Календарно-тематичне планування. Хімія 7 клас

Про матеріал
календарно- тематичне планування з хімії для учнів 7 класів. 1,5 годин на тиждень, рівень стандарт. 51 години на рік. Мова викладання укр. 7-й клас (51 год. , 1,5 год. на тиждень) Зміст уроку Вступ ( 5 год. ) Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Вступний інструктаж з БЖД. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди(натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти); 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
Перегляд файлу

№ уроку

Дата

Дата (корекція)

7-й клас (51 год. , 1,5 год. на тиждень)

Зміст уроку

К-сть

годин

 

 

 

Вступ ( 5 год. )

 

1

 

 

Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Вступний інструктаж з БЖД.

 

2

 

 

Короткі відомості з історії хімії.

 

3

 

 

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.

Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин.

Демонстрації:

  1.                 Взаємодія харчової соди(натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти);
  2.                 Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.

 

 

 

 

Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

Лабораторні  досліди

1. Дослідження будови полум’я.

2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

 

4

 

 

Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій. Інструктаж з БЖД

 

5

 

 

Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів:

1. Хімічні речовини навколо нас.

2. Історичне значення вогню.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1. Початкові хімічні поняття (25 год. = 15+10)

Тема 1.1. Початкові хімічні поняття (15 год. )

 

6

 

 

Фізичні тіла, матеріали, речовини.

 

7

 

 

Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.

 

8

 

 

Фізичні властивості речовин.

Лабораторний дослід 3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. Інструктаж з БЖД

 

9

 

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

 

10

 

 

Практична робота №2. Розділення сумішей. Інструктаж з БЖД

 

11

 

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи.

 

12

 

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі.

 

13

 

 

Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів.

Демонстрація:3. Періодична система хімічних елементів.

 

14

 

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

 

15

 

 

Хімічні формули речовин. Прості  і складні речовини. Багатоманітність речовин.

Лабораторний  дослід 4. Ознайомлення зі зразками  простих і складних речовин. Інструктаж з БЖД

 

16

 

 

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

Демонстрація: 4. Зразки металів та неметалів

 

17

 

 

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів

 

18

 

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. 

 

19

 

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. 

 

20

 

 

Контрольна робота № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1.2. Початкові хімічні поняття (10 год. ).

 

21

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

 

22

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

Розрахункові задачі1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

23

 

 

Масова частка елемента у складній речовині.

 

24

 

 

Масова частка елемента у складній речовині.

Розрахункові задачі

2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.

 

25

 

 

Фізичні та хімічні явища.

 

26

 

 

Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин

Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. Інструктаж з БЖД

Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

 

27

 

 

Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів Інструктаж з БЖД

 

28

 

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції.

Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).

 

29

 

 

Хімічні рівняння.

 

30

 

 

Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів:

3. Хімічні явища у природі.

4. Хімічні явища у побуті.

5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2.  Кисень (11 год. )

 

31

 

 

Повітря, його склад.

 

32

 

 

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

33

 

 

Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Демонстрації:

6.Добування кисню з гідроген пероксиду.

7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8.Доведення наявності кисню.

 

34

 

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин.

 

35

 

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

 

36

 

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Умови виникнення та припинення горіння.

 

37

 

 

Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. . Інструктаж з БЖД

 

38

 

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин.

 

39

 

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

 

40

 

 

Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів:

7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.

8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять

 

41

 

 

Контрольна робота №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3 «Вода» ( 10 год. )

 

42

 

 

Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.

 

43

 

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

 

44

 

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Розрахункові задачі

4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.

 

45

 

 

Виготовлення розчину.

Демонстрація 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

46

 

 

Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

Інструктаж з БЖД

 

47

 

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про  кислоти й основи. Поняття про індикатори.

Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

Лабораторні  досліди 

10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Інструктаж з БЖД

 

48

 

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

 

49

 

 

Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.

 

50

 

 

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Домашній експеримент

2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру.

 

51

 

 

Презентація й обговорення (захист) навчальних проектів:

9. Дослідження якості води з різних джерел.

10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

11. Способи очищення води в побуті.

12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.

13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовні об’єкти екскурсій.

Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. КОГУТ CВІТЛАНА
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Касян Марина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
9 квітня 2021
Переглядів
4570
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку