Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу " Дизайн і технології" у 2 класі на І семестр складено на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я. (ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України від 08.10.2019 року № 1272) та навчального посібника
Н. О. Будна «Альбом з технологій» + інтерактивний додаток.- Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019.
Технологічна освітня галузь Дизайн і технології Пояснювальна записка Зміст технологічної освітньої галузі реалізовується через інтегрований курс «Дизайн і технології». Метою навчання дизайну і технологій є розвиток особистості дитини засобами предметно-перетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження. Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: - формування допитливості, цілісного уявлення про матеріальне і нематеріальне виробництво; - виховання естетично-ціннісного ставлення до традицій українського народу в праці, декоративно-ужитковому мистецтві; - набуття досвіду поетапного створення корисних і естетичних виробів у партнерській взаємодії: від задуму до його втілення в матеріалах; - вироблення навичок раціонального використання матеріалів, безпечного застосування традиційних та сучасних технологій; - формування культури праці, прагнення удосконалювати процес і результати проєктно-технологічної діяльності, свій життєвий простір. Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище», «Середовище проєктування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації».
Навчальний матеріал вибудовується навколо актуальних освітніх тем, розв’язання життєвих проблем, встановлення взаємозв’язків з іншими освітніми галузями. Розподіл навчальних годин за темами, добір об’єктів праці вчитель визначає самостійно, враховуючи умови навчання та педагогічну доцільність. Обов’язковою умовою проведення занять є виготовлення корисного й естетичного виробу – індивідуально, в парі або в групі, оцінювання і презентація результатів навчання. Увага акцентується на організації робочого місця, правилах внутрішнього розпорядку, безпеці праці та санітарних норм. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. ( Наказ МОН України від 08.10.2019 року № 1272) Дизайн і технології ( Годин на рік - 35 год; 1 год на тиждень) Я досліджую світ : підручник для 2 кл. закладів загальн.серед. освіти : у 2-х ч. Ч. 1 / Н. О. Будна, Т. В. Гладюк, С. Г. Заброцька, Л. В.Лисобей, Н. Б. Шост. — Тернопіль :Навчальна книга – Богдан, 2019; Н. О. Будна «Альбом з технологій» + інтерактивний додаток.- Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019.
|
|||||
№ уроку |
Дата |
Зміст |
Обладнання та матеріали |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
|
Примітка |
І семестр
*тЕМА УРОКУ МОЯ ШКОЛА . У школі Тема Місяця. тема ТИЖНЯ З « я дОСЛІДЖУЮ СВІТ» ( ПРОГРАМА О. САВЧЕНКО, ПІДРУЧНИК н. бУДНА ) ** зМІСТ УРОКУ |
|||||
|
|
МОЯ ШКОЛА . У школі **Правила внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять. Організація робочого місця. Матеріали, інструменти та пристосування. Правила користування ножицями Блокнот – планер*. Виготовлення блокнот-планера для запису особистих справ для поданим зразком |
Аркуші кольорового паперу, діркопробивач, ножиці, клей |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; [2 ТЕО 4.3] розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; [2 ТЕО 1.3] обдумує план реалізації задуму в матеріалі; [2 ТЕО 1.1; 2.2] працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3] |
Майстер-клас
|
|
|||||
|
|
МОЯ ШКОЛА . Мій клас Організація робочого місця. Матеріали, інструменти та пристосування. Правила користування ножицями Підставка для шкільного приладдя. Виготовлення підставки за поданим зразком |
Одноразова паперова склянка, ножиці, клей, стрічка, бусинки для декорування |
прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; [2 ТЕО 1.1; 1.4] пояснює способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами тощо); [2 ТЕО 1.4; 1.3] добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; [2 ТЕО 1.3] |
Майстер-клас
|
|
|
МОЯ ШКОЛА . Мікрорайон школи Організація робочого місця. Матеріали, інструменти та пристосування. Правила користування ножицями Доміно «Дорожні знаки». Виготовлення доміно за поданим зразком |
Ножиці, клей, аркуш картону |
організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2] дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; [2 ТЕО 2.2] працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3]
|
Майстер-клас
|
|
|||||
|
|
МІЙ ДІМ – МОЯ ЗЕМЛЯ. Планета Земля Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання. Організація робочого місця. Правила користування ножицями. Інопланетянин. Виготовлення виробу із паперу за поданим зразком |
Аркуші кольорового картону, ножиці, клей, фломастери |
організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2] дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; [2 ТЕО 2.2] пояснює вибір особисто привабливого об’єкта праці, відповідаючи на запитання дорослих; [2 ТЕО 1.1; 2.2]
|
Майстер-клас
|
|
|
МІЙ ДІМ – МОЯ ЗЕМЛЯ. Я пізнаю природу Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання . Організація робочого місця. Правила користування ножицями. Човник. Виготовлення виробу з корків за поданим зразком |
Корки, двостороння клейка стрічка, шпажки, нитки, ножиці, діркопробивач |
організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2] добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; [2 ТЕО 1.3] обдумує план реалізації задуму в матеріалі; [2 ТЕО 1.1; 2.2] прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; [2 ТЕО 1.1; 1.4] |
