№ уроку |
Дата |
Дата (корекція) |
7-й клас (51 год. , 1,5 год. на тиждень) Зміст уроку |
К-сть годин |
|
|
|
Вступ ( 5 год. ) |
|
1 |
|
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Вступний інструктаж з БЖД. |
|
2 |
|
|
Короткі відомості з історії хімії. |
|
3 |
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Демонстрації:
|
|
|
|
|
Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
|
4 |
|
|
Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Інструктаж з БЖД |
|
5 |
|
|
Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (25 год. = 15+10) Тема 1.1. Початкові хімічні поняття (15 год. ) |
|
6 |
|
|
Фізичні тіла, матеріали, речовини. |
|
7 |
|
|
Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
8 |
|
|
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. Інструктаж з БЖД |
|
9 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
10 |
|
|
Практична робота №2. Розділення сумішей. Інструктаж з БЖД |
|
11 |
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. |
|
12 |
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
13 |
|
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів. Демонстрація:3. Періодична система хімічних елементів. |
|
14 |
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
15 |
|
|
Хімічні формули речовин. Прості і складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Інструктаж з БЖД |
|
16 |
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрація: 4. Зразки металів та неметалів |
|
17 |
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
18 |
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
19 |
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
20 |
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 1.2. Початкові хімічні поняття (10 год. ). |
|
21 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
22 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розрахункові задачі1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
23 |
|
|
Масова частка елемента у складній речовині. |
|
24 |
|
|
Масова частка елемента у складній речовині. Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
25 |
|
|
Фізичні та хімічні явища. |
|
26 |
|
|
Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. Інструктаж з БЖД Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
|
27 |
|
|
Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів Інструктаж з БЖД |
|
28 |
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
|
29 |
|
|
Хімічні рівняння. |
|
30 |
|
|
Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Кисень (11 год. ) |
|
31 |
|
|
Повітря, його склад. |
|
32 |
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
33 |
|
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: 6.Добування кисню з гідроген пероксиду. 7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8.Доведення наявності кисню. |
|
34 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
35 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
36 |
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. |
|
37 |
|
|
Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. . Інструктаж з БЖД |
|
38 |
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
39 |
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
40 |
|
|
Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять |
|
41 |
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3 «Вода» ( 10 год. ) |
|
42 |
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник. |
|
43 |
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
44 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
45 |
|
|
Виготовлення розчину. Демонстрація 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
46 |
|
|
Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструктаж з БЖД |
|
47 |
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторні досліди 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Інструктаж з БЖД |
|
48 |
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
|
49 |
|
|
Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. |
|
50 |
|
|
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
51 |
|
|
Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей.
|
|