Методика застосування самооцінювання та взаємооцінювання учнями
3 класу
Предмет: українська мова (програма)за Шияном |
Клас - 3 |
Тема. Слова протилежні за значенням ( антоніми). |
Очікувані результати (з програми) з індексами - зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1]; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]; обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3]; зіставляє почуте з власним досвідом [4 МОВ 1-1.1-4] - записує текст (від руки чи за допомого клавіатури – за потреби) в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел [4 МОВ 3-3.1-1]; створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2]; створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3]; створює художні тексти (загадки, лічилки, невеликі казки, байки, вірші тощо) [4 МОВ 3-3.1-4]; переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5]; записує свою думку про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування [4 МОВ 3-3.1-6]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7] - визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного [4 МОВ 3-3.3-1]; удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2]; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристики [4 МОВ 3- 3.3-3]; висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту [4 МОВ 3-3.3-4] |
Ключові компетентності - вільне володіння державною мовою; - компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій; - екологічна компетентність; - соціальна компетентність; - предметні компетентності; |
Наскрізні вміння
Сприймає усну інформацію ( критично сприймає інформацію для досягнення різних цілей), виокремлює інформацію, аналізує та інтерпретує усну інформацію, оцінює усну інформацію, висловлює і захищає власні погляди, використовує вербальні та невербальні засоби під час представлення своїх думок |
|
№ з/п |
Навичка, яку потрібно сформувати/виміряти (операційний опис очікуваного результату) |
Завдання (з підручника або складене)
|
Оцінка-коментар (текст вербальної оцінки)
|
Інструменти для зворотного зв'язку (самооцінювання/ взаємооцінювання) |
1 |
- Навичка письма у графічній сітці в одну лінію. - Орфографічні навички у межах вимог програми.
|
Робота з прислів’ями. 1. Прочитайте прислів’я. Спишіть, знайдіть та підкресліть антоніми. Зверніть увагу, на які питання вони відповідають.
Вчення – світ, а невчення – тьма. Зима без снігу – літо без хліба. Ліпше своє мале, ніж чуже велике. Умій сказати, умій змовчати. Мало вкусиш, більше ковтнеш. Умієш бруднити, умій і чистити. Більше діла – менше слів |
-Вітаю, тобі підкорилося складне завдання!( дотримується загальних правил письма, пише розбірливо, охайно. Прислів’я записані правильно. Знайдені,підкреслені антоніми правильно. Порада (дотримуйся нахилу) - Ти вже маєш значні успіхи в цьому! (дотримується загальних правил письма, пише розбірливо. Прислів’я записані правильно . Знайдені , підкреслені антоніми) Порада : Однак пиши охайніше, не допускай виправлень) - У тебе дуже добре виходить! Пише охайно, каліграфічно. Правильно знайдені і підкреслені антоніми. Порада: зверни увагу на розділові знаки, не допускай виправлень, підкреслюй олівцем
|
- «Зіркове небо» (самооцінювання) - Сходинки самооцінювання - « Дерево успіху»(самооцінювання)
- « Вимірювання температури» (взаємооцінювання) -« Лінійка вимірювання» (взаємооцінювання) |
|
|
|
|
|
«Зіркове небо».
Наприклад ( можна умову коригувати під тему уроку)
Я готую макет неба (для цього підійде будь-який великий аркуш паперу) і вирізаю зірки. Це можна доручити зробити й учням, що є навіть кращим варіантом. Зірки великого діаметру – теми навчальних занять. Їх прикріплюю в кінці заняття. Зірочки маленького діаметру та різного кольору – аспекти навчальної діяльності учнів на окремому занятті. В кінці уроку пропоную учнямоцінити власну навчальну діяльність. Кожен учень прикріплює свої зірочки навколо «зірки-теми», коментуючи результати власної роботи. Чим ближче учень прикріплює свої зірочки до великої «зірки-теми», то ефективнішим аспект навчальної діяльності учнів на уроці. Я думаю, що таке «зіркове небо» – корисна візуальна форма, що дозволяє як вчителю, так і учням оцінити ефективність вивчення тематичного блоку в цілому.
Сходинки самооцінювання.
Діти прикріплюють свої позначки на відповідні сходинки:
4 сходинка – Я працював на повну силу!
3 сходинка – Я працював гарно, але відчуваю, що міг би досягти більшого.
2 сходинка – Я намагаюся працювати краще.
1 сходинка – Я працював мало.