Програма гуртка
№ п/п |
Дата |
Тема заняття |
Прим. |
|
|
Вступне заняття. Вправи на згуртованість та адаптацію в групі. «Піжмурки», «Паравозик», «Ласкаве ім’я» |
|
Модуль 1. Розвиток позитивної мотивації до навчання |
|||
|
|
«Я школяр» .Діагностика мотиваційної сфери. Вправи на адаптацію до школи «Школа на планеті «Навпаки»». |
|
|
|
Вправи на адаптацію до школи «Що робить учитель?», «Я – книжкова шафа». Вивчення вірша. |
|
|
|
Вправи на формування позитивної мотивації до навчання. Вправи «Що я відчуваю у школі», «Шкільна фотографія». |
|
|
|
Вправи на формування позитивної мотивації до навчання. Робота з казкою «Про дівчинку та сувору вчительку». |
|
|
|
Мої позитивні риси. Усвідомлення власних позитивних рис характеру. Вправи «Я пишаюсь», «Зайчик-хвастун». |
|
|
|
Усвідомлення власних позитивних рис характеру. «Встаньте, хто …» |
|
|
|
Самооцінка. Вправи на формування позитивної самооцінки в учнів «Перетворись на іграшку». Кричалка «Я хороший». Вправи «Раніше - пізніше». |
|
|
|
Самооцінка. «Я в майбутньому», «Відгадай хто я». |
|
|
|
Самооцінка. «Мій майбутній дім», «Я - чарівник». Казка |
|
|
|
Розважальна гра «Ми зростаємо – ми мріємо». |
|
Модуль 2. Розвиток пізнавальних процесів. |
|||
|
|
Пам’ять як психічний процес |
|
|
|
Діагностика домінантного типу пам’яті. Методика «Запам’ятай ». Вправи «Якщо ти корабель…». |
|
|
|
Методика « Скажи ведмедику добрі слова», «Передай повідомлення». Робота з казкою. |
|
|
|
Довготривала пам’ять. Поняття та діагностика довготривалої пам’яті. Вправи на розвиток довготривалої пам’яті «Що ти робив улітку?» |
|
|
|
Вправи на розвиток довготривалої пам’яті «Що тобі подарували на день народження?». Покажи тваринку. Казка. |
|
|
|
Короткочасна пам’ять. Поняття та діагностика короткотривалої пам’яті «Запам’ятай,що змінилося» «Запам’ятай і відтвори». |
|
|
|
Поняття та діагностика короткотривалої пам’яті «Покажи тваринку», малюнок «Малюємо казку». |
|
|
|
Зорова пам’ять. Вправи «Де чиє місце», «Що в скринці», «Що червоного кольору», «Посміхнись як …», «Де ніс, де вухо?» |
|
|
|
Словесно-логічна пам’ять. Вправи на розвиток словесно-логічної пам’яті «Запам’ятай оповідання», «Опиши тваринку», «Вгадай, де я йду», «Муха» |
|
|
|
Слухова пам’ять. Вправи на розвиток слухової пам’яті «Знайди за описом», «Запам’ятай і відтвори», «Фотополювання», «Якби…», «Послухай і повтори» |
|
|
|
Моторна пам’ять. Вправи на розвиток моторної пам’яті «Боулінг», «Чарівні палички», «Буратіно хоче в гості», «Встань, хто…» |
|
|
|
Образна пам’ять. Вправи на розвиток образної пам’яті «На що це схоже?», «Передай почуття» |
|
|
|
Комбінована пам’ять. Розвиток комбінованої пам’яті «Покупки», «Буває-не буває», «Птах-звір-риба». Малюнок за казкою «Троє поросят» |
|
|
|
Практичне заняття. Діагностика різних видів пам’яті. |
|
|
|
Уява. Вправи на розвиток продуктивної уяви «Фантазія», «Хто де живе?», «Допоможи Колобку», «Слово-казка»,. Малюнок на вільну тему. |
|
|
|
Креативні здібності. Вправи на розвиток креативних здібностей. «Що було б, якби…», «Так, ні», «Монолог картоплі». |
|
|
|
Сприйняття. Вправи на розвиток зорово-просторового сприймання «Допоможи бджілці знайти …», «Невидимі слова», «Лабіринт», «Заборонений рух». |
|
|
|
Просторова орієнтація. «Піжмурки». |
|
|
|
Увага як психічний процес. «Знайди та викресли». |
|
|
|
Довільна увага. «Що переплутав художник?» |
|
|
|
Вправи на збільшення уваги «Розплутай клубок». |
|
|
|
Вправи на розвиток стійкості уваги «Порівняй два малюнки», «Знайди розбіжності». |
|
|
|
Розвиток уваги в умовах колективної діяльності. Вправи «Встань у кого колір …», «Буква на спині». |
|
|
|
Практичне заняття «Склади малюнок», «Розповідь навпаки». |
|
|
|
Аналітичне сприймання. «Що тут зайве?», «Тактильний образ», «Зелений крокодил у синьому капелюсі» |
|
|
|
Вправи на розвиток просторового сприйняття «П’ять предметів одного кольору», «Пройди лабіринт». |
|
|
|
Практичне заняття. Вправи на розвиток тактильно-просторового сприйняття та пам’яті «Море хвилюється», Чарівний мішечок . Ліплення тварин з солоного тіста з пам’ яті. |
|
|
|
Уміння слухати. Вправи «Графічний диктант», «Холодне - гаряче». |
|
|
|
Розвиток дрібної моторики рук. «Зарядка для пальчиків», «Збери кульки», «Склади з паличок» |
|
|
|
Вправи «Замок зі склянкою». |
|
|
|
Вправа «Знайди та домалюй», робота з манкою. |
|
|
|
Діагностика психічних процесів. |
|
Модуль 3. Розвиток і вдосконалення комунікативних навичок |
|||
|
|
Спілкування. Вправи на розвиток умінь володіти засобами спілкування «Скажи ведмедику добрі слова». |
|
|
|
Вправи на розвиток умінь володіти засобами спілкування «Передай повідомлення», «Засмутився - звеселів». Робота з казкою «п’ятірка та добре серце». |
|
|
|
Дружелюбність. Вправи на формування дружелюбності та взаємоповаги «Подаруй усмішку», «Хто сьогодні молодець», «Які якості людини ми задумали». Робота з казкою |
|
|
|
Групова взаємодія. Ігри на розвиток групової взаємодії та навичок спілкування Нитка та голка», «День народження у …» |
|
|
|
Ігри на розвиток групової взаємодії та навичок спілкування «Стежинка», «Серце групи», «Якості – пошепки». Спільний колаж на задану тему. |
|
|
|
Співпереживання. Вправи на розвиток уміння співпереживання та співчуття «Допоможи котику»Робота з казкою «Я не такий, як усі». |
|
|
|
Вправи на розвиток уміння співпереживання та співчуття, «Ведмедик заблукав». Робота з казкою. |
|
|
|
Суперечки та конфлікти. Вправа на розвиток уміння взаємодіяти з однолітками, домовлятися в групі. Спільний колаж. Гра «Чарівний ліс». Вправа «Я тебе розумію». |
|
|
|
Суперечки та конфлікти. Спільний колаж. Гра «Чарівний ліс». Вправа «Я тебе розумію». |
|
|
|
Толерантність. Розвиток толерантного та ввічливого ставлення до оточення. Вправи «М’ячик», «Змагання», «Чиї якості». Робота з казкою. |
|
|
|
Практичне заняття. Сюжетна гра «У місті друзів» |
|
|
|
Підсумкове заняття. Вправи на закріплення комунікативних навичок. Спільне свято «Школа моєї мрії». |
|
Модуль 4. Розвиток мисленнєвої діяльності |
|||
|
|
Спостережливість. Розвиток спостережливості, вдосконалення вміння встановлювати закономірності. Вправи, «Ранок», «Опиши сусіда» |
|
|
|
Розвиток спостережливості, вдосконалення вміння встановлювати закономірності. Вправи «Плутанина», «Циганка». |
|
|
|
Гнучкість мислення. Вправи на розвиток гнучкості мислення, вміння порівнювати «Знайди відмінності», «Що було б, якби…», «Придумай фінал». |
|
|
|
Логічне мислення. Вправи на розвиток логічного мислення «Динозаврики», «Отут щось не так», «Загадай іграшку». Аплікація «Веселі баранці». |
|
|
|
Асоціативне мислення. Вправи «Вийшов у поле Боровик», «Асоціації», «На що схоже…?» |
|
|
|
Конкретизація та узагальнення. Вправи «Скажи одним словом», «Що в мішечку?». |
|
|
|
Конкретизація та узагальнення. «Перекажи головне», «Знайди зайве». Кричалка «Я хороший». |
|
|
|
Наочно-образне мислення. Вправи на вдосконалення наочно-образного мислення. «Головоломка з паличками». |
|
|
|
Вправи «Предмет з геометричних фігур», «Розберімо на частини», виріб «Рибка». |
|
|
|
Абстрактне мислення. Вправа «Так чи ні?», ігри «Будиночок», «Зелений, червоний, синій», «струмочок». |
|
|
|
Практичне заняття. «Що розповіла сова?», Був собі кіт…. |
, |
|
|
Практичне заняття. Вправи для логічного мислення «Розрізані малюнки», «Шифрувальник», «Кухня», «Доторкнись до…» |
|
|
|
Підсумкове заняття. Діагностика психічних процесів. |
|
Модуль 5. Розвиток мовленнєвої діяльності. |
|||
|
|
Розвиток усного мовлення. Вправи на розвиток розгорнутого монологічного та діалогічного мовлення «Склади історію за зразком», |
|
|
|
Розвиток усного мовлення. Вправи на розвиток розгорнутого монологічного та діалогічного мовлення «Придумай фінал», «Згадай», «Ланцюжок слів». |
|
|
|
Розвиток усного мовлення. Вправи на розвиток розгорнутого діалогічного мовлення «Історія разом», «Малечі про цікаві речі». Вірш на пам'ять. |
|
|
|
Розширення словникового запасу. Знайомство з визначеннями, синонімами, антонімами. Вправи «Назви протилежне», «Назви одним словом», «Опиши тварину». |
|
|
|
Розширення словникового запасу. Вправи «Закінчи слово», «Гра замок». |
|
|
|
Зв’язне мовлення. Вправи на розвиток зв’язного мовлення, вміння правильно та послідовно викладати думки «Склади розповідь за обраними предметами», «Мої канікули», «Утвори речення зі словами , «Я люблю себе за те…» |
|
|
|
Підсумкове заняття. «Створюємо програму радіо». |
|
Модуль 6. Розвиток навичок самоорганізації |
|||
|
|
Уміння чути та виконувати завдання. Бесіда «Чому важливо чути інструкцію і правильно її виконувати?». |
|
|
|
Вправи, що сприяють формуванню вміння працювати за зразком і відповідно до інструкції «Цікаві доріжки», «Темні та світлі мішечки». |
|
|
|
Вправи, що сприяють формуванню вміння працювати за зразком і відповідно до інструкції. Ігри «Замок з кубиків», «Літера С». |
|
|
|
Самостійність. Поняття самостійності, бесіда з дітьми. Вправи на розвиток і вдосконалення навичок самостійної навчальної діяльності «Допоможи мамі», «Заспокой дитину». |
|
|
|
Самостійність. Вправи на розвиток і вдосконалення навичок самостійної навчальної діяльності «Встаньте хто сьогодні…», «Склади історію» |
|
|
|
Практичне заняття. Сюжетна гра «Планета самостійних малюків» |
|
|
|
Володар часу. Бесіда про те, як важливо встигати виконати заплановане та як цьому можна навчитися. Вправи на розвиток уміння бути дисциплінованим і впорядкувати свою діяльність відповідно до часу «Поросятка», «Цікаві фігури». Ігри з пазлами. Аплікація з пластиліну. |
|
|
|
Володар часу. . Вправи на розвиток уміння бути дисциплінованим і впорядкувати свою діяльність відповідно до часу. Ігри з пазлами. |
|
|
|
Планування діяльності. Ознайомлення з поняттям планування. Вправи на розвиток уміння планувати майбутню роботу «Подорож на казковий острів», «Я в майбутньому», «Збираємо ведмедика до школи». Робота з казкою. |
|
|
|
Контроль. Гра «Змагання». |
|
|
|
Контроль. Бесіда «Нащо нам контролювати свою діяльність?». Вправи, що сприяють формуванню вміння контролювати власну діяльність. Гра «Змагання». Вправа «Море хвилюється». |
|
|
|
Підсумкове заняття. Сюжетна гра «У гостях у Вінні-Пуха». Закріплення вивченого. Діагностика. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|