Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять «Корекція розвитку» для дітей із ЗПР, 6 клас
№ п/п |
Дата |
Зміст психокорекційної роботи |
Очікувані результати корекційного розвитку учня |
Я і Я: стосунок із собою |
|||
1 |
|
|
Учень / учениця: підбирає слово на позначення емоції, яка відповідає його / її внутрішньому стану в даний момент |
2 |
|
Програвання сюжетів казок з метою деактивації загрозливих образів у свідомості школяра; Обговорення ситуацій шкільного та позашкільного життя шестикласника, в яких можуть виникати дані емоції; Розпізнавання даних емоцій на малюнках, фотографіях та в реальності; Проведення вікторин на вгадування емоцій;
|
|
3 |
|
Вираження емоцій які викликають труднощі адаптації та навчання: - вираження емоційних станів невербальними засобами виразності (без слів: мімікою, звуками, жестами чи дотиком, усім тілом);
|
- відображає мімікою та позою тіла радість, смуток, злість, спокій, образу, страх, сором, інтерес, огида, вина, здивування; |
4 |
|
- називання своїх емоційних переживань словами; - вираження емоцій та почуттів арт- терапевтичними засобами (глина, малюнок, танець тощо), наприклад, малювання за завданням вчителя злість, радість, смуток, страх;
|
- висловлює свій емоційний стан за допомогою слів, вживаючи фразу “я відчуваю...”; - малює свій настрій; |
5 |
|
- психодрама емоцій — розігрування сценок на теми шкільних та позашкільнх ситуацій для опрацювання емоцій страху, тривоги, агресії, образи тощо. (Наприклад, “Сварка із сусідом по парті”); - вчити виражати емоційну напругу (засобами рухливих ігор, арт-терапевтичними техніками тощо); |
- знає, що емоції – це переживання, пов’язані з конкретною ситуацією, які відображають ставлення людини до цієї ситуації, до людей, предметів, подій та усього, що відбувається в житті; - описує словами, що таке радість, злість, сум, страх;
|
Самоусвідомлення
|
|||
6 |
|
Емоційна рефлексія - аналіз казкових ситуацій, поведінки та почуттів героїв з метою сприяти усвідомленню дітьми власних почуттів та емоцій через ідентифікацію з героями (наприклад: “Що відбулося б з героями, якби вони не зробили тих вчинків, які зробили?” “Що відчував головний герой, коли зробив саме так?” тощо);
|
- за допомогою дорослого розрізняє причини виникнення емоцій: «чому я радію/ сумую/ серджусь/ ображаюсь/ дивуюсь/ соромлюсь» тощо; |
7 |
|
- розігрування ситуацій з метою простежування причинно-наслідкових зв᾿язків між діями та емоціями; |
- за допомогою дорослого робить спробу оцінити власний вчинок з точки зору його наслідків для фізичного та емоційного стану іншої людини та для самого себе;
|
8 |
|
- аналіз ситуацій із власного досвіду, в яких емоції виникали внаслідок чиїхось дій і навпаки (наприклад: “Мене вдарили і я образився” або “Я розсердився і вдарив однокласника”); |
- за допомогою дорослого робить спробу оцінити власний вчинок з точки зору його наслідків для фізичного та емоційного стану іншої людини та для самого себе;
|
9 |
|
формування здатності розрізняти причини виникнення емоцій; складання розповідей, наприклад, “я радію, коли...” “я ображаюся, якщо...”;
|
|
10 |
|
- обговорення ситуацій успіху-неуспіху шкільного та позашкільного життя;
|
|
11 |
|
Особистісна рефлексія
|
|
12 |
|
- моделювання та розігрування ситуацій, в яких проявляються позитивні чи негативні особистісні якості (напр.: щедрість, турботливість, пихатість, грубість тощо); |
- за допомогою дорослого може виділити 2-3 власні особистісні якості та назвати вчинки, у яких вони проявляються;
|
13 |
|
- обговорення подій із особистого життя учениці, у яких вона спостерігала прояви рис характеру інших людей та своїх власних.
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
Саморегуляція |
|||
17 |
|
. Корекція здатності до тілесної саморегуляція
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
. Корекція здатності до поведінкової саморегуляції - складання і дотримання розкладу дня і тижня;
|
пріоритети завдань і враховуючи часові затрати;
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
приймає, виставлену дорослим мету, може утримувати її в пам’яті, докладає зусилля заради досягнення мети; |
22 |
|
створювати умови для вироблення здатності учнів самостійно організовувати свою діяльність, обирати місце для роботи, визначати підходи до вирішення поставленої проблеми, вміти підбирати необхідні матеріали, прибирати за собою; |
приймаючи навчальну мету, (в самостійній і спільній діяльності), здатен/-на долати труднощі, зберігати увагу й працездатність;
|
Я і ми: стосунок з іншими. Міжособистісна взаємодія. |
|||
23 |
|
Навички соціальної взаємодії та підтримка дружніх зв’язків
|
вміє розпочинати контакт, підтримувати його і виходити з нього |
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
Довільна регуляція комунікативної поведінки
|
за допомогою психолога підбирає відповідні слова, щоб описати емоційні переживання іншої людини |
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
|
34 |
|
з опорою на власний досвід формувати здатність до емоційного передбачення (“як почуватиметься ..., якщо я зроблю/ скажу ...”);
|
адекватно реагує на події, вчинки, результати діяльності інших членів групи; |
35 |
|
Підсумкове заняття. Пригадування та повторення пройденого матеріалу.
|
|