Додаток 17,18
До Державного стандарту
ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА
6 КЛАС
Громадянські та соціальні компетентності
[https://svitdovkola.org/files/uis5/%D0%94%D0%A1%D0%91%D0%A1%D0%9E-2020%20-%20%D0%94%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B8%2017,%2018%20(%D0%93%D0%86%D0%9E)%20-%20svitdovkola.org.pdf]
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Орієнтири для оцінювання |
1 |
|
Вступ. Громадянин України. Усвідомлення себе громадянином України. |
характеризує роль держави та демократії щодо забезпечення прав людини і створення умов для розвитку особистості |
2 |
|
Права та обов’язки. Розуміння своїх прав та обов’язків як громадянина України та готовність їх виконувати. |
розрізняє права людини і обов’язки громадянина, пояснює взаємозв’язок між правами / потребами та правом і законом |
3 |
|
Потреби та бажання. Вміння раціонально втілювати бажання та отримувати потреби. |
розрізняє права людини і обов’язки громадянина, пояснює взаємозв’язок між правами / потребами та правом і законом |
4 |
|
Гідність особи. Самоповага та повага до прав та гідності інших осіб. |
пояснює поняття “гідність” та ідентифікує в минулому та сучасності випадки захисту та порушення гідності людини , обґрунтовує необхідність поваги до власної гідності та гідності іншої особи , аналізує середовище закладу освіти щодо поваги до гідності та дотримання прав людини (за визначеними критеріями) |
5 |
|
Почуття власної гідності та внутрішньої свободи. Член громадянського суспільства. |
пояснює поняття “гідність” та ідентифікує в минулому та сучасності випадки захисту та порушення гідності людини ,обґрунтовує необхідність поваги до власної гідності та гідності іншої особи ,аналізує середовище закладу освіти щодо поваги до гідності та дотримання прав людини (за визначеними критеріями) |
6 |
|
Поведінка активного та відповідального члена громадянського суспільства. |
визнає відповідальність за свою поведінку, якщо вона призводить до порушення гідності інших людей чи до неможливості реалізації їх прав |
7 |
|
Основи права. Зміст прав людини. Вміння захищати та захищатися у правовий статус. |
пояснює правила, яких має дотримуватися у цих спільнотах пояснює своє право на особистий простір (приватність) і право інших осіб на це ідентифікує та моделює ситуації, пов’язані з порушенням прав людини, та обирає способи захисту цих прав |
8 |
|
Узагальнення знань з теми «Громадянин України». Контроль знань з теми. |
Тестова робота |
9 |
|
Цінності людини, її життя, здоров’я. Визнання цінності іншої особи та повага до її приватності. |
виявляє порушення права на особистий простір та протидіє цьому |
10 |
|
Відповідальність. Стереотипи. Мова ворожнечі. Проблеми різних спільнот та інтереси їх представників. |
обґрунтовує необхідність захищати права людини і громадянина та дотримуватися обов’язків громадянина , визнає відповідальність за свою поведінку, якщо вона призводить до порушення гідності інших людей чи до неможливості реалізації їх прав ]обґрунтовує небезпеку замовчування порушення прав людини |
11 |
|
Власні погляди та їх переконання. Суперечності та конфлікти. Вміння уникати конфлікти. |
пояснює базові права людини, зокрема дитини, і механізми їх реалізації та захисту |
12 |
|
Повага до законів і традицій, досвіду інших народів, релігій та культур. |
наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні ,пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу,] зіставляє культури, їх цінності, традиції, спосіб життя |
13 |
|
Керування власними емоціями . Пошук компромісів. Вміння досягати порозуміння. |
гнучко та конструктивно взаємодіє з новими людьми, адаптується до нових місць та ситуацій , визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них |
14 |
|
Практичне заняття на тему «Конфлікти. Компроміси. Культура емоцій». |
Аналіз ситуації |
15 |
|
Можливості зловживання своїми правами. Уникнення негативних стереотипів. Вміння аналізувати вчинки. |
пояснює природу виникнення стереотипів, критично оцінює стереотипи та упередження |
16 |
|
Нерівність та недоброчесність. Недоторканість і безпека. Громадська думка. Особливості соціальної поведінки. |
конструктивно реагує на випадки утисків, насилля та вияви нерівності або несправедливості, не замовчує їх |
17 |
|
Узагальнення знань з курсу «Громадянська освіта». Культурний діалог на проблемне питання. Підсумковий урок. |
|