1
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 6 КЛАС
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
(інтегрований курс)
70 годин, 2 години на тиждень
(з урахуванням змін до програми затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 р. № 236)
Підручник: Щупак І.Я. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підр. для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / І.Я. Щупак, І.О. Піскарьова, О.В. Бурлака. – К. : УОВЦ «Оріон», 2019. - 224 с.
№ з/п |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Дата |
Прим. |
|
ВСТУП (4 години) |
||||
1. |
Повторення матеріалу вивченого попереднього року. Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії Стародавнього світу |
|
|
|
2. |
Як вивчають історію Стародавнього світу. Періодизація історії людства. Історичні джерела з історії Стародавнього світу. Цивілізація |
|
|
|
3. |
Лічба часу в історії стародавнього світу |
|
|
|
4. |
Практична робота Лічба часу в історії Стародавнього світу (завдання: встановити особливості літочислення (з допомогою шкали часу); розв'язати хронологічні задачі |
|
|
|
Очікувані результати Учні повинні знати: - послідовність періодів історії людства, - хронологічні межі історії стародавнього світу; - джерела з історії стародавнього світу. Учні повинні усвідомлювати: - завдання інтегрованого курсу історії; - періодизацію як спосіб упорядкування історії; - критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії: України та всесвітньої; - поняття «ера», «цивілізація». Учні повинні вміти: - співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям; - розв'язати історичну задачу на обчислення часу; - вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома |
||||
РОЗДІЛ І. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ (9 годин) |
||||
5. |
Життя людей у первісні часи Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей |
|
|
|
6. |
Життя людей у первісні часи Заняття та спосіб життя, суспільна організація |
|
|
|
7. |
Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України Королево (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим), інші відомі стоянки Практична робота: описати заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок) на основі археологічних речових джерел; позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України |
|
|
|
8. |
Виникнення землеробства та скотарства Неолітична революція. Початок обробки металів і виникнення ремесел |
|
|
|
9. |
Трипільська археологічна культура Відкриття археологічної культури. Заняття та спосіб життя, суспільна організація |
|
|
|
10. |
Трипільська археологічна культура |
|
|
|
11. |
Культура та релігійні вірування первісних людей |
|
|
|
12. |
Узагальнення за розділом |
|
|
|
13. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділами. Тематичний контроль |
|
|
|
Очікувані результати Учні повинні знати:
Учні повинні усвідомлювати:
Учні повинні вміти:
|
||||
РОЗДІЛ ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ (16 годин) |
||||
14. |
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякденне й господарське життя |
|
|
|
15. |
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті |
|
|
|
16. |
Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід |
|
|
|
17. |
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя |
|
|
|
18. |
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі |
|
|
|
19. |
Писемність і мистецтво Дворіччя |
|
|
|
20. |
Фінікія. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт |
|
|
|
21. |
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим |
|
|
|
22. |
Біблія як історичне джерело |
|
|
|
23. |
Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи. Дарій І |
|
|
|
24. |
Давня Індія. Природно-географічні умови. Організація влади й суспільства |
|
|
|
25. |
Організація влади й суспільства в Індії |
|
|
|
26. |
Давній Китай. Природно-географічні умови. Організація влади й суспільства. Пам'ятки культури китайської цивілізації |
|
|
|
27. |
Практична робота Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій (завдання: знайти спільні й відмінні риси стародавніх цивілізацій та порівняти їх) |
|
|
|
28. |
Узагальнення за розділом |
|
|
|
29. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом. Тематичний контроль |
|
|
|
Очікувані результати Учні повинні знати:
Учні повинні усвідомлювати:
Учні повинні вміти:
|
||||
РОЗДІЛ ІІІ. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ (38 годин) |
||||
30. |
Природно-географічні умови Балканського півострова |
|
|
|
31. |
Мінойська та Ахейська палацові цивілізації |
|
|
|
32. |
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера |
|
|
|
33. |
Афіни |
|
|
|
34. |
Спарта |
|
|
|
35. |
Навчання та виховання дітей в Афінах і Спарті |
|
|
|
36. |
Велика грецька колонізація |
|
|
|
37. |
Античні поліси на території України. Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України |
|
|
|
38. |
Практична робота Кіммерійці на території України (завдання: схарактеризувати спосіб життя кіммерійських племен та їх походження, опрацювати відомості про племена за античними авторами) |
|
|
|
39. |
Практична робота Скіфи на території України (завдання: схарактеризувати спосіб життя скіфських племен та їх походження, опрацювати відомості про племена за античними авторами) |
|
|
|
40. |
Персько-грецькі війни |
|
|
|
41. |
Утвердження демократії в Афінах за Перикла |
|
|
|
42. |
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції |
|
|
|
43. |
Грецька релігія та міфологія |
|
|
|
44. |
Античні олімпійські ігри |
|
|
|
45. |
Сім'я, освіта та виховання афінян і спартанців |
|
|
|
46. |
Театр, скульптура, архітектура |
|
|
|
47. |
Практична робота Підкорення Греції Філіпом II. Історичний портрет Александра Македонського (завдання: позначити на контурній карті напрямки Східного походу, сформулювати його життєву позицію Александра Македонського на основі його висловів та діяльності) |
|
|
|
48. |
Культура елліністичної доби |
|
|
|
49. |
Сармати на території України |
|
|
|
50. |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
51. |
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима |
|
|
|
52. |
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: суспільний устрій та організація влади |
|
|
|
53. |
Воєнна експансія Риму |
|
|
|
54. |
Диктатура Юлія Цезаря |
|
|
|
55. |
Римська імперія. Октавіан Август |
|
|
|
|
Практична робота Римське право (завдання: вивчити структуру та джерела римського права. Установити вплив римського права та становлення правових систем європейських країн) |
|
|
|
56. |
Пантеон римських богів |
|
|
|
57. |
Мистецтво Давнього Риму |
|
|
|
58. |
Кризові явища в Римській імперії |
|
|
|
59. |
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії |
|
|
|
60. |
Поділ Римської імперії. Початок Великого переселення народів. Падіння Західної Римської імперії |
|
|
|
61. |
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням |
|
|
|
62. |
Давні слов'яни. Прабатьківщина слов'ян |
|
|
|
63. |
Початок Великого розселення слов'ян |
|
|
|
64. |
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов'ян |
|
|
|
65. |
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу |
|
|
|
66. |
Узагальнення за розділом |
|
|
|
67. |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом. Тематичний контроль |
|
|
|
Очікувані результати Учні повинні знати:
Учні повинні усвідомлювати:
Учні повинні вміти:
|
||||
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА (3 години) |
||||
68. |
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства |
|
|
|
69. |
Значення давньої історії України як частини світової історії |
|
|
|
70. |
Гра «Історичний калейдоскоп» - урок узагальнення до інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія 6 клас» |
|
|
|