«ПОГОДЖЕНО»
заступник директора з НВР
Борбіч Л.М.
_______________________
«___»____________ 2022 р.
«ПОГОДЖЕНО»
заступник директора з НВР
Борбіч Л.М.
_______________________
«___»____________ 2023 р.
Календарно-тематичне планування
факультативу з інформатики
для учнів 6 класу
ОЗЗСО «Тоболівський ліцей»
Приходько Тамари Володимирівни
«ЦИФРОВА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ»
(Інформатична освітня галузь, Мовно-літературна освітня галузь, Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь, Мистецька освітня галузь за НУШ; Освітні галузі “Технології, “Мови і літератури”, “Мистецтво” - Державний стандарт базової та середньої освіти 2012-2013 р.р. )
Автори: Саражинська Н.А., Якуба С.Ю.
2022 р.
№ |
|
Зміст |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти |
|
І. Засоби масової інформації |
||||
1. |
|
Засоби масової інформації. Види та функції засобів масової інформації. |
Має уявлення про сучасні види ЗМІ. Вміє визначати роль та завдання медіаграмотості. |
|
2. |
|
Участь ЗМІ у формуванні суспільної думки та громадянського суспільства. |
Розуміє основне джерело отримання інформації, що здатне впливати на людське життя. |
|
3 |
|
ЗМІ в демократичному суспільстві. Свобода слова та цензура. |
З повагою ставиться до думки оточуючих. Визначає актуальність та важливість цензури в Інтернеті. |
|
4 |
|
Професійні стандарти сучасного журналіста. |
Розуміє головні професійні стандарти журналіста, що полягають в наданні актуальних, повних, об’єктивних новин та інформації, що становить суспільний інтерес; |
|
5 |
|
Маніпулювання аудиторіями через порушення стандартів. |
Робить висновки із конкретно наведених ситуацій. Аналізує із використанням чек-ліста NPR |
|
6 |
|
Проєкт «Я – журналіст нового покоління». (Аналіз газет за жанровим наповненням) |
Створює власну «журналістську» статтю. Установки і цінності: усвідомлює, що критичний підхід до інформації що поширюється мас-медіа є протидією маніпуляціям, визнає, що правда і об’єктивність є базовими елементами формування суспільної думки. |
|
ІІ. Новини |
||||
7 |
|
Новини. Канал Google News. |
виявляє порушення стандартів та маніпулювання в медіа (приклади “мови ворожнечі”, цензури, пропаганди); в мобільному додатку Новини й погода від Google; |
|
8 |
|
Персоналізована стрічна новин |
налаштовує персоналізовану стрічку нових. |
|
9 |
|
Відстеження обраних новин з мобільних пристроїв. |
розрізняє фактичні новини та судження; відфільтровує фейки. |
|
10 |
|
Відстеження про появу в інтернеті ключових слів |
Відстежує ефективність ключових слів. Завантажує звіт про діагностику та включає відомості про релевантність ключового слова. |
|
11 |
|
Візуалізація нефільтрованих новин. |
переглядає та аналізує популярність новин через візуалізацію нефільтрованих новин (Unfiltered.news), що створено для країн з цензурою, забороною певних служб, обирає теми та довірені видання в Google News(на персональному комп`ютері та/або в мобільному додатку); |
|
12 |
|
Проєкт «Як читати новини під час війни?» |
Проаналізувати та створити пам’ятку відносно фейків та вплину новин на здоров’я та психоемоційний стан людини |
|
ІІІ. Аудіо |
||||
13 |
|
Сприймання та аналіз музичного твору мистецтва. |
має уявлення про класифікацію музичної творчості за її стильовими та жанровими ознаками; |
|
14 |
|
Розширення аудіофайлів. |
знає популярні розширення аудіофайлів |
|
15 |
|
Створення власної композиції. |
створює новинний подкаст за змістом статті про шкільне життя свого освітнього закладу з різним емоційним впливом на слухача; |
|
16 |
|
Прослуховування власної композиції. |
Аналізує та визначає темп, динаміку, регістр, музичні інтонації, склад виконавців, деякі музичні форми прослухано музичного твору; |
|
17 |
|
Надання спільного доступу до композиції. |
надає доступ до файлу |
|
18 |
|
Презентування власної композиції. «Відеокліп як засіб візуалізації музичного твору.» |
Представляє та захищає власну композицію. Використовує набуті знання для практичної діяльності. |
|
IV. Графіка |
||||
19 |
|
Графіка |
розуміє мету ідеологічних плакатів, рекламних постерів (формування певної реальності в уявах людей, викликати почуття відданості, ворожнечі, бажання придбати); |
|
20 |
|
Зображення, як засіб пропаганди. |
переглядає сферичні та панорамні зображення, порівнює їх влив та достовірність з іншими зображеннями |
|
21 |
|
Види графіки в рекламній індустрії. |
аналізує вплив конкретних планів та ракурсів на мету використання зображень в різних медіатекстах та очікуваний вплив на аудиторію; |
|
22 |
|
Пристрої для перегляду зображень |
підбирає відповідні фото для відображення різних подій; |
|
23 |
|
Пристрої для створення сферичних та панорамних зображень |
описує можливі види змін, які зазнає фото після редагування, пояснює наслідки цих змін для сили впливу на аудиторію або для точності інформації в новинних медіа; |
|
24 |
|
Проєкт «Моя зовнішня реклама» |
Створення одного із носіїв зовнішньої реклами (білборд, сітілайт, лайтбокс, беклайт, дорожня розтяжка, штендер, призматрон, тощо.) |
|
25 |
|
Захист проєкту «Створення власного рекламного продукту» |
Самооцінка та формування висновків. |
|
V. Соціальна інформація |
||||
26 |
|
Соціальна інформація та її типи. |
усвідомлює, що соціальна інформація відображає суспільні стосунки; |
|
27 |
|
Властивості соціальної інформації. |
має уявлення про властивості соціальної інформації: цінність, зміст, об’єктивність, адекватність, вірогідність, точність, оперативність, надійність; |
|
28 |
|
Характеристики соціальної інформації. |
характеризує приклади соціальної інформації з точки зору психологічного впливу на людей та залежності сприймання від сфери діяльності людини; |
|
29 |
|
Створення тестування за допомогою Google FORMS «Війна лайків. Зброя в руках соціальних мереж» |
аналізує рівень надійності соціальної інформації та об’єктивні причини спотворень, перекручувань всього повідомлення або частини |
|
VI. Текст |
||||
30 |
|
Опрацювання текстових документів. |
опрацьовує текстові документи у співраці з іншими учнями з оцінюванням новинних повідомлень: цінність, зміст, об’єктивність, адекватність, вірогідність, точність, оперативність, надійність; |
|
31 |
|
Репрезентація. |
репрезентує в групі тексти, в залежності від зміни цільової аудиторії; |
|
32 |
|
Співпраця у спільному текстовому документі. |
розуміє і пояснює алгоритм аналізу медіа тексту; висловлює свої думки, порівнює власну думку з думкою інших учнів, обґрунтовує свою думку під час спільної роботи |
|
33 |
|
Чати, коментарі, завдання у текстовому документі. |
використовує чат під час спільного редагування документів, функцію коментування та призначення завдань |
|
34 |
|
Практична робота «Створення плану аналізу медіа тексту та аналіз медіа тексту за вибором» |
Використовує набуті знання для практичної діяльності. |
|
VII. Співпарця |
||||
35 |
|
Історія Google Диску. |
|
|
36 |
|
Інтерфейс Google Диску. |
|
|
37 |
|
Основи роботи на Google Диску. |
|
|
38 |
|
Спільні документи на Google Диску. |
|
|
39 |
|
Спільні папки на Google Диску. |
|
|
40 |
|
Типи документів на Google Диску |
|
|
41 |
|
Редактори Google Диску |
|
|
42 |
|
Структурування файлів на диску. |
|
|
43 |
|
Синхронізація файлів між комп’ютером та віртуальним диском. |
|
|
44 |
|
Спільний доступ до папок. |
|
|
45 |
|
Спільний доступ до файлів. |
|
|
46 |
|
Як відновити видалені файли Google Диску |
|
|
47 |
|
Ефективне використання інструментів Google |
|
|
48 |
|
Google Документи: спільна практична робота з онлайн документами. |
|
|
49 |
|
Google Документи: спільна практична робота з онлайн документами. |
|
|
50 |
|
Узагальнення. Створення анкети та проведення опитування. |
|
|
51 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
52 |
|
Підсумковий урок |
|