ФІЗИКА І ХІМІЯ У ПОБУТІ 9 КЛАС
35 годин (1 год на тиждень)
Підручник: Фізика: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Розділ 1. Електромагнітні явища |
Учень:
|
Розділ 2. Елементарні відомості з побутової хімії
|
Учень:
|
Графік проведення письмових робіт з фізики 7 клас |
||
Розділ |
Письмові роботи |
Дата |
Розділ 1. Електромагнітні явища
Розділ2. Елементарні відомості з побутової хімії
|
Лабораторний практикум. Робота №1 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №2 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №3 |
|
|
Лабораторний практикум. Робота №4 |
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
Усього: |
|
|
Лабораторних робіт |
4 |
|
Контрольних робіт |
2 |
|
Самостійних робіт |
- |
|
Навчальних проектів |
- |
|
№ п/п |
Дата |
|
Тема уроку |
Примітка |
І семестр Розділ 1. Електромагнітні явища |
||||
|
|
|
Елементарні відомості з електрики . Значення електрики в житті людини. Техніка безпеки при користуванні електричними приладами |
|
|
|
|
Електричний заряд. Електризація тіл тертям |
|
|
|
|
Провідники та ізолятори електричних зарядів |
|
|
|
|
Джерела електричного струму: сухий елемент, позитивний і негативний полюси елемента. Акумулятори. Динамомашина, гідротурбіна і теплоелектростанції. Знайомство з джерелами струму, призначення кожного, використання у житті. Електроенергетика України |
|
|
|
|
Спостереження електричної іскри. Електричні явища в атмосфері. Блискавка. Блискавковідвід |
|
|
|
|
Передача електричного струму. Електричне коло. Складові частини найпростішого електричного кола: джерело струму, провідники, споживач струму (лампочка, двигун, дзвінок, вимикач) |
|
|
|
|
Лабораторний практикум. Робота № 1. Складання електричного кола з різними з’єднаннями провідників |
|
|
|
|
Рух електричного струму по колу. Значення і будова лабораторного вимикача. Техніка безпеки. Умовне позначення елементів кола, схеми електричного кола |
|
|
|
|
Сила електричного струму. Залежність сили струму від кількості електричних зарядів, що проходять через провідники. Вимірювання сили струму амперметром. Одиниця вимірювання сили струму ампер. Ввімкнення амперметра в коло |
|
|
|
|
Поняття про напругу. Вимірювання напруги вольтметром. Ввімкнення вольтметра в коло. Одиниця вимірювання напруги вольт |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольна робота |
|
|
|
|
Опір провідників. Залежність опору від довжини, товщини провідників і матеріалу, з якого вони виготовлені. Провідники з малим опором: срібло, мідь, алюміній, сталь. Провідники з малим опором: вольфрам, нікель. |
|
|
|
|
Реостат – прилад для зменшення або збільшення опору. Залежність сили струму від опору. Використання реостата |
|
ІІ семестр |
||||
|
|
|
Види з’єднань провідників в електричному колі: Послідовне. Паралельне. Змішане. Розгляд електромережі в шкільній майстерні, класі |
|
|
|
|
Будова і призначення розетки, вилки, вимикача, патрона. Ввімкнення їх у коло. Техніка безпеки. Усунення пошкоджень кожного із пристроїв Лабораторний практикум. Робота № 2. Монтаж розетки, патрона, вимикач, вилки. |
|
|
|
|
Теплова дія електричного струму: прилади, принцип дії яких ґрунтується на тепловій дії, будова і призначення. Ввімкнення в коло; знаходження і усунення пошкоджень. Запобіжники в електричному колі; заміна запобіжників новими; коротке замикання; причини та попередження; правила дотримання техніки безпеки |
|
|
|
|
Постійні магніти. Дія магнітів на чорні метали. Взаємодія магнітних полів постійних магнітів. Магнітна дія електричного струму. Прилади, принцип роботи яких ґрунтується на магнітній дії струму |
|
|
|
|
Електромагніт. Будова електромагніту. Використання електромагнітів в техніці, на виробництві |
|
|
|
|
Електричний дзвінок. Будова, призначення. Ввімкнення електричного дзвінка в коло. Кнопка дзвінка |
|
|
|
|
Електродвигун. Будова. Призначення. Електродвигун станків, швейної машини. Передача обертання вала електродвигуна до робочого вала. Техніка безпеки |
|
|
|
|
Змінний струм. Відмінності між змінним і постійним електричним струмом. Одержання змінного електричного струму |
|
|
|
|
Трансформатор. Будова. Знижуючі і підвищуючі трансформатори. Ввімкнення трансформатора в коло. Передача електричного струму на великі відстані |
|
|
|
|
Лабораторний практикум. Робота № 3. Вивчення дії трансформатора. Зміна напруги за допомогою трансформатора |
|
|
|
|
Спостереження за диском електролічильника. Обчислення плати за електроенергію. Лабораторний практикум. Робота № 4. Зняття показників електролічильника і обчислення оплати за витрачену електроенергію. |
|
Розділ 2. Елементарні відомості з побутової хімії |
||||
|
|
|
Миючі засоби. Синтетичні миючі засоби, склад, класифікація. Мило: господарське, туалетне, медичне. Допоміжні засоби для прання. Сировина для виготовлення миючих засобів. Властивості, використання Засоби чищення. Класифікація засобів чищення. Засоби виведення плям і чищення одягу, чищення кухонного посуду, раковин, ванн, догляду за меблями та підлогою. Використання. Зберігання |
|
|
|
|
Кислоти. Оцтова кислота. Лимонна кислота. Сірчана кислота. Соляна кислота. Луги. Їдкий натр (сода). Їдкий кальцій. Їдкий калій. Використання кислот та лугів. Дія на лакмус, дія на тканину, воду. Використання в народному господарстві. Правила техніки безпеки |
|
|
|
|
Мінеральні солі і добрива. Азотні добрива (селітра, калійна сіль, селітра натрієва). Фосфатні добрива (суперфосфат, кісткова мука). Калійні добрива (калійна селітра, сіркокислий калій, сільвінт) |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольна робота |
|
|
|
|
Засоби боротьби з побутовими комахами. Дезинфікуючі засоби. Засоби для знищення тарганів і клопів, молі, літаючих комах. Засоби дезинфекції (хлорне вапно, монохлорамін). Дезодоранти і аерозолі. Засоби ароматизації побутових приміщень |
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|
Погоджено: Затверджено:
ЗДНВР школи Директор школи
__________ Юрчишена О.Д. ___________ Паращук С.М.
Календарно-тематичне планування
з фізики та хімії у побуті
за програмою для класів спеціальних загальноосвітніх закладів для розумово відсталих дітей
для учня 9 класу
Обчакевича Ю.М.
(індивідуальна форма навчання)
Вчитель: Гуцалюк А.Ю.
2018-2019 н.р.