11-й клас
(2 год на тиждень, усього 70 год)
Підручник: Попель П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти / Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2019.
Програма: Хімія. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту), 10-11 класи. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ № 1407 від 23.10.2017 р.). Сайт МОН України:
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Примітка |
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (9 год) |
||||
|
1 |
Вступний інструктаж з т/б. Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|
|
|
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
|
|
|
|
3 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
|
|
|
4 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
|
|
|
5 |
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
|
6 |
Електронні і графічні електронні формули атомів неметалічних елементів 2-го і 3-го періодів у основному і збудженому станах |
|
|
|
7 |
Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»
|
|
|
|
8 |
Узагальнюючий контроль з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»
|
|
|
|
9 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів №1-3 |
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 год) |
||||
|
10 |
Йонний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
|
|
|
11 |
Ковалентний хімічний зв’язок. |
|
|
|
12 |
Складання електронно-графічних схем утворення ковалентного, йонного та металічного зв’язків |
|
|
|
13 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку. |
|
|
|
14 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
|
|
15 |
Типи хімічних зв’язків. Будова речовини |
|
|
|
16 |
Узагальнення знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
|
|
17 |
Узагальнюючий контроль з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини»
|
|
|
|
18 |
Урок-повторення. Захист навчальних проектів № 4-6 |
|
|
Тема 3. Хімічні реакції (10 год) |
||||
|
19 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. |
|
|
|
20 |
Принцип Ле Шательє.
|
|
|
|
21 |
Принцип Ле Шательє. Розв’язування вправ |
|
|
|
22 |
Розв’язування задач на обчислення виходу продукту реакції |
|
|
|
23 |
Гідроліз солей. Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Лабораторний дослід №1. |
|
|
|
24 |
Розв’язування задач |
|
|
|
25 |
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції»
|
|
|
|
26 |
Розв’язування задач |
|
|
|
27 |
Контрольна робота №1
|
|
|
|
28 |
Урок-повторення. Захист навчальних проектів №7-8
|
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (34 год) |
||||
|
29 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Алотропія. Явище адсорбції. Лабораторний дослід №2 |
|
|
|
30 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
|
|
31 |
Властивості неметалів |
|
|
|
32 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
|
33 |
Амоніак, гідроген сульфід, хлороводень, їхні властивості |
|
|
|
34 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
|
35 |
Властивості кислотних оксидів |
|
|
|
36 |
Кислоти. Кислотні дощі
|
|
|
|
37 |
Хімічні властивості кислот |
|
|
|
38 |
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
|
|
39 |
Розв’язування задач |
|
|
|
40 |
Розв’язування задач |
|
|
|
41 |
Узагальнююче повторення знань |
|
|
|
42 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
|
43 |
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
|
44 |
Застосування металів та їхніх сплавів. Лабораторні досліди №3-6 |
|
|
|
45 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
|
46 |
Властивості основ |
|
|
|
47 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
|
|
|
|
48 |
Властивості середніх солей |
|
|
|
49 |
Сучасні силікатні матеріали. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
|
50 |
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди №7,8 |
|
|
|
51 |
Практична робота №1: «Дослідження якісного складу солей» |
|
|
|
52 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
|
|
53 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
54 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
55 |
Практична робота №2: «Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами» |
|
|
|
56 |
Розв’язування задач |
|
|
|
57 |
Розв’язування задач |
|
|
|
58 |
Узагальнення знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
|
|
59 |
Розв’язування задач |
|
|
|
60 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
61 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів № 7-10 |
|
|
|
62 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів № 11-14 |
|
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства (8 год) |
||||
|
63 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. |
|
|
|
64 |
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем |
|
|
|
65 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
|
66 |
Захист навчальних проектів № 15-16 |
|
|
|
67 |
Узагальнення знань
|
|
|
|
68 |
Урок-повторення |
|
|
|
69 |
Розв’язування задач |
|
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|