Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу " Дизайн і технології", 2 клас. І семестр

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу " Дизайн і технології" у 2 класі на І семестр складено на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я. (ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ МОН України від 08.10.2019 року № 1272) та навчального посібника

Н. О. Будна «Альбом з технологій» + інтерактивний додаток.- Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019.

Перегляд файлу

                                                                                              

                                                                                              

                                                                                                   Технологічна освітня галузь

Дизайн і технології

Пояснювальна записка

Зміст технологічної освітньої галузі реалізовується через інтегрований курс «Дизайн і технології».

Метою навчання дизайну і технологій є розвиток особистості дитини засобами предметно-перетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:

- формування допитливості, цілісного уявлення про матеріальне і нематеріальне виробництво;

- виховання естетично-ціннісного ставлення до традицій українського народу в праці, декоративно-ужитковому мистецтві;

- набуття досвіду поетапного створення корисних і естетичних виробів у партнерській взаємодії: від задуму до його втілення в матеріалах;

- вироблення навичок раціонального використання матеріалів, безпечного застосування традиційних та сучасних технологій;

- формування культури праці, прагнення удосконалювати процес і результати проєктно-технологічної діяльності, свій життєвий простір.

Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище», «Середовище проєктування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації».

  • Змістова лінія «Інформаційно-комунікаційне середовище» охоплює вивчення питань гармонійного поєднання функціональності та естетичності у виробах; пошук та опрацювання тематичної інформації у взаємодії з іншими; дослідження природних, штучних і синтетичних матеріалів; розрізнення та читання графічних зображень; конструювання виробів з готових деталей.
  • Змістова лінія «Середовище проєктування» спрямована на реалізацію творчого потенціалу учнів, створення умов для продукування ідей, вибору особисто привабливих об’єктів праці; проєктування – моделювання і конструювання; виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів за їх властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.
  • Змістова лінія «Середовище техніки і технологій» передбачає формування навичок організації робочого місця, безпечної праці з ручними інструментами та пристосуваннями; поетапне виготовлення виробів з використанням традиційних та сучасних технологій; раціональне використання матеріалів.
  • Змістова лінія «Середовище соціалізації» спрямована на формування здатності оцінювати та презентувати результати проєктно-технологічної діяльності, обговорювати їх з іншими; ефективно використовувати створені вироби; долучатися до благочинної діяльності; виконувати трудові дії в побуті для самообслуговування та якісного облаштування життєвого простору.

Навчальний матеріал вибудовується навколо актуальних освітніх тем, розв’язання життєвих проблем, встановлення взаємозв’язків з іншими освітніми галузями. Розподіл навчальних годин за темами, добір об’єктів праці вчитель визначає самостійно, враховуючи умови навчання та педагогічну доцільність.

Обов’язковою умовою проведення занять є виготовлення корисного й естетичного виробу – індивідуально, в парі або в групі, оцінювання і презентація результатів навчання. Увага акцентується на організації робочого місця, правилах внутрішнього розпорядку, безпеці праці та санітарних норм.

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. ( Наказ МОН України  від 08.10.2019 року № 1272)

Дизайн і технології ( Годин на рік - 35 год; 1 год на тиждень)   

Я досліджую світ : підручник для 2 кл. закладів загальн.серед. освіти : у 2-х ч. Ч. 1 / Н. О. Будна, Т. В. Гладюк,                                                              С. Г. Заброцька, Л. В.Лисобей, Н. Б. Шост. — Тернопіль :Навчальна книга – Богдан, 2019;

Н. О. Будна «Альбом з технологій» + інтерактивний додаток.- Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019.

 

 

 

 

 

 

уроку

Дата

 

Зміст

Обладнання та матеріали

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

Примітка

І семестр

 

*тЕМА УРОКУ                    МОЯ ШКОЛА . У школі

                                                     Тема Місяця.    тема ТИЖНЯ  З  « я дОСЛІДЖУЮ СВІТ»   ( ПРОГРАМА О. САВЧЕНКО, ПІДРУЧНИК н. бУДНА )

       ** зМІСТ УРОКУ

  1.  

 

МОЯ ШКОЛА . У школі

**Правила внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять. Організація робочого місця. Матеріали, інструменти  та пристосування. Правила користування ножицями

 Блокнот – планер*. Виготовлення блокнот-планера для запису особистих справ для поданим зразком

Аркуші кольорового паперу, діркопробивач, ножиці, клей

дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; [2 ТЕО 4.3]

розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; [2 ТЕО 1.3]

обдумує план реалізації задуму в матеріалі; [2 ТЕО 1.1; 2.2]

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3]

Майстер-клас

https://youtu.be/--og-Z8ABIw

 

 

  1.  

 

МОЯ ШКОЛА . Мій клас

 Організація робочого місця. Матеріали, інструменти  та пристосування. Правила користування ножицями

Підставка для шкільного приладдя.

Виготовлення підставки за поданим зразком

Одноразова паперова склянка, ножиці, клей, стрічка, бусинки для декорування

прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; [2 ТЕО 1.1; 1.4]

пояснює способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами тощо); [2 ТЕО 1.4; 1.3]

добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; [2 ТЕО 1.3]

Майстер-клас

https://youtu.be/p5AlmFQ8jVk

 

  1.  

 

МОЯ ШКОЛА .

Мікрорайон школи

Організація робочого місця. Матеріали, інструменти  та пристосування. Правила користування ножицями

Доміно «Дорожні знаки». Виготовлення доміно за поданим зразком

Ножиці, клей, аркуш картону

організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2]

дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; [2 ТЕО 2.2]

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3]

 

Майстер-клас

https://youtu.be/Sxn6m5ZDAd0

 

 

  1.  

 

МІЙ ДІМ – МОЯ ЗЕМЛЯ.

Планета Земля

Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання.  Організація робочого місця. Правила користування ножицями.

Інопланетянин. Виготовлення виробу із паперу  за поданим зразком

Аркуші кольорового картону, ножиці, клей, фломастери

організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2]

дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; [2 ТЕО 2.2]

пояснює вибір особисто привабливого об’єкта праці, відповідаючи на запитання дорослих; [2 ТЕО 1.1; 2.2]

 

Майстер-клас

https://youtu.be/UOyI32crBXc

 

  1.  

 

МІЙ ДІМ – МОЯ ЗЕМЛЯ.                      Я пізнаю природу

Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання . Організація робочого місця. Правила користування ножицями.

Човник. Виготовлення виробу з корків за поданим зразком

Корки, двостороння клейка стрічка, шпажки, нитки, ножиці, діркопробивач

організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2]

добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; [2 ТЕО 1.3]

обдумує план реалізації задуму в матеріалі; [2 ТЕО 1.1; 2.2]

прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; [2 ТЕО 1.1; 1.4]

Майстер-клас

https://youtu.be/JGAxMdryz6c

 

 

  1.  

 

МІЙ ДІМ – МОЯ ЗЕМЛЯ.

Я спостерігаю за погодою

Правила безпеки праці та санітарних норм під час занять. Організація робочого місця. Правила користування ножицями. Поетапне проєктування технології виготовлення виробу .

 Ракета. Виготовлення аплікації                за поданим зразком.

Аркуш кольорового картону, ножиці, клей.

дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; [2 ТЕО 4.3]

організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2]

моделює виріб з елементами фантазування; [2 ТЕО 1.4]

 

 

 

  1.  

 

                        ОСІНЬ. Мої герої

Природне і штучне середовище. Матеріали.

Правила безпеки праці та санітарних норм. Організація робочого місця. Інструменти та пристосування.

Букет герою.  Виготовлення із листя та насіння аплікації за поданим зразком або власним задумом

Насіння соняшника. кавуна, гарбуза,

пшениці, засушені листочки, клей пластилін.

досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик); [2 ТЕО 1.3]

створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом; [2 ТЕО 1.1; 1.4]

 

Майстер-клас

https://youtu.be/yOKvUU-1Ypw

 

  1.  

 

ОСІНЬ. Осінні явища в природі

Властивості матеріалів (природні матеріали).

Вироби з природних матеріалів.

Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Правила користування ножицями.

Осінній пейзаж. Виготовлення  з опалого листя аплікації за поданим зразком або власним задумом

 

Аркуш картону, засушені листочки, клей, ножиці, фломастери

досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик); [2 ТЕО 1.3]

порівнює природні і рукотворні форми; [2 ТЕО 1.4; 2.2]

дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя; [2 ТЕО 2.2]

створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом; [2 ТЕО 1.1; 1.4]

Майстер-клас

https://youtu.be/34yjLfDfHII

 

  1.  

 

ОСІНЬ. Осінні турботи тварин та людей

Технологічні операції з матеріалами (згинання, складання ).

Пакетик для насіння. Виготовлення пакетика для насіння в техніці оригамі за зразком

Аркуш паперу

 

Майстер-клас

https://youtu.be/bpHBVznGhQU

 

 

  1.  

 

МОЄ ЗДОРОВ’Я. Здорове тіло

Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Моделі-аналоги.

Властивості матеріалів (пластилін).

Поетапне проєктування технології виготовлення виробу .

Собачка. Виготовлення із пластиліну собачки за поданим зразком

Пластилін, стеки, дощечка, серветки

порівнює природні і рукотворні форми; [2 ТЕО 1.4; 2.2]

організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2]

досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик; [2 ТЕО 1.3]

пояснює визначену послідовність виготовлення спроєктованого виробу за зображеннями [2 ТЕО 1.1; 2.2]

Майстер-клас

https://www.youtube.com/watch?v=yvOkZnhZvy0&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=9

 

  1.  

 

МОЄ ЗДОРОВ’Я.

Харчування та здоров’я

Вибір об’єкта праці для його проєктування і виготовлення. Цінність виконаного проєкту для соціальної сфери. Світ професій соціальної сфери. Побутове самообслуговування.

Організація робочого місця. Інструменти та пристосування.  Правила користування ножицями.

Сервірування стола. Правила сервірування столу.

Клей, ножиці

обдумує план реалізації задуму в матеріалі; [2 ТЕО 1.1; 2.2]

прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність; [2 ТЕО 1.1; 1.4]

готує та сервірує нескладні страви за наочним прикладом з допомогою дорослих або спільно із старшими учнями, дотримується культури поведінки за столом, гостинно пригощає батьків, друзів тощо [2 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

МОЄ ЗДОРОВ’Я. Як уберегтися від хвороб

Організація робочого місця. Інструменти та пристосування.

Виноград у вазі. Виготовлення із пластиліну грона винограду у вазі.

Пластилін, дощечка, стека, серветки

виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно-ужиткового мистецтва; [1 ТЕО 2.1; 2.2]

порівнює природні і рукотворні форми; [2 ТЕО 1.4; 2.2]

організовує робоче місце; [2 ТЕО 4.2]

Майстер-клас

https://www.youtube.com/watch?v=2k5iIshFprQ&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=10

 

  1.  

 

МОЄ ЗДОРОВ’Я.

 Мої звички

Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Правила користування ножицями.

Моя вулиця. Виготовлення аплікації за поданим зразком

Ножиці, клей

 

 

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3]

створює поетапно композицію зразком або власним задумом; [2 ТЕО 1.1; 1.4]

 

Майстер-клас

https://www.youtube.com/watch?v=z3u0g-HWuIg&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=11

  1.  

 

ЗИМА

Зимові явища в природі

Властивості матеріалів (природні матеріали, пінопласт).

Гілочка з інеєм. Виготовлення виробу за поданим зразком

 

Гілочка, пінопласт, клей, серветки

 

виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно-ужиткового мистецтва; [1 ТЕО 2.1; 2.2]

розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; [2 ТЕО 1.3]

досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик; [2 ТЕО 1.3]

Майстер-клас

https://www.youtube.com/watch?v=QEII0L1ucfk&list=PLQCTXoouHdK_kSfAzZGt0VTmWZdlIvzkz&index=12

 

  1.  

 

ЗИМА

Зимові турботи людей

Робота з різними матеріалами.

Ручні інструменти та пристосування. Правила користування ножицями.

Сніговичок. Виготовлення аплікації з ниток і ватних дисків за поданим зразком

 

Кольоровий папір, білі нитки, ватні диски, клей, ножиці, серветки

добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали; [2 ТЕО 1.3]

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; [2 ТЕО 2.1; 4.3]

виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; [2 ТЕО 2.2]

 

 

  1.  

 

Резервний урок

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
3433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку