Логопедичний Урок "Диференціація Д-Т"

Про матеріал
формування фонематичних процесів, процесів мовленнєвого аналізу та синтезу; навчити учнів розрізняти звуки [д]-[т] як в усному мовленні, так і на письмі за допомогою складів, слів, речень; навчити дітей правильно утворювати слова; вміти розрізняти парні приголосні на слух та на письмі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Диференціація Д – Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розрізнення парних приголосних букв-звуків Д-Т

Мета: формування фонематичних процесів, процесів мовленнєвого аналізу та синтезу; навчити учнів розрізняти звуки [д]-[т] як в усному мовленні, так і на письмі за допомогою складів, слів, речень; навчити дітей правильно утворювати слова; вміти розрізняти парні приголосні на слух та на письмі.

Хід заняття

І.  Організаційний момент

  • Привітання;
  • Правила для учнів.

ІІ.  Потренуємо увагу

  • Зробіть так, як я буду робити, а не так, як говорити
  • Зробіть так, як я скажу, а не так, як зроблю

ІІІ.  Поговорими про буки Д і Т

  • Що таке звуки?
  • Що таке буква?
  1. Характеристика: приголосні

[д] — приголосний, ротовий, взривний, дзвінкий, твердий, середньоязичний.

 [т] — приголосний, ротовий, взривний, глухий, твердий, передньоязичний.

  1. Артикуляційна поза:

Звуки т, д мають багато спільних елементів артикуляції. Губи й зуби під час вимовляння звуків набувають положення наступної голосної. Голосові зв'язки не вібрують під час вимовляння звука т, віб­рують тоді, коли вимовляється звук д. поспостерігаємо за роботою голосових зв'язок: затулимо вуха та притиснемо долоню до шиї.

 

 

 

  1. Повторити  склади:

Ата – ада                          тра – дра                     дри – три

Ато – адо                         тро – дро                     дре – тре

Ату – аду                          тру – дру                      дрі – трі

  1. Прочитати чистомовку:

Та-та-та – гарна хата у крота.

То-то-то – в ній дуже чисто.

Ди-ди-ди – дибали діди.

Ду-ду-ду – на річку піду.

  1. Хвилинка каліграфії:

д

Д

т

Т

  1. Із звукосполучень підкреслити Д або Т

АДА    ДЛО   ПТУ    ТЛЕ   МИТ

РТА     ТБИ    МСД   СДІ   КДИ

  1. Гра «Що змінилося?»

тачка – дачка

тиск – диск

точка – дочка

твір – двір

туш – душ

Толя – доля

 

 

 

  1.  Запишіть слова з літерою т в один стовпчик, а слова з літерою д – в інший:

Помідор, трава, тонкий, допомога, листок, дбайливий, диня, росток, жовтуватий, город, салат, добрий.

ІV. Вставити букви (робота на картках)

V. Запишіть одним словом відповіді на запитання

1. Якою погода буває взимку?

2. Якою погода буває влітку?

3. Які за тривалістю дні влітку?

4. А взимку?

VІ. Пригадайте назви казок (фруктів, овочів, тварин), в яких є звуки Д або Т.

VІІ. Переставте склади, щоб вийшли слова:

Лод,кий,со; ри,ва,доб; рот,кий,ко; лад,ко,шо.

VІІІ. Слуховий диктант(підняти картку з буквою, яку слід писати в словах

 Т або Д)

Робота, городи, добрива, полоти, городина, росток, стебло, редиска, листок, вода, тонкий, бадилля, томат, салати, допомога, картопля, помідор, жовтуватий, диня, погода, садити.

ІХ. Скорочений диктант. Записувати тільки Т або Д, якщо їх немає в словах – ставити рисочку.

Прут, салют, сачок, пілот, город, зріст, плід, пліт, зала, сенат, суд, фасад, лебідь, град, виноград, плакат, шоколад, мармелад, дрізд, розклад, звук, жито, ряд, склад, уряд, хвіст, вождь, голод, макет, мед, одуд, патріот, хід, пост, привіт, тарілка, ложка, сорт, факт.

Х. Підсумок уроку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ольшевська Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Чепур Ольга
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
4977
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку