Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять «Корекція розвитку» для дітей із ЗПР, 5 клас

Про матеріал
Міністерство освіти і науки України Інститут спеціальної педагогіки НАПН України «Корекція розвитку» Програма з корекційно-розвиткової роботи для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку Автори: Логвінова І.П., Кучеренко Ю.О.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять «Корекція розвитку» для дітей із ЗПР, 5 клас

№ п/п

Дата

 

Зміст психокорекційної роботи

Очікувані результати корекційного розвитку учня

Я і Я: стосунок із собою

1

 

Емоції. Сприйняття та розпізнавання власних емоцій, які викликають труднощі адаптації та навчання.

Зображення страхів (тривога, агресія образа тощо) образотворчими засобами.

Робота з картками.

Учень підбирає картинку із зображенням емоції (схематичне зображення лиця, зображення погоди) яка відповідає внутрішньому стану настрою в даний момент.

2

 

Обговорення ситуацій шкільного та позашкільного життя п’ятикласника.

 

Учень пригадує і описує з допомогою вчителя свої емоції, пов’язані з шкільними і позашкільними ситуаціями.

3

 

Слухання, обговорення і програвання казкових сюжетів на теми «Страх», «Радість», «Хвилювання», «Образа».

Робота з картками

Учень розрізняє позитивні та негативні емоції.

4

 

Вираження емоцій які викликають труднощі адаптації та навчання:

  • Вираження емоційного стану невербальним засобом (без слів мімікою, звуками)

 

Учень виражає свої емоції мімікою, жестами

5

 

Вираження емоцій словами

Учень повідомляє про свій емоційний стан словами

6

 

Вираження емоцій та почуттів арт-терапевтичними засобами (глина, малюнок)

 

7

 

Малюнок свого настрою

 

 Самоусвідомлення

8

 

Емоційна рефлексія. Казкові ситуації, поведінка та почуття героїв.

Учень з власного досвіду наводить приклади ситуацій де в нього було присутнє відповідне почуття.

9

 

Розігрування ситуації з метою простежування прчинно-наслідкових зв’язків між діями та емоціями.

 

10

 

Аналіз ситуації із власного досвіду

Учень за допомогою дорослого наводить приклади ситуацій, у яких проявляються позитивні та негативні риси характеру.

11

 

Особистісна рефлексія.

Учень виділяє 1-2  власні особистісні якості та називає вчинки, у яких вони проявляються.

12

 

Аналіз казкових сюжетів, виділення вчинків героїв, риси їхнього характеру. Казкотерапія.

 

13

 

Моделювання ситуації у яких проявляються певні особистісні якості (щирість, гостинність, жадібність)

 

14

 

Обговорення подій з власного життя у яких спостерігаються прояви рис характеру інших людей та своїх

 

15

 

Процес дорослішання.

Учень називає свої вміння, які вміє робити добре: навчальні, соціальні, побутові, творчі.

16

 

Зміни у собі шляхом порівняння. Я не вмів а тепер вмію.

 

17

 

Формування умінь з опорою на сильні сторони учня, пов’язані з шкільним життям.

 

18

 

Порівняння зовнішніх і внутрішніх змін. «Який я був, зараз і в майбутньому.

 

19

 

Малюнок «Який я в майбутньому»?

Учень називає вміння яких хотів би навчитися (малювати, керувати машиною)

Саморегуляція

20

 

Корекція здатності до тілесної саморегуляції.

 

21

 

Вправи на активізацію уваги.

 

22

 

Корекція здатності до поведінкової саморегуляції.

Учень планує свою діяльність, виставляючи пріоритети завдань і враховуючи часові затрати.

23

 

Складання розкладу дня.

 

24

 

Домашні обов’язки та їх виконання.

 

25

 

Моделювання ситуації,  в яких потрібно зробити вибір і простежити наслідки.

Учень вчиться і прагне самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, необхідні матеріали, прибирати за собою.

26

 

Розігрування ситуації «Приготування їжі за рецептом»

 

Я і ми: стосунок з іншими. Міжособистісна взаємодія.

27

 

Навички соціальної взаємодії та підтримки дружніх зв’язків.

Учень вміє розпочинати контакт, підтримувати його і виходити з нього.

28

 

Комунікативні контакти з ровесниками

 

29

 

Почуття довіри і захищеності.

 

30

 

Робота в групі. Зайнятість спільною навчальною діяльністю.

Виявляє прагнення співпрацювати, уважність, співчуття з власної ініціативи.

31

 

Спостереження за емоційними станами інших людей.

 

32

 

Довільна регуляція комунікативної поведінки. Здатність до внутрішнього плану комунікативних дій.

 

33

 

Правила у групі (звертатися на ім’я,дотримуватися регламенту)

Дотримується правил взаємодії з дорослими та ровесниками у спільній діяльності.

34

 

Корекція не конструктивних форм взаємодії (імпульсивності, демонстративності) шляхом емоційного від реагування конфліктних ситуацій.

 

35

 

Формування здатності до емоційного передбачення та прогнозування наслідків своїх комунікативних дій. Складання схем-коміксів комунікативних ситуацій.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
10 січня 2023
Переглядів
5074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку