Календарно-тематичне планування з етики для 5 класу, підручник Данилевська О.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з етики для 5 класу складене у відповідності до підручника О. Данилевської, модельна програма Ашортіа Є. Д. та інші. Вказано види навчальної діяльності, результати та зміст

Перегляд файлу

 

Тема

Зміст

Види навчальної

діяльності

Результати навчальної

діяльностісті

К-сть

год

Дата

Приміт-ка

1

Вступ.

Походження «етика»

1.1.Що таке етика?

1.2.Моральні цінності та людські чесноти.

1.3.Етика та етикет.

Асоціативна квітка до слова «Етика».

Вправа «скажи комплімент своєму товаришеві»

Робота з текстом підручника.

Розігрування ситуацій і їх аналіз.

Аналіз  прислів’я «До доброї криниці стежка втоптана»

-розуміє значення термінів: етика, мораль, людські чесноти;

 -пояснюють значення моралі.

-застосовують правила моральної поведінки

1

 

С.8-12

 

 

Тема 1.

          Моральні

норми

 

 

 

2

Унікальність людини. Правила.

2.1.Відчуття щастя по-своєму.

2.2.Людська індивідуальність.

2.3.Особливість правил моралі.

Творче завдання «Галерея індивідуальності».

Вправа  «Коли я відчуваю себе щасливим»

Повідомлення «Цікаві звичаї інших народів»

Аналіз ситуацій.

Завершить речення «Правила потрібні, бо…»

Інтернет-пошук «Що означає моє імя»

Експрес – аналіз шкільних правил.

-розуміє значення термінів: індивідуальність, характер, правило, звичай, закон;

-бере участь у груповій роботі, розпізнає приклади  поведінки;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С.13-22

3

Моральні норми та принципи. Вчинок.

3.1.Добро і зло

3.2.Поведінка людини

3.3.Моральний вибір.

3.4.Вплив розуму, емоцій і почуттів на поведінку.

Робота з підручником.

Розшифрувати ребус «волонтер».

Розігрування ситуацій.

Аналіз уривків літературних творів

Асоціативний кущ «Як бути добрим»

Аналіз прислів’я «Де ластівка не літає, а на весну додому вертає»

Практичне завдання

«Намалюй добро»

- розуміє значення термінів: добро, зло, вчинок, мотив, наслідок;

-обгрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів;

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби.

 

1

 

С. 23-31

4

Повага

4.1.Золоте правило моралі.

4.2.Повага до звичаїв, традицій, символів і законів країни

Робота з підручником.

Прийом «Незакінчене речення» - Від майбутнього очікую

Гра «Знайди зайве слово»

Метод «Займи позицію»

Аналіз прислів’я «Рідну країну потрібно не лише любити – її потрібно знати»

-розуміє значення термінів: людяність, патріотизм, традиції, «золоте правило моралі»;

-обгрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей перевірки, спрямованих на збереження здоровя , добробуту і безпеки.

1

 

С.32-41

 

 

                       Тема 2.

         Людські

чесноти

 

 

 

5

Роль чеснот у житті людини

5.1.Відповідальність.

5.2.Совість

Робота з підручником.

Зорова опора «Людські чесноти»

Метод «Мікрофон»- Відповідальність-це…

Пояснити вислів. Що означає «вчитися на власних помилках»

-розуміє значення термінів: відповідальність, совість;

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

-розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища.

1

 

С.42-49

6

Людські чесноти

6.1.Доброчесність

6.2.Стриманість

6.3Терплячість

6.4Доброзичливість

Робота з підручником.

Гра «Відшукай родзинку»(позитив)

Кейс-метод (аналіз реальних подій)

Метод взаємних запитань.

Аналіз прислів’я «Пильну свого носа, а не чужого проса»

-розуміє значення термінів: доброчесність, стриманість, терплячість, доброзичливість;

-виконує різні ролі в груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

-вирізняє ознаки доброчинності.

 

 

 

 

1

 

С.50-53

7

Людські чесноти

7.1. Старанність

7.2. Щедрість

7.3. Ввічливість

Робота з підручником.

Робота в парах «Інтервю» - Який твір ти нещодавно прочитав та яка його мораль?

Гра «Відгадай емоцію» (пантоміма)

Добрати 5 слів до слова: щедрий.

Аналіз прислів’я «Як лихе слово сказати – краще промовчати»

-розуміє значення термінів: старанність, щедрість, ввічливість, самоконтроль, гуманність;

-обгрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях;

-виконує різні ролі в груповій роботі.

1

 

С.54-66

8

Урок узагальнення

Тема «Людські чесноти. Моральні норми».

Робота в парах «Візитівка»

Колективна робота: створення плакату на тему «Подаруй людині радість»

-виконує різні ролі в роботі в парах;

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С. 67

 

Тема

Зміст

Види навчальної

діяльності

Результати

навчальної діяльності

К-сть

год

Дата

При -

мітка

 

 

           Тема 3:

Людина            серед

людей

 

 

 

9

Цінність довіри.

Родинне

коло

9.1. Довіра як основа стосунків

9.2. Взаємоповага

9.3. Права і обов’язки членів сімї.

Робота з підручником.

Вправа «Пізнай себе»

Гра «Довіра – велика сила»

Добрати 5 споріднених слів до слова довіра.

Визначити 10 правил добрих взаємин в сімї.

Єсе «Улюблене свято в моїй родині»

-розуміє значення термінів: довіра, чесний, громадянське суспільство;

-аналізує вибір свій та вибір інших осіб з урахуванням користі і задоволення для здорового, безпечного життя;

-виконує різні ролі у груповій роботі;

-встановлює нові контакти.

1

 

С.68-75

10

Дружба. Людина в колективі

10.1. Вміння дружити

10.2. Етика відносин в колективі

Робота з підручником

Закінчити речення «Друзі можуть разом….»

Гра «Малюємо разом»

Вправа «Впізнай себе»

Сформувати 10 правил дружби

-розуміє значення термінів: дружба, колектив, симпатія, зафрендити, друг, товариш, кооперативна гра;

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби.

1

 

С. 76-

83

11

Шкільна етика

11.1. Відносини в школі

11.2. Правила поведінки

Робота з підручником

Твоя позиція «Зміни шкільне правило»

Анкета «Моє навчання»

Гра «Яблуко»

Вправа «Пізнай себе»

-розуміє значення термінів: боулінг, мобінг;

-розробляє стратегію подолання боулінгу, визначає джерела допомого жертвам боулінгу;

-обгрунтовує недоторканість чужого майна.

 

 

 

1

 

С. 84-87

12

Поведінка в громадсь-ких місцях

12.1. Громадські місця

12. 2. Поведінка в різних життєвих обставинах

Робота з підручником

Вправа «Пізнай себе»

Пояснити прислів’я «Хто шанує, того і люди шанують»

Логічне завдання «Три чому?»

Ігрова ситуація «Селфі»

-розуміє значення термінів: селфі, ритуал;

-організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час;

-обгрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях.

1

 

С. 88-92

13

Толерант-ність. Конфлікт.

13. 1. Етикетні кодекси релігійних спільнот.

13.2. Причини та шляхи розв’язання конфліктів.

Робота з підручником

Вправа «Пізнай себе»

Ігрова ситуація «Церемонія»

Памятка «Від суперечки до розуміння»

Ребус «Толерантність»

-розуміє значення термінів: толерантність, конфлікт, сварка, церемонія, дипломатичний протокол, інклюзія;

-ідентифікує причини й наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях;

-бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб.

1

 

С.93- 99

 

 

              Тема 4:

             Культура

спілкування.

 

 

 

14

Роль спілкування в житті людини..

14. 1. Види спілкування.

14.2. Культура спілкування.

15.3. Мова тіла і жестів.

Робота з підручником

Вправа «Пізнай себе»

Пояснити прислів’я «Говорить як три дні не їв»

Аналіз казки «Язиката Хвеська»

 

-розуміє значення термінів: комунікація, ЗМІ, лайк;

-аналізує взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності;

 

1

 

С.100-109

15

Вербальне і невербальне спілкування

15.3. Мова тіла і жестів.

Робота з підручником

Гра «Без слів»

Логічне завдання «Привітання мамі, другові».

-використовує різні засоби зв’язку;

-застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації;

1

 

С.110-119

16

Зовнішній вигляд людини як повідом-лення

16.1.Стиль і мода.

16.2.Дрес-код

16.3. Творче самовираження

 

Робота з підручником

Вправа «Пізнай себе»

Гра «Що вдягнути»

Пояснити вислів «Вміти одягатися»

-розуміє значення термінів: дрес-код, мода;

-розрізняє складники особистого простору, поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С.120-

123

17

Долання барєрів слухання

17.1.Чому люди не розуміють одне одного.

17.2.Емпатичне слухання.

17.3 Дистанційне навчання

 

 

Робота з підручником

Вправа «Пізнай себе»

Гра «Ідеальна бесіда»

Логічне завдання «Переконливий оповідач»

-розуміє значення термінів: емпатія;

-розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними намірами;

-бере участь у груповій роботі

1

 

С.115-119

18

Урок уза-гальнення

Теми «Людина серед людей», «Культура спілкування»

Групова робота «Подорож країною доброти»

 

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

-виконує різні ролі в груповій роботі;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С.124-125

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Планування
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку