Календарно-тематичне планування. ЕТИКА. 6 клас. НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків з ЕТИКИ для 6-го класу на основі модельної навчальної програми «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) за підручником “Етика. 6 клас” (авт. Давидюк Л., Мельник А. (за ред. Пометун О.І.), Видавничий дім “Освіта”). Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). ІІ семестр (20 годин: 1 година на тиждень)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків з ЕТИКИ для 6-го класу на основі модельної навчальної програми «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) за підручником “Етика. 6 клас”  (авт. Давидюк Л., Мельник А. (за ред. Пометун О.І.), Видавничий дім “Освіта”). Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України

від 12.07.2021 № 795)

ІІ семестр (20 годин: 1 година на тиждень)

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

Опис результатів навчальної діяльності

Опис видів навчальної діяльності

Тема 1. ВСТУП. МОРАЛЬНЕ ПІДҐРУНТЯ ЛЮДСЬКИХ СТОСУНКІВ. ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА (9)

1

Моральність – основа поведінки людини.

Моральні відносини в

суспільстві. Як будувати взаємини на основі

моральних цінностей?

 

Пригадує, що таке цінності, мораль, етика; наводить приклади моральних відносин у суспільстві; пояснює сутність моральних цінностей.

Пошукові завдання: створення хмар, асоціативних кущів до понять «моральні відносини», «золоте правило моралі».

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): У чому цінність моральних взаємин у суспільстві? Чому взаємини мають будуватися              на основі моральних цінностей?

2

Добро і зло. Людяність. Справедливість та моральний вибір.

 

 

Пояснює, що таке гуманізм; розрізняє вчинок як добрий чи злий; висвітлює сутність справедливості та її значення для здійснення морального вибору;

детально описує та характеризує відповідальність та почуття обов’язку як моральні чесноти; описує честь як моральну рису, аналізує її особисті та колективні прояви; тлумачить основні поняття теми.

 

Короткі повідомлення учнів: Як розрізняти добрі та злі вчинки? У чому сутність справедливості? Приклади відповідального вибору. Обов’язок як моральне почуття. Значення честі.

Пошукові завдання: з’ясування         значення         понять       «гуманізм»,

«справедливість», «відповідальність»,   «обов’язок» «честь», «гідність», створення хмар слів, кластерів до понять «моральний вибір», «громадянський обов’язок», «честь колективу».

Творчі завдання (індивідуально, в парах/групах): придумати оповідь про моральний вибір/розрізнення добра і зла; скласти перелік моральних обов’язків людини; зобразити символічно честь власну/колективу.

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Як берегти власну честь та честь колективу?       

 Яка вона – відповідальна     

 людина? Що таке  

 громадянський обов’язок?

3

Відповідальність як моральна риса.

Почуття обов’язку.

 

 

4

Громадянський обов’язок.

Особиста честь та честь групи/колективу.

 

5

Інтимний, соціальний, публічний простір людини. Повага до особистого простору. Протидія порушенням особистого простору.

 

 

Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування; дотримується вимог щодо порушення особистого простору інших осіб; виявляє порушення права на особистий простір та протидіє цьому; визначає способи власної співучасті в житті класу / закладу освіти / родини / місцевої спільноти; пояснює, що таке толерантність, називає її прояви у власному житті та житті суспільства; розрізняє нетерпимість та утиски, називає кроки протистояння їм; описує значення порозуміння та взаємопідтримки;

наводить приклади жертовних учинків; тлумачить поняття теми.

Короткі повідомлення учнів:

Значення спільної діяльності (кооперації) людей для них і суспільства.

Прояви поваги до особистого простору людини.

Важливість взаємопорозуміння.

Пошукові завдання: з’ясування значення понять «співпраця»,

«кооперація», «толерантність», «жертовність», створення хмар слів, кластерів до понять «повага», «нетерпимість», «утиски», «взаємопідтримка».

Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах): складання схем взаємин людей у суспільстві; складання Кодексу толерантної поведінки; схематичне/символічне зображення порозуміння.

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Чи є спільна діяльність людей запорукою успіху? Як протидіяти утискам за певною ознакою?

Як проявляти повагу до людей?

У чому цінність взаємодії з людьми з відмінними ідеями та цінностями?

Проєкти (індивідуальні/групові):

 Як досягти успіху у спільній діяльності? Разом – ми сила у своїй країні! Проявляти толерантність – легко. Протидія утискам: мої кроки.

6

Взаємодія та співпраця в

житті людини і суспільства: прояви та види. Співпраця заради національних інтересів.

 

7

Толерантність. Взаємодія людей з відмінними ідеями та цінностями.

Нетерпимість і утиски, їх наслідки. Протидія утискам за певною ознакою.

 

 

8

Приязнь. Порозуміння між людьми. Підтримка у

взаєминах: повага, допомога, щирість. Жертовність.

 

9

Контрольна робота №1 за темою «Вступ. Моральне підґрунтя людських стосунків. Взаємодія та співпраця в житті людини» (тестові різнорівневі завдання).

 

Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово).

Різні типи завдань різних рівнів (самостійно).

Тема 2. СВІТ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН. МОРАЛЬНІ ВІДНОСИНИ В СУСПІЛЬСТВІ (11)

10

Людина в соціумі:

найближче оточення, шкільна спільнота, місцева громада, Україна і світ.

 

Пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ;

називає способи впливу на поведінку людей, ілюструє прикладами; розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами; обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях;

демонструє модель безпечної поведінки   згідно з інструкціями та правилами в соціальному і природному середовищі; діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції; описує способи взаємодії з найближчим оточенням; пояснює значення взаємоповаги, підтримки та дотримання обов’язків у родинній взаємодії; бере до уваги і зважає у власній поведінці на інтереси класної та інших спільнот, до яких належить;

визначає взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності; бере участь у командній роботі та виконує різні ролі, враховуючи індивідуальні особливості та потреби; гнучко та конструктивно взаємодіє з новими людьми, адаптується до нових місць та ситуацій; ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; визначає, що влаштовує/не влаштовує в знайомому оточенні; пропонує, як можна змінити те, що його не влаштовує; моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів.

Короткі повідомлення учнів:

Як людина проявляє себе в соціумі?

Чинники впливу на поведінку людини. Роль командної/групової взаємодії. Конфлікти і їхнє місце в житті людини

Пошукові завдання:

з’ясування        значення        понять       «соціум», «відповідальність»,  «переконання», «авторитет»,

«конфлікт» у різних джерелах, створення кластерів, асоціативних кущів та хмар слів до понять «поведінка людини», «успіх», «протидія негативним впливам», «шляхи подолання конфліктів».

Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах):

схематичне зображення себе у соціумі; написання твору-роздуму: «Світ без конфліктів: який він»; складання переліку прикладів взаємоповаги / підтримки /обов’язків у родинному колі, в команді.

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми):

Чому людина має поводитись відповідально в соціумі? Яким чином емоції та переконання впливають на взаємини людей? Як протидіяти небезпечним переконанням інших осіб? Що я можу зробити для розв’язання конфлікту? Як пов’язані мої інтереси та інтереси моєї країни?

Проєкти (індивідуальні/групові):

«Подолати конфлікт – кроки 1, 2, 3…»; Що робить команду успішною?

Які мої особисті «скарби»: яка користь від мене команді?

11

Відповідальна і безпечна поведінка. Способи впливу на поведінку людини (авторитет, переконання, примус). Переконання з позитивними чи

негативними намірами. Протидія негативним та небезпечним впливам.

 

12

Групова та командна  

робота. Взаємодія з

найближчим оточенням.

Взаємоповага, підтримка та обов’язки в родинному колі. Врахування у власній поведінці інтересів класної та інших спільнот, громади і країни. Вплив емоційного стану, переконань та поведінки учасників спільної діяльності на її успіх.

 

13

Конфлікти: природа і роль в житті людей. Шляхи подолання, залагодження та пом’якшення конфліктів.

Ефективні способи розв’язання конфліктів.

 

14

Милосердя та співчуття. Як виявляти милосердя і

співчуття словом і ділом.

Чуйність.

 

Розповідає про сутність милосердя та співчуття; розпізнає прояви альтруїзму; вирізняє у власній поведінці і поведінці інших людей прояви альтруїзму та егоїзму;

виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги; визначає ознаки чуйного ставлення до людей з особливими потребами і виявляє його у поведінці; виокремлює ознаки доброчинності; наводить приклади благодійності, меценатства, філантропії з історії та сучасності;

пояснює сутність і значення волонтерства; називає види волонтерської діяльності, розповідає про те, як долучитися до них.

Короткі повідомлення учнів:

Роль співчуття та чуйності у  взаєминах між людьми. Значення безкорисливої допомоги.

Пошукові завдання:

з’ясування значення понять «милосердя», «альтруїзм», «егоїзм», «меценатство», «філантроп», «волонтерство» у різних джерелах, створення кластерів, асоціативних кущів та хмар слів    до    понять    «чуйність», «доброчинність», «щедрість», «волонтерська діяльність»

Творчі завдання:

оповідання про вчинки/прояви милосердя, доброчинності з власного життя чи життя найближчого оточення; складання переліку доступних доброчинних справ;

зображення альтруїстичної/егоїстичної людини.

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Чому важливо вміти співпереживати? Чому люди стають волонтерами? Як розпізнати особливі потреби людей навколо нас?

Як долучитися до волонтерської діяльності?

Проєкти (індивідуальні/групові):

Благодійники та меценати навколо нас. Чому варто бути волонтером?

Волонтерство: що я можу зробити в шкільній/місцевій спільноті?

Допомагаємо тим, хто цього потребує. Екскурс в українську історію доброчинності та волонтерства.

15

Альтруїзм: сутність, прояви,   

наслідки. Увага до людей з 

особливими потребами.

 

16

Доброчинність та

благодійність. Взірці

меценатів та філантропів. Милостиня та щедрість.

 

17

Волонтерство: суть та види. Долучення до волонтерської діяльності.

 

18

Контрольна робота №2 за темою «Світ людських взаємин. Моральні відносини в суспільстві» (тестові різнорівневі завдання).

 

Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово).

Різні типи завдань різних рівнів (самостійно).

19-20

Підсумки. Моральність – основа всіх людських цінностей. Чому моральність має бути основою людських стосунків? Як взаємодія та співпраця впливають на життя людини й суспільства? Яким має бути світ людських взаємин? Чому відносини у суспільстві мають бути моральними?

 

Пояснює, чому моральність має бути основою людських стосунків; розповідає, як взаємодія та співпраця впливають на життя людини й суспільства; описує, яким має бути світ людських взаємин; доказує, чому відносини у суспільстві мають бути моральними.

Складання кросвордів за темою «Моральність»; складання кластерів та малювання мотиваційних плакатів за темою «Моральність і я – моральність і ти»; обговорення ситуацій; презентація проєктів «Мої відносини у сім’ї та суспільстві».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пась Любов Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Етика, Планування
Додано
27 липня 2023
Переглядів
4858
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку