Календарно-тематичне планування
корекційно-розвиткових занять з формування мовленнєвих знань
Календарно-тематичне планування
корекційно-розвиткових занять з формування мовленнєвих знань
Складено відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів . УКРАЇНСЬКА МОВА 5–9 кл. .УКРАЇНСЬКА МОВА 10-11 класи ПРОГРАМА
для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів.Філологічний напрям, профіль – українська філологія (Мовленнєва змістова лінія)
Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань
Клас: ________________ Учениця:________________________________
№ |
Зміст корекційно-розвиткових занять |
Дата |
1 |
Відомості про мовлення. Коментування висловів відомих людей про українську літературну мову, дотримання її норм як ознаки й обов’язку культурної людини.
|
|
2 |
Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті.Мікротема тексту. |
|
3 |
Аудіювання тексту публіцистичного стилю. Обґрунтування вибору стилю для розкриття в тексті суспільно важливої теми. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.
|
|
4 |
Використання дієслів у власному мовленні |
|
5 |
Визначення теми, основної думки тексту. Складання простого плану (визначення мікротем) тексту публіцистичного стилю. Добирання варіантів заголовка. |
|
6 |
Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам (із використанням реплік-речень зі звертаннями та вставними словами).
|
|
7 |
Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні.
|
|
8 |
Читання й аналіз тексту інструкції з використання побутового приладу, яка містить дієслова в неозначеній формі.
|
|
9 |
Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.
|
|
10 |
Складання пам’ятки (інструкції) «Безпечне користування Інтернетом» з використанням дієслів різних способових форм.
|
|
11 |
Складання й розігрування діалогів, які містять прохання про допомогу й висловлення порад щодо проблемної життєвої ситуації (з використанням дієслів наказового та умовного способів).
|
|
12 |
Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів (наприклад: хмариться, дощить, сутеніє, світає та под.).
|
|
13 |
Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я») з використанням безособових дієслів (наприклад: лихоманить, нудить, не спиться та под.). |
|
14 |
Читання мовчки й переказування тексту, що містить дієприкметники, з’ясування їхньої ролі в мовленні.
|
|
15 |
Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
|
|
|
|
|
|
|
Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань
6 клас
Клас: _______________ Учень:________________________________
№ |
Зміст корекційно-розвиткових занять |
Дата |
1 |
Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення |
|
2 |
Складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енцикло- педії, що твориться 250-ма мовами світу. |
|
3 |
Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження) |
|
4 |
Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.
|
|
5 |
Читання мовчки і вголос текстів, що містять фразеологізми, з’ясування їхньої ролі в мовленні.
|
|
6 |
Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.)
|
|
7 |
Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
|
8 |
Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. |
|
9 |
Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням речень із простими та складними підметами.
|
|
10 |
Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення. |
|
11 |
Складання плану роботи над проектом. |
|
12 |
Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
|
13 |
Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.
|
|
14 |
Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпуля-тивним впливам (з використанням односкладних і неповних речень).
|
|
15 |
Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.
|
|
16 |
Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень.
|
|
17 |
Складання інструкції для учнів початкових класів «Як у мережі Інтернет розшукати потрібну інформацію»
|
|
18 |
Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення. З’ясування значення однорідних членів речення в мовленні |
|
Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань
7клас
Клас: _______________ Учень:________________________________
№ |
Зміст корекційно-розвиткових занять |
Дата |
1 |
Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення |
|
2 |
Складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енцикло- педії, що твориться 250-ма мовами світу. |
|
3 |
Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження) |
|
4 |
Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.
|
|
5 |
Читання мовчки і вголос текстів, що містять фразеологізми, з’ясування їхньої ролі в мовленні.
|
|
6 |
Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.)
|
|
7 |
Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
|
8 |
Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. |
|
9 |
Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням речень із простими та складними підметами.
|
|
10 |
Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення. |
|
11 |
Складання плану роботи над проектом. |
|
12 |
Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
|
13 |
Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.
|
|
14 |
Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпуля-тивним впливам (з використанням односкладних і неповних речень).
|
|
15 |
Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.
|
|
16 |
Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень.
|
|
17 |
Складання інструкції для учнів початкових класів «Як у мережі Інтернет розшукати потрібну інформацію»
|
|
18 |
Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення. З’ясування значення однорідних членів речення в мовленні |
|
Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань
(8 клас)
Клас: _______________ Учень:________________________________
№ |
Зміст корекційно-розвиткових занять |
Дата |
1 |
Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення |
|
2 |
Складання плану (складного) розповіді про Вікіпедію як унікальний міжнародний інтернет-проект енцикло- педії, що твориться 250-ма мовами світу. |
|
3 |
Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження) |
|
4 |
Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.
|
|
5 |
Читання мовчки і вголос текстів, що містять фразеологізми, з’ясування їхньої ролі в мовленні.
|
|
6 |
Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.)
|
|
7 |
Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
|
8 |
Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. |
|
9 |
Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням речень із простими та складними підметами.
|
|
10 |
Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення. |
|
11 |
Складання плану роботи над проектом. |
|
12 |
Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
|
13 |
Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.
|
|
14 |
Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпуля-тивним впливам (з використанням односкладних і неповних речень).
|
|
15 |
Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.
|
|
16 |
Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень.
|
|
17 |
Складання інструкції для учнів початкових класів «Як у мережі Інтернет розшукати потрібну інформацію»
|
|
18 |
Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення. З’ясування значення однорідних членів речення в мовленні |
|
Корекційно-розвиткові заняття з формування мовленнєвих знань
(10 клас)
Клас: _______________ Учень:________________________________
№ |
Зміст корекційно-розвиткових занять |
Дата |
1 |
Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування. |
|
2 |
Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок. |
|
3 |
Особливості монологічного і діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції |
|
4 |
Текстоутворювальні категорії. Закономірності побудови тексту. Інформаційна переробка текстів різних функціональних стилів і жанрів. |
|
5 |
Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови. |
|
6 |
Фонетичні, інтонаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості розмовного мовлення. Жанри розмовного мовлення. |
|
7 |
Основні жанри наукового стилю. Бесіди, дискусії, повідомлення на наукову тему. Структура текстів різних жанрів. |
|
8 |
Особливості конспектування. |
|
9 |
Читання наукової, науково-популярної статті, довідкової літератури. |
|
10 |
Аудіювання (слухання-розуміння) текстів дiалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
|
11 |
Читання мовчки текстів діалогічного й монологічного характеру, в т.ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
|
12 |
Докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). |
|
13 |
Конспект прочитаної публіцистичної та науково-популярної статті. |
|
14 |
Тематичні виписки, план (складний), тези. |
|
15 |
Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. |
|
16 |
Написання тез, конспектів, анотацій, рефератів. |
|
17 |
Конспект прочитаного художнього твору. |
|