Календарно- тематичне планування із зарубіжної літератури для 7 кл НУШ 1,5 години на тиждень. ( Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)
ПІДРУЧНИК ДЛЯ 7 КЛАСУ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ НІКОЛЕНКО О.М. МАЦЕВКО-БЕКЕРСЬКА Л.В. 2024)
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)
ПІДРУЧНИК ДЛЯ 7 КЛАСУ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ НІКОЛЕНКО О.М. МАЦЕВКО-БЕКЕРСЬКА Л.В. 2024
Кількість годин 52 – 52/53 години (1,5 год/тиждень);
текстуальне вивчення творів – 46 годин; розвиток мовлення – 4 години (в межах текстуального вивчення); позакласне читання – 4 годин.
Для вивчення напам’ять Р. Бернс. «Моя любов…»
* (ТЛ) – теорія літератури.
* (ЛК) – література і культура.
* (ЕК) – елементи компаративістики.
* (МЗ) – міжпредметні зв’язки.
* (УС) – Україна і світ.
Обов’язкова к-сть видів контролю |
||
Семестр |
І ( 1 година на тиждень) |
ІІ ( 2 години на тиждень) |
К-сть год |
17 |
33 |
Всього КР |
2 |
3 |
КР у формі тестів або ін. завдань |
2 |
2 |
КР у формі твору |
|
1 |
Всього РМ |
2 |
2 |
РМ У |
1 |
1 |
РМ П |
1 |
1 |
Всього ПЧ |
1 |
3 |
Зошит |
4 |
5 |
Напам’ять |
|
Р. Бернс. «Моя Любов» |
Підручник |
ПІДРУЧНИК ДЛЯ 7 КЛАСУ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ НІКОЛЕНКО О.М. МАЦЕВКО-БЕКЕРСЬКА Л.В. 2024
|
№
|
Дата |
Тема |
Примітка |
|||||||||||||||||
ВСТУП. РОЛЬ ХУДОЖНЬОГО ПЕРЕКЛАДУ В СУЧАСНУ ДОБУ – 1 год.
|
||||||||||||||||||||
Теорія літератури (ТЛ) Поглиблення понять: оригінал і переклад. Література і культура (ЛК) Значення художнього перекладу для розвитку культури, дружніх взаємин між країнами та народами. Україна і світ (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької школи. Медіатекст (МТ) Документальні фільми, науково-популярні тексти, спогади про представників української перекладацької школи.
|
Очікувані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях: свідомо застосовує прийоми активного слухання (уточнення, переказ почутого, формулювання висновків на підставі почутого та ін.); самостійно передає за допомогою різних засобів візуалізації власне розуміння почутого та/або прочитаного повідомлення, структуруючи інформацію. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: використовує різні складники друкованого чи цифрового текстового джерела інформації для створення власного повідомлення (усного або письмового) про доробок 1–2 українських перекладачів.
ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі: виконує різні ролі в груповій комунікації (очно або онлайн), обирає потрібні стратегії співпраці в процесі обговорення значення художнього перекладу для розвитку культури.
IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення: аналізує окремі мовні явища в текстах художніх перекладів, робить висновки щодо функціонування та доцільності використання певних мовних одиниць. |
|||||||||||||||||||
1. |
|
Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі.
|
Ключові компетентності Учень/учениця: усвідомлює багатство української мови, яка слугує засобом міжкультурного спілкування (НЛ-2). |
|||||||||||||||||
РОЗДІЛ 1
|
||||||||||||||||||||
(ТЛ) Балада (фольклорна і літературна). Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору. (ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). Національні герої та символи в баладах. (УС) Українські перекладачі зарубіжних балад. Українські народні й літературні балади. (МТ) Фільмографія: «Робін Гуд» (режисер Р. Скотт, США, Велика Британія 2010), «Загублене місто».
|
Очікувані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях: відповідає на запитання за змістом почутих та/або прочитаних балад, акцентуючи увагу на важливих деталях сюжету та зображення персонажів у творі; обговорює актуальність. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: коментує та обґрунтовує актуальність порушених у художніх текстах проблем з урахуванням власного досвіду та культурно-історичного контексту; знаходить спільне і відмінне в баладах різних культур за тематикою. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі: створює самостійно письмові тексти, використовує різні форми їх презентації (за допомогою власних малюнків, ілюстрацій художників, світлин, презентацій тощо). IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення: взаємодіє з іншими особами, використовуючи твори мистецтва (ілюстрації художників, кінофільми / мультфільми) для створення власних текстів (усний відгук про твір мистецтва за мотивами балади). |
|||||||||||||||||||
2. |
|
Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. Староанглійська балада "Король Лір і його дочки»
|
Ключові компетентності Учень/учениця:
самокритично оцінює власні рішення ТЛ. Фольклорна балада
|
|||||||||||||||||
3. |
|
Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. **************************************** АБО: «Як Робін Гуд став розбійником» (або«Поєдинок Робіна Гуда з Ґаєм Ґісборном» (1 за вибором учителя)). Ідеї свободи й служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.
|
||||||||||||||||||
4.
|
|
Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади.
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759 –1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.
|
НЛ-2. «Громадянська відповідальність»
|
|||||||||||||||||
5. |
|
Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.
|
НЛ-2. «Громадянська відповідальність» |
|||||||||||||||||
6.
|
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850– 1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.
|
НЛ-2. «Громадянська відповідальність». НЛ-1. «Екологічна безпека й сталий розвиток». |
|||||||||||||||||
7.
8. |
|
Урок розвитку мовлення (п)№1 Відгук на прочитану літературну баладу. ПЧ№1 Адам Міцкевич. Життя і творчість, балада «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
НЛ-2. «Громадянська відповідальність». УС. А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудок). НЛ-2. «Громадянська відповідальність» НЛ-1. «Екологічна безпека й сталий розвиток». |
|||||||||||||||||
9.
|
|
Діагостувальна робота№1 за розділами: «Вступ. Билини і балади» (різнорівневі тестові завдання)
|
Зошит. Тематична. |
|||||||||||||||||
РОЗДІЛ 2 ЛИЦАРСТВО В ЛІТЕРАТУРІ – 6 год.
|
||||||||||||||||||||
(ТЛ) Образ автора. Поглиблення понять: роман (історичний роман), пейзаж, сюжет, персонаж. (ЛК) Лицарська культура Європи доби середньовіччя. (УС) Переклади творів українською мовою. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. (МТ) Фільмографія: «Айвенго» (режисер Д. Кемфілд, США, Велика Британія, 1982) документальні фільми про історію середньовічної Європи та ін.
|
Очікувані результати : І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях: знаходить потрібну інформацію про письменника, європейських лицарів у різних джерелах і використовує її для підготовки повідомлення та/або презентації; аналізує стильові, жанрові, естетичні та мовні особливості художнього тексту / медіатексту; обґрунтовує зв’язок художнього тексту / медіатексту з власним суспільно-історичним досвідом для оптимізації власної діяльності. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: співвідносить зміст прочитаного художнього тексту з історичним і соціокультурним контекстом, позицією автора; характеризує поведінку та причини виникнення емоційного стану літературних персонажів, коментує їхні вчинки та висловлювання. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює та презентує власний текст (письмовий твір) на актуальну тематику на підставі художнього тексту; оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності; ідентифікує різні види помилок на рівні змісту. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення характеризує мовні одиниці різних рівнів (лексичні, граматичні тощо), які використовуються для створення історичного колориту і зображення персонажів у художньому тексті, визначає закономірності функціонування мовних одиниць в контексті авторського задуму.
|
|||||||||||||||||||
10. |
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (2–3 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
УС. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману Ключові компетентності Учень/учениця: усвідомлює загрозу зникнення людства внаслідок війн війн на планеті Земля (НЛ-1); цінує любов до ближнього, виявляє відчуття патріотизму (НЛ-2); на планеті Земля (НЛ-1); цінує любов до ближнього, виявляє відчуття патріотизму (НЛ-2); висловлює судження щодо переваг мирного співіснування народів світу (НЛ-3); усвідомлює важливість креативності та переваги спільної діяльності задля досягненні мети (НЛ ЕК. Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка
|
|||||||||||||||||
11. |
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.
|
||||||||||||||||||
12. |
|
Зіткнення добра, краси й справедливості з жорстокістю і підступністю. |
||||||||||||||||||
13. |
|
РМ№2 (у) Порівняльна характеристика персонажів Головні образи роману. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. . |
||||||||||||||||||
14. |
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор
|
||||||||||||||||||
15. |
|
Діагостувальна робота№2 за розділом «ЛИЦАРСТВО В ЛІТЕРАТУРІ»
|
Зошит . Тематична КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури, математична та інформаційно-цифрова НЛ-2. «Громадянська відповідальність |
|||||||||||||||||
РОЗДІЛ 3 ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ – 6 год
|
||||||||||||||||||||
(ТЛ) Поглиблення понять: вірш, повість, роман, сюжет. (ЛК) Долі діячів культури в період Другої світової війни. Сучасна культура проти війни. (УС) Тема Другої світової війни в українській літературі. (МТ) Фільмографія: документальні фільми про Другу світову війну, «Хлопчик у смугастій піжамі» (режисер М. Херман, США, Велика Британія, 2008) та ін. |
Очікувані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях характеризує роль, виражальні можливості та вплив на слухача / читача важливих деталей, зокрема художніх, почутого та/або прочитаного художнього тексту; логічно і послідовно презентує в доцільній жанровій формі власні погляди, ідеї, переконання, підкріплюючи їх аргументами та наводячи доречні приклади із суспільно- історичного досвіду. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів застосовує різні види критичного читання ліричних та епічних художніх текстів різних стилів; розмежовує в художньому тексті / медіатексті фактичну інформацію, суб’єктивні судження та прихований підтекст, коментує підтекст, наводить приклади із суспільного досвіду; характеризує взаємозв’язки між темою, мікротемою, основною думкою, образами художнього тексту. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює в цифровому середовищі повідомлення (пост або ін.) або медіатексти (допис, коментар, стаття, замітки або ін.) із застосуванням гіпертекстових посилань для обговорення соціально важливих питань про Другу світову війну на підставі прочитаних художніх текстів; аналізує і вдосконалює зміст написаного відповідно до теми та мети висловлювання. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення творчо використовує мовні засоби, обираючи з запропонованих варіантів нестандартні рішення, виявляючи художньо-образне асоціативне мислення.
|
|||||||||||||||||||
16. |
|
Друга світова війна у європейській поезії: К. І. Ґалчинський (1905– 1953). «Пісня про солдатів з Вестерплятте». «Лист із полону»). Відображення антигуманної сутності війни у вірші. Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини
|
ТЛ. Поглиблення понять про вірш.
НЛ-2. «Громадянська відповідальність
|
|||||||||||||||||
17.
|
|
А. Марґул Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд») Відображення антигуманної сутності війни у віршах. Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини.
|
НЛ-2. «Громадянська відповідальність».
НЛ-2. «Громадянська відповідальність».
НЛ-3. «Здоров’я і безпеки
ЛК. Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна
Зошит. Тематична КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури, математична та інформаційно-цифрова. НЛ-2 «Громадянська відповідальність».
|
|||||||||||||||||
18. |
|
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.
|
||||||||||||||||||
19. |
|
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.
|
||||||||||||||||||
20. |
|
Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.
|
||||||||||||||||||
21. |
|
Діагностувальна робота №3 за розділом «ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ» Твір на тему «Теми нацизму та Голокосту в повісті Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі». |
||||||||||||||||||
РОЗДІЛ 4 СИЛА ДРУЖБИ І КОХАННЯ – 7 год.
|
||||||||||||||||||||
ТЛ) Новела, розповідач, композиція художнього твору, символ. Поглиблення понять: художня деталь, герой / героїня. (ЛК) Культура людських почуттів і міжособистісного спілкування. (УС) Українські переклади творів зарубіжних письменників. (МТ) Фільмографія: «Дари волхвів» (режисер Г. Гетевей, США, 1952), «Дари волхвів» (режисер Б. Борк, Велика Британія, 1980), Канада, США, 1997) та ін.
|
Очікуаані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: вирізняє невербальні засоби (художні деталі, символи та ін.), які сприяють розумінню не вираженого вербально змісту художнього тексту / медіатексту; виявляє невербальні засоби (художні деталі, символи та ін.). ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: характеризує взаємообумовленість елементів змісту, структури та мовного оформлення прочитаних художніх текстів різних родів і жанрів; формулює висновки про близькість оригіналу й перекладу на основі їх аналізу. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі: записує власне або чуже мовлення, використовуючи в разі потреби відповідні прийоми оптимізації думок (графічні прийоми, скорочення, виділення тощо) та засоби мовної виразності; створює та презентує тексти (художні тексти / медіатексти) різних типів, стилів і жанрів на актуальну самостійно визначену тематику. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення: взаємодіє з іншими особами, використовуючи твори мистецтва для створення власних текстів на підставі прочитаного художнього тексту (наприклад, ілюстрована «історія» героя / героїні, «щоденник» героя / героїні, буктрейлер та ін.).
|
|||||||||||||||||||
22. |
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів» О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».
|
Ключові компетентності: Учень/учениця: • висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості стосунків (НЛ-2); • цінує щирість людських стосунків (НЛ-2); • усвідомлює цінність життя (НЛ-3); • шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4). ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»).
Напам’ять вірш «Моя любов…» Р. Бернса |
|||||||||||||||||
23. |
|
Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі.
|
||||||||||||||||||
24. |
|
О. Генрі. Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.
|
||||||||||||||||||
25. |
|
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели; розповідач. |
||||||||||||||||||
26. |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла...»,
|
||||||||||||||||||
27. |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: Р. Бернс (1759–1796) «Моя любов…» Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.
|
||||||||||||||||||
28. |
|
РМ№3 (п) Твір на тему « Сила дружби і кохання в житті людини» ( за прочитаними текстами)
|
КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури, НЛ-2. «Громадянська відповідальність». |
|||||||||||||||||
РОЗДІЛ 5
РОЗСЛІДУЄМО ДЕТЕКТИВНІ ІСТОРІЇ – 7 год.
|
||||||||||||||||||||
(ТЛ) Детектив, оповідач. Поглиблення понять:сюжет, композиція (детективного твору). (ЛК) Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великій Британії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям. (УС) Українські письменники – майстри детективного жанру. (МТ) Фільмографія: «Шерлок Холмс» (режисер Г. Річі, США, Велика Британія, 2009), «Шерлок» (режисер Є. Лін, П. Макгіган, Велика Британія, 2010-2017) та ін.
|
Очікуаані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: переказує почутий та/або прочитаний художній текст / медіатекст, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах почутого та/або прочитаного художнього тексту / медіатексту відповідно до мети і ситуації спілкування; визначає зв'язок між фрагментами частково неповної інформації, здобутої з одного чи кількох різних джерел. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів розмежовує в художньому тексті / медіатексті фактичну інформацію, суб’єктивні судження та прихований підтекст, наводить аргументи для спростування або підтвердження суджень, коментує підтекст; аргументовано висловлюється про достовірність інформації на основі аналізу прочитаного художнього тексту. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює власний текст у жанрі детективу відповідно до усталених стилістичних норм. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення імпровізує з художнім текстом / медіатекстом, застосовуючи елементи стилізації, пародії тощо, аргументовано обстоює свою позицію та право на самовираження у процесі створення власного тексту за прочитаним художнім текстом / медіатекстом.
|
|||||||||||||||||||
29. |
|
Едгар Аллан По (1809–1849).«Золотий жук». Захопливий сюжет твору
|
Ключові компетентності Учень/учениця: • розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2); • висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);
ТЛ. «Розповідь у розповіді», поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери.
ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
ЛК. Екранізації творів Е. А. По і А.Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям. |
|||||||||||||||||
30. |
|
«Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних поглядів, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).
|
||||||||||||||||||
31. |
|
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача в повісті. |
||||||||||||||||||
32. |
|
Артур Конан Дойл (1859 –1930). Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка» . Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
|
||||||||||||||||||
33. |
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.
|
||||||||||||||||||
34. |
|
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості .
|
||||||||||||||||||
35. |
|
Позакласне читання №2 О.Генрі « Вождь червоношкірих» Образи персонажів, засоби їх створення. Роль художніх деталей у творі. |
ЕК. Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.
|
|||||||||||||||||
36. |
|
Діагностувальна робота №4 за розділами «СИЛА ДРУЖБИ І КОХАННЯ»,«РОЗСЛІДУЄМО ДЕТЕКТИВНІ ІСТОРІЇ ».
|
Зошит . Тематична. КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури. НЛ-2. «Громадянська відповідальність». |
|||||||||||||||||
РОЗДІЛ 6 ОСОБИСТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ – 5 год |
||||||||||||||||||||
(ТЛ) Алегорія. Поглиблення понять: новела (новела-притча), казка (казка- притча), символ. (ЛК) Ідея моральної відповідальності крізь призму християнства, буддизму. (УС) Переклади творів українською мовою. (МТ) Фільмографія: «Маленький принц» (режисер М. Осборн, Франція, 2015), «Павутинка» (режисер А.Ісідзука, Японія 2009) та ін.
|
Очікуаані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: обговорює актуальність, жанрову належність почутого та/або прочитаного тексту (казка-притча, новела-притча), ідейно-тематичні та естетичні особливості твору, зв’язок художнього тексту із ситуацією спілкування, творчістю митця; виявляє важливі деталі почутого та/або прочитаного художнього тексту / медіатексту для ілюстрування власного розуміння почутого; комунікує, визначаючи право на існування іншої думки, з дотриманням принципів етики спілкування, норм літературної вимови; доречно використовує цитати з художніх текстів / медіатекстів для підтвердження та увиразнення власних поглядів, ідей, переконань. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: визначає специфіку складників структури художніх текстів, особливості міжжанрових утворень (казка-притча, новела-притча); представляє текстову інформацію з одного або кількох джерел (художніх текстів / медіатекстів), комбінуючи різні способи і засоби візуалізації змісту. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі: обстоює власну позицію щодо порушеної проблеми, аналізуючи та узагальнюючи різні погляди та ідеї. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення: аналізує основні риси авторського стилю художнього тексту для вдосконалення власного стилю мовлення.
|
|||||||||||||||||||
37. |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900– 1944). «Маленький принц». Алегоричні образи та ситуації, людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі. |
Ключові компетентності Учень/учениця:
|
|||||||||||||||||
38. |
|
«Маленький принц». Філософський зміст твору. . Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін |
||||||||||||||||||
39. |
|
. Риси людей у казкових персонажах твору.
|
||||||||||||||||||
40. |
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Утілення ідеї моральної відповідальності в новелі «Павутинка»
|
||||||||||||||||||
41. |
|
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Символічні образи природи.
|
||||||||||||||||||
42. |
|
ПЧ№3 Дж.Олдрідж «Останній дюйм » Проблема взаємин між батьками і дітьми. Символічність назви оповідання.
|
||||||||||||||||||
РОЗДІЛ 7 СУТНІСТЬ ЛЮДИНИ – 8 год.
|
||||||||||||||||||||
(ТЛ) Художність. Поглиблення понять: повість, роман, фантастика. (ЛК) Вплив цифрових технологій на сучасну культуру. Роль наукової фантастики в поступі цивілізації. (УС) Твори українських письменників- фантастів для школярів. (МТ) Фільмографія: «Чорнильне серце» (режисер Й. Софтлі, Велика Британія, Німеччина, США, 2009) та ін.
\ |
Очікувані результати: І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: обговорює актуальність, жанрову належність почутого та/або прочитаного тексту (казка-притча, новела-притча), ідейно-тематичні та естетичні особливості твору, зв’язок художнього тексту із ситуацією спілкування, творчістю митця; виявляє важливі деталі почутого та/або прочитаного художнього тексту. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: визначає специфіку складників структури художніх текстів, особливості міжжанрових утворень (казка-притча, новела-притча); представляє текстову інформацію з одного або кількох джерел (художніх текстів / медіатекстів), комбінуючи різні способи і засоби візуалізації змісту. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі: обстоює власну позицію щодо порушеної проблеми, аналізуючи та узагальнюючи різні погляди та ідеї. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення: аналізує основні риси авторського стилю художнього тексту для вдосконалення власного стилю мовлення |
|||||||||||||||||||
43. |
|
Айзек Азімов (1920–1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
|
Ключові компетентності Учень/учениця:
|
|||||||||||||||||
44. |
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей в повісті «Фах».
|
||||||||||||||||||
45. |
|
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.
|
||||||||||||||||||
46. |
|
Корнелія Функе (нар. 1958) «Чорнильне серце».
Тема «оживлення» книжки в романі.
|
||||||||||||||||||
47. |
|
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовні випробування.
|
||||||||||||||||||
48. |
|
Поєднання уявного і реального світів. Зіткнення сил добра і зла у творі.
. |
||||||||||||||||||
49. |
|
РМ№4 (У) Есе на тему « Роль читання в житті людини» ( за твором сучасного зарубіжного письменника)
|
|
|||||||||||||||||
50.
|
|
ПЧ№4 Діана Вінн Джонс. «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
|
||||||||||||||||||
51. |
|
Діагностувальна робота№5 за темами «ОСОБИСТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»,«СУТНІСТЬ ЛЮДИНИ»
|
Зошит. Тематична. КК. Уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури. НЛ-2. «Громадянська відповідальність». |
|||||||||||||||||
ПІДСУМКИ – 2 год
|
||||||||||||||||||||
Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року. Образи улюблених героїв та героїнь художніх текстів / медіатекстів. Авторські ідеї, втілені в літературних персонажах. Літературні жанри та міжжанрові утворення. Сучасні ресурси творів зарубіжної літератури для молоді
|
І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації в різних комунікативних ситуаціях: використовує різні засоби художньої виразності у власному мовленні, обґрунтовуючи доцільність їх вибору; здійснює емоційну саморегуляцію, доречно використовує вербальні та невербальні засоби (зокрема під час виступу перед аудиторією). ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів: на основі прочитаного створює власний або колективний медіатекст; самостійно добирає та використовує деякі способи творчого експериментування з текстом (художнім текстом / медіатекстом). ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі: толерантно коментує різні погляди на обговорювану проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію, дотримується норм етикету, засад академічної доброчесності під час спілкування (очно або онлайн). IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення: імпровізує з художнім текстом / медіатекстом, застосовуючи елементи стилізації, пародії або ін.
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
КК. Спілкування державною мовою, уміння вчитися, обізнаність та самовираження у сфері культури, математична та інформаційно-цифрова компетентності . НЛ-2. «Громадянська відповідальність».
|
|||||||||||||||||
52. |
|
Гра «Літературний калейдоскоп». Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
||||||||||||||||||
53. |
|
Підведення підсумків. Завдання для літнього читання. |
||||||||||||||||||