Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять з формування мовленнєвих знань

Про матеріал

Календарно-тематичне планування

корекційно-розвиткових занять з формування мовленнєвих знань

Перегляд файлу

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

 корекційно-розвиткових занять з формування мовленнєвих знань

Складено відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів . УКРАЇНСЬКА МОВА 59 кл. .УКРАЇНСЬКА МОВА 10-11 класи ПРОГРАМА

для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів.Філологічний напрям, профіль – українська філологія (Мовленнєва змістова лінія)

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань

                                        

Клас: ________________   Учениця:________________________________

 

        Зміст  корекційно-розвиткових занять

Дата

1

Відомості про мовлення. Коментування висловів відомих людей про українську літературну мову, дотримання її норм як ознаки й обов’язку культурної людини.

 

 

2

Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті.Мікротема тексту.

 

3

Аудіювання тексту публіцистичного стилю. Обґрунтування вибору стилю для розкриття в тексті суспільно важливої теми. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.

 

 

4

Використання дієслів у власному мовленні

 

5

Визначення теми, основної думки тексту. Складання простого плану (визначення мікротем) тексту публіцистичного стилю. Добирання варіантів заголовка.

 

6

Складання й розігрування діалогів  (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам (із використанням реплік-речень зі звертаннями та вставними словами).

 

 

7

Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 

 

8

Читання й аналіз тексту інструкції з використання побутового приладу, яка містить дієслова в неозначеній формі.

 

 

9

Стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.

 

 

10

Складання пам’ятки (інструкції) «Безпечне користування Інтернетом» з використанням дієслів різних способових форм.

 

 

11

Складання й розігрування  діалогів, які містять прохання про допомогу й висловлення порад щодо проблемної життєвої ситуації (з використанням дієслів наказового та умовного способів).

 

 

12

Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів (наприклад: хмариться, дощить, сутеніє, світає та под.).

 

 

13

Складання й розігрування діалогів  «Розмова з лікарем про стан здоров’я») з використанням безособових дієслів (наприклад: лихоманить, нудить, не спиться та под.).

 

14

Читання мовчки й переказування тексту, що містить дієприкметники, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 

 

15

Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.

 

 

 

 

 

 

 

                            

  

    Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань

6 клас

                                              

Клас: _______________  Учень:________________________________

        Зміст  корекційно-розвиткових занять

Дата

1

Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення

 

2

Складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енцикло- педії, що твориться 250-ма мовами світу.

 

3

Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження)

 

4

Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.

 

 

5

Читання мовчки і вголос текстів, що містять фразеологізми, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 

 

6

Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.)

 

 

7

Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

 

8

Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

 

9

Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням  речень із простими та складними підметами.

 

 

10

Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення.

 

11

Складання плану роботи над проектом.

 

12

Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вима­гає зіставлення й узагальнення матеріалу в науково­му стилі.

 

 

13

Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.

 

 

14

Складання й розігрування діалогів  (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпуля-тивним впливам (з використанням  односкладних і неповних речень).

 

 

15

Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.

 

 

16

Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень.

 

 

17

Складання інструкції для учнів початкових класів «Як у мережі Інтернет розшукати потрібну інформацію»

 

 

18

Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення. З’ясування значення однорідних членів речення в мовленні

 

 

    Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань

                                              7клас

Клас: _______________  Учень:________________________________

        Зміст  корекційно-розвиткових занять

Дата

1

Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення

 

2

Складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енцикло- педії, що твориться 250-ма мовами світу.

 

3

Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження)

 

4

Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.

 

 

5

Читання мовчки і вголос текстів, що містять фразеологізми, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 

 

6

Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.)

 

 

7

Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

 

8

Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

 

9

Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням  речень із простими та складними підметами.

 

 

10

Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення.

 

11

Складання плану роботи над проектом.

 

12

Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вима­гає зіставлення й узагальнення матеріалу в науково­му стилі.

 

 

13

Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.

 

 

14

Складання й розігрування діалогів  (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпуля-тивним впливам (з використанням  односкладних і неповних речень).

 

 

15

Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.

 

 

16

Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень.

 

 

17

Складання інструкції для учнів початкових класів «Як у мережі Інтернет розшукати потрібну інформацію»

 

 

18

Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення. З’ясування значення однорідних членів речення в мовленні

 

  Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань

                                               (8  клас)

Клас: _______________  Учень:________________________________

        Зміст  корекційно-розвиткових занять

Дата

1

Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення

 

2

Складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енцикло- педії, що твориться 250-ма мовами світу.

 

3

Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження)

 

4

Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.

 

 

5

Читання мовчки і вголос текстів, що містять фразеологізми, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 

 

6

Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.)

 

 

7

Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

 

8

Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

 

9

Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням  речень із простими та складними підметами.

 

 

10

Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення.

 

11

Складання плану роботи над проектом.

 

12

Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вима­гає зіставлення й узагальнення матеріалу в науково­му стилі.

 

 

13

Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.

 

 

14

Складання й розігрування діалогів  (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпуля-тивним впливам (з використанням  односкладних і неповних речень).

 

 

15

Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.

 

 

16

Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень.

 

 

17

Складання інструкції для учнів початкових класів «Як у мережі Інтернет розшукати потрібну інформацію»

 

 

18

Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення. З’ясування значення однорідних членів речення в мовленні

 

 

Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань

                                               (10  клас)

Клас: _______________   Учень:________________________________

        Зміст  корекційно-розвиткових занять

Дата

1

Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування.

 

2

Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

 

3

Особливості монологічного і діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції

 

4

Текстоутворювальні категорії. Закономірності побудови тексту. Інформаційна переробка текстів різних функціональних стилів і жанрів.

 

5

Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови.

 

6

Фонетичні, інтонаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості розмовного мовлення. Жанри розмовного мовлення.

 

7

Основні жанри наукового стилю. Бесіди, дискусії, повідомлення на наукову тему. Структура текстів різних жанрів.

 

8

Особливості конспектування.

 

9

Читання наукової, науково-популярної статті, довідкової літератури.

 

10

Аудіювання (слухання-розуміння) текстів дiалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення.

 

11

Читання мовчки текстів діалогічного й монологічного характеру, в т.ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення.

 

12

Докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

 

13

Конспект прочитаної  публіцистичної та науково-популярної статті.

 

14

Тематичні виписки, план (складний), тези.

 

15

Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування.

 

16

Написання тез, конспектів, анотацій, рефератів.

 

17

Конспект прочитаного художнього твору.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Інкл
Додано
15 січня
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку