Календарно-тематичне планування «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (інтегрований курс)»

Про матеріал
Календарно-тематичне планування «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (інтегрований курс)» 70 годин (2 години на тиждень) Орієнтоване на підручник: Щупак І.Я. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підр. для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / І.Я. Щупак, І.О. Піскарьова, О.В. Бурлака. – К. : УОВЦ «Оріон», 2019. - 224 с.
Перегляд файлу

1

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 6 КЛАС

  ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

(інтегрований курс)

70 годин, 2 години на тиждень

 (з урахуванням змін до програми затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 р. № 236)

Підручник: Щупак І.Я. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підр. для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / І.Я. Щупак, І.О. Піскарьова, О.В. Бурлака. – К. : УОВЦ «Оріон», 2019. -  224 с.

 

№ з/п

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Дата

Прим.

ВСТУП (4 години)

1.

Повторення матеріалу вивченого попереднього року. Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії Стародавнього світу

 

 

2.

Як вивчають історію Стародавнього світу.

Періодизація історії людства. Історичні джерела з історії Стародавнього світу. Цивілізація

 

 

3.

Лічба часу в історії стародавнього світу

 

 

4.

Практична робота

Лічба часу в історії Стародавнього світу (завдання: встановити особливості літочислення (з допомогою шкали часу); розв'язати хронологічні задачі

 

 

Очікувані результати 

Учні повинні знати:

- послідовність періодів історії людства,

- хронологічні межі історії стародавнього світу;

- джерела з історії стародавнього світу.

Учні повинні усвідомлювати:

- завдання інтегрованого курсу історії;

- періодизацію як спосіб упорядкування історії;

- критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії: України та всесвітньої;

- поняття «ера», «цивілізація».

Учні повинні вміти:

- співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям;

- розв'язати історичну задачу на обчислення часу;

- вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома

РОЗДІЛ І. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ  (9 годин)

5.

Життя людей у первісні часи

Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей

 

 

6.

Життя людей у первісні часи

Заняття та спосіб життя, суспільна організація

 

 

7.

Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України

Королево (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим), інші відомі стоянки Практична робота: описати заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок) на основі археологічних речових джерел; позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України

 

 

8.

Виникнення землеробства та скотарства

Неолітична революція. Початок обробки металів і виникнення ремесел

 

 

9.

Трипільська археологічна культура

Відкриття археологічної культури. Заняття та спосіб життя, суспільна організація

 

 

10.

Трипільська археологічна культура

 

 

11.

Культура та релігійні вірування первісних людей

 

 

12.

Узагальнення за розділом

 

 

13.

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділами. Тематичний контроль

 

 

Очікувані результати 

Учні повинні знати:

  • час появи первісної людини на теренах України;
  • назви та місце розташування трьох-чотирьох стоянок первісних людей на території України;
  • винаходи і пам'ятки культури первісних людей.

Учні повинні усвідомлювати:

  • сутність наукових і релігійних теорій про походження людини, «неолітичної революції»,
  • первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;
  • поняття «кам'яний вік», «мідно-кам'яний вік», «бронзовий вік», «Ноmо sаріеns (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова община (рід)», «територіальна (сусідська) община», «плем'я», «ремесло», «вождь», «рада старійшин».

Учні повинні вміти:

  • показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;
  • описати спосіб життя первісних людей;
  • схарактеризувати організацію суспільства за первісних часів;
  • розпізнавати пам'ятки трипільської культури

РОЗДІЛ ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ (16 годин) 

14.

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку

давньоєгипетської цивілізації. Повсякденне й господарське життя

 

 

15.

Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті

 

 

16.

Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід

 

 

17.

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя

 

 

18.

Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі

 

 

19.

Писемність і мистецтво Дворіччя

 

 

20.

Фінікія. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт

 

 

21.

Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим

 

 

22.

Біблія як історичне джерело

 

 

23.

Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи. Дарій І

 

 

24.

Давня Індія. Природно-географічні умови. Організація влади й суспільства

 

 

25.

Організація влади й суспільства в Індії

 

 

26.

Давній Китай. Природно-географічні умови. Організація влади й суспільства. Пам'ятки культури китайської цивілізації

 

 

27.

Практична робота

Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій (завдання: знайти спільні й відмінні риси стародавніх цивілізацій та порівняти їх)

 

 

28.

Узагальнення за розділом

 

 

29.

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом. Тематичний контроль

 

 

Очікувані результати 

Учні повинні знати:

  • хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства;
  • час об'єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; правління царів Давида і Соломона;
  • назви відомих пам'яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді), китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій.

Учні повинні усвідомлювати:

  • вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; причини виникнення міст, суспільних верств і держави;
  • поняття «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис», «варна», «імперія»;
  • причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств;
  • значення Біблії як історичного джерела.

Учні повинні вміти:

  • показати на карті давні цивілізації й міста;
  • схарактеризувати давні суспільства і держави;
  • описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  • визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій;
  • осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам'ятки культури Давнього Єгипту, Дворіччя, Ізраїльсько-Юдейського царства, Давньої Індії, Давнього Китаю;
  • порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав

РОЗДІЛ ІІІ. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ (38 годин) 

30.

Природно-географічні умови Балканського

півострова

 

 

31.

Мінойська та Ахейська палацові цивілізації

 

 

32.

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера

 

 

33.

Афіни

 

 

34.

Спарта

 

 

35.

Навчання та виховання дітей в Афінах і Спарті

 

 

36.

Велика грецька колонізація

 

 

37.

Античні поліси на території України. Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України

 

 

38.

Практична робота

Кіммерійці на території України

(завдання: схарактеризувати спосіб життя кіммерійських племен та їх походження, опрацювати відомості про племена за античними авторами)

 

 

39.

Практична робота

Скіфи на території України

(завдання: схарактеризувати спосіб життя скіфських племен та їх походження, опрацювати відомості про племена за античними авторами)

 

 

40.

Персько-грецькі війни

 

 

41.

Утвердження демократії в Афінах за Перикла

 

 

42.

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції

 

 

43.

Грецька релігія та міфологія

 

 

44.

Античні олімпійські ігри

 

 

45.

Сім'я, освіта та виховання афінян і спартанців

 

 

46.

Театр, скульптура, архітектура

 

 

47.

Практична робота

Підкорення Греції Філіпом II. Історичний портрет Александра Македонського

(завдання: позначити на контурній карті напрямки Східного походу, сформулювати його життєву позицію Александра Македонського на основі його висловів та діяльності) 

 

 

48.

Культура елліністичної доби

 

 

49.

Сармати на території України

 

 

50.

Узагальнення. Тематичний контроль

 

 

51.

Природно-географічні умови Апеннінського півострова.

Виникнення міста Рима

 

 

52.

Римська республіка в V–І ст. до н.е.: суспільний устрій та організація влади

 

 

53.

Воєнна експансія Риму

 

 

54.

Диктатура Юлія Цезаря

 

 

55.

Римська імперія. Октавіан Август

 

 

 

Практична робота

Римське право

(завдання: вивчити структуру та джерела римського права. Установити вплив римського права та становлення правових систем європейських країн) 

 

 

56.

Пантеон римських богів

 

 

57.

Мистецтво Давнього Риму

 

 

58.

Кризові явища в Римській імперії

 

 

59.

Виникнення і поширення християнства.

Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії

 

 

60.

Поділ Римської імперії. Початок Великого переселення народів.

Падіння Західної Римської імперії

 

 

61.

Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням

 

 

62.

Давні слов'яни. Прабатьківщина слов'ян

 

 

63.

Початок Великого розселення слов'ян

 

 

64.

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов'ян

 

 

65.

Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу

 

 

66.

Узагальнення за розділом

 

 

67.

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів за розділом. Тематичний контроль

 

 

Очікувані результати 

Учні повинні знати:

  • часову послідовність Мінойської й Ахейської палацових, грецької та римської цивілізацій;
  • хронологічні межі існування на території України античних полісів;
  • часову послідовність перебування на території України кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
  • хронологічні межі існування Римської республіки та імперії;
  • час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію);
  • пам'ятки культури Давньої Греції, Скіфії та Риму;
  • час формування давніх слов'ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

Учні повинні усвідомлювати:

  • близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  • особливості античної демократії, зміст прав і обов'язків громадян Афін і Риму, становища рабів;
  • причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Скіфії та Римської держави;
  • передумови Великої грецької колонізації;
  • внесок античної цивілізації в історію людства, зв'язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  • історичне значення християнства;
  • поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «Велике розселення слов'ян».

Учні повинні вміти:

  • схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  • схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор'я, суспільний устрій Римської держави часів принципату, діяльність Перикла. Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа;
  • визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
  • схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов'ян;
  • показати на карті історико-географічні об'єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення слов'ян на території сучасної України

УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР,

НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА (3 години)

68.

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства

 

 

69.

Значення давньої історії України як частини світової історії

 

 

70.

Гра «Історичний калейдоскоп» - урок узагальнення до інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія 6 клас»

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
3660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку