Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять «Корекція розвитку» для дітей із ЗПР, 5 клас
№ п/п |
Дата
|
Зміст психокорекційної роботи |
Очікувані результати корекційного розвитку учня |
Я і Я: стосунок із собою |
|||
1 |
|
Емоції. Сприйняття та розпізнавання власних емоцій, які викликають труднощі адаптації та навчання. Зображення страхів (тривога, агресія образа тощо) образотворчими засобами. |
Робота з картками. Учень підбирає картинку із зображенням емоції (схематичне зображення лиця, зображення погоди) яка відповідає внутрішньому стану настрою в даний момент. |
2 |
|
Обговорення ситуацій шкільного та позашкільного життя п’ятикласника.
|
Учень пригадує і описує з допомогою вчителя свої емоції, пов’язані з шкільними і позашкільними ситуаціями. |
3 |
|
Слухання, обговорення і програвання казкових сюжетів на теми «Страх», «Радість», «Хвилювання», «Образа». |
Робота з картками Учень розрізняє позитивні та негативні емоції. |
4 |
|
Вираження емоцій які викликають труднощі адаптації та навчання:
|
Учень виражає свої емоції мімікою, жестами |
5 |
|
Вираження емоцій словами |
Учень повідомляє про свій емоційний стан словами |
6 |
|
Вираження емоцій та почуттів арт-терапевтичними засобами (глина, малюнок) |
|
7 |
|
Малюнок свого настрою |
|
Самоусвідомлення |
|||
8 |
|
Емоційна рефлексія. Казкові ситуації, поведінка та почуття героїв. |
Учень з власного досвіду наводить приклади ситуацій де в нього було присутнє відповідне почуття. |
9 |
|
Розігрування ситуації з метою простежування прчинно-наслідкових зв’язків між діями та емоціями. |
|
10 |
|
Аналіз ситуації із власного досвіду |
Учень за допомогою дорослого наводить приклади ситуацій, у яких проявляються позитивні та негативні риси характеру. |
11 |
|
Особистісна рефлексія. |
Учень виділяє 1-2 власні особистісні якості та називає вчинки, у яких вони проявляються. |
12 |
|
Аналіз казкових сюжетів, виділення вчинків героїв, риси їхнього характеру. Казкотерапія. |
|
13 |
|
Моделювання ситуації у яких проявляються певні особистісні якості (щирість, гостинність, жадібність) |
|
14 |
|
Обговорення подій з власного життя у яких спостерігаються прояви рис характеру інших людей та своїх |
|
15 |
|
Процес дорослішання. |
Учень називає свої вміння, які вміє робити добре: навчальні, соціальні, побутові, творчі. |
16 |
|
Зміни у собі шляхом порівняння. Я не вмів а тепер вмію. |
|
17 |
|
Формування умінь з опорою на сильні сторони учня, пов’язані з шкільним життям. |
|
18 |
|
Порівняння зовнішніх і внутрішніх змін. «Який я був, зараз і в майбутньому. |
|
19 |
|
Малюнок «Який я в майбутньому»? |
Учень називає вміння яких хотів би навчитися (малювати, керувати машиною) |
Саморегуляція |
|||
20 |
|
Корекція здатності до тілесної саморегуляції. |
|
21 |
|
Вправи на активізацію уваги. |
|
22 |
|
Корекція здатності до поведінкової саморегуляції. |
Учень планує свою діяльність, виставляючи пріоритети завдань і враховуючи часові затрати. |
23 |
|
Складання розкладу дня. |
|
24 |
|
Домашні обов’язки та їх виконання. |
|
25 |
|
Моделювання ситуації, в яких потрібно зробити вибір і простежити наслідки. |
Учень вчиться і прагне самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, необхідні матеріали, прибирати за собою. |
26 |
|
Розігрування ситуації «Приготування їжі за рецептом» |
|
Я і ми: стосунок з іншими. Міжособистісна взаємодія. |
|||
27 |
|
Навички соціальної взаємодії та підтримки дружніх зв’язків. |
Учень вміє розпочинати контакт, підтримувати його і виходити з нього. |
28 |
|
Комунікативні контакти з ровесниками |
|
29 |
|
Почуття довіри і захищеності. |
|
30 |
|
Робота в групі. Зайнятість спільною навчальною діяльністю. |
Виявляє прагнення співпрацювати, уважність, співчуття з власної ініціативи. |
31 |
|
Спостереження за емоційними станами інших людей. |
|
32 |
|
Довільна регуляція комунікативної поведінки. Здатність до внутрішнього плану комунікативних дій. |
|
33 |
|
Правила у групі (звертатися на ім’я,дотримуватися регламенту) |
Дотримується правил взаємодії з дорослими та ровесниками у спільній діяльності. |
34 |
|
Корекція не конструктивних форм взаємодії (імпульсивності, демонстративності) шляхом емоційного від реагування конфліктних ситуацій. |
|
35 |
|
Формування здатності до емоційного передбачення та прогнозування наслідків своїх комунікативних дій. Складання схем-коміксів комунікативних ситуацій. |
|