Календарно-тематичне планування
Хімія. 10 клас 52 год, 1,5 год на тиждень
Відповідає новій програмі 2017 року.
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека і сталий розвиток.
Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.
Підприємливість і фінансова грамотність.
Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.
Розв'язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.
Навчальні проекти
1. Ізомери у природі.
2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.
3. 3D-моделі молекул органічних сполук.Календарно-тематичне планування
Хімія. 10 клас 52 год, 1,5 год на тиждень
Відповідає новій програмі 2017 року.
№ з/п |
№ в темі |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Дата та клас |
примітки |
|||
І семестр |
А |
Б |
|
|||||
Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год.) |
|
|
|
|||||
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
04.09 |
03/09 |
|
||
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
11.09 |
07/09 |
|
||
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 год.) |
|
|
|
|||||
|
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.
|
Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). |
14.09 |
10/09 |
|
||
|
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери.
|
Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
18.09 |
17/09 |
|
||
|
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
|
25.09 |
21/09 |
|
||
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
28.09 |
24/09 |
|
||
|
|
Класифікація органічних сполук. |
|
02.10 |
01/10 |
|
||
Тематична атестація 1 |
||||||||
Тема 2. Вуглеводні (13 год.) |
||||||||
|
1 |
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
09.10 |
05/10 |
|
||
|
|
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
12.10 |
08/10 |
|
||
|
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
16.10 |
19/10 |
|
||
|
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
23.10 |
22/10 |
|
||
|
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
26.10 |
05/11 |
|
||
|
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
06.11 |
09/11 |
|
||
Тематична атестація 2 |
||||||||
|
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
|
|
13.11 |
12/11 |
|
||
|
|
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
|
16.11 |
19/11 |
|
||
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
|
Розрахункові задачі 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
20.11 |
23/11 |
|
||
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
Розрахункові задачі 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
27.11 |
26/11 |
|
||
|
|
Застосування вуглеводнів. |
Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
04.12 |
03/12 |
|
||
|
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. |
|
11.12 |
07/12 |
|
||
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
14.12 |
10/12 |
|
||
|
|
Контрольна робота |
|
18.12 |
17/12 |
|
||
|
|
Узагальнення знань |
|
|
21/12 |
|
||
Тематична атестація 3 |
||||||||
ІІ семестр |
||||||||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (18 год.) |
||||||||
|
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
|
|
||
|
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
|
|
|
||
|
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
|
|
||
|
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
|
|
|
||
|
|
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
|
|
||
|
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|
|
|
||
|
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання.
|
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
|
|
|
||
|
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|
|
|
||
|
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
Лабораторні досліди 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
|
|
|
||
ТЕМАТИЧНА |
||||||||
|
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
|
|
|
||
|
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
|
Демонстрації 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
|
|
|
||
|
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
|
|
|
||
|
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. |
Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
|
|
||
|
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози. |
|
|
|
|
||
|
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
|
||
|
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|
|
|
||
|
|
Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів. |
Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. |
|
|
|
||
ТЕМАТИЧНА («Оксигеновмісні органічні сполуки») |
|
|
||||||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (5 год.) |
|
|
||||||
|
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну. |
|
|
|
|
||
|
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
|
|
|
||
|
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група.
|
|
|
|
|
||
|
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.
|
|
|
|
|
||
|
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
|
|
|
||
ТЕМАТИЧНА («Нітрогеновмісні органічні сполуки») |
||||||||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (5 год.) |
||||||||
|
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
|
|
||
|
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.
|
|
|
|
||
|
|
Захист навчальних проектів.
|
Навчальні проекти 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
|
|
|
||
|
|
Каучуки, гума.
|
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
|
|
||
|
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
|
|
|
||
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год.) |
||||||||
|
|
Зв’язки між класами органічних речовин.
|
|
|
|
|
||
|
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
|
Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
|
|
||
|
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
|
|
|
||
|
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.
|
|
|
|
||
ТЕМАТИЧНА («Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі. «Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин») |
||||||||