Урок 3. Магнітне поле струму. Правило свердлика.

Про матеріал
Розробка 3 уроку з теми "Магнітне поле" у 9 класі з фізики за підручником В.Г.Бар'яхтар та ін. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

9 клас. т. Магнітне поле. Урок №3

 

Тема уроку: Магнітне поле струму. Правило свердлика.

 

Мета уроку: сформувати вміння визначати напрям магнітного поля навколо провідника зі струмом; удосконалювати знання учнів про електромагнітні явища, закріпити вміння визначати напрям магнітного поля; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; виховувати уважність, кмітливість, допитливість.

 

Обладнання: постійні магніти, джерело живлення, штатив з закріпленим лінійним дротом, лампа розжарювання, презентація, плакати.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Методи навчання: - діалогічний;

  •     демонстративний;
  •     пояснювальний.

 

Форми навчання:  - фронтальна;

  •     групова;
  •     індивідуальна;

 

Засоби навчання:  - картки;

  •     підручники;
  •     записи на дошці;
  •     досліди.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  • перевірка готовності класу до уроку;
  • запис дати в зошиті.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми і мети уроку (запис у зошитах)
  2. Перевірка сформованості знань з попередньої теми.
    1.        Групова робота з класом.
  • індивідуальні запитання (3 учні працюють з питаннями на картках, 2 учнів відповідають письмово на теоретичні питання, з подальшим поясненням в класі);

Завдання для учнів, що працюють за партою:

В-1

  1. Що називають магнітним полем?
  2. Як можна виявити магнітне поле?
  3. Що є силовою характеристикою магнітного поля?
  4. Сполучи назви величин з одиницями їх вимірювання

А) магнітна індукція   1) Ньютон

Б) електричний заряд  2) Тесла

В) сила    3) Кулон

     4) Ампер         

Теоретичні питання:

В-1 Перерахувати основні властивості магнітного поля. (3 хв.)

В-2 Перерахувати основні властивості магнітного поля Землі (3 хв)

В-3 Вкажіть способи визначення напряму магнітного поля. (3 хв.)

 

Фронтальна бесіда по запитанням:

  1. Що називають магнітним полем?
  2. Як можна виявити магнітне поле?
  3. Як можна створити магнітне поле?
  4. Яке поле називають вихровим?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Пригадайте, що існує навколо провідника зі струмом? (магнітне поле)
  2. Чи залежить його наявність від наявності струму у провіднику? (Так)
  3. Як виявити – чиє магнітне поле навколо провідника? (магнітною стрілкою)
  4. Від чого залежить напрям розташування магнітної стрілки біля провідника?
  5. Як Ви думаєте чи є якась закономірність між напрямом струму у провіднику і розташуванням магнітної стрілки?

ІV. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

- Дослід з лінійним провідником (розташованим

вертикально) та магнітними стрілками (можна додати

залізні ошурки).

- Проблемне питання:

Чи є якась закономірність у розташуванні

магнітних стрілок?

- Пояснення особливості свердлика

(наявність двох одночасних рухів –

обертального і поступального)

- Пояснення правила свердлика (або правила правої руки)

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розв’язування задач на становлення напряму магнітного поля за правилом свердлика:

Опрацьовується 8-10 прикладів як з лінійними провідника так із котушками.

VI. Підсумок уроку.

Домашнє завдання:

Параграф 3, Вправа 3 №1-4

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
4441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку