Календарне планування орієнтовано на підручник «Хімія. 7 клас» автора О. В. Григоровича, згідно з чинною програмою з хімії, затвердженою Міністерством освіти і науки України
ХІМІЯ, 7 клас
(усього 52 години, 1,5 години на тиждень, 4 години — резерв)
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку |
Мета уроку |
Демонстрації *. Лабораторні досліди |
Домашнє завдання |
Примітки |
Вступ (4 год) |
||||||
1 |
|
Хімія — природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті |
Сформувати уявлення про предмет вивчення хімії, показати зв’язок хімії з іншими природничими науками; ознайомити учнів з основними напрямками застосування хімічних знань; визначити позитивний та негативний вплив хімії на розвиток цивілізації; ознайомити учнів з правилами поведінки учнів у кабінеті хімії |
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідроген карбонату) з розчином оцтової кислоти. 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах |
1. § 1. 2. Завдання після параграфа № 1–6 (усно). 3. Навести приклади використання хімічних знань у повсякденному житті. Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення про найвідоміших хіміків (до 1 хв) або про певний етап в історії хімії (до 5 хв) |
|
2 |
|
Короткі відомості з історії хімії |
Ознайомити з особливостями розвитку хімії як науки; розглянути значення основних етапів розвитку хімії у її становленні як науки; навести гіпотези походження слова «хімія»; розвивати уявлення про еволюцію знань; формувати стійкий пізнавальний інтерес до вивчення хімії |
Демонстрації цікавих дослідів: Золотий дощ, фараонова змія, вулкан, тайнопис невидимими чорнилами тощо |
1. § 2. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–7 (усно). 3. Підготувати навчальний проект № 1 «Хімічні знання в різні епохи». Індивідуальне завдання: Підготувати міні-проект «Роль хімії в стародавньому та сучасному світі» |
|
3 |
|
Робота в хімічній лабораторії. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. Маркування небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи в лабораторії. Спостереження й експеримент у хімії
|
Ознайомити учнів з правилами безпеки, з правилами користування хімічним обладнанням, правилами поводження з рідкими, твердими та газуватими речовинами; з правилами надання першої медичної допомоги при потраплянні їдких речовин на шкіру, в очі та дихальні шляхи; навчити учнів виконувати найпростіші операції під час проведення хімічних експериментів |
Демонстрації: Лабораторний штатив, лабораторний посуд, нагрівальні прилади. Прийоми поводження з обладнанням та реактивами |
1. § 3. 2. Дати відповіді на запитання 1–6 та виконати завдання 1–2 після параграфа (усно). 3. С. 28–29, вивчити правила техніки безпеки. 4. Підготуватись до практичної роботи № 1 за підручником (с. 30–33) або за зошитом для лабораторних і практичних робіт (с. 6–11) |
|
4 |
|
Практична робота № 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я |
Закріпити знання правил безпеки при роботі в кабінеті хімії; сформувати навички поводження з нагрівальними приладами та хімічним посудом; ознайомити учнів з будовою полум’я |
|
За бажанням скласти кросворд, у якому використовуються назви лабораторного обладнання |
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (21 год) |
||||||
5 |
|
Речовина, матеріал, тіло. Фізичні властивості речовин |
Сформувати в учнів поняття «тіло», «матеріал», «речовина» та навчити їх розрізняти; показати, що кожна речовина має свої властивості; навчити описувати речовини за їхніми фізичними властивостями та визначати речовини за їхніми властивостями |
Лабораторний дослід № 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин |
1. § 4. 2. Виконати завдання після параграфа № 1–11. 3. Розпочати підготовку довгострокових навчальних проектів: № 2 «Хімічні явища в природному довкіллі»; № 3 «Хімічні явища в побуті»; № 4 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах»; № 5 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості». Індивідуальне завдання: Опишіть властивості скла, міді, алюмінію та заліза, з якими пов’язано використання цих речовин. Наявність яких властивостей можна вважати недоліком речовини при практичному застосуванні? |
|
6 |
|
Чисті речовини і суміші |
Закріпити уявлення про чисті речовини і суміші, їх подібність та відмінність; сформувати навички відрізняти суміші від чистих речовин |
|
1. § 5. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–4, виконати завдання № 1–3 (письмово). Індивідуальне завдання: Підготувати проект за темою «Питна вода» |
|
7 |
|
Методи розділення сумішей |
Закріпити уявлення про чисті речовини і суміші, їх подібність та відмінність; розглянути основні способи розділення сумішей; закріпити навички відрізняти суміші від чистих речовин та запропоновувати шляхи виділення індивідуальних речовин із сумішей |
Демонстрації: Методи розділення сумішей (фільтрування, розділення магнітом, відстоювання, випарювання, дистиляція) |
1. § 5. 2. Виконати завдання після параграфа № 6–8 (письмово). 3. Підготуватись до практичної роботи № 2 за підручником (с.52) або за зошитом для лабораторних і практичних робіт (с. 14–15) |
|
8 |
|
Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші |
Навчитися застосовувати теоретичні знання про основні способи розділення сумішей у ході очищення забрудненої кухонної солі; сформувати навички поводження з хімічними речовинами і нескладним хімічним обладнанням; формування навичок робити висновки за результатами роботи |
|
Повторити § 4, 5 |
|
9 |
|
Атоми. Молекули |
Сформувати поняття про частинки, з яких побудовані речовини: атоми, молекули; поглибити та узагальнити знання про атом та його будову; ознайомити учнів з молекулярною та немолекулярною будовою речовин, установити залежність між властивостями речовин та їхньою будовою |
Демонстрації: Моделі атомів, молекул та кристалічних ґраток |
1. § 6. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–6 (усно) та виконати завдання 1–6 (письмово). Індивідуальне завдання: Підготувати відповідь на запитання «Як можна пояснити існування в природі величезної різноманітності речовин?» |
|
10 |
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поняття про Періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва |
Сформувати поняття про хімічний елемент; ознайомити учнів із символами і назвами хімічних елементів за сучасною українською номенклатурою; ознайомити зі структурою Періодичної системи і принципами розміщення хімічних елементів у таблиці; навчити користуватися Періодичною системою для пошуку інформації про хімічні елементи |
Демонстрація: 3. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва |
1. § 7 прочитати. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 4–7 (усно), виконати завдання № 1–7 (письмово). 3. Вивчити назви та символи 20 хімічних елементів напам’ять. Індивідуальне завдання: Знайти в додатковій літературі інформацію про історію відкриття та походження назви одного з хімічних елементів |
|
11 |
|
Хімічні формули речовин |
Сформувати уявлення про спосіб запису складу речовин. Навчити записувати хімічні формули та читати їх. Ознайомити з поняттям «формульна одиниця». Сформувати навички аналізувати якісний та кількісний склад речовин за хімічною формулою |
Демонстрація: кулестрижневі моделі молекул |
1. § 9. 2. Виконати завдання після параграфа № 1–6 (письмово). Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення про склад молекул та хімічні формули озону, гліцеролу, оцтової кислоти |
|
12 |
|
Маса атома. Відносна атомна маса |
Сформувати поняття про атомну одиницю маси та відносну атомну масу; сформувати поняття про відмінність термінів «маса атома» та «відносна атомна маса»; сформувати навички порівнювати значення відносних атомних мас хімічних елементів |
|
1. § 10 (с. 73–74). 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–4 (усно), виконати завдання № 1–4 (письмово). 3. Підготуватися до контролю знань. Індивідуальне завдання: Як у XVII–XIX століттях визначали відносну атомну масу (атомну вагу)? Маси яких елементів були узяті за основу для визначення відносних атомних мас? Чому в сучасній хімії для визначення відносних атомних мас використовується карбонова одиниця? |
|
13 |
|
Контроль знань |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з вивченого матеріалу; узагальнити знання учнів; виявити недоробки в засвоєнні навчального матеріалу першої підтеми |
|
Повторити § 1–10 |
|
14 |
|
Відносна молекулярна маса та відносна формульна маса |
Сформувати поняття про відносну молекулярну та відносну формульну маси; навчити обчислювати відносну молекулярну та відносну формульну маси |
|
1. § 10 (с. 74–76). 2. Виконати завдання після параграфа № 5–9 (письмово) |
|
15 |
|
Масова частка елемента в складній речовині |
Сформувати поняття про масову частку хімічного елемента в складній речовині; навчити обчислювати масову частку елемента в сполуці та масу елемента в певній масі сполуки за його масовою часткою |
|
1. § 11. 2. Виконати завдання після параграфа № 1–3. Індивідуальне завдання: Скласти умову задачі з обчислення масової частки елемента в сполуці |
|
16 |
|
Розв’язування задач |
Узагальнити та систематизувати знання про хімічні формули, про якісний та кількісний склад речовин; розвивати навички розв’язання задач з використанням масової частки елемента в речовині; ознайомити зі способами складання формул речовин за даними про масові частки елементів |
|
1. Повторити § 11. 2. Виконати завдання № 4 після параграфа. Індивідуальне завдання: Знайти цікаву інформацію про коштовні камені |
|
17 |
|
Багатоманітність речовин. Прості та складні речовини. Метали й неметали |
Сформувати поняття про прості та складні речовини; ознайомити з поділом простих речовин на метали та неметали, навчити їх розрізняти; навчити визначати металічні та неметалічні елементи за їх розміщенням у Періодичній системі; навчити розрізняти поняття «проста речовина» та «хімічний елемент», «складна речовина» та «суміш»; систематизувати знання про будову та багатоманітність речовин, про залежність між властивостями речовин та їхньою будовою |
Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. Лабораторний дослід № 2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин |
1. § 12. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–5 (усно), виконати завдання № 1–9 (письмово) |
|
18 |
|
Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
Сформувати поняття про валентність елементів, сформувати вміння визначати валентності хімічних елементів за формулами сполук; навчити визначати можливі валентності елементів за Періодичною системою |
|
1. § 13 (с. 90–93). 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–4 (усно), виконати завдання № 1–4 (письмово) |
|
19 |
|
Валентність. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
Узагальнити знання про валентність; сформувати вміння складати хімічні формули бінарних сполук за валентністю елементів, закріпити навички визначення валентності хімічних елементів за формулою сполук, ознайомити учнів з правилами, за якими складаються назви бінарних сполук |
|
1. § 13 (с. 93–94). 2. Виконати завдання № 5–9 (письмово) |
|
20 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції. Хімічні властивості речовин |
Сформувати поняття про фізичні та хімічні явища, їх відмінності; розглянути зовнішні ефекти, що супроводжують хімічні реакції; визначити умови початку й перебігу хімічних реакцій; розкрити значення хімічних реакцій в житті людини |
Демонстрації 5–9: Хімічні реакції, що супроводжуються: а) виділенням газу; б) випаданням осаду; в) зміною забарвлення; г) появою запаху; д) тепловим ефектом. Лабораторний дослід № 3. Проведення хімічних реакцій |
1. § 14. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–3 (усно), виконати завдання № 1–8 (усно). 3. Підготувати проекти № 2–5, описані на с. 104 підручника. 4. Підготуватися до практичної роботи № 3 за підручником (с. 104–105) або за зошитом для лабораторних і практичних робіт (с. 19–21) |
|
21 |
|
Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ |
Закріпити знання про фізичні та хімічні явища, сформувати вміння їх розрізняти за зовнішніми ефектами; формувати навички експериментальної роботи з лабораторним обладнанням та хімічними речовинами та вміння записувати результати спостережень, робити висновки |
|
Повторити § 13, 14. Індивідуальне завдання: Наведіть приклади хімічних реакцій з повсякденного життя, які відбуваються: а) за постійного нагрівання; б) після первинного нагрівання; в) під дією світла; г) зі зміною кольору |
|
22 |
|
Узагальнення знань з теми «Початкові хімічні поняття» |
Повторити та узагальнити знання про хімічні речовини та реакції, про методи їх дослідження; сформувати навички складання рівнянь хімічних реакцій |
|
1. Повторити § 5–14. 2. Підготуватися до контролю знань |
|
23 |
|
Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття» |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Початкові хімічні поняття»; узагальнити знання учнів; виявити недоробки в засвоєнні навчального матеріалу |
|
1. Повторити § 3–11 2. Підготувати навчальні проекти до презентації |
|
24–25 |
|
Узагальнення знань. Презентація навчальних проектів |
Узагальнити знання учнів з вивченого матеріалу; розширення знань та уявлень з вивчених тем |
|
Повторити матеріал презентацій за власним конспектом. Індивідуальне завдання: Підготувати коротке повідомлення про відкриття кисню |
|
Тема 2. Кисень (13 год) |
||||||
26 |
|
Оксиген. Кисень та озон. Склад повітря |
Закріпити поняття про хімічні елементи та прості речовини на прикладі Оксигену, кисню та озону; узагальнити відомості про повітря та його склад |
|
1. § 15 (с. 107–109). 2. Виконати завдання після параграфа № 1, 2, 8, 9 (письмово). 3. Розпочати підготовку навчальних проектів: № 6 «Проблема забруднення повітря та шляхи її розв’язування»; № 7 «Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу в класній кімнаті під час занять» |
|
27 |
|
Кисень. Фізичні властивості кисню. Поширеність у природі. Поняття про оксиди |
Закріпити поняття про елементи та прості речовини на прикладі Оксигену та кисню; формувати уявлення про відмінності понять «хімічний елемент» та «проста речовина»; розглянути властивості хімічного елемента Оксигену та простої речовини кисню; сформувати уявлення про поширеність Оксигену в природі та поняття про оксиди |
|
1. § 15 (с. 109, 111–113). 2. Виконати завдання після параграфа № 9–11 (письмово). 3. Виконати проект за завданням № 12 після параграфа |
|
28 |
|
Закон збереження маси речовин. Закон як форма наукових знань |
Сформулювати закон збереження маси речовин у хімічних реакціях та навести його докази; розкрити сутність хімічних реакцій; ознайомити учнів з роботами А. Лавуазьє та М. В. Ломоносова; пояснити значення закону збереження маси в хімії |
Демонстрації: 10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин |
1. § 16 (с. 115–117). 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–2 (усно). Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення про біографії М. В. Ломоносова та А. Лавуазьє |
|
29 |
|
Хімічні рівняння |
Сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити правила складання рівнянь хімічних реакцій; сформувати вміння розставляти коефіцієнти в рівняннях хімічних реакцій; розширити уявлення про хімічні реакції |
|
1. § 16 (с. 118–120). 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 3, 4 (усно), виконати завдання № 1–4 (письмово) |
|
30 |
|
Добування кисню. Поняття про каталізатор. Реакції розкладу |
Закріпити поняття про елементи та прості речовини на прикладі Оксигену та кисню; розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії; ознайомити з історією відкриття кисню; ознайомити з поширеністю елемента Оксигену в природі; узагальнити відомості про повітря та його склад; сформувати поняття про реакцію розкладу на прикладі реакцій добування кисню і про каталізатор |
Демонстрації: 11. Добування кисню з гідроген пероксиду. 12. Збирання кисню витісненням води та повітря. 13. Доведення наявності кисню |
1. § 17. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1, 3–5 (усно), виконати завдання № 1–6 (письмово). 3. Підготуватися до практичної роботи № 4 за підручником (с. 130–132) або за зошитом для лабораторних і практичних робіт (с. 22–23)
|
|
31 |
|
Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності |
Навчитися добувати кисень лабораторними методами; розпізнавати кисень, збирати його методами витіснення повітря та витіснення води; дослідити властивості кисню; продовжити формувати навички практичної роботи та поводження з лабораторним обладнанням |
|
Повторити § 15–17. Індивідуальне завдання: Підготувати коротке повідомлення за запитаннями «На чому ґрунтується дія каталізаторів? Чому каталізатори не витрачаються під час перебігу реакцій?»
|
|
32 |
|
Хімічні властивості кисню. Реакції сполучення |
Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню; сформувати поняття про оксиди, закріпити навички складання рівнянь реакцій на прикладі реакцій горіння простих та складних речовин; розширити знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення; розвивати вміння спостерігати і робити висновки |
Демонстрація: 14. Спалювання простих і складних речовин |
1. § 18. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 2, 4 (усно), виконати завдання № 1–5 (письмово). Індивідуальне завдання: Дібрати поетичні рядки, в яких йдеться про вогонь та горіння |
|
33 |
|
Поняття про окиснення та горіння. Умови виникнення та припинення горіння |
Сформувати поняття про окиснення та горіння, порівняти процеси горіння та повільного окиснення; сформувати уявлення про умови виникнення та припинення горіння, механізм дії засобів пожежогасіння, заходи протипожежної безпеки в побуті та на виробництві |
|
1. § 19. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1, 2 (усно), виконати завдання № 1–10 (усно). Індивідуальне завдання: Підготувати плакати, вірші, листівки для молодших школярів щодо пожежної безпеки |
|
34 |
|
Застосування кисню |
Ознайомити із застосуванням кисню в побуті та у промисловості, виявити зв’язок між властивостями кисню та його застосуванням. Розширити та поглибити знання учнів про процес горіння |
|
1. § 20. 2. Виконати завдання після параграфа № 1, 5 (письмово). Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення за темами «Джерела потрапляння кисню в атмосферу», «Основні природні споживачі кисню» та «Основні техногенні споживачі кисню» |
|
35 |
|
Колообіг Оксигену в природі. Біологічна роль кисню |
Розширити та поглибити знання учнів про властивості кисню; сформувати поняття про колообіг елементів у природі на прикладі Оксигену; сформувати уявлення про біологічну роль кисню |
|
1. § 21. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–3 (усно), виконати завдання № 3, 4 (письмово). 3. Підготувати навчальні проекти до презентації. Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення «Як можна зменшити споживання кисню людством для своїх технологічних потреб?» |
|
36 |
|
Узагальнення знань з теми «Кисень». Презентація навчальних проектів |
Узагальнити знання учнів з вивченого матеріалу; виявити недоробки в засвоєнні навчального матеріалу. Розширення знань та уявлень з вивчених тем |
|
1. Повторити матеріал презентацій за конспектом. 2. Повторити § 15–21.
|
|
37 |
|
Узагальнення знань про кисень та його властивості |
Узагальнити та закріпити знання про прості речовини, метали та неметали; порівняти властивості кисню та заліза, металів та неметалів; закріпити вміння складати формули бінарних сполук, записувати рівняння хімічних реакцій, розв’язувати задачі з використанням поняття масова частка елемента в складній речовині |
|
1. Повторити § 15–21. 2. Підготуватися до контролю знань. Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення про поширеність води в природі |
|
38 |
|
Контроль знань з теми «Кисень» |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Кисень» |
|
|
|
Тема 3. Вода (10 год) |
||||||
39 |
|
Вода, її фізичні властивості. Вода в природі |
Узагальнити знання учнів про воду та її фізичні властивості; виявити взаємозв’язок між фізичними властивостями води та її значенням для природних явищ |
|
1. § 22. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 3, 4 (усно). 3. Розпочати підготовку довгострокових навчальних проектів: № 8 «Проблема збереження чистоти водойм»; № 9 « Дослідження якості води з різних джерел»; № 10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води»; № 11 «Способи очищення води в побуті» |
|
40 |
|
Розчини. Кількісний склад. Масова частка розчиненої речовини |
Сформувати поняття про розчини; ознайомити з кількісним вираженням складу розчину; сформувати поняття масової частки розчиненої речовини |
|
1. § 23 (с. 154–155). 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–3 (усно) |
|
41 |
|
Розв’язування задач з використанням масової частки розчиненої речовини |
Закріпити поняття про розчини та про кількісне вираження його складу; сформувати вміння обчислювати масову частку розчиненої речовини, масу розчиненої речовини за відомою масовою часткою, масу води та масу розчину; розвивати вміння аналізувати умови задачі та визначати раціональні шляхи розв’язування |
|
1. § 23 (с. 155–157). 2. Виконати завдання після параграфа № 1–5 (письмово)
|
|
42 |
|
Приготування розчинів. Розв’язання задач з використанням масової частки розчиненої речовини |
Сформувати уявлення про способи приготування розчинів; сформувати вміння обчислювати масу розчиненої речовини та масу води для приготування розчину із заданою масовою часткою розчиненої речовини; закріпити вміння розв’язувати задачі з використанням понять «масова частка розчиненої речовини», «маса розчину», «маса розчинника», «маса розчиненої речовини», сформувати вміння розв’язувати задачі на розбавлення розчинів |
Демонстрація: 16. Виготовлення розчинів. Лабораторний дослід № 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин |
1. § 23 (повторити). 2. Виконати завдання після параграфа № 6–9 (письмово). Індивідуальне завдання: Скласти задачу з використанням поняття «масова частка розчинної речовини» |
|
43 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислотні та основні оксиди та їхні гідрати |
Сформувати уявлення про гідрати оксидів та способи їхнього утворення взаємодією відповідних оксидів з водою; сформувати поняття про кислоти й основи; закріпити навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі взаємодії оксидів з водою |
Демонстрації: 17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. 18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори |
1. § 24 (с. 160–162). 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–3 (усно), виконати завдання № 1–4 (письмово). Індивідуальне завдання: Підготувати коротке повідомлення про відкриття лакмусу |
|
44 |
|
Виявлення кислот та основ у розчинах |
Закріпити уявлення про гідрати оксидів та способи їх утворення взаємодією відповідних оксидів з водою; закріпити поняття про кислоти й основи; закріпити навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі взаємодії оксидів із водою; сформувати поняття про індикатори, сформувати навички виявляти кислоти та луги в розчинах |
Лабораторний дослід № 5. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами |
1. § 24 (с. 162–163). 2. Виконати завдання після параграфа № 5–7 (письмово). 3. Підготувати колективний проект на тему «Деякі оксиди використовують як осушувачі для зневоднення газів та неводних рідин. На якому принципі ґрунтується дія оксидів як осушувачів? Які оксиди можна так використовувати і чому саме їх?». Індивідуальне завдання: Підготувати короткі повідомлення «Поширеність водних розчинів на Землі», «Джерела чистої води», «Значення водних ресурсів для неживої природи», «Значення водних ресурсів для живої природи», «Джерела забруднення води», «Способи очищення води у промисловості», «Способи охорони водойм від забруднення», «Причини виникнення кислотних дощів» |
|
45 |
|
Значення води і водних розчинів у природі. Проблема чистої води |
Сформувати уявлення про значення води і водних ресурсів для живих організмів, біосфери Землі та для діяльності людства; виявити шляхи забруднення водних ресурсів, шляхи попередження їх від забруднення та шляхи очищення води; формувати поняття про раціональне природокористування |
|
1. § 25. 2. Дати відповіді на запитання після параграфа № 1–7 (усно).
|
|
46 |
|
Узагальнення знань з теми «Вода» |
Повторити й узагальнити знання з теми «Вода»; актуалізувати знання про основні ознаки розчинів; закріпити вміння розв’язувати задачі з використанням поняття про масову частку розчиненої речовини; розвивати вміння знаходити логічні зв’язки між поняттями |
|
1. Повторити § 22–25. 2. Підготувати навчальні проекти до презентації
|
|
47 |
|
Узагальнення знань з теми «Вода». Презентація проектів |
Узагальнити знання учнів з вивченого матеріалу; виявити недоробки в засвоєнні навчального матеріалу; розширення знань та уявлень з вивченої теми |
|
1. Повторити матеріал презентацій за власним конспектом. 2. Повторити § 22–25. 3. Підготуватися до контролю знань |
|
48 |
|
Контроль знань з теми «Вода» |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Вода» |
|
Повторити § 22–25 |
|
49–51 |
|
Екскурсії: хімічна лабораторія; пожежне депо; водоочисна станція |
|
|
|
|