Календарно-тематичне планування гурток

Про матеріал
Календарно-тематичне планування логопедичного гуртка. Для учнів 1-2-х класів. Розвиток зв'язного мовлення
Перегляд файлу

Програма гуртка

№ п/п

Дата

Тема заняття

Прим.

  1.  

 

Вступне заняття. Вправи на згуртованість та адаптацію в групі. «Піжмурки», «Паравозик», «Ласкаве ім’я»

 

Модуль 1. Розвиток позитивної мотивації до навчання

  1.  

 

«Я школяр» .Діагностика мотиваційної сфери. Вправи на адаптацію до школи «Школа на планеті «Навпаки»».

 

  1.  

 

Вправи на адаптацію до школи «Що робить учитель?», «Я – книжкова шафа». Вивчення вірша.

 

  1.  

 

Вправи на формування позитивної мотивації до навчання. Вправи «Що я відчуваю у школі», «Шкільна фотографія».

 

  1.  

 

Вправи на формування позитивної мотивації до навчання. Робота з казкою «Про дівчинку та сувору вчительку».

 

  1.  

 

Мої позитивні риси. Усвідомлення власних позитивних рис характеру. Вправи «Я пишаюсь», «Зайчик-хвастун».

 

  1.  

 

Усвідомлення власних позитивних рис характеру. «Встаньте, хто …»

 

  1.  

 

Самооцінка. Вправи на формування позитивної самооцінки в учнів «Перетворись на іграшку». Кричалка «Я хороший». Вправи «Раніше - пізніше».

 

  1.  

 

Самооцінка. «Я в майбутньому»,  «Відгадай хто я».

 

  1.  

 

Самооцінка. «Мій майбутній дім», «Я - чарівник». Казка

 

  1.  

 

Розважальна гра «Ми зростаємо – ми мріємо».

 

Модуль 2. Розвиток пізнавальних процесів.

  1.  

 

Пам’ять як психічний процес

 

  1.  

 

Діагностика домінантного типу пам’яті. Методика «Запам’ятай ». Вправи «Якщо ти корабель…».

 

  1.  

 

Методика « Скажи ведмедику добрі слова», «Передай повідомлення». Робота з казкою.

 

  1.  

 

Довготривала пам’ять. Поняття та діагностика довготривалої пам’яті. Вправи на розвиток довготривалої пам’яті «Що ти робив улітку?»

 

  1.  

 

Вправи на розвиток довготривалої пам’яті «Що тобі подарували на день народження?». Покажи тваринку. Казка.

 

  1.  

 

Короткочасна пам’ять. Поняття та діагностика короткотривалої пам’яті «Запам’ятай,що змінилося» «Запам’ятай і відтвори».

 

  1.  

 

Поняття та діагностика короткотривалої пам’яті «Покажи тваринку», малюнок «Малюємо казку».

 

  1.  

 

Зорова пам’ять. Вправи «Де чиє місце», «Що в скринці», «Що червоного кольору», «Посміхнись як …», «Де ніс, де вухо?»

 

  1.  

 

Словесно-логічна пам’ять. Вправи на розвиток словесно-логічної пам’яті «Запам’ятай оповідання», «Опиши тваринку», «Вгадай, де я йду», «Муха»

 

  1.  

 

Слухова пам’ять. Вправи на розвиток слухової пам’яті «Знайди за описом», «Запам’ятай і відтвори», «Фотополювання», «Якби…», «Послухай і повтори»

 

  1.  

 

Моторна пам’ять. Вправи на розвиток моторної пам’яті «Боулінг», «Чарівні палички», «Буратіно хоче в гості», «Встань, хто…»

 

  1.  

 

Образна пам’ять. Вправи на розвиток образної пам’яті «На що це схоже?», «Передай почуття»

 

  1.  

 

Комбінована пам’ять. Розвиток комбінованої пам’яті «Покупки», «Буває-не буває», «Птах-звір-риба».  Малюнок за казкою «Троє поросят»

 

  1.  

 

Практичне заняття. Діагностика різних видів пам’яті.

 

  1.  

 

Уява. Вправи на розвиток продуктивної уяви «Фантазія», «Хто де живе?», «Допоможи Колобку», «Слово-казка»,. Малюнок на вільну тему.

 

  1.  

 

Креативні здібності. Вправи на розвиток креативних здібностей. «Що було б, якби…», «Так, ні», «Монолог картоплі».

 

  1.  

 

Сприйняття. Вправи на розвиток зорово-просторового сприймання «Допоможи бджілці знайти …», «Невидимі слова», «Лабіринт», «Заборонений рух».

 

  1.  

 

Просторова орієнтація. «Піжмурки».

 

  1.  

 

Увага як психічний процес. «Знайди та викресли».

 

  1.  

 

Довільна увага. «Що переплутав художник?»

 

  1.  

 

Вправи на збільшення уваги «Розплутай клубок».

 

  1.  

 

Вправи на розвиток стійкості уваги «Порівняй два малюнки», «Знайди розбіжності».

 

  1.  

 

Розвиток уваги в умовах колективної діяльності. Вправи «Встань у кого колір …», «Буква на спині».

 

  1.  

 

Практичне заняття «Склади малюнок», «Розповідь навпаки».

 

  1.  

 

Аналітичне сприймання. «Що тут зайве?», «Тактильний образ», «Зелений крокодил у синьому капелюсі»

 

  1.  

 

Вправи на розвиток просторового сприйняття «П’ять предметів одного кольору»,  «Пройди лабіринт».

 

  1.  

 

Практичне заняття. Вправи на розвиток тактильно-просторового сприйняття та пам’яті «Море хвилюється», Чарівний мішечок . Ліплення тварин з солоного тіста з пам’ яті.

 

  1.  

 

Уміння слухати. Вправи «Графічний диктант», «Холодне - гаряче».

 

  1.  

 

Розвиток дрібної моторики рук. «Зарядка для пальчиків», «Збери кульки», «Склади з паличок»

 

  1.  

 

Вправи «Замок зі склянкою».

 

  1.  

 

Вправа «Знайди та домалюй», робота з манкою.

 

  1.  

 

Діагностика психічних процесів.

 

Модуль 3. Розвиток і вдосконалення комунікативних навичок

  1.  

 

Спілкування. Вправи на розвиток умінь володіти засобами спілкування «Скажи ведмедику добрі слова».

 

  1.  

 

Вправи на розвиток умінь володіти засобами спілкування «Передай повідомлення», «Засмутився - звеселів». Робота з казкою «п’ятірка та добре серце».

 

  1.  

 

Дружелюбність. Вправи на формування дружелюбності та взаємоповаги «Подаруй усмішку», «Хто сьогодні молодець», «Які якості людини ми задумали». Робота з казкою

 

  1.  

 

Групова взаємодія. Ігри на розвиток групової взаємодії та навичок спілкування Нитка та голка», «День народження у …»

 

  1.  

 

Ігри на розвиток групової взаємодії та навичок спілкування «Стежинка», «Серце групи», «Якості – пошепки». Спільний колаж на задану тему.

 

  1.  

 

Співпереживання. Вправи на розвиток уміння співпереживання та співчуття «Допоможи котику»Робота з казкою «Я не такий, як усі».

 

  1.  

 

Вправи на розвиток уміння співпереживання та співчуття, «Ведмедик заблукав». Робота з казкою.

 

  1.  

 

Суперечки та конфлікти. Вправа на розвиток уміння взаємодіяти з однолітками, домовлятися в групі. Спільний колаж. Гра «Чарівний ліс». Вправа «Я тебе розумію».

 

  1.  

 

Суперечки та конфлікти. Спільний колаж. Гра «Чарівний ліс». Вправа «Я тебе розумію».

 

  1.  

 

Толерантність. Розвиток толерантного та ввічливого ставлення  до оточення. Вправи «М’ячик», «Змагання», «Чиї якості». Робота з казкою.

 

  1.  

 

Практичне заняття. Сюжетна гра «У місті друзів»

 

  1.  

 

Підсумкове заняття. Вправи на закріплення комунікативних навичок. Спільне свято «Школа моєї мрії».

 

Модуль 4. Розвиток мисленнєвої діяльності

  1.  

 

Спостережливість. Розвиток спостережливості, вдосконалення вміння встановлювати закономірності. Вправи, «Ранок», «Опиши сусіда»

 

  1.  

 

Розвиток спостережливості, вдосконалення вміння встановлювати закономірності. Вправи «Плутанина», «Циганка».

 

  1.  

 

Гнучкість мислення. Вправи на розвиток гнучкості мислення, вміння порівнювати «Знайди відмінності», «Що було б, якби…», «Придумай фінал».

 

  1.  

 

Логічне мислення. Вправи на розвиток логічного мислення «Динозаврики», «Отут щось не так», «Загадай іграшку». Аплікація «Веселі баранці».

 

  1.  

 

Асоціативне мислення. Вправи «Вийшов у поле Боровик», «Асоціації», «На що схоже…?»

 

  1.  

 

Конкретизація та узагальнення. Вправи «Скажи одним словом», «Що в мішечку?».

 

  1.  

 

Конкретизація та узагальнення. «Перекажи головне», «Знайди зайве». Кричалка «Я хороший».

 

  1.  

 

Наочно-образне мислення. Вправи на вдосконалення наочно-образного мислення. «Головоломка з паличками».

 

  1.  

 

Вправи «Предмет з геометричних фігур», «Розберімо на частини», виріб «Рибка».

 

  1.  

 

Абстрактне мислення. Вправа «Так чи ні?», ігри «Будиночок», «Зелений, червоний, синій», «струмочок».

 

  1.  

 

Практичне заняття. «Що розповіла сова?», Був собі кіт….

,

  1.  

 

Практичне заняття. Вправи для логічного мислення «Розрізані малюнки», «Шифрувальник», «Кухня», «Доторкнись до…»

 

  1.  

 

Підсумкове заняття. Діагностика психічних процесів.

 

Модуль 5. Розвиток мовленнєвої діяльності.

  1.  

 

Розвиток усного мовлення. Вправи на розвиток розгорнутого монологічного та діалогічного мовлення «Склади історію за зразком»,

 

  1.  

 

Розвиток усного мовлення. Вправи на розвиток розгорнутого монологічного та діалогічного мовлення «Придумай фінал», «Згадай», «Ланцюжок слів».

 

  1.  

 

Розвиток усного мовлення. Вправи на розвиток розгорнутого діалогічного мовлення «Історія разом», «Малечі про цікаві речі». Вірш на пам'ять.

 

  1.  

 

Розширення словникового запасу. Знайомство з визначеннями, синонімами, антонімами. Вправи «Назви протилежне», «Назви одним словом», «Опиши тварину».

 

  1.  

 

Розширення словникового запасу. Вправи  «Закінчи слово», «Гра замок».

 

  1.  

 

Зв’язне мовлення. Вправи на розвиток зв’язного мовлення, вміння правильно та послідовно викладати думки «Склади розповідь за обраними предметами», «Мої канікули», «Утвори речення зі словами , «Я люблю себе за те…»

 

  1.  

 

Підсумкове заняття. «Створюємо програму радіо».

 

Модуль 6. Розвиток навичок самоорганізації

  1.  

 

Уміння чути та виконувати завдання. Бесіда «Чому важливо чути інструкцію і правильно її виконувати?».

 

  1.  

 

Вправи, що сприяють формуванню вміння працювати за зразком і відповідно до інструкції «Цікаві доріжки», «Темні та світлі мішечки».

 

  1.  

 

Вправи, що сприяють формуванню вміння працювати за зразком і відповідно до інструкції. Ігри «Замок з кубиків», «Літера С».

 

  1.  

 

Самостійність. Поняття самостійності, бесіда з дітьми. Вправи на розвиток і вдосконалення навичок самостійної навчальної діяльності «Допоможи мамі», «Заспокой дитину».

 

  1.  

 

Самостійність. Вправи на розвиток і вдосконалення навичок самостійної навчальної діяльності «Встаньте хто сьогодні…», «Склади історію»

 

  1.  

 

Практичне заняття. Сюжетна гра «Планета самостійних малюків»

 

  1.  

 

Володар часу. Бесіда про те, як важливо встигати виконати заплановане та як цьому можна навчитися. Вправи на розвиток уміння бути дисциплінованим і впорядкувати свою діяльність відповідно до часу «Поросятка», «Цікаві фігури». Ігри з пазлами. Аплікація з пластиліну.

 

  1.  

 

Володар часу. . Вправи на розвиток уміння бути дисциплінованим і впорядкувати свою діяльність відповідно до часу. Ігри з пазлами.

 

  1.  

 

Планування діяльності. Ознайомлення з поняттям планування. Вправи на розвиток уміння планувати майбутню роботу «Подорож на казковий острів», «Я в майбутньому», «Збираємо ведмедика до школи». Робота з казкою.

 

  1.  

 

Контроль. Гра «Змагання».

 

  1.  

 

Контроль. Бесіда «Нащо нам контролювати свою діяльність?». Вправи, що сприяють формуванню вміння контролювати власну діяльність. Гра «Змагання». Вправа «Море хвилюється».

 

  1.  

 

Підсумкове заняття. Сюжетна гра «У гостях у Вінні-Пуха». Закріплення вивченого. Діагностика.

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Додано
3 січня 2023
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку