Презентація з результатами СТЕМ проекту можна використати при вивченні теми "Оксиген. Кисень" та в позакласній роботі. Вона може бути використана при проведенні інтегрованого уроку хімії, математики, біології, основ здоров'я.
STEM проект на тему: «Дослідження зміни складу повітря в класній кімнаті під час занять»Ліцей №1 м . Кам'янське вчитель Войченко К.І.
Номер слайду 2
Мета проекту. Дослідити як змінюється склад повітря в класній кімнаті під час занять, розробити рекомендації для покращення його складу.
Номер слайду 3
Актуальність теми. На даний момент проблема великої концентрації вуглекислого газу у побутових приміщеннях - найбільша причина забруднення повітря у будівлях. Особливо актуальною вона є, коли йдеться про шкільні приміщення. Адже , щоб створювати необхідні умови для навчання у школах потрібне сприятливе навколишнє середовище , яке не загрожує здоров'ю учнів. Людина є основним джерелом вуглекислого газу в приміщенні , оскільки ми видихаємо від 14 до 15 літрів цього газу на годину. Розрахунки вчених показують , що всупереч існуючому стереотипу , біль голови , слабкість та інші симптоми у людини виникають не від нестачі кисню , а саме від вмісту CO2.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Факти про вуглекислий газ. Вміст СО2 у атмосферному повітрі -0,0314%О2 - продукт дихання , норма 0,1-0,2%. Людина за хвилину видихає 16 разів. Склад повітря під час дихання: вдих-О2(20,95%),СО2(0,03%)+ інші гази; видих-О2(15,8%),СО2(4%)+ інші гази. Один видих - 500см кубічних повітря , або 0,5л, де міститься 4% СО2. При 10% СО2 у повітрі людина непритомніє , а потім помирає.
Номер слайду 6
Дихання. При диханні ми поглинаємо кисень і видихуємо , в основному, вуглекислий газ до 25 літрів на годину, тому вуглекислий газ міститься в усіх приміщеннях де є людина
Номер слайду 7
Вплив на людину На організм людини концентрація вуглекислого газу до 3% особливої шкідливої дїї не виявляє, проте все ж таки можуть виникнути головний біль, шум у вухах, запаморочення, нудота. це спричинює психічне неврівноваження, збудження, а одже й зниження працездатності
Номер слайду 8
Шкідливість для організму. Останні дослідження показали, що вуглекислий газ, навіть у невеликій концентрації є для людини так само токсичним, як двоокис азотуppm - мільйонна частка - одиниця виміру будь-яких відносних величин, що дорівнює 1·10−6від базового показника.
Номер слайду 9
Вуглекислий газ в приміщенняхлюдина є основним джерелом вуглекислого газу в приміщенні, оскільки ми вдихаємо від 18 до 25 літрів цього газу на годину.підвищенний вміст рівня вуглекислого газу можна спостерігати переважно у всіх преміщеннях, де є люди: в шкільних класах і інститутських аудиторіях,у кімнатах для нарад і офісних приміщеннях, в спальнях і дитячих кімнатах
Номер слайду 10
Постановка проблеми. СО2 ,що виділяється в процесі дихання , нагромаджується в класній кімнаті і негативно впливає на здоров'я учнів. Скільки цього газу виділиться протягом 40хв?А скільки його буде , якщо у класі29 учнів?
Номер слайду 11
Вирішення проблеми1 . Вимірюємо V - класної кімнати: V=60 м2 × 4= 240 м3, або 240000л. 2. Обчислимо V(СО2) - в класній кімнаті до початку уроків після провітрювання.240000 л-100% 240000 л × 0,03%/100%= 72 л V(CO2) - до початку уроків в класній кімнаті.3. Обчислимо кількість видихів , яку робить за 1 урок 1 учень.1 хв – 16 видихів, а 40 хв = 640 видихів робить 1 учень за 1 урок . 4. Обчислимо , який V повітря за 640 видихів.640 видихів × 0,5 л повітря = 320 л повітря видихає 1 учень за 1 урок. 5. Обчислимо скільки СО2 видихає 1 учень за 1 урок.320 л-100%320 л × 4%/100%= 12,8 л СО2 видихає 1 учень за 1 урок
Номер слайду 12
Вирішення проблеми6. В нашому класі - 29 учнів.12,8 л × 29 уч. = 371,2 л СО2 видихують всі учні нашого класу після уроку.7. На початок уроку було 72 л СО2 На кінець уроку стало 371,2 л СО2 8. Обчислимо концентрацію в повітрі класної кімнати СО2 після уроку: 371,2 л × 100%/ 240 000 = 0,16%9. Зміна концентрації СО2 в класній кімнаті за 1 урок складає:0,16%-0,03%=0,13%
Номер слайду 13
Що можна зробити,щоб поліпшити становище?1. Обов'язково провітрювати класну кімнату до початку уроків і після кожного уроку.2. Залишати вікна неповністю зачиненими.3. Розводити кімнатні рослини.4. Регулярно проводити вологе прибирання класу.
Номер слайду 14
Розгляньте фото кабінету хімії і прокоментуйте
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Розрахуємо, чи достатня площа фрамуг для провітрювання в кабінеті хімії, якщо за санітарними нормами площа фрамуг повинна складати не менше 1/50 площі кабінету. Площа кабінету 60 квадратних метрів. Розмір фрамуги 0,5м на 1,6м. В кабінеті 3 фрамуги. Площа фрамуг 0,5 ×1,6 × 3 = 2,4 (квадратних метра)Розрахуємо площу фрамуг за санітарними нормами 60 × 1/50 = 1,2 (квадратних метра)Висновок: Площа фрамуг в 2 рази перевищує санітарну норму.
Номер слайду 17
Досліджуємо склад повітря кабінету хімії за допомогою ЦВК Lab. Quest 3
Номер слайду 18
Висновок. Завдяки цьому проекту ми дізналася про значення концентрації в повітрі СО2 , про шляхи вирішення цієї проблеми , про унікальність та важливість фотосинтезу. Під час виконання проекту, ми більше дізнались про концентрацію вуглекислого газу та його шкідливої дії на організм. Негативна якість повітря може позначитись не тільки на самопочутті учнів , а й на продуктивності праці та самопочутті вчителів.
Номер слайду 19
Для виконання проекту використали знання та вміння з предметів Хімія: Склад повітря, властивості кисню та вуглекислого газу Біологія: Фотосинтез, догляд за кімнатними рослинами. Основи здоров’я: Вплив вмісту вуглекислого газу та кисню в повітрі, значення провітрювання, вологого прибирання для гарного самопочуття учнів на уроках. Математика: вимірювання розмірів кабінету, розмірів фрамуг, обчислення площі кабінету та фрамуг, об’єму кабінету, об’ємів вуглекислого газу, що видихають учні класу за урок, за весь навчальний день, порівнювали площу фрамуг з санітарними нормами.