Календарно-тематичне планування з етики для 5 класу складене у відповідності до підручника О. Данилевської, модельна програма Ашортіа Є. Д. та інші. Вказано види навчальної діяльності, результати та зміст
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльностісті |
К-сть год |
Дата |
Приміт-ка |
1 |
Вступ. Походження «етика» |
1.1.Що таке етика? 1.2.Моральні цінності та людські чесноти. 1.3.Етика та етикет. |
Асоціативна квітка до слова «Етика». Вправа «скажи комплімент своєму товаришеві» Робота з текстом підручника. Розігрування ситуацій і їх аналіз. Аналіз прислів’я «До доброї криниці стежка втоптана» |
-розуміє значення термінів: етика, мораль, людські чесноти; -пояснюють значення моралі. -застосовують правила моральної поведінки |
1 |
|
С.8-12 |
|
|
Тема 1. |
Моральні |
норми |
|
|
|
2 |
Унікальність людини. Правила. |
2.1.Відчуття щастя по-своєму. 2.2.Людська індивідуальність. 2.3.Особливість правил моралі. |
Творче завдання «Галерея індивідуальності». Вправа «Коли я відчуваю себе щасливим» Повідомлення «Цікаві звичаї інших народів» Аналіз ситуацій. Завершить речення «Правила потрібні, бо…» Інтернет-пошук «Що означає моє імꞌя» Експрес – аналіз шкільних правил. |
-розуміє значення термінів: індивідуальність, характер, правило, звичай, закон; -бере участь у груповій роботі, розпізнає приклади поведінки; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С.13-22 |
3 |
Моральні норми та принципи. Вчинок. |
3.1.Добро і зло 3.2.Поведінка людини 3.3.Моральний вибір. 3.4.Вплив розуму, емоцій і почуттів на поведінку. |
Робота з підручником. Розшифрувати ребус «волонтер». Розігрування ситуацій. Аналіз уривків літературних творів Асоціативний кущ «Як бути добрим» Аналіз прислів’я «Де ластівка не літає, а на весну додому вертає» Практичне завдання «Намалюй добро» |
- розуміє значення термінів: добро, зло, вчинок, мотив, наслідок; -обгрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей поведінки; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів; -бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби.
|
1 |
|
С. 23-31 |
4 |
Повага |
4.1.Золоте правило моралі. 4.2.Повага до звичаїв, традицій, символів і законів країни |
Робота з підручником. Прийом «Незакінчене речення» - Від майбутнього очікую Гра «Знайди зайве слово» Метод «Займи позицію» Аналіз прислів’я «Рідну країну потрібно не лише любити – її потрібно знати» |
-розуміє значення термінів: людяність, патріотизм, традиції, «золоте правило моралі»; -обгрунтовує наслідки вибору рішення щодо моделей перевірки, спрямованих на збереження здоровꞌя , добробуту і безпеки. |
1 |
|
С.32-41 |
|
|
Тема 2. |
Людські |
чесноти |
|
|
|
5 |
Роль чеснот у житті людини |
5.1.Відповідальність. 5.2.Совість |
Робота з підручником. Зорова опора «Людські чесноти» Метод «Мікрофон»- Відповідальність-це… Пояснити вислів. Що означає «вчитися на власних помилках» |
-розуміє значення термінів: відповідальність, совість; -бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; -розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища. |
1 |
|
С.42-49 |
6 |
Людські чесноти |
6.1.Доброчесність 6.2.Стриманість 6.3Терплячість 6.4Доброзичливість |
Робота з підручником. Гра «Відшукай родзинку»(позитив) Кейс-метод (аналіз реальних подій) Метод взаємних запитань. Аналіз прислів’я «Пильну свого носа, а не чужого проса» |
-розуміє значення термінів: доброчесність, стриманість, терплячість, доброзичливість; -виконує різні ролі в груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; -вирізняє ознаки доброчинності.
|
1 |
|
С.50-53 |
7 |
Людські чесноти |
7.1. Старанність 7.2. Щедрість 7.3. Ввічливість |
Робота з підручником. Робота в парах «Інтервꞌю» - Який твір ти нещодавно прочитав та яка його мораль? Гра «Відгадай емоцію» (пантоміма) Добрати 5 слів до слова: щедрий. Аналіз прислів’я «Як лихе слово сказати – краще промовчати» |
-розуміє значення термінів: старанність, щедрість, ввічливість, самоконтроль, гуманність; -обгрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях; -виконує різні ролі в груповій роботі. |
1 |
|
С.54-66 |
8 |
Урок узагальнення |
Тема «Людські чесноти. Моральні норми». |
Робота в парах «Візитівка» Колективна робота: створення плакату на тему «Подаруй людині радість» |
-виконує різні ролі в роботі в парах; -бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С. 67 |
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
При - мітка |
|
|
Тема 3: |
Людина серед |
людей |
|
|
|
9 |
Цінність довіри. Родинне коло |
9.1. Довіра як основа стосунків 9.2. Взаємоповага 9.3. Права і обов’язки членів сімꞌї. |
Робота з підручником. Вправа «Пізнай себе» Гра «Довіра – велика сила» Добрати 5 споріднених слів до слова довіра. Визначити 10 правил добрих взаємин в сімꞌї. Єсе «Улюблене свято в моїй родині» |
-розуміє значення термінів: довіра, чесний, громадянське суспільство; -аналізує вибір свій та вибір інших осіб з урахуванням користі і задоволення для здорового, безпечного життя; -виконує різні ролі у груповій роботі; -встановлює нові контакти. |
1 |
|
С.68-75 |
10 |
Дружба. Людина в колективі |
10.1. Вміння дружити 10.2. Етика відносин в колективі |
Робота з підручником Закінчити речення «Друзі можуть разом….» Гра «Малюємо разом» Вправа «Впізнай себе» Сформувати 10 правил дружби |
-розуміє значення термінів: дружба, колектив, симпатія, зафрендити, друг, товариш, кооперативна гра; -бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби. |
1 |
|
С. 76- 83 |
11 |
Шкільна етика |
11.1. Відносини в школі 11.2. Правила поведінки |
Робота з підручником Твоя позиція «Зміни шкільне правило» Анкета «Моє навчання» Гра «Яблуко» Вправа «Пізнай себе» |
-розуміє значення термінів: боулінг, мобінг; -розробляє стратегію подолання боулінгу, визначає джерела допомого жертвам боулінгу; -обгрунтовує недоторканість чужого майна.
|
1 |
|
С. 84-87 |
12 |
Поведінка в громадсь-ких місцях |
12.1. Громадські місця 12. 2. Поведінка в різних життєвих обставинах |
Робота з підручником Вправа «Пізнай себе» Пояснити прислів’я «Хто шанує, того і люди шанують» Логічне завдання «Три чому?» Ігрова ситуація «Селфі» |
-розуміє значення термінів: селфі, ритуал; -організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час; -обгрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях. |
1 |
|
С. 88-92 |
13 |
Толерант-ність. Конфлікт. |
13. 1. Етикетні кодекси релігійних спільнот. 13.2. Причини та шляхи розв’язання конфліктів. |
Робота з підручником Вправа «Пізнай себе» Ігрова ситуація «Церемонія» Памꞌятка «Від суперечки до розуміння» Ребус «Толерантність» |
-розуміє значення термінів: толерантність, конфлікт, сварка, церемонія, дипломатичний протокол, інклюзія; -ідентифікує причини й наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; -бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб. |
1 |
|
С.93- 99 |
|
|
Тема 4: |
Культура |
спілкування. |
|
|
|
14 |
Роль спілкування в житті людини.. |
14. 1. Види спілкування. 14.2. Культура спілкування. 15.3. Мова тіла і жестів. |
Робота з підручником Вправа «Пізнай себе» Пояснити прислів’я «Говорить як три дні не їв» Аналіз казки «Язиката Хвеська»
|
-розуміє значення термінів: комунікація, ЗМІ, лайк; -аналізує взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності;
|
1 |
|
С.100-109 |
15 |
Вербальне і невербальне спілкування |
15.3. Мова тіла і жестів. |
Робота з підручником Гра «Без слів» Логічне завдання «Привітання мамі, другові». |
-використовує різні засоби зв’язку; -застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації; |
1 |
|
С.110-119 |
16 |
Зовнішній вигляд людини як повідом-лення |
16.1.Стиль і мода. 16.2.Дрес-код 16.3. Творче самовираження
|
Робота з підручником Вправа «Пізнай себе» Гра «Що вдягнути» Пояснити вислів «Вміти одягатися» |
-розуміє значення термінів: дрес-код, мода; -розрізняє складники особистого простору, поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С.120- 123 |
17 |
Долання барꞌєрів слухання |
17.1.Чому люди не розуміють одне одного. 17.2.Емпатичне слухання. 17.3 Дистанційне навчання
|
Робота з підручником Вправа «Пізнай себе» Гра «Ідеальна бесіда» Логічне завдання «Переконливий оповідач» |
-розуміє значення термінів: емпатія; -розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними намірами; -бере участь у груповій роботі |
1 |
|
С.115-119 |
18 |
Урок уза-гальнення |
Теми «Людина серед людей», «Культура спілкування» |
Групова робота «Подорож країною доброти»
|
-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; -виконує різні ролі в груповій роботі; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С.124-125 |