Календарно-тематичне планування з історії України та всесвітньої історії для 8 класу.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 8 класу з історії України (за підручником В. Власова, О. Панаріна, Ю. Топольницької), всесвітньої історії (за підручником І. Щупака).
Перегляд файлу

Історія України.  8 клас  (52 години)

№ п/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Відмітка про виконання

 

 

Розділ 1.  ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – перша половина XVII ст.

Статус українських земель у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Великого князівства Московського/Московського царства, Молдавського князівства в першій половині XVІ ст.

 

Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. Договірний характер королівської вдади. Землі Русі-України в Речі Посполитій. Суб’єктність українських воєводств.

 

Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Шляхетське самоврядне судочинство. Литовські статути.

 

Селяни та їхнє становище. Елементи самоврядування.

 

Міста як простір взаємодії різних станів, етнічних і релігійних груп. Господарське життя міст: цехи, торгівля.

 

Конфесійне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в українських землях Речі Посполитої. Кризові явища у православній церкві в XVІ ст. Православні братства.

 

Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Відновлення православної ієрархії та реформи церкви.

 

Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська школа. Єзуїтські колегії. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво, література XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

Практичне заняття: Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

Практичне заняття: Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Литовські статути, Пересопницьке Євангеліє, Люблінську унію, вихід друком перших книжок, заснування Острозької слов’яно-греко-латинської школи, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії тощо. Позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої.

 

Практичне заняття: Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. Запорозька Січ.

 

Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.

 

Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Запорозько-кримський договір 1624 р.

 

Практичне заняття: Військове мистецтво , традиції та побут українського козацтва

 

Участь та запорозького реєстрового козацтва у війнах Речі Посполитої. Козацькі повстання.

 

Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви.

Ідентичність та політична культура козаків

 

Практичне заняття: Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, участь козаків у війнах Речі Посполитої (зокрема Хотинській війні), козацькі повстання, видання «Ординації Війська Запорозького» тощо.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ  другої половини XVII ст.

Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. Події 1648 р. Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір.

 

Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. Битва поблизу Батога.

 

Зовнішня політика: у пошуку союзників (Московське царство, Османська імперія, Молдавське князівство, Шведське королівство). Українсько-московський договір 1654 р.

 

Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва.

 

Практичне заняття: Історичні джерела про Б. Хмельницького як політика й людину

 

Передумови, причини і перебіг «Руїни».

 

Внутрішня боротьба за владу та впливи.  Розкол козацької держави. Посягання Московського царства на її суверенітет.

 

Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини.

 

Козацька Україна в системі міжнародних відносин

 

Практичне заняття: Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної (релігійної, культурної) діяльності Адама Кисіля, Богдана Хмельницького, Данила Нечая, Дем’яна Многогрішного, Івана Богуна, Івана Брюховецького, Івана Виговського, Івана Самойловича, Івана Сірка, Йосифа Тукальського-Нелюбовича, Павла Тетері, Петра Дорошенка, Тимоша Хмельницького, Юрія Хмельницького та ін.

 

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 4. КОЗАЦЬКА Україна (Гетьманщина) др. пол. ХVІІ – початку ХVІІІ ст.

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). Соціальні групи в середовищі козацтва.

 

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство.

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.

 

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).

 

Практичне заняття: Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську, Ганну Сомко, Ганну Золотаренко

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

 

 

 

Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

 

Конституція Пилипа Орлика.

 

Нова Січ. Спроба реформування Гетьманщини за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського.

 

Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. Ліквідація Росією Запорозької Січі. Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

 

Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності.

 

Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

 

Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

 

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

 

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

 

Практичне заняття: Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про гетьманування Івана Мазепи, Пилипа Орлика, Івана Скоропадського, Павла Полуботка, Данила Апостола, Кирила Розумовського, рух опришків, Коліївщину, остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, Кримського ханства, поділи Речі Посполитої, надання Києво-Могилянській колегії статусу академії, заснування та відновлення діяльності Львівського університету інше.

 

Практичне заняття: Уявна подорож до історико-культурних пам’яток України

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ  РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. Внесок України у формування європейської цивілізації.

 

 

 

 

 

 

Всесвітня історія. 8 клас  (35 годин)

№ п/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Відмітка про виконання

 

 

ПОВТОРЕННЯ. Середні віки в історії Європи та України

ВСТУП

 

 Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово).

 

Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал.

 

Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя населення Західної Європи.

 

Практичне заняття: Великі географічні відкриття : вплив європейської цивілізації на світ

 

 

 

 

Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ

Католицька церква напередодні Реформації. Народження  протестантизму. Поширення Реформації

 

Контрреформація в Європі. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.

 

Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. Культура бароко. Народження нової європейської науки.

 

Практичне заняття: Гуманістичні ідеї доби Відродження

 

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст.

Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV

 

Володіння Габсбургів. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія

 

Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство».

 

Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права».

 

Річ Посполита: шляхетська демократія.

Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин.

 

Практичне заняття: Історичний портрет одного з монархів ХVІ–ХVІІ ст.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст.

Експансія Османської імперії. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів.

 

Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика.

 

Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.

 

Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.).

 

Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI – першій половині XVIIІ ст.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА

Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення.

 

Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм.

Освічений абсолютизм.

 

Володіння австрійських Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ.

 

Російська імперія

 

Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії.

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності.  Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США.

 

Практичне заняття: Європейські держави та США в епоху Просвітництва

 

 

 

 

Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово)

Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії.

 

Практичне заняття: Китай і Японія ХVІ–ХVІІІ ст.

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Катерина
Додано
1 вересня 2023
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку