Календарно-тематичне планування корекційної роботи з розвитку мовлення для дітей з ІП 1 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткової роботи з корекції мовлення з ученицею 1-Б класу (Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями розумового розвитку. Хайдарова О.С. «Розвиток мовлення дітей з помірною розумовою відсталістю в процесі ознайомлення з природою» Київ 2016)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

корекційно-розвиткової роботи

з корекції мовлення

 з ученицею 1-Б класу

 

 

 

 

(Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей  з порушеннями розумового розвитку.

Хайдарова О.С. «Розвиток мовлення дітей з помірною розумовою відсталістю

в процесі ознайомлення з природою» Київ 2016)

 

 

2018
Пояснювальна записка

Спрямованість програми: розвиток мовлення, сприймання, уявлення, пам‘яті та інших пізнавальних процесів дитини в процесі ознайомлення її з природою. Пізнання природи сприяє розумінню та використанню у зв'язному мовленні дитини різних граматичних категорій, що характеризують назви, дії, якості та допомагають аналізувати предмет чи природне явище з усіх боків.

Мета: створення ефективних передумов для всебічного розвитку дитини, забезпечення умов, які б допомогли успішно сформувати потребу у мовному спілкуванні та практично оволодіти мовленням як засобом комунікації, в процесі пізнання навколишнього світу.

Корекційна робота проводиться у наступних напрямах, по-перше, робота над створенням передумов мовленнєвого розвитку, по-друге – над розвитком основних функцій мовлення.

Завдання програми:

1. Активізація мовленнєвої і пізнавальної діяльності.

2. Розвиток та корекція пізнавальної сфери дитини.

3. Формування комунікативної діяльності.

4. Розвиток та корекція мовлення дитини.

5. Розвиток загальної та артикуляційної моторики.

Через неоднорідність пізнавальних можливостей дітей з помірною розумовою відсталістю, матеріал програми важко регламентувати часовими рамками за семестрами та роками навчання. Заняття з розвитку мовлення плануються з урахуванням необхідності багаторазового повторення матеріалу з поступовим включенням нових елементів до попередньо засвоєних вмінь. В залежності від індивідуальних можливостей учнів темп вивчення матеріалу уповільнюється або прискорюється.


п/п

 Дата

К-сть

год

Зміст навчального матеріалу

 

Очікувані результати розвитку

(мінімальні досягнення/максимальні досягнення)

Корекційна спрямованість

 

 

 

 

Пропедевтичний період

 

 

 

 

 

Повторення, закріплення і розширення вивченого в підготовчій групі

Учень/ учениця (з допомогою педагога):

-сидить правильно за партою;

-організовує своє робоче місце;

 

Розвиток вміння висловлювати свої прохання вербально, або жестово-мімічними засобами, працювати відповідно до інструкцій вчителя.

 

 

 

Закріплення навичок навчальної діяльності.

 

 

 

Бесіди на теми: «Наша школа». Словесні форми спілкування з дітьми  та дорослими.

 

 

 

Екскурсія: приміщення школи.

 

 

 

Ознайомлення з навколишнім середовищем. Бесіда «Шкільне подвір‘я»

 

-словесні форми спілкування; 

Збагачення словникового запасу.

 

 

 

Людина. Власні ім’я а прізвище. Бесіда «Наш класс»

-ідентифікує себе за належністю до статі та соціального статусу; *з допомогою;

- розповідає про себе;

 

Формування усвідомленого розуміння сказаного вчителем, його запитань, порад, вказівок.

 

 

 

 

Зовнішній вигляд людини: правила охайності.

-елементарні правила самообслуговування та особистої гігієни;

 

Формувати елементарні 

навички самообслуговування та особистої гігієни.

 

 

 

 

Розпорядок дня школяра..Бесіда  «Культура поведінки учнів в школі, на подвір‘ї, на вулиці».

-орієнтується в режимі навчального процесу, правилах поведінки на уроці та перерві;

- розвиваємо вміння невербально вітатися і прощатися.

 

 

Формувати вміння орієнтуватися в режимі навчального процесу, правилах поведінки на уроці та перерві.

Формувати правильну поставу під час письма.

 

 

 

 

Корисне харчування

 

Формування усвідомленого розуміння сказаного вчителем, його запитань, порад, вказівок.

 

 

 

 

Предмети побуту, які нас оточують. Користування ними.

 

 

Формувати елементарні 

навички самообслуговування та особистої гігієни.

 

 

 

Розвиток комунікативних здібностей.

 

Учень/ учениця (з допомогою педагога):

 

Розвиток слухового сприймання та

 

 

 

 

Ігри і вправи для органів артикуляції і формування мовленнєвого дихання. (Органи мовлення та чуттів людини.)

-правильно користується органами артикуляції;

-звертаються один до одного за допомогою слів, жестів, дій;

-виконує доручення вчителя;

-вміє пояснити вербально або жестово- мімічними засобами;

-розрізняє звуки на слух;

-повторює за вчителем звуків, звукосполучень, простих слів і фраз;

-відповідає на запитання;

-розрізняє звуки і нескладні звукосполучення, схожі за звуковим складом;

-сприймає на слух та

розуміє окремі слова;

-відповідає на прості запитання до прослуханого;

-відповідно індивідуальним можливостям, нові слова, необхідні для спілкування;

слухової уваги.

Розвиток органів артикуляції.

Формування мовленнєвого дихання.

Формування усвідомленого розуміння сказаного вчителем, його запитань, порад, вказівок.

Розвиток вміння висловлювати свої прохання вербально, або жестово-мімічними засобами, працювати відповідно до інструкцій вчителя.

Формування усвідомленого

користування етикетних виразів.

Формування вмінь розрізняти звуки та нескладні звукосполучення, схожі за звуковим складом.

Розвивати фонематичний слух.

Розвивати зв‘язне мовлення.

Збагачення та накопичення словника на основі розширення знань та уявлень про довкілля.

 

 

 

Звернення один до одного, до вчителя за допомогою слів, жестів, дій. (Поняття про добу: день, ніч.)

 

 

 

Розширення практичного використання жестів в спілкуванні, під час розв‘язання задач побутового або навчального характеру. (Предмети побуту, які нас оточують. Користування ними.)

 

 

 

Виконання словесних доручень вчителя, дітей. (Предмети побуту, які нас оточують. Користування ними.)

 

 

 

Оформлення прохання, бажання вербально або жестово- мімічними засобами.

 

 

 

Повторення за вчителем окремих звуків, звукосполучень, простих слів і фраз. Повторення за І семестр

 

 

 

Відповіді на запитання вчителя (однозначні, показування). (Поняття  про живу та неживу природу. Що належить до природи?)

 

 

 

 

 Розрізнення звуків і нескладних звукосполучень, схожих за звуковим складом (ау-уа, ам-ма, ох-ух). (Голоси та звуки природи. Шум дерев, струмка, моря…)

 

 

 

Сприймання на слух та розуміння окремих слів.

 

 

 

Слухання казок, оповідань з усного переказу вчителя, відповіді на запитання за змістом прослуханого.

 

 

 

Ігри-драматизації з використанням сюжетів та лексики вивчених казок, оповідань, віршів.

 

 

 

Розповіді за мотивами казок, оповідань, інсценізація (з допомогою вчителя, з використанням наочності).

 

 

 

Участь в бесіді (відповіді на запитання, побудова реплік за зразком).  

 

 

 

Активізація мовленнєвої і пізнавальної діяльності

Учень/ учениця (з допомогою педагога):

 

 

 

 

 

Розрізнення основних кольорів (червоний, синій, зелений, жовтий). (Овочі. Фрукти. Ягоди.)

-розрізняє основні кольори (червоний, зелений, синій, жовтий);

 

Формування сприймання кольорів. Знаходження кольору за еталоном, засвоєння назв кольорів.

 

 

 

 

Розрізнення предметів за кольором, формою, величиною на основі дотикових відчуттів.

-розрізняє предмети за кольором та формою, величиною, смаком;

 

Розвиток аналітико-синтетичного сприймання: виділення кольору за назвою, виділення предмета означеного кольору.

 

 

 

 

Знаходження предмета за даними ознаками.

-на основі натуральних овочів та фруктів розрізняє предмети за кольором, формою, величиною; знаходить заданий предмет, підбирає парний предмет; знаходить предмет за даними ознаками; співвідносить предмет з його зображенням

Класифікація предметів за кольором, формою, розміром.

 

 

 

 

Відтворення комбінацій з ліній та фігур (за зразком, по пам‘яті, за інструкцією).

 

-відтворює комбінації з ліній та фігур;

 

Формування навчальної діяльності: розвиток умінь слухати, діяти за інструкцією вчителя щодо вибору означеного кольору

 

 

 

Виділення частин цілого, розпізнавання предметів за його частиною.

-виділяє частину від цілого, розпізнає предмети за їх частиною;

Уточнення назв кольорів.

Співвідношення предмету з відповідним кольором, формою та розміром.

 

 

 

 

Складання предмета із частин.

 

складає предмет із частин;

 

Формування поняття простору на основі орієнтації в частинах свого тіла. Орієнтування в різних площинах, слідкування за

переміщенням предметів та визначення напрямку руху.

 

 

 

 

Слухання, запам‘ятовування та часткове відтворення складових комплексів і слів (не більше трьох), подібних за звучанням: (я-я-я-ось моя сім‘я, ко-ко-ко-я п‘ю молоко, ох-ох-ох-баба сіяла горох).

 

-проспівує звуковий та складовий ланцюжок ;

 

 

 

 

 

Приспівування звукового та складового ланцюжка на знайомі мотиви дитячих пісень.

-слухає, запам‘ятовує та частково відтворює склади та слова подібні за звучанням;

 

Розвиток рухової

пам'яті.

 

 

 

 

Співвідношення предметів та їх дій з опорою на малюнки, за уявою (хто? що? – що робить?). (Осінь. Сезонні зміни в природі.)

 

-співвідносить предмети та їх дії з опорою на малюнки, за уявою;

 

Вчити співставляти форму, розмір, колір предмета з натуральними овочами та фруктами.

 

 

 

 

Класифікація предметів, їх зображень за поданою характеристикою. (Осінь. Сезонні зміни у природі. Овочі, фрукти. Похолодання, випадання дощів.ю зміна забарвлення листя, листопад.)

класифікує предмети, їх зображення за поданою характеристикою;

Формувати вміння співвідносити предмет з його зображенням,

 

 

 

Виділення зайвого предмета із запропонованих.

-виділяє зайвий предмет із

запропонованих;

 

відтворювати комбінації з ліній та фігур, виділяти частину від цілого, складати предмет із частин.

 

 

 

 

Підбір узагальнюючих слів до групи предметів, об‘єднаних за родовими (видовими) ознаками. (Овочі. Фрукти. Ягоди.)

-підбирає узагальнюючі слова до груп предметів;

Збагачення словникового запасу.

 

 

 

Виділення із двох близьких за змістом

картин тієї, яка відповідає прослуханій розповіді.

-виділяє зайвий предмет із

запропонованих;

 

Формувати вміння співвідносити предмет з його зображенням,

 

 

 

Удосконалення та подальший розвиток дрібної і загальної моторики.

 

Учень/ учениця (з допомогою педагога):

 

 

 

 

 

Розрізнення, добір та нанизування дрібних предметів, різних за кольором, розміром, формою.

-розрізняє, добирає та нанизує дрібні предмети, різні за кольором, розміром і формою;

 

Формувати вміння та навички розрізняти, добирати та нанизувати дрібні предмети, різні за кольором, розміром і формою; складати розбірні іграшки.

 

 

 

 

Робота з розбірними моделями іграшок (пірамідка, матрьошка, формочки для піску, грибок та ін.) за зразком.

-складає розбірні іграшки;

Розвивати дрібну та загальну моторику.

Збагачувати словниковий запас.

 

 

 

Підготовка до читання.

 

Учень/ учениця (з допомогою педагога):

 

 

 

 

 

Ігри та вправи із звуками оточуючого середовища: розрізнення немовних звуків, імітація, співвідношення звука з його джерелом, характеристика звука за силою звучання (голосно, тихо). (Тварини свійські: кіт, собака, корова. Зовнішній вигляд.)

 

 

 

-розрізняє немовні звуки, імітує, співвідносить звук з його джерелом;

 

 Розвиток слухового сприймання та слухової уваги.

Розвиток фонематичного слуху.

 

 

 

Наслідування звуків природи (голосів тварин, птахів). (Птахи: голуб, ворона. Зовнішній вигляд.)

 

-наслідує звуки 

природи;

 

Формування усвідомленого розуміння сказаного вчителем,

його запитань, порад, вказівок.

 

 

 

 

 

Практичне знайомство із словом

як одиницею мовлення: виділення слова в ряду інших слів (хлопки, відстукування).

 

-виділяє слово в ряду інших слів (з допомогою хлопків,

відстукуванням);

 

Розвиток вміння висловлювати свої 

прохання, працювати відповідно до інструкцій вчителя.

Формувати вміння виділяти слово в

ряду інших слів.

Збагачувати словниковий запас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток графічних умінь.

 

Учень/ учениця (з допомогою педагога):

 

 

 

 

 

Правильна постава під час письма.

 

-правильно сидить під час письма;

 

Формування правильної постави під час письма.

Розвиток аналітико- синтетичного сприймання: виділення приладів для письма за назвою.

Класифікація приладів для письма.

 

 

 

 

Ігрові вправи на активізацію рухів кистей руки, пальців («пальчикова гімнастика»).

 

-правильно тримає в руці олівець, ручку та пензлик;

 

Розвиток загальної моторики.

 

 

 

Малювання вертикальних ліній різної довжини.

-малює на нелінованому папері вертикальні, горизонтальні, прямі похилі лінії;

 

Розвиток рухів рук за наслідуванням дій педагога, зорово- рухової координації та предметних дій.

 

 

 

 

Малювання вертикальних ліній за завданням вчителя («Намалюй стільки ж ліній», «Намалюй лінії такого ж кольору», «Намалюй лінії іншого кольору» та ін..)

 

 

Розвиток рухів рук за наслідуванням дій педагога, зорово- рухової координації та предметних дій.

 

 

 

 

Малювання комбінації з вертикальних ліній («Намалюй стільки ж ліній», «Намалюй лінії такого ж кольору», «Намалюй лінії в тому ж порядку»).

 

-креслить фігури за допомогою трафаретів;

 

Формування навчальної діяльності:

розвиток умінь слухати, діяти за інструкцією вчителя.

 

 

 

 

Малювання вертикальних ліній від початкової крапки.

 

-домальовує предмет знайомими лініями;

Розвиток загальної моторики.

Розвиток зорового

сприймання та зорової уваги. Удосконалення орієнтування на листі паперу. Формування базових графічних навичок.

 

 

 

Малювання горизонтальних ліній однакової довжини («Гребінь», «Паркан», «Драбинка»).

 

-домальовує предмет знайомими лініями;

Формування вмінь та навичок малювання ліній на нелінованому папері; креслення фігур за допомогою трафаретів; домальовувати предмет знайомими лініями;

 

 

 

Малювання прямих похилих ліній в різних напрямках («Сонечко», «Гілки дерева»).

 

-домальовує предмет знайомими лініями;

Формування вмінь та навичок малювання ліній на нелінованому папері; креслення фігур за допомогою трафаретів; домальовувати предмет знайомими лініями;

 

 

 

Домальовування предметів знайомими лініями.

(Зима. Сезонні зміни у природі. Холодне повітря, мороз, снігопад, лід, сніжинка.

 

-домальовує предмет знайомими лініями;

Формування вмінь та навичок малювання ліній на нелінованому папері;

 

 

 

Креслення на нелінованому папері фігур і композицій за допомогою трафаретів. 

 

-креслить фігури за допомогою трафаретів;

 

креслення фігур за допомогою трафаретів; домальовувати предмет знайомими лініями;

 

 

 

 

Використання різноманітних матеріалів для графічних дій: крейда, олівці, акварельна фарба, фломастери.

Весна. Сезонні зміни у природі. Потепління, танення снігу, цвітіння, приліт птахів.)

 

 

Малювання ліній за завданням вчителя.

Збагачення словника учнів.

 

 

 

Повторення вивченого матеріалу.

 

 

 

 


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1.  Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Турченко Валерий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
10041
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку