ПОГОДЖЕНО на засіданні МО « » серпня 2023р. протокол №
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Заступник директора _______________ Шпичка М.В.
|
Історія України у 8 класах
Учитель І.О.Прибитько
1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік
За програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
Календарно – тематичний план повністю відповідає програмі за кількістю годин в рамках розділів та пропонує використання різних видів практичної діяльності школярів, що спрямовані на формування предметних і ключових компетентностей.
Підручник: Історія України : підруч. для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, Б. В. Черкас, О. В. Бурлака, Н. С. Власова, К. Ю. Галушко, В. О. Кронгауз, І. О. Піскарьова, Д. О. Секиринський. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2021. — 224 с. : іл.
№ з/п |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Дата |
Д/З |
Ключові компетентності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
8-А |
8-Б |
|||||
Вступ. Ранній Новий час в історії України. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||||
|
Вступ: особливості розвитку українських земель в Ранній Новий час. |
|
|
§1 |
Хронологічна компетентність: мислить історико-хронологічно, орієнтується в історичному часі, встановлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, явищами і процесами, діяльністю людей та її результатами в часі, виявляє зміни і тривалість у житті суспільства. |
|
Розділ 1. Українські землі в XVI – першій половині XVII ст. |
||||||
|
Українські землі у складі Польщі, Литви та інших держав в п/п XVI ст. |
|
|
§2 |
Просторова компетентність: мислить геопросторово, орієнтується в соціально-історичному просторі, виявляє взаємозалежність розвитку суспільства, господарства, культури і навколишнього природного середовища. Інформаційна компетентність: мислить критично, працює з різними джерелами інформації та формулює історично обґрунтовані запитання. Логічна компетентність: мислить системно, виявляє взаємозв’язок, взаємозалежність та взаємовплив історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміє множинність трактувань минулого і сучасного та зіставляє їхні інтерпретації. Аксіологічна компетентність: усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації. |
|
|
Люблінська унія. Передумови та хід переговорів. Литовський та Польський проекти унії. |
|
|
§3 С.15 – 17. |
||
|
Наслідки Люблінської унії. Структура влади в Речі Посполитій. |
|
|
§3 С.17 - 20. |
||
|
Соціальна структура суспільства в Україні в XVI ст. Литовські статути. |
|
|
§4 |
||
|
Криза православної церкви. Реформація та Контрреформація в Україні. Церковні братства. |
|
|
§5-6 |
||
|
Причини, хід та наслідки Берестейської унії 1596 р. |
|
|
§7 |
||
|
Боротьба за відновлення ієрархії православної церкви. Діяльність Петра Могили. |
|
|
§8 |
||
|
Розвиток культури в ХVІ — першій половині ХVІІ ст. Створення Києво-Могилянського колегіуму та Острозької академії. |
|
|
§9-10 |
||
|
Практична робота №1. Повсякденне життя представників різних станів населення українського суспільства. |
|
|
§11-12. |
||
|
Практична робота №2. Світогляд та вірування різних станів українського суспільства. |
|
|
§11-12. |
||
|
Урок узагальнення до розділу 1 «Українські землі в XVI – першій половині XVII ст.» Тематичний контроль. |
|
|
Повторити §1-12 |
||
Розділ 2. Становлення українського козацтва в XVI – першій половині XVII ст. |
Знаю:
Розумію:
|
|||||
|
Поява запорозького козацтва та Січі. Дмитро Вишневецький (Байда). |
|
|
§13 |
Просторова компетентність: мислить геопросторово, орієнтується в соціально-історичному просторі, виявляє взаємозалежність розвитку суспільства, господарства, культури і навколишнього природного середовища. Інформаційна компетентність: мислить критично, працює з різними джерелами інформації та формулює історично обґрунтовані запитання. Логічна компетентність: мислить системно, виявляє взаємозв’язок, взаємозалежність та взаємовплив історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміє множинність трактувань минулого і сучасного та зіставляє їхні інтерпретації. Аксіологічна компетентність: усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації. |
|
|
Реєстрове козацтво. Повстання К,Косинського та С.Наливайко. |
|
|
§14 |
||
|
Козацькі походи першої чверті XVII ст. Діяльність П.Сагайдачного. Хотинська війна. |
|
|
§15 |
||
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. |
|
|
§16 |
||
|
Практична робота №3. Устрій та організація Запорозької Січі. |
|
|
§17-18 |
||
|
Практична робота №4. Побут та військова майстерність українського козацтва. |
|
|
§17-18 |
||
|
Урок узагальнення до розділу 2 «Становлення українського козацтва в XVI – першій половині XVII ст.» Тематичний контроль. |
|
|
Повторити §13-18 |
||
Розділ 3. Національно-визвольна війна під проводом Б.Хмельницького |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||||
|
Передумови національно-визвольної війни. Персоналія Б.Хмельницького. |
|
|
§19 |
Просторова компетентність: мислить геопросторово, орієнтується в соціально-історичному просторі, виявляє взаємозалежність розвитку суспільства, господарства, культури і навколишнього природного середовища. Інформаційна компетентність: мислить критично, працює з різними джерелами інформації та формулює історично обґрунтовані запитання. Логічна компетентність: мислить системно, виявляє взаємозв’язок, взаємозалежність та взаємовплив історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміє множинність трактувань минулого і сучасного та зіставляє їхні інтерпретації. Аксіологічна компетентність: усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації. |
|
|
Події 1648 – 1649 рр. Зборівський договір. |
|
|
§20 - 21 |
||
|
Події 1650 – 1651 рр. Білоцерківський договір. |
|
|
§22 |
||
|
Молдавські походи. Битва під Батогом. |
|
|
§23 |
||
|
Утворення козацької держави Військо Запорозьке(Гетьманщини). Політичний та адміністративний устрій. |
|
|
§24 |
||
|
Зовнішня політика Війська Запорозького (Гетьманщини). |
|
|
§25 |
||
|
Переяславська рада та Березневі статті. Союз з Московською державою. |
|
|
§26 |
||
|
Події 1654 – 1657 рр. Віленське перемир’я. |
|
|
§27 |
||
|
Практична робота №5. Персоналії національно-визвольної війни 1648 – 1657 рр. |
|
|
§28 - 29 |
||
|
Практична робота №6. Події національно-визвольної війни в історичних джерелах. |
|
|
§28 - 29 |
||
|
Урок узагальнення до розділу 3 «Національно-визвольна війна під проводом Б.Хмельницького» Тематичний контроль. |
|
|
Повторити §19-29 |
||
|
Контрольне оцінювання за І семестр: «Українські землі в XVI – першій половині XVII ст.».
|
|
|
Повторити §1-29 |
||
Розділ 4. Українські землі в другій половині XVII – початку XVIIІ ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в період «Руїни»;
|
|||||
|
Діяльність І.Виговського. Гадяцька угода. Конотопська битва. |
|
|
§30 |
Просторова компетентність: мислить геопросторово, орієнтується в соціально-історичному просторі, виявляє взаємозалежність розвитку суспільства, господарства, культури і навколишнього природного середовища.
Інформаційна компетентність: мислить критично, працює з різними джерелами інформації та формулює історично обґрунтовані запитання.
Логічна компетентність: мислить системно, виявляє взаємозв’язок, взаємозалежність та взаємовплив історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміє множинність трактувань минулого і сучасного та зіставляє їхні інтерпретації.
Аксіологічна компетентність: усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації. |
|
|
Юрій Хмельницький. Розкол козацької держави. |
|
|
§31 |
||
|
Поділ Гетьманщини. Андрусівська угода. |
|
|
§32 |
||
|
Спроби об’єднання Гетьманщини Петром Дорошенко. Дем’ян Многогрішний. |
|
|
§33 |
||
|
Гетьманування І.Самойловича. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». |
|
|
§34 |
||
|
Правобережне козацтво в останній чверті XVII ст. Заселення Слобідської України. |
|
|
§35-36 |
||
|
Козацька держава за правління І.Мазепи. Україна в Північній війні. |
|
|
§37 |
||
|
«Договори і Постановлення Прав і вольностей Війська Запорозького». Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
|
|
§38 |
||
|
Розвиток церкви та культури в другій половині XVII – початку XVIIІ ст. |
|
|
§39 |
||
|
Практична робота №7. «Руїна», як криза української державності. |
|
|
§40-41 |
||
|
Урок узагальнення до розділу 4 «Українські землі в другій половині XVII – початку XVIIІ ст.» Тематичний контроль. |
|
|
Повторити §30-41 |
||
Розділ 5. Українські землі у 20-90 х рр. ХVІІІ ст. Україна і ранньомодерні імперії. |
Знаю:
Умію:
Розумію:
|
|||||
|
Посилення колоніального тиску на українські землі з боку Російської імперії. І.Скоропадський та П.Полуботок. |
|
|
§42 |
Хронологічна компетентність: мислить історико-хронологічно, орієнтується в історичному часі, встановлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, явищами і процесами, діяльністю людей та її результатами в часі, виявляє зміни і тривалість у житті суспільства.
Просторова компетентність: мислить геопросторово, орієнтується в соціально-історичному просторі, виявляє взаємозалежність розвитку суспільства, господарства, культури і навколишнього природного середовища.
Інформаційна компетентність: мислить критично, працює з різними джерелами інформації та формулює історично обґрунтовані запитання.
Логічна компетентність: мислить системно, виявляє взаємозв’язок, взаємозалежність та взаємовплив історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміє множинність трактувань минулого і сучасного та зіставляє їхні інтерпретації.
Аксіологічна компетентність: усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації. |
|
|
Відродження гетьманства за Данила Апостола. Правління гетьманського уряду. Нова Січ. |
|
|
§43 |
||
|
Ліквідація гетьманства та Кримського ханства. |
|
|
§44 |
||
|
Правобережна та Західна Україна у 20-90 х рр. ХVІІІ ст. Гайдамаки. Коліївщина. Рух опришків. |
|
|
§45 |
||
|
Поділи Речі Посполитої. Входження Західноукраїнських земель до складу Австрійської держави. |
|
|
§46-47 |
||
|
Розвиток культури на українських землях у 20-90 х рр. ХVІІІ ст. |
|
|
§48 |
||
|
Практична робота №8. Кримський ханат у ХVІ-ХVІІІ ст. Державний устрій, військова організація. |
|
|
§49-50 |
||
|
Урок узагальнення до розділу 4 «Українські землі у 20-90 х рр. ХVІІІ ст. Україна і ранньомодерні імперії». Тематичний контроль. |
|
|
Повторити §42-50 |
||
|
Контрольне оцінювання за ІІ семестр: «Українські землі в другій половині XVIІ – кінці XVIIІ ст.».
|
|
|
Повторити §30-50 |
||
|
Підведення підсумків. Узагальнення курсу. Історія України в контексті історії Раннього Нового часу. Україна, як частина Європейської цивілізації. |
|
|
§51-52 |