Майстер-клас
|
|
|||||
|
|
МІЙ ДІМ – МОЯ ЗЕМЛЯ. Я спостерігаю за погодою Правила безпеки праці та санітарних норм під час занять. Організація робочого місця. Правила користування ножицями. Поетапне проєктування технології виготовлення виробу . Ракета. Виготовлення аплікації за поданим зразком. |
Аркуш кольорового картону, ножиці, клей. |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; [2 ТЕО 4.3] організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2] моделює виріб з елементами фантазування; [2 ТЕО 1.4]
|
|
|
|
ОСІНЬ. Мої герої Природне і штучне середовище. Матеріали. Правила безпеки праці та санітарних норм. Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Букет герою. Виготовлення із листя та насіння аплікації за поданим зразком або власним задумом |
Насіння соняшника. кавуна, гарбуза, пшениці, засушені листочки, клей пластилін. |
досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик); [2 ТЕО 1.3] створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом; [2 ТЕО 1.1; 1.4]
|
Майстер-клас
|
|
|
ОСІНЬ. Осінні явища в природі Властивості матеріалів (природні матеріали). Вироби з природних матеріалів. Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Правила користування ножицями. Осінній пейзаж. Виготовлення з опалого листя аплікації за поданим зразком або власним задумом
|
Аркуш картону, засушені листочки, клей, ножиці, фломастери |
досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик); [2 ТЕО 1.3] порівнює природні і рукотворні форми; [2 ТЕО 1.4; 2.2] дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; [2 ТЕО 2.2] створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом; [2 ТЕО 1.1; 1.4] |
Майстер-клас
|
|
|
ОСІНЬ. Осінні турботи тварин та людей Технологічні операції з матеріалами (згинання, складання ). Пакетик для насіння. Виготовлення пакетика для насіння в техніці оригамі за зразком |
Аркуш паперу |
|
Майстер-клас
|
|
|||||
|
|
МОЄ ЗДОРОВ’Я. Здорове тіло Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Моделі-аналоги. Властивості матеріалів (пластилін). Поетапне проєктування технології виготовлення виробу . Собачка. Виготовлення із пластиліну собачки за поданим зразком |
Пластилін, стеки, дощечка, серветки |
порівнює природні і рукотворні форми; [2 ТЕО 1.4; 2.2] організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2] досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик; [2 ТЕО 1.3] пояснює визначену послідовність виготовлення спроєктованого виробу за зображеннями [2 ТЕО 1.1; 2.2] |
Майстер-клас https://www.youtube.com/watch?v=yvOkZnhZvy0&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=9
|
|
|
МОЄ ЗДОРОВ’Я. Харчування та здоров’я Вибір об’єкта праці для його проєктування і виготовлення. Цінність виконаного проєкту для соціальної сфери. Світ професій соціальної сфери. Побутове самообслуговування. Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Правила користування ножицями. Сервірування стола. Правила сервірування столу. |
Клей, ножиці |
обдумує план реалізації задуму в матеріалі; [2 ТЕО 1.1; 2.2] прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; [2 ТЕО 1.1; 1.4] готує та сервірує нескладні страви за наочним прикладом з допомогою дорослих або спільно із старшими учнями, дотримується культури поведінки за столом, гостинно пригощає батьків, друзів тощо [2 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МОЄ ЗДОРОВ’Я. Як уберегтися від хвороб Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Виноград у вазі. Виготовлення із пластиліну грона винограду у вазі. |
Пластилін, дощечка, стека, серветки |
виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно-ужиткового мистецтва; [1 ТЕО 2.1; 2.2] порівнює природні і рукотворні форми; [2 ТЕО 1.4; 2.2] організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2] |
Майстер-клас https://www.youtube.com/watch?v=2k5iIshFprQ&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=10 |
|
|||||
|
|
МОЄ ЗДОРОВ’Я. Мої звички Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Правила користування ножицями. Моя вулиця. Виготовлення аплікації за поданим зразком |
Ножиці, клей
|
працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3] створює поетапно композицію зразком або власним задумом; [2 ТЕО 1.1; 1.4]
|
Майстер-клас https://www.youtube.com/watch?v=z3u0g-HWuIg&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=11 |
|
|
ЗИМА Зимові явища в природі Властивості матеріалів (природні матеріали, пінопласт). Гілочка з інеєм. Виготовлення виробу за поданим зразком
|
Гілочка, пінопласт, клей, серветки
|
виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно-ужиткового мистецтва; [1 ТЕО 2.1; 2.2] розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; [2 ТЕО 1.3] досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик; [2 ТЕО 1.3] |
Майстер-клас https://www.youtube.com/watch?v=QEII0L1ucfk&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=12 |
|
|||||
|
|
ЗИМА Зимові турботи людей Робота з різними матеріалами. Ручні інструменти та пристосування. Правила користування ножицями. Сніговичок. Виготовлення аплікації з ниток і ватних дисків за поданим зразком
|
Кольоровий папір, білі нитки, ватні диски, клей, ножиці, серветки |
добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; [2 ТЕО 1.3] працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3] виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; [2 ТЕО 2.2] |
|
|
|
Резервний урок
|
|
|
|