Календарно-тематичне планування факультативу з інформатики для учнів 6 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування факультативу з інформатики для учнів 6 класу з тижневим годинним навантаженням 1,5 год. Складене відповідно: Програма “Цифрова та медіаграмотність” інтегрованого курсу за вибором/факультативу (Інформатична освітня галузь, Мовно-літературна освітня галузь, Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь, Мистецька освітня галузь за НУШ; Освітні галузі “Технології, “Мови і літератури”, “Мистецтво” - Державний стандарт базової та середньої освіти 2012-2013 р.р. ) Автори: Саражинська Н.А., Якуба С.Ю.
Перегляд файлу

«ПОГОДЖЕНО»
заступник директора з НВР
Борбіч Л.М.
_______________________
«___»____________ 2022 р.

«ПОГОДЖЕНО»
заступник директора з НВР
Борбіч Л.М.
_______________________
«___»____________ 2023 р.

 

 

Календарно-тематичне планування

факультативу з інформатики

для учнів 6 класу

ОЗЗСО «Тоболівський ліцей»

Приходько Тамари Володимирівни

 

 

 

«ЦИФРОВА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ»
(Інформатична освітня галузь, Мовно-літературна освітня галузь, Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь, Мистецька освітня галузь за НУШ; Освітні галузі “Технології, “Мови і літератури”, “Мистецтво” - Державний стандарт базової та середньої освіти 2012-2013 р.р. )
Автори: Саражинська Н.А., Якуба С.Ю.

 

 

 

 

 

2022 р.


у/п


Дата

Зміст
навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти


Примітка

І. Засоби масової інформації

1.

 

Засоби масової інформації.  Види та функції засобів масової інформації.

Має уявлення про сучасні види ЗМІ. Вміє визначати роль та завдання медіаграмотості.

 

2.

 

Участь ЗМІ у формуванні суспільної думки та громадянського суспільства.

Розуміє основне джерело отримання інформації, що здатне впливати на людське життя.

 

3

 

ЗМІ в демократичному суспільстві. Свобода слова та цензура.

З повагою ставиться до думки оточуючих. Визначає актуальність та важливість цензури в Інтернеті.

 

4

 

Професійні стандарти сучасного журналіста.

Розуміє головні професійні стандарти журналіста, що полягають в наданні актуальних, повних, об’єктивних новин та інформації, що становить суспільний інтерес;

 

5

 

Маніпулювання аудиторіями через порушення стандартів.

Робить висновки із конкретно наведених ситуацій. Аналізує із використанням чек-ліста NPR

 

6

 

Проєкт «Я – журналіст нового покоління». (Аналіз газет за жанровим наповненням)

Створює власну «журналістську» статтю.

Установки і цінності: усвідомлює, що критичний підхід до інформації що поширюється мас-медіа є протидією маніпуляціям, визнає, що правда і об’єктивність є базовими елементами формування суспільної думки.

 

ІІ. Новини

7

 

Новини. Канал Google News.
Додаток Google новини.

виявляє порушення стандартів та маніпулювання в медіа (приклади “мови ворожнечі”, цензури, пропаганди); в мобільному додатку Новини й погода від Google;

 

8

 

Персоналізована стрічна новин

налаштовує персоналізовану стрічку нових.

 

9

 

Відстеження обраних новин з мобільних пристроїв.

розрізняє фактичні новини та судження; відфільтровує фейки.

 

10

 

Відстеження про появу в інтернеті ключових слів

Відстежує ефективність ключових слів. Завантажує звіт про діагностику та включає відомості про релевантність ключового слова.

 

11

 

Візуалізація нефільтрованих новин.

переглядає та аналізує популярність новин через візуалізацію нефільтрованих новин (Unfiltered.news), що створено для країн з цензурою, забороною певних служб, обирає теми та довірені видання в Google News(на персональному комп`ютері та/або в мобільному додатку);

 

12

 

Проєкт «Як читати новини під час війни?»

Проаналізувати та створити пам’ятку відносно фейків та вплину новин на здоров’я та психоемоційний стан людини

 

ІІІ. Аудіо

13

 

Сприймання та аналіз музичного твору мистецтва.

має уявлення про класифікацію музичної творчості за її стильовими та жанровими ознаками;

 

14

 

Розширення аудіофайлів.

знає популярні розширення аудіофайлів

 

15

 

Створення власної композиції.

створює новинний подкаст за змістом статті про шкільне життя свого освітнього закладу з різним емоційним впливом на слухача;

 

16

 

Прослуховування власної композиції.

Аналізує та визначає темп, динаміку, регістр, музичні інтонації, склад виконавців, деякі музичні форми прослухано музичного твору;

 

17

 

Надання спільного доступу до композиції.

надає доступ до файлу

 

18

 

Презентування власної композиції.  «Відеокліп як засіб візуалізації музичного твору.»

Представляє та захищає власну композицію. Використовує набуті знання для практичної діяльності.

 

IV. Графіка

19

 

Графіка

розуміє мету ідеологічних плакатів, рекламних постерів (формування певної реальності в уявах людей, викликати почуття відданості, ворожнечі, бажання придбати);

 

20

 

Зображення, як засіб пропаганди.

переглядає сферичні та панорамні зображення, порівнює їх влив та достовірність з іншими зображеннями

 

21

 

Види графіки в рекламній індустрії.

аналізує вплив конкретних планів та ракурсів на мету використання зображень в різних медіатекстах та очікуваний вплив на аудиторію;

 

22

 

Пристрої для перегляду зображень

підбирає відповідні фото для відображення різних подій;

 

23

 

Пристрої для створення сферичних та панорамних зображень

описує можливі види змін, які зазнає фото після редагування, пояснює наслідки цих змін для сили впливу на аудиторію або для точності інформації в новинних медіа;

 

24

 

Проєкт «Моя зовнішня реклама»

Створення одного із носіїв зовнішньої реклами (білборд, сітілайт, лайтбокс, беклайт, дорожня розтяжка, штендер, призматрон, тощо.)

 

25

 

Захист проєкту «Створення власного рекламного продукту»
 

Самооцінка та формування висновків.

 

V. Соціальна інформація

26

 

Соціальна інформація та її типи.

усвідомлює, що соціальна інформація відображає суспільні стосунки;
 

 

27

 

Властивості соціальної інформації.

має уявлення про властивості соціальної інформації: цінність, зміст, об’єктивність, адекватність, вірогідність, точність, оперативність, надійність;

 

28

 

Характеристики соціальної інформації.

характеризує приклади соціальної інформації з точки зору психологічного впливу на людей та залежності сприймання від сфери діяльності людини;

 

29

 

Створення тестування за допомогою  Google FORMS «Війна лайків. Зброя в руках соціальних мереж»

аналізує рівень надійності соціальної інформації та об’єктивні причини спотворень, перекручувань всього повідомлення або частини

 

VI. Текст

30

 

Опрацювання текстових документів.

опрацьовує текстові документи у співраці з іншими учнями з оцінюванням новинних повідомлень: цінність, зміст, об’єктивність, адекватність, вірогідність, точність, оперативність, надійність;

 

31

 

Репрезентація.

репрезентує в групі тексти, в залежності від зміни цільової аудиторії;

 

32

 

Співпраця у спільному текстовому документі.

розуміє і пояснює алгоритм аналізу медіа тексту; висловлює свої думки, порівнює власну думку з думкою інших учнів, обґрунтовує свою думку під час спільної роботи

 

33

 

Чати, коментарі, завдання у текстовому документі.

використовує чат під час спільного редагування документів, функцію коментування та призначення завдань

 

34

 

Практична робота «Створення плану аналізу медіа тексту та аналіз медіа тексту за вибором»

Використовує набуті знання для практичної діяльності.

 

VII. Співпарця

35

 

Історія Google Диску.

  • називає типи документів, що можуть бути створені редакторами Google Диску;
  • організовує хмарну структуру своїх документів;
  • налаштовує синхронізацію файлів між комп’ютером та віртуальним диском,
  • уміє створювати та спільно редагувати документи;
  • переглядає документи на віртуальному диску та в мобільному додатку;
  • уміє відновити видалені файли персонального навчального середовища;
  • використовує набуті знання для практичної діяльності.

 

 

36

 

Інтерфейс Google Диску.

 

37

 

Основи роботи на Google Диску.

 

38

 

Спільні документи на Google Диску.

 

39

 

Спільні папки на Google Диску.

 

40

 

Типи документів на Google Диску

 

41

 

Редактори Google Диску

 

42

 

Структурування файлів на диску.

 

43

 

Синхронізація файлів між комп’ютером та віртуальним диском.

 

44

 

Спільний доступ до папок.

 

45

 

Спільний доступ до файлів.

 

46

 

Як відновити видалені файли Google Диску

 

47

 

Ефективне використання інструментів Google

 

48

 

Google Документи: спільна практична робота з онлайн документами.

 

49

 

Google Документи: спільна практична робота з онлайн документами.

 

50

 

Узагальнення. Створення анкети та проведення опитування.

 

51

 

Тематичне оцінювання

 

52

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Планування
Додано
25 вересня 2022
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку