  поняття «гладіатор», «громадянин», «демократія»,«диктатор», «експансія», «легіон», «патриції», «плебеї», «провінція», «республіка», «сенат», «тиранія»

 Уміти схарактеризувати устрій Римської держави часів принципату, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря, Октавіана Августа;  визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Східного походу Александра Македонського.

Громадянська відповідальність. Пояснює, як життя людини і суспільства залежить від природних змін, науково-технічних винаходів, соціальних обставин. Усвідомлює вплив природних, економічних, політичних, соціальних технологічних і культурних змін на життя людини й суспільства в минулому та сьогоденні.

 Інформаційно-цифрова компетентність.  Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження.

Підприємливість і фінансова грамотність. Розуміння практичних аспектів фінансових питань. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї.

Мовленнєва компетентність. 

Уміння будувати усні та письмові

висловлювання щодо історичних фактів.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації.

 

 

 

§31

43

Якою була Римська респ. в V–III ст. до н. е.

 

 

 

§32

44

Якою була Римська респ. в V–III ст. до н. е.

 

 

 

§32

45

Як розгорталася суспільно-політична боротьба в Римі в II–І ст. до н. е

 

 

 

§33

46

Події в Римі в II–І ст. до н. е

 

 

 

§34

47

Як і коли в Римі розпочався період імперії

 

 

 

§35

48

Вірування і традиції стародавніх римлян

 

 

 

§36

49

Яким було повсякденне життя римлян

 

 

 

§37

50

У чому особливості Римської імперії в III ст

 

 

 

§38

51

Коли і як виникло християнство

 

 

 

§39

52

Практична робота. Християнство.

 

 

 

§39

53

У чому цінніст культури Стародавнього Риму

 

 

 

§40

54

У чому цінніст культури Стародавнього Риму

 

 

 

§40

55

Чому занепала Західна Римська імперія

 

 

 

§41

56

Урок узагальнення знань з Розділу 4

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання.

 

Розділ 5. Людина в природі, суспільстві, громаді, державі

57

Матеріальне, суспільне і духовне життя давніх слов’ян

Уміти розрізняти природні, економічні, соціальні, технологічні та культурні зміни та наводити приклади їх впливу на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому; пояснювати, що таке історичні події і процеси; описувати перебіг історичних подій у межах теми та визначає їхню тяглість в історичному процесі.

Аналізує запропоновану інформацію для опису/пояснення взаємозалежності життя людини, суспільства і природних змін, науково-технічних винаходів, соціальних обставин (із допомогою вчителя). Аргументує власноу позицію щодо зв’язку поглядів та потреб людей з подіями їхнього життя, станом суспільства.

Пояснює важливість захисту прав людини.  Усвідомлює та демонструє відповідальність за свої дії, прагнення особистого розвитку та соціальних змін.  Проявляє стійке негативне ставлення до фактів дискримінації, зневажання людської гідності та зазіхань на права людини.

Вміє захищати свої права (із допомогою вчителя).

Громадянська відповідальність. Формування поваги до національної історії, культури, мови, традицій. Усвідомлення глобальної взаємозалежності і особистої відповідальності.

Інформаційно-цифрова компетентність. Використовує пошукові системи для отримання інформації; визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів з допомогою вчителя; формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел. 

Культурна компетентність. Розуміння культурного спадку, та історико-культурних цінностей українського народу.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства.

Здоров'я і безпека. Формування учня як  духовно,  емоційно, соціально і фізично повноцінного громадянина, який активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.

 

 

 

§42

58

Матеріальне, суспільне і духовне життя давніх слов’ян

 

 

 

§43

59

Як співіснують людина і природа від минулого дотепер

 

 

 

§44

60

Сталий розвиток – від ідеї до повсякдення. Глобальні цілі і поведінка людини

 

 

 

§45

61

Спільнота, громада в минулому і тепер.

 

 

 

§46

62

Самоврядування.

Громадські ініціативи

 

 

 

§46

63

Шкільна спільнота

 

 

 

§47

64

Академічна доброчесність

 

 

 

§47

65

Становлення прав людини

 

 

 

§48

66

Права людини як загальнолюдська цінність.

 

 

 

§49

67

Як живе різноманітне суспільство

 

 

 

§50

68

Подорожуємо шляхами минулого і сьогодення

 

 

 

§51

69

Урок узагальнення знань з Розділу 5

 

 

 

 

70

Узагальнення до курсу

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання.

 

docx
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку