Хімія 10 клас
(1,5 год на тиждень, усього 52 години)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Лабораторний дослід |
Повторення |
Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год.) |
||||
1 |
|
Первинний інструктаж з БЖД. Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
|
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 год.) |
||||
3 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Навчальні проекти 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
|
|
4 |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. |
|
Теорія будови органічних сполук. |
5 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук. Навчальні проекти 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. |
6 |
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
|
7 |
|
Самостійна робота з теми: «Теорія будови органічних сполук». |
|
|
тематична |
||||
Тема 2. Вуглеводні (12 год.) |
||||
8 |
|
Класифікація вуглеводнів. |
|
|
9 |
|
Хімічні властивості алканів. |
|
Структурна ізомерія, систематична номенклатура алканів. |
10 |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
11 |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
Структурна ізомерія, систематична номенклатура алкенів. |
12 |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
13 |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
Структурна ізомерія, систематична номенклатура алкінів. |
14 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
|
|
15 |
|
Розрахункові задачі |
|
|
16 |
|
Розрахункові задачі |
|
|
17 |
|
Застосування вуглеводнів.
Навчальні проекти |
|
|
18 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|
19 |
|
Контрольна робота з теми «Вуглеводні». |
|
|
тематична |
||||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (19 год.) |
||||
20 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
21 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
|
Гідроксильна характеристична група. |
22 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
23 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
Хімічні властивості бензену. |
24 |
|
Розрахункові задачі |
|
|
25 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|
26 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
Альдегідна характеристична група. |
27 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|
28 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
Лабораторні досліди |
Карбоксильна характеристична група. |
29 |
|
Самостійна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
|
тематична |
||||
30 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
|
|
31 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
Гідроліз естерів. |
32 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
|
33 |
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Лабораторні досліди |
|
34 |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
Класифікація вуглеводів. |
35 |
|
Практична робота № 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД. |
|
|
36 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|
37 |
|
Захист навчальних проектів.
Навчальні проекти |
|
|
38 |
|
Контрольна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
|
тематична |
||||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (5 год.) |
||||
39 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну. |
|
|
40 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
|
Аміни як органічні основи. |
41 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
Будова аміногрупи. |
42 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Лабораторні досліди |
Пептидна група.
|
43 |
|
Захист навчальних проектів. Навчальні проекти 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. |
|
|
тематична |
||||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (4 год.) |
||||
44 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси |
|
|
45 |
|
Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
|
|
46 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування
Навчальні проекти |
|
Реакції полімеризації і поліконденсації. |
47 |
|
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Захист навчальних проектів.
Навчальні проекти |
|
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год.) |
||||
48 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
|
49 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.
Навчальні проекти |
|
|
50 |
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
Навчальні проекти |
|
Зв’язки між класами органічних речовин. |
51 |
|
Усний залік з тем: «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин». |
|
|
52 |
|
Підсумковий урок. |
|
|
тематична